de bibanu47 » 23 Ian 2009, 21:58
Salut,domnilor hai sa clarificam problemele,ca niste oameni maturi,incep cu "Moartea".Regret ca ti.ai ales acest diminutiv si nu stiu numele tau,[parca te vad cu o gluga neagra pe cap si o secera in mana],dar datorita cuvintelor tale,m.am hotarat sa nu renunt la forum,ajungand la concluzia ca in sfarsit mi.am gasit un sustinator,deoarece pana acum ma simteam marginalizat.Dupa aceste doua zile in care tu ai expus cateva fraze,m.ai facut sa inteleg totul despre tine si trecutul tau,daca scriai o carte de 200 de pagini,cred ca nu puteai sa.mi transmiti ceea ce mi.ai transmis prin cateva randuri si regret ca de.a lungul carierei nu am avut onoarea de a lucra cu un om de talia ta.Dupa ce am lucrat in 2 autoservice.uri,in anul 1990,am fost primul care m.am privatizat la decretul 54,in acest oras,ca ulterior in 1996 sa trec la societate,deoarece erau mai multe avantaje si in acest timp cred ca am avut ca ucenici,aproximativ 50 de persoane.Dintre toti acestia,numai 2,au lucrat cu mine 4/5 ani,restul au stat doar pana la primul "curatat de motor",dupa care sau "murdarit" si dupa cateva luni au plecat.In tot acest timp,am constatat cu descurajare,ca toti lucrau pentru bani si foarte rar ma intrebat cineva,cum se monteaza o distributie,cum se aseaza un segment,de ce pun acel pinion asa si nu invers,etc,cand incercam sa explic ceva,ori incepea sa povesteasca ce a facut cu "piranda"aseara,ori trecea un avion pe sus si se uita daca pilotul,purta cravata.Prin 1993,au inceput sa apara in oras,multe masini aduse din Germania si datorita uleiurilor,de proasta calitate,cedau cuzinetii si vilbrochenele.Era o criza acuta de piese atunci si cumparam cuzineti de reparatie,de ARO,ii taiam pe fiecare in parte la lungimea respectiva,le faceam selajul[crezi ca exista vreo persoana angajata la service,sub 30 de ani care stie ce inseamna "selaj"?],le faceam gidul de blocare din nou,sa nu de invarteasca cuzinetul in biela,dupa care mergeam la un atelier de rectificat arbori si rectificam arborele dupa interiorul cuzinetilor,cu biela stransa si stii ce apare acolo,intou si alte ceasuri comparatoare,iar garniturile de chiulasa le confectionam la Bucuresti,manual,la comanda la 2 zile.In legatura cu ordinea de aprindere de 12453,care ai facut referire,ai intuit perfect,era vorba de motorul Audi in 5 pistoane in linie,dar gandestete ca trebuie confectionata o cama cu 5 scantei,nu cu 4 sau 6 care e usor de facut sau gasesti direct hexagon si iti dai seama cat de bine trebuie pozitionat platoul cu pltina,ca sa dea scanteia la timp,eu folosesc platoul de Dacie cu platina cu tot,ca sa gaseasca omul piese si sa,l poata regla oricine.Prin 1996 am cumparat de la Bucuresti,era abandonat printre blocuri,un Rover 3500,an 1984,erau o serie limitata,pentru politia din Olanda,motor V8,3500 cm3,2 carburatoare orizontale,care deasupra lor aveau rezervor de ulei hidraulic,care facea absortia printr.o membrana hidraulica,gen carburatoare 2 timpi.Motorul era demontat total,nu mai avea nimic ansamblat pe el,deoarece avea probleme majore,cuzineti,segmenti,pompa benzina arsa,avea pompa electrica,chiar daca era pe carburatie,dar blocul motor,nu avea nici pic de uzura si asta ma incurajat sa.l repar.Nu vreau sa plictisesc pe cineva si de aceea nu mai spun decat atat,am stat o noapte intreaga,singur in atelier,[ca sa nu ma deranjeze nimeni],ca sa pot afla