Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

sa fie de la aditiv? rog propuneri sugestii...

02 Iun 2007, 04:26

Aveam aproximativ 10 litri de motorina in rezervor si, din greseala (neatentie, prostie), am alimentat 1,5 litri benzina după care, la sugestia celor de la statia de distributie carburanti, am in completat cu un tub intreg de aditiv si inca 20 litri de motorina; m-au asigurat mai multe persoane ca nu ar trebui sa fie nici o problema si ca pot merge linistit mai departe intrucat cantitatea de benzina este foarte mica.
Dupa evenimentul acesta mi s-a oprit masina in mers la aproximativ 60-70km de statia de carburanti. Incepand cu a doua zi masina s-a oprit la intervale mai scurte (3-4 km), aparent cand temperatura ajungea la primul sfert al cadranului.
Intrucat opririle au continuat iar eu aveam nevoie de masina am facut plinul rezervorului cu motorina Euro4.
Si dupa aceasta operatiune, motorul s-a oprit, de fiecare data in mers, atunci cand temperatura ajungea la primul sfert al cadranului.
Motorul se oprea cu un soc usor iar inainte de oprire martorul sub forma spirala clipea putin. Ca sa pot porni din nou masina trebuia sa astept intervale de 2-5 min, dupa care motorul pornea si funcţiona aparent normal. Daca nu asteptam suficient timp motorul nu pornea iar martorul din bord sub forma de spirala clipea in continuu.
Fortat de imprejurari si in speranta ca lucrurile situatia o sa se corecteze de la sine (odata ce am facut plinul rezervorului), am plecat la drum intins pe autostrada. Dupa ce motorul a ajuns la temperatura de regim, a inceput sa se opreasca la intervale din ce in ce mai scurte (5,3,1 km). In aceste conditii am abandonat autovehiculul si dupa cateva zile cand am avut timp am ajunt cu el la un service autorizat Ford.
Au curatat rezervorul, au inlocuit filtrul de motorina si un senzor de aproximativ 1,2 mil.
Si dupa aceste operatiuni motorul a continuat sa se opreasca, de data aceasta numai la ralanti fara ca martorul sub forma de spirala sa dea semnale si numai dupa ce ajungea la temperature de regim (jumatatea cadranului).
Ocazional am observat sincope in functionare (caderi de putere sau variatii bruste in sus ale turatiei).
Am revenit la acelasi service, au verificat din nou autovehiculul si m-au anuntat senini ca trebuie inlocuita pompa de injectie (de inalta presiune). Cred ca m-as fi impacat cu verdictul, dar atunci cand i-am intrebat daca sigur aceasta este defectiunea mi-au spus ca dupa ce vor inlocui pompa de injectie vor retesta autovehiculul iar lista poate sa continue…
Ma astept sa platesc pentru greseala pe care am facut-o, dar modul in care inteleg cei de la service sa repare autovehiculul este bizar si foarte costisitor.
In aceste conditii intrebarile care ma framanta sunt urmatoarele:
-cum pot repara autovehiculul la un pret corect;
-cum a fost posibila o asemenea modificare in functionare, in conditiile in care inainte de inlocuirea filtrului si curatarea rezervorului autovehiculul se oprea numai in mers iar după aceea numai la ralanti si putea fi pornit imediat fara un interval de asteptare;
-ce fenomen ar fi putut sa conduca la defectarea pompei de injectie şi daca am motive sa ma indoiesc de concluziile service-ului.
Va multumesc anticipat pentru sprijin, propuneri, solutii.

02 Iun 2007, 05:13

Da de ce trebuia sa te iei dupa destepti de la benzinarie :?:
Tdci-urile sunt pretentioase la motorina,eu in orice caz n-as fi bagat nici un aditiv.(un prieten a bagat 7 litri benzina in golf4 nu prea tragea masina,dupa 2 zile si-a dat seama de gresala,facut plinul si mers fara probleme)Eu zic ca daca faceai plinul cu motorina atunci nu aveai asa mari probleme(desi era cel mai bine golit rezervorul).
Cei de la service au masurat ce presiune baga pompa?Au bagato pe tester,afiseaza ceva?Eu zic sa incerci si alt service,si vezi ce zic si ei

02 Iun 2007, 05:23

Daca in afara de opririle alea masina functioneaza bine(ma refer la reprize, demaraje...vei cu motorul mai rece daca moare direct, galgaie-da in nas)...mi s-ar parea ciudat sa schimbi pompa de injectie...oricum, mai vezi ceva "specialisti" si vezi si ce presiune baga pompa aia.

