$1 scrie:$2una seara dom' Bibanu.
Am si eu o pb cu foca mea (1.8 tdci 115 cai) cea din semnatura
Nu mai dorea sa plece de cand a dat frigu, din ce in ce mai multe chei in diminetile din ultima saptamana. Intre 4-5 chei lungi si pana la 10-12 chei cand am descarcat si bateria zilele trecute (asta la -5 mai la iarna pe la noi ma astept si la -15-20).
De impins / tras nu am vrut sa nu sara distributia... pana la urma a luat-o la a n-shpea keie cu curent de la un coleg cu loganu pornit...
Am dus-o la un mester, bujii ok, bateria incarcata inapoi, ok, incarcare functionala, ok, electromotor ok, a zis sa merg la alt mester - el nu se baga - pt car ar fi de la alimentare. Am ajuns la un domn care se pricepe la injectoare si a facut o masurare a compresiei.
A dat urmatorul verdict: injectoare ok, dar compresie am numai la 1 piston din 4. A si spus ca se mira ca pleca vara. nu a mai vazut asa ceva a spus
(Nu am retinut la telefon cat / cum, miine ma duc la el la Lupeni, la vreo 20 km de mine, amasina e acolo de 5 zile). A spus ca posibil sa trebuiasca segmentata, dar nu se hjazardeaza sa spune nimic pana nu desface mtorul
Mi-a luat 50 ron pt diagnostic si a zis ca pt 150 ron desface si motorul pt ca apoi sa vedem cum e mai ieftin: luat piesele care trebuie si reparat sau luat alt motor la second hand si schimbat, cu loteria aferenta altui motor....
Dumneavoastra ce parere aveti? ce sfat imi dati?
Mentionez ca masina am luat-o in vara de la craiova, de la primul proprietar, cei de la ford craiova au zis ca e ok, a mers f bine, pana acum cand a dat frigul. Evident ca i-am schimbat uleiul / filtrele,kit distributie si pompa de vacuum care pierdea ulei de cand am luat-o, si de atunci am facut vreo 6000 km, timp in care nu a facut probleme niciodata. Pornea bine, facea un pic de fum cand o calcam pe coada si intra turbo, si a papat vreo 4-500 ml de ulei in cei 6000 km.
Sincer, prea mult nu vreau sa bag in ea, mai bine o duc la targ sau o dau la schimb ... am copil mic si nu vreu sa bag bani in masina, dar imi si trebuie o masina maricica (break) cum e focusul sa car nevasta copil carucior patut cumparaturi si alte dracii.
Multumesc de rabdare, si astept un raspuns sa fiu in tema miine cand ma duc la mester...
Salut,
Ok,hai sa evaluam lucrurile :
1-mecanicul MINTE,motoarele diesel pornesc datorita comprimarii mari a carburantului si daca ai avea compresie doar pe un piston nu ar mai functiona decat trasa si minim in doua pistoane,unul in niciun caz,el vrea sa spuna ca ai compresia slaba,nu ca nu ar avea.
2-eu nu m-as speria de reparatia motorului,faptul ca nu are compresie poate fi din cauza segmentilor,supapelor sau a ambelor probleme.
3-iti recomand sa mergi pe reparatia motorului deoarece:
-poti schimba motorul cu unul cumparat de la SH si te trezesti ca in 6 luni ai aceeasi problema si cu acesta.
-strici seria motorului si vei fi obligat in 15 zile sa mergi la omologare la RAR cu noul motor unde vei cheltui 600 ron si iti
GARANTEZ ca fara
SPAGA si asta in cel mai fericit caz daca vrea vreo unul sa-si bage pielea in saramura,nu vei trece testul de noxe.
-odata reparat motorul tau stii ca pleci impacat la drum.
-reparatia motorului nu te va ajunge cat inlocuitul lui si facem un calcul in mare pentru reparatia motorului:
-set segmenti,zicem 300 ron,
-garnitura chiulasa,zicem 70 ron,
-simeringuri supape,zicem 30 ron,
-reconditionat chiulasa,aici depinde de la atelier la atelier dar nu te duce mai mult de max. 400 ron,eu de exemplu iau 320 in conditiile in care simeringurile de supapa le cumpar eu,pastilele de reglaj la supape tot eu iar supapele le pasuiesc cu pasta de diamant nu cu sticla pisata,praf de polizor sau alte minuni si o dau cu toate reglajele facute,mecanicul decat o prinde la cele 10 suruburi si ii pune capacul la culbutori.
-distributia nu o mai socotim deoarece zici ca ai decat 6000km cu ea iar ulei si filtru oricum le cumparai fie pentru motorul acesta fie pentru motorul de la SH.
Deci,facand aceasta socoteala evaziva rezulta ca bugetul alocat nu sare de 1000 ron pentru necesarul de piese si stii clar ce motor ai pe cand in varianta schimbarii te costa din start omologarea 600 ron plus motorul sa-l cumperi de la o anumita sursa.
Eu zic sa te gandesti serios ce faci.
Bafta