ordinea de aprindere,studiind axa cu came,intrucat si fisele dupa capac fusesera demontate si in final[ia sa vezi ras acum],i.am montat pompa de benzina de Lastun,care era electrica,pe baza de electromagnet si am montat piesa cu piesa pina cand am reusit ca in 2 saptamani sa.l termin si sa fiu pe deplin multumit de functionarea motorului,pe acel timp,internet,google si autodata erau vise si acum demonteaza distributia se uita pe internet si tot gresit o monteaza.As vrea si eu sa stiu cate autoturisme Ford ,fac referire la diesel,fabricatie dupa 1995 max,mai pot functiona daca le arunci acumulatorul.La aceste autoturisme,pana in 1995,nu aveau electronica,daca scoteai miezul de la electrovalva de motorina si o porneai impinsa,puteai sa umbli cu masina toata tara,fara baterie,fara electromotor.Sa nu inelegeti gresit,ca as avea ceva impotriva evoluarii stiintei si nu ar trebui sa mai progreseze din cauza mea,dar in urma unor schimburi de pareri cu moderatorul DanielArdelian2,pe care[nu ca as vrea sa.l laud],il consider o persoana foarte edificata in domeniul soft,diagnoza si calculatoare,concluzie la care am ajuns datorita interventiilor sale in diferite topicuri si se pot viziona,mi.a comunicat ca electronica,a fost introdusa pe automobile datorita protectiei celor aflati in trafic si pentru evitarea poluari,mai pe inteles aceste computere asista,ABS,AIRBAG,SRS,sonde Lambda,evacuare gaze,etc,sunt perfect de acord cu el,dar acum,eu fiind un simplu mecanic,as vrea sa.mi raspunda si mie cineva,ca la oricare muritor,la urmatoarele intrebari,avand in vedere ca atunci cand sa trecut la sofisticrea cestor auto,sa inventat si testerul de diagnoza si reparatii la rezolvarea tuturor defectiunilor care pot apare la aceste subansambluri electronice si ar fi vorba de urmatoarele aspecte,
1.de ce toata ziua "palpaie" becul la alternator si dupa ce schimbi releul nu se stinge becul ca nu e compatibil cu computerul,de ce le fabrica?
2.de ce nu se mai poate schimba puntea de diode si trebuie sa cumpar alternator cu totul?
3.de ce aceste motoare au intreruperi permanente si nu se stie de unde?
4.de ce trebuie sa arunc pompa de ambreiaj,care au facut.o de plastic si e capsulata si nu pot sa montez garnituri?
5. de ce nu sa facut protectie de suprasarcina si atunci cand alternatorul incarca peste 15 V,nu decupleaza computerul ca sa nu se mai arda?
6.de ce au renuntat la volanta normala si la arcurile de la discul de ambreiaj,care preluau socurile la plecare si sa inventat volanda cu masa dubla si se rupe mereu si distruge si electromotorul si da si vibratii motorului,poate sa.mi spuna mie cineva ca acel manson de cauciuc turnat in volanta,rezinta la tesionare mai bine decat fostele arcuri de la disc,in considerentul cand eu am gasit la un turism din 2003,rupt butucul central cu caneluri,care vine pe priza cutiei de viteze,deoarece nu sunt sudate la cordon,sunt stantate anemic in 4 locuri?
7.de ce au facut rulmentul de presiune de la cutie,hidraulic si au renuntat la cilindrul receptor exterior,la care se umbla fara sa demontezi cutia?
8.de ce la pompa de ambreiaj,nu au facut un canal de siguranta pe ax,ca sa nu mai scape tija de pe pedala si sa stati sa le legati toata ziua cu bride de plastic?
8.de ce au renuntat la sistemul de parghii de la actionarea cutiei de viteze si sa trecut la cabluri,care stati mereu si le reglati,ca nu cupleaza vitezele?
