sa fie de la aditiv? rog propuneri sugestii...
Dupa evenimentul acesta mi s-a oprit masina in mers la aproximativ 60-70km de statia de carburanti. Incepand cu a doua zi masina s-a oprit la intervale mai scurte (3-4 km), aparent cand temperatura ajungea la primul sfert al cadranului.
Intrucat opririle au continuat iar eu aveam nevoie de masina am facut plinul rezervorului cu motorina Euro4.
Si dupa aceasta operatiune, motorul s-a oprit, de fiecare data in mers, atunci cand temperatura ajungea la primul sfert al cadranului.
Motorul se oprea cu un soc usor iar inainte de oprire martorul sub forma spirala clipea putin. Ca sa pot porni din nou masina trebuia sa astept intervale de 2-5 min, dupa care motorul pornea si funcţiona aparent normal. Daca nu asteptam suficient timp motorul nu pornea iar martorul din bord sub forma de spirala clipea in continuu.
Fortat de imprejurari si in speranta ca lucrurile situatia o sa se corecteze de la sine (odata ce am facut plinul rezervorului), am plecat la drum intins pe autostrada. Dupa ce motorul a ajuns la temperatura de regim, a inceput sa se opreasca la intervale din ce in ce mai scurte (5,3,1 km). In aceste conditii am abandonat autovehiculul si dupa cateva zile cand am avut timp am ajunt cu el la un service autorizat Ford.
Au curatat rezervorul, au inlocuit filtrul de motorina si un senzor de aproximativ 1,2 mil.
Si dupa aceste operatiuni motorul a continuat sa se opreasca, de data aceasta numai la ralanti fara ca martorul sub forma de spirala sa dea semnale si numai dupa ce ajungea la temperature de regim (jumatatea cadranului).
Ocazional am observat sincope in functionare (caderi de putere sau variatii bruste in sus ale turatiei).
Am revenit la acelasi service, au verificat din nou autovehiculul si m-au anuntat senini ca trebuie inlocuita pompa de injectie (de inalta presiune). Cred ca m-as fi impacat cu verdictul, dar atunci cand i-am intrebat daca sigur aceasta este defectiunea mi-au spus ca dupa ce vor inlocui pompa de injectie vor retesta autovehiculul iar lista poate sa continue…
Ma astept sa platesc pentru greseala pe care am facut-o, dar modul in care inteleg cei de la service sa repare autovehiculul este bizar si foarte costisitor.
In aceste conditii intrebarile care ma framanta sunt urmatoarele:
-cum pot repara autovehiculul la un pret corect;
-cum a fost posibila o asemenea modificare in functionare, in conditiile in care inainte de inlocuirea filtrului si curatarea rezervorului autovehiculul se oprea numai in mers iar după aceea numai la ralanti si putea fi pornit imediat fara un interval de asteptare;
-ce fenomen ar fi putut sa conduca la defectarea pompei de injectie şi daca am motive sa ma indoiesc de concluziile service-ului.
Va multumesc anticipat pentru sprijin, propuneri, solutii.
an 2003
- liviu68
- Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 143
- Membru din: 28 Mai 2007, 14:22
- Localitate: Bucuresti