Cu dieselul, nu tebuia sa te iei dupa astia din benzinarii...chiar majoritatea nu au habar nimic(multi sunt tineri care au vazut masini numai in trafic sau autobuz... - nu ma comentati, eu circul pentru mine numai cu transport in comun prin Bucuresti...dar sunt si pasionat de masinute). Cu aditivul, nu era cazul..stiu pe cineva care are Bora si a bagat benzina(ceva mai multa decat 1.5 litri..si tot ce a facut a fost ca a pornit mai greu si ii varia un pic am inteles relantiul), a mers asa vreo zi(peste 100 km), dupa care a ajuns cu ea in service, au golit-o, au curatat-o si a plecat la drum.

02 Iun 2007, 13:31

Un tub intreg de aditiv pentru motorina, daca e din ala 2+2... Inseamna sigur ars injectoare. Un tub d-ala e pentru 500 litri de motorina, tu nici macar nu ai citit ce scrie pe el?

Eu sunt 90% sigur ca injectoarele sunt duse, si nu pompa de injectie, mai ales prin corelatia cu temperatura. Daca ar fi fost pompa de injectie de vina... Pompa de injectie e dupa legea tot sau nimic. Ori merge (si poate si curge, dar merge), ori nu merge deloc.
Parerea mea sincera este sa mergi la un alt service. Injectoarele sunt pentru pompa de injectie ca potcoavele pentru cal. Nu schimbi calul daca ti se pare ca merge prost, ci schimbi intai potcoavele ;)

02 Iun 2007, 13:49

in afara de faza cu opririle motorul merge absolut normal, trage si nu are zgomote ciudate; in aceste conditii se poate presupune ca injectoarele nu sunt defecte? variatii mici de turatie mai avea si inainte si scotea si fum la demaraje puternice.
eu tot mai trag sperante sa fie ceva simplu (vreun senzor de temperatura) sau ceva soft deoarece ambele varainte adica pompa de injectie sau injectoarele sunt foarte costisitoare. A reparat cineva injectoare sau pompa de injectie? Am intrebat la un service si mi-au spus ca se pot face reparatii dar am rezerve.

02 Iun 2007, 13:54

Injectoare < pompa de injectie ca pret...

02 Iun 2007, 13:58

Poti incerca schimbul filtrului de motorina, pe care oricum ai sa-l schimbi daca repari injectoarele sau pompa.
Insa nu prea se pot repara injectoarele! Pompa da, dar e scump.

Daca ai completat cu motorina, nu era o problema, mai ales ca raportul motorina benzina era unul mare (20 litri la 1,5).


PS: Stiu pe cineva care a UMPLUT rezervorul cu benzina (mai avea ceva motorina in rezervor) si a mers vreo 2 km cu masina. Dupa ce si-a dat seama, a chemat FORD-ul (masina pe firma) si aia au luat-o, demontat rezervor, curatat si schimb filtre si masina merge si acum.
Fordul era un turneo connect tdci.


Cred ca topicul trebuie mutat la Troubleshooting!

02 Iun 2007, 14:16

Eu stiu pe cineva care a bagat in octavia tdi , benzina full.. si nu si`a dat seama... si i`au schimbat pompa de motorina , injectoarele si instalatia... nu mai tin exact cat a costat`o toata distractia.. dar... destul de mult parca peste 5000 de euro :D

02 Iun 2007, 14:20

$1 scrie:$2njectoare < pompa de injectie ca pret...


Presupun ca 1buc injector < pompa de injectie ca pret

02 Iun 2007, 14:22

Hmm...si eu zic ca ar fi bine sa mai faci un diagnostic si la un alt service, daca se poate masura presiunea pompei de injectie ar fi un indiciu destul de bun despre ce se intampla...

Cat despre diagnosticul actual - pompa de injectie - n-ar fi chiar imposibil, din cate am mai citit pe forum, motorina ar avea si rol de lubrefiant in pompa. Daca o fi fost prea diluata din cauza benzinei si a aditivului, s-ar putea sa se fi stricat si ceva pilitura metalica sa fi ajuns in injectoare.

02 Iun 2007, 14:38

Cei 1.5 l de benzina in afara ca au ridicat putin calitatea, indoielnica dealtfel, a motorinei din tara n-au facut nimic, in schimb aditivul miraculos s-ar putea sa-ti fi dat totul peste cap.
Parerea mea inainte sa cheltui o avere sa mergi sa-ti faci o curatare la pompa si injectoare cu un aparat care se leaga direct la motor fara sa desfaci nimic si costa putin ( la masina din semnatura a fost 70 lei ).

