23 Ian 2009, 21:58
Salut,domnilor hai sa clarificam problemele,ca niste oameni maturi,incep cu "Moartea".Regret ca ti.ai ales acest diminutiv si nu stiu numele tau,[parca te vad cu o gluga neagra pe cap si o secera in mana],dar datorita cuvintelor tale,m.am hotarat sa nu renunt la forum,ajungand la concluzia ca in sfarsit mi.am gasit un sustinator,deoarece pana acum ma simteam marginalizat.Dupa aceste doua zile in care tu ai expus cateva fraze,m.ai facut sa inteleg totul despre tine si trecutul tau,daca scriai o carte de 200 de pagini,cred ca nu puteai sa.mi transmiti ceea ce mi.ai transmis prin cateva randuri si regret ca de.a lungul carierei nu am avut onoarea de a lucra cu un om de talia ta.Dupa ce am lucrat in 2 autoservice.uri,in anul 1990,am fost primul care m.am privatizat la decretul 54,in acest oras,ca ulterior in 1996 sa trec la societate,deoarece erau mai multe avantaje si in acest timp cred ca am avut ca ucenici,aproximativ 50 de persoane.Dintre toti acestia,numai 2,au lucrat cu mine 4/5 ani,restul au stat doar pana la primul "curatat de motor",dupa care sau "murdarit" si dupa cateva luni au plecat.In tot acest timp,am constatat cu descurajare,ca toti lucrau pentru bani si foarte rar ma intrebat cineva,cum se monteaza o distributie,cum se aseaza un segment,de ce pun acel pinion asa si nu invers,etc,cand incercam sa explic ceva,ori incepea sa povesteasca ce a facut cu "piranda"aseara,ori trecea un avion pe sus si se uita daca pilotul,purta cravata.Prin 1993,au inceput sa apara in oras,multe masini aduse din Germania si datorita uleiurilor,de proasta calitate,cedau cuzinetii si vilbrochenele.Era o criza acuta de piese atunci si cumparam cuzineti de reparatie,de ARO,ii taiam pe fiecare in parte la lungimea respectiva,le faceam selajul[crezi ca exista vreo persoana angajata la service,sub 30 de ani care stie ce inseamna "selaj"?],le faceam gidul de blocare din nou,sa nu de invarteasca cuzinetul in biela,dupa care mergeam la un atelier de rectificat arbori si rectificam arborele dupa interiorul cuzinetilor,cu biela stransa si stii ce apare acolo,intou si alte ceasuri comparatoare,iar garniturile de chiulasa le confectionam la Bucuresti,manual,la comanda la 2 zile.In legatura cu ordinea de aprindere de 12453,care ai facut referire,ai intuit perfect,era vorba de motorul Audi in 5 pistoane in linie,dar gandestete ca trebuie confectionata o cama cu 5 scantei,nu cu 4 sau 6 care e usor de facut sau gasesti direct hexagon si iti dai seama cat de bine trebuie pozitionat platoul cu pltina,ca sa dea scanteia la timp,eu folosesc platoul de Dacie cu platina cu tot,ca sa gaseasca omul piese si sa,l poata regla oricine.Prin 1996 am cumparat de la Bucuresti,era abandonat printre blocuri,un Rover 3500,an 1984,erau o serie limitata,pentru politia din Olanda,motor V8,3500 cm3,2 carburatoare orizontale,care deasupra lor aveau rezervor de ulei hidraulic,care facea absortia printr.o membrana hidraulica,gen carburatoare 2 timpi.Motorul era demontat total,nu mai avea nimic ansamblat pe el,deoarece avea probleme majore,cuzineti,segmenti,pompa benzina arsa,avea pompa electrica,chiar daca era pe carburatie,dar blocul motor,nu avea nici pic de uzura si asta ma incurajat sa.l repar.Nu vreau sa plictisesc pe cineva si de aceea nu mai spun decat atat,am stat o noapte intreaga,singur in atelier,[ca sa nu ma deranjeze nimeni],ca sa pot afla ordinea