9.de ce la rola de distributie de la Focus au renuntat la sistemul facut de fabrica si au suprimat dublul sistem de intindere al curelei,care inainte avea si canal de reglare manuala si pe arc,acum au facut numai pe arc si la o benzina proasta cand motorul face autoaprindere,cureau se slabeste si poate sari distributia,vedeti ca aveti un topic intreg cu acest subiect,ca nu se mai fabrica aceasta rola,
10.de ce permit cipuri si motoare,la autoturisme de serie,care pot atinge viteze de 200 si/h si majoritatea acestor masini apuca pe mana unor persoane care astazi a implinit venerabila varsta de 18 ani si maine ia facut si lui taticu cadou o supermasina si la experienta de condus pe care o are,ne vaneaza familiile pe trotuare,
11.de ca a crescut mortalitate si accidentele si in acestea,80% sunt implicati tineri intre 18 si 22 de ani,[cred ca urmariti stirile]cu atatea super accesorii pe autoturisme?
12.de ce Politia Romana,nu poate prinde aceste autoturisme,cand trec pe langa ei de le intorc caschetele pe cap,cu acest renumit Logan de 70000 de euro,care.l vor primi in curand in dotare,in conditiile in care nu avem buget?
Domnilor,acum astept pareri si as vrea sa stiu si eu cand va apare pe piata,primul televizor dotat cu vilbrochen sau primul MP3 cu 2 axe cu came?
Raspund acum lui "Ford V6" ,am tot respectul pentru tine,pentru ca am observat ca esti unul dintre veterani acestui form si dupa cate am sesizat ai si tu un bagaj de cunostinte,in domeniul fiarelor,dar asta nu presupunea sa.mi faci precizari ce activitate trebuie sa desfasor eu,in cadrul atelierului si cum sa.mi ordonez viata.Tin sa te anunt ca exista Mercedes pe benzina in 5 pistoane cu injectie mecanica fabricat in 1983,care il detine o cunostinta de.a mea dintr.o comuna apropiata.Referitor la caseta de Granada,tin sa precizez ca nu se mai fabrica,ceea ce stii tu este vorba de casete reparate in Ungaria si te.as ruga sa.mi recomanzi si mie un magazin cu piese noi de unde pot cumpara faruri,stopuri,semnale,segmenti de V6,elemente de directie,etc,nici macar vecinii nostri turci,nu mai fabrica si referitor la Taunus,Granada,Sierra,Transit,modelele vechi,stau si ma gandesc cat de sfinte erau acele manete de viteze care se cuplau direct in cutie,fara parghi,cabluri,articulatii cardanice si altele si revenind la piese cred ca stii destul de bine ca orice fabricant,este obligat sa asigure piese de schimb,timp de 10 ani,dupa ce a fost scos de pe banda ultimul autoturism,din categoria respectiva.Ai cerut un pret la repararea casetei,cea mecanica 200 ron,cea hidraulica 300 ron,suma care se imparte la 3 colaboratori,adica,eu strungar si magazin de procurare pentru "duramid" pentru bucse si etc,si nu se pot repara decat in conditiile in care cremaliera nu este corodata,ca sa aiba scapari[referitor la servo].
Raspund referitor la precizarea moderatorului Alen,nu am primit avertisment din cauza acestui topic,ci din cauza unor pareri contradictorii cu un coleg de forum,dar ciudat este ca stiam de unul,nu stiu de unde au aparut trei,dar nu are importanta.Nu vreau sa scap ocazia si sa precizez ca in putinele schimburi de idei,care le.am avut cu Alen,a dat dovada de un om cu un mare caracter si nu numai el.
Domnilor,am ridicat mingea la fileu si astept si eu raspunsuri si pareri,ca orice coleg de forum care are nevoie de opini si precizez ca nu ma va deranja opinia nimanui,oricare ar fi ea,fie ca e in asentimentul meu,fie ca e contrara,am sa.mi insusect totul si vreau sa ma documentez.Cer sa fiu tolerat de administrarea forumului,deoarece am folosit alte marci de autoturisme si nu are rost sa facem discriminari,mai ales in contextul in care in cadrul acestui forum avem si alti producatori,subiectul tratat de mine,oricum se refera la notiuni de mecanica generala.Astept opinii si multumesc anticipat,pentru intelegere.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an. Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.