02 Iun 2007, 16:07

De acord cu ciocrosu, dacă e posibil aşa ceva.
Ai idee cat costa o pompa de injectie? Presupun ca ai in-line 4, deci nu ar fi decat 4 injectoare. Pe mine m-au costat 4 injectoare noi 300-400 EU, o pompa noua de injectie (reconditionata) m-ar costa 1000 EU. Raporturile se pastreaza, sa stii ;)
Benzina nu cred ca a avut mare influenta, dar aditivul ala e facut sa pui cam 34 ml la un plin de 45 de litri, sesizeaza diferenta. 1 tub full de aditiv e foarte posibil sa iti fi busit (partial) injectoarele, iar in momentul cand temperatura creste, incep sa dea rateuri. Parerea mea.

02 Iun 2007, 16:22

http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=4771

02 Iun 2007, 20:43

trebuia sa faci plinu de motorina , nu sa bagi un aditiv si 20 litri de motorina.

04 Iun 2007, 13:25

Atentie unde postati !

05 Iun 2007, 03:44

Scuze.
Cred ca am rezolvat problema masina. Era un senzor.
Acum nu se mai opreste dar parca functioneaza ciudat motorul.

05 Iun 2007, 03:59

aditivul este de vina..normal benzina este mai usoara ca motorina si s`a ridicat la suprafata motorinei...daca faceai plinul crek era ok..nu trebuia sa te iei dupa aia de la benzinarie....

05 Iun 2007, 18:18

DIN CAUZA LIPSEI DE INFORMATII TREBUIE SA FII ATENT CE BAGI IN MASINA. MECANIC AUTO SA FII CA SA INTELEGI CE SA FACI INTR-O BENZINARIE DE LA NOI. MAI MULTA ATENTIE DATA VIITOARE SI CAUTA SA BAGI DOAR MOTORINA EURO 5 CA SA NU AI PROBLEME.
DRUM BUN!

05 Iun 2007, 18:39

Gigi, ma dor ochii nu mai scrie cu majuscule. Citeste regulamentul forumului...
Liviu, ai chimbat senzorul de la axul cu came? (nu stiu de ce dar deja devin obsedat de senzorul asta)

05 Iun 2007, 18:39

$1 scrie:$2IN CAUZA LIPSEI DE INFORMATII TREBUIE SA FII ATENT CE BAGI IN MASINA. MECANIC AUTO SA FII CA SA INTELEGI CE SA FACI INTR-O BENZINARIE DE LA NOI. MAI MULTA ATENTIE DATA VIITOARE SI CAUTA SA BAGI DOAR MOTORINA EURO 5 CA SA NU AI PROBLEME.
DRUM BUN!


DOMNU GIGI ! Scuze ca va deranjez DAR noi nu suntem surzi...putem citi si cu litere mici, la fel de bine !

In caz ca nu stiai, daca scrii numai cu litere mari se presupune ca strigi in gura mare (yelling) si nu e tocmai placut de citit.

:D

05 Iun 2007, 20:41

"DIN CAUZA LIPSEI DE INFORMATII TREBUIE SA FII ATENT CE BAGI IN MASINA"????

Nici google saracu' nu s-a descurcat sa-mi traduca... Domnu' gigi, se poate? Am inteles ca VW Passat este la noi ca vacile la indieni, dar cu combustibilul si cu mecanicul nu m-ati lamurit... :( Nu am gasit nici un service unde sa-mi faca mecanicii plinul...

06 Iun 2007, 04:17

Am schimbat senzorul de la axul cu came si filtrul de motorina imediat ce am curatat rezervorul. operatiunile le-am facur la BDT. Cred ca m-au pus degeaba sa schimb senzorul ala. Dupa aceea masina a continuat sa se opreasca dar in ralanti. Am revenit la BDT si mi-au spus ca trebuie ca schimb pompa de injectie (52 mil.)
Disperat m-am dus la RUNE. Si ei ma cam invitau sa schim pompa de injectie. Le-am explicat ca oricum nu vreau sa cumpar pompa de la ei si atunci au "constatat" ca era un sensor de la pompa de injectie. L-au schimbat si acum nu se mai opreste motorul dar merge mai neregulat si parca mai zgomotos. Ma cam oftic dar cel putin pot sa merg cu masina.

06 Iun 2007, 04:21

foarte multi au au spus ca efectual aditivului poate fi catastrofal. OK am inteles nu mai pun aditiv, dar care este de fapt fenomenul?
Răspunde