de aprindere,studiind axa cu came,intrucat si fisele dupa capac fusesera demontate si in final[ia sa vezi ras acum],i.am montat pompa de benzina de Lastun,care era electrica,pe baza de electromagnet si am montat piesa cu piesa pina cand am reusit ca in 2 saptamani sa.l termin si sa fiu pe deplin multumit de functionarea motorului,pe acel timp,internet,google si autodata erau vise si acum demonteaza distributia se uita pe internet si tot gresit o monteaza.As vrea si eu sa stiu cate autoturisme Ford ,fac referire la diesel,fabricatie dupa 1995 max,mai pot functiona daca le arunci acumulatorul.La aceste autoturisme,pana in 1995,nu aveau electronica,daca scoteai miezul de la electrovalva de motorina si o porneai impinsa,puteai sa umbli cu masina toata tara,fara baterie,fara electromotor.Sa nu inelegeti gresit,ca as avea ceva impotriva evoluarii stiintei si nu ar trebui sa mai progreseze din cauza mea,dar in urma unor schimburi de pareri cu moderatorul DanielArdelian2,pe care[nu ca as vrea sa.l laud],il consider o persoana foarte edificata in domeniul soft,diagnoza si calculatoare,concluzie la care am ajuns datorita interventiilor sale in diferite topicuri si se pot viziona,mi.a comunicat ca electronica,a fost introdusa pe automobile datorita protectiei celor aflati in trafic si pentru evitarea poluari,mai pe inteles aceste computere asista,ABS,AIRBAG,SRS,sonde Lambda,evacuare gaze,etc,sunt perfect de acord cu el,dar acum,eu fiind un simplu mecanic,as vrea sa.mi raspunda si mie cineva,ca la oricare muritor,la urmatoarele intrebari,avand in vedere ca atunci cand sa trecut la sofisticrea cestor auto,sa inventat si testerul de diagnoza si reparatii la rezolvarea tuturor defectiunilor care pot apare la aceste subansambluri electronice si ar fi vorba de urmatoarele aspecte,
1.de ce toata ziua "palpaie" becul la alternator si dupa ce schimbi releul nu se stinge becul ca nu e compatibil cu computerul,de ce le fabrica?
2.de ce nu se mai poate schimba puntea de diode si trebuie sa cumpar alternator cu totul?
3.de ce aceste motoare au intreruperi permanente si nu se stie de unde?
4.de ce trebuie sa arunc pompa de ambreiaj,care au facut.o de plastic si e capsulata si nu pot sa montez garnituri?
5. de ce nu sa facut protectie de suprasarcina si atunci cand alternatorul incarca peste 15 V,nu decupleaza computerul ca sa nu se mai arda?
6.de ce au renuntat la volanta normala si la arcurile de la discul de ambreiaj,care preluau socurile la plecare si sa inventat volanda cu masa dubla si se rupe mereu si distruge si electromotorul si da si vibratii motorului,poate sa.mi spuna mie cineva ca acel manson de cauciuc turnat in volanta,rezinta la tesionare mai bine decat fostele arcuri de la disc,in considerentul cand eu am gasit la un turism din 2003,rupt butucul central cu caneluri,care vine pe priza cutiei de viteze,deoarece nu sunt sudate la cordon,sunt stantate anemic in 4 locuri?
7.de ce au facut rulmentul de presiune de la cutie,hidraulic si au renuntat la cilindrul receptor exterior,la care se umbla fara sa demontezi cutia?
8.de ce la pompa de ambreiaj,nu au facut un canal de siguranta pe ax,ca sa nu mai scape tija de pe pedala si sa stati sa le legati toata ziua cu bride de plastic?
8.de ce au renuntat la sistemul de parghii de la actionarea cutiei de viteze si sa trecut la cabluri,care stati mereu si le reglati,ca nu cupleaza vitezele?
9.de ce la rola de distributie de la Focus au renuntat la sistemul facut de fabrica si au suprimat dublul sistem de intindere al curelei,care inainte avea si canal de reglare manuala si pe arc,acum au facut numai pe arc si la o benzina proasta cand motorul face autoaprindere,cureau se slabeste si poate sari distributia,vedeti ca aveti un topic intreg cu acest subiect,ca nu se mai fabrica aceasta rola,
10.de ce permit cipuri si motoare,la autoturisme de serie,care pot atinge viteze de 200 si/h si majoritatea acestor masini apuca pe mana unor persoane care astazi a implinit venerabila varsta de 18 ani si maine ia facut si lui taticu cadou o supermasina si la experienta de condus pe care o are,ne vaneaza familiile pe trotuare,
11.de ca a crescut mortalitate si accidentele si in acestea,80% sunt implicati tineri intre 18 si 22 de ani,[cred ca urmariti stirile]cu atatea super accesorii pe autoturisme?
12.de ce Politia Romana,nu poate prinde aceste autoturisme,cand trec pe langa ei de le intorc caschetele pe cap,cu acest renumit Logan de 70000 de euro,care.l vor primi in curand in dotare,in conditiile in care nu avem buget?
Domnilor,acum astept pareri si as vrea sa stiu si eu cand va apare pe piata,primul televizor dotat cu vilbrochen sau primul MP3 cu 2 axe cu came?
Raspund acum lui "Ford V6" ,am tot respectul pentru tine,pentru ca am observat ca esti unul dintre veterani acestui form si dupa cate am sesizat ai si tu un bagaj de cunostinte,in domeniul fiarelor,dar asta nu presupunea sa.mi faci precizari ce activitate trebuie sa desfasor eu,in cadrul atelierului si cum sa.mi ordonez viata.Tin sa te anunt ca exista Mercedes pe benzina in 5 pistoane cu injectie mecanica fabricat in 1983,care il detine o cunostinta de.a mea dintr.o comuna apropiata.Referitor la caseta de Granada,tin sa precizez ca nu se mai fabrica,ceea ce stii tu este vorba de casete reparate in Ungaria si te.as ruga sa.mi recomanzi si mie un magazin cu piese noi de unde pot cumpara faruri,stopuri,semnale,segmenti de V6,elemente de directie,etc,nici macar vecinii nostri turci,nu mai fabrica si referitor la Taunus,Granada,Sierra,Transit,modelele vechi,stau si ma gandesc cat de sfinte erau acele manete de viteze care se cuplau direct in cutie,fara parghi,cabluri,articulatii cardanice si altele si revenind la piese cred ca stii destul de bine ca orice fabricant,este obligat sa asigure piese de schimb,timp de 10 ani,dupa ce a fost scos de pe banda ultimul autoturism,din categoria respectiva.Ai cerut un pret la repararea casetei,cea mecanica 200 ron,cea hidraulica 300 ron,suma care se imparte la 3 colaboratori,adica,eu strungar si magazin de procurare pentru "duramid" pentru bucse si etc,si nu se pot repara decat in conditiile in care cremaliera nu este corodata,ca sa aiba scapari[referitor la servo].
Raspund referitor la precizarea moderatorului Alen,nu am primit avertisment din cauza acestui topic,ci din cauza unor pareri contradictorii cu un coleg de forum,dar ciudat este ca stiam de unul,nu stiu de unde au aparut trei,dar nu are importanta.Nu vreau sa scap ocazia si sa precizez ca in putinele schimburi de idei,care le.am avut cu Alen,a dat dovada de un om cu un mare caracter si nu numai el.
Domnilor,am ridicat mingea la fileu si astept si eu raspunsuri si pareri,ca orice coleg de forum care are nevoie de opini si precizez ca nu ma va deranja opinia nimanui,oricare ar fi ea,fie ca e in asentimentul meu,fie ca e contrara,am sa.mi insusect totul si vreau sa ma documentez.Cer sa fiu tolerat de administrarea forumului,deoarece am folosit alte marci de autoturisme si nu are rost sa facem discriminari,mai ales in contextul in care in cadrul acestui forum avem si alti producatori,subiectul tratat de mine,oricum se refera la notiuni de mecanica generala.Astept opinii si multumesc anticipat,pentru intelegere.
24 Ian 2009, 03:19
bibane,
numele meu e mihai, deşi nu cred că are mare importanţă.
o să încep prin a te ruga să încerci să nu te mai enervezi aiurea pe userii care te atacă nejustificat. lasă-i dracului în pace! sau ia-i la mişto! ai un secol de experienţă înaintea lor.
acum o să-ţi răspund la chestiile zise de tine:
curăţatul blocului motor este primul lucru cu care se confruntă tânărul aspirant la meseria de mecanic după măturatul atelierului şi şuturile în cur luate de la colegi. dacă nu-i place se vede din prima zi şi nu mai e cazul să insişti, îl trimiţi la cofetărie sau plăpumărit că e mai curat...
trec peste selaj, doar am povestit mai sus cum am confecţionat cuzineţi pentru diverse motoare.
prisma pentagonală pentru motoarele cu 5 cilindri o puteai obţine foarte uşor. un cap divizor rezolva treaba într-o oră!

platoul trebuie poziţionat bine, fără discuţie, dar puteai regla foarte bine avansul sucind de delcou, nu?

e drept că unele delcouri au reglaje de 15 grade, dar asta e meseria, nene!
singura ordine de aprindere de la v8 o ÅŸtiu de la SR114 1-8-4-3-6-5-7-2
e nasoală rău treaba dacă nu ştii cum se numără cilindri, dar dacă ai axa cu came în mână e floare la ureche... când oi avea tu chef întreabă-mă cum e cu aprinderea la motoarele de motociclete japoneze, motoare de 8-9000rpm. hehe!
răspunsurile mele la întrebările tale:
1. aia e o boală ce a pornit de la oltcit încoace, măcar la oltcit nu erau computere, era doar becul ăla special în bord... acu dracu ştie!
2. trăim în epoca consumismului unde toată lumea trebuie să trăiască
3. de la computeru ce gestionează foncţionarea motorului monşer
4. trăim în epoca consumismului unde toată lumea trebuie să trăiască
5. trăim în epoca consumismului unde toată lumea trebuie să trăiască
6. raţiuni comerciale
7. nu ÅŸtiu despre ce e vorba, poate-mi explici tu ce e aia rulmenz't de presiune hidraulic
8. nu înţeleg ce zici
8. (al doilea) probabil că e mai ieftin
9. nu cunosc situaţia în amănunt
10. aicea o luaşi razna iar... ce e aia să nu vinzi maşini de peste 200 de cai? ce are sula cu prefectura? că ajung pe mâna cui nu trebuie, aia e altă socotoială!
11. un chip-tuning, o maşină bestială e nevinovată, nu poţi interzice maşinile bengoase. de vină sunt neterminaţii care se suie în ele mâncaţi de iluzia că sunt scule de scule.
12. poliţia e inexistentă de la o maşină de la 30.000 de euro în sus. s-a văzut chiar şi la tv că cine are maşină de 70.000 în sus foloseşte şapca miliţianului pe post de ţucal, se pişă în ea şi i-o pune în cap!
eşti mulţumit?
24 Ian 2009, 04:52
Salut Mihai,acum pot sa vorbesc si eu cu tine,nu cu "Moartea",ce ti.a venit cu numele asta funerar,nu stiu,eu sunt pescar dar tu,dar cred ca dai "moarte" in fiare si de aici vine.Din 1985 pana in 1992,numai Olticit.uri am mancat,ajunsesem in ultimul timp sa facem 45 de minute ca sa dam motorul jos,eu si cu un prieten,schimbam pe banda supape toata ziua,ca se rupeau curelele de distributie,inca nu aparusera Pirelli si indoiau supapele intr.o veselie.Aveam pe acel timp 147 de Oltcit.uri care se reparau la mine,mai am si acum registrul cu ele,toata ziua mergeam la fabrica la Craiova la poarta nr.3,ca sa iau axe cu came,culbutori si supape,ca mincau axele frecvent avand ungerea proasta ,cele cu motoare de 11oocm3 dar mai tarziu au scos motorul de 1300cm3 care aveau ungerea buna,in general o masina foarte reusita,ecartament mare pe fata oferind stabilitate,frane foarte eficiente,pana au inceput sa fabrice RM cu roti si planetare de Dacie si au suspendat discurile de frana de pe cutia de viteze si le.au zapacit si pe astea,nu aveau frana de mana din fabricati si cu toate ca cei de la statiile ITP,erau in cunostinta de cauza,le respingeau.Parghia care actiona placuta de frana avea cama foarte mica si le modificam prin majorarea camei,cu sudura electrica si le polizam ca sa le fac raza respestiva si apoi actionau imediat.Referitor la rulmentul de presiune,despre ce este vorba,au renutat la furca de actionare a rulmentului si acest rulment l.au facut hidraulic,adica lichidul intra direct in el si prin presiunea creata de pompa el se lungeste si ambreiaza placa de presiune.Au omis cilindrul receptor de pe cutie,cel care comanda furca si acum daca incepe sa curga lichidul din rulment,demontezi toata masina ca sa.l inlocuiesti,pe cand la cilindru receptor demontai 2 suruburi,deasupra cutiei si montai garnituri noi,cu 18 roni,pe cand acest rulment este 350 ron plus manopere de 500/800 ron,in functie de atelier.Cu acele viteze astronomice totusi nu ma convingi,parerea mea personala este ca legea trebuia facuta in asa fel,incat anumite motorizari sa nu apuce pe mana unui sofer de o zi,de cand a luat permisul,ci doar la soferii care au minim de 3/4 ani de experienta,ca sa nu mai discutam ca un permis de conducere se vinde cu 300 euro la negru.Am intalnit persoane care veneau cu masini adevarate la reparat si cand ii eliberam actele si.l puneam sa semneze de primire,zicea "sefule semneaza mata,mancatias,ca eu nu stiu sa scriu",la care eu ramaneam cu un gust amar si imi puneam o intrebare retorica"cum a invatat decretul,daca nu stie sa scrie si sa citeasca?".
Da dragilor,cu acestea fiind spuse,sa mai dus o zi din viata.Sanatate tuturor.
24 Ian 2009, 19:48
Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari ....
Stimate domn, nu te mai enerva degeaba... lumea in care traim noi toti nu e una singura, chiar daca Lenin asa a sperat, timpurile care le-ai apucat D-ta, cind afi un mecanic auto bun insemna ceva - sa fii in stare sa reconditionezi piese sau sa adaptezi altele din lipsa de bani sau si mai grav din neputinta procurarii unei piese, fie ea si veche, un mecanic facut la scoala profesionala nemteasca in Bucuresti , inainte de razboi imi spunea, fie-i tarina usoara, ca -orice piesa veche face cel putin cit una noua - in anumite situatii, nu le poate intelege decit unul care a trait asa ceva, lumea celor care produc masini azi e guvernata de un singur lucru: costuri de productie cit mai mici, costuri de proiectare cit mai mici, sisteme de orice fel cit mai ieftine, masinile azi nu mai sint ce au fost, au ajuns ca risnita de cafea - nu se mai foloseste nici asta - o cumperi , o folosesti, si cind nu mai merge, o arunci - asta inseamna societate de consum.Lumea celor care au masini scumpe pt care nu au muncit ei, ci parintii lor e din ce in ce mai numeroasa, nu poti sa ai pretentii de la unul ca asta sa inteleaga diferenta dintre a reconditiona o masina sau a pune toate piesele noi (pe banii cui?) crezi ca si-a numarat vreunul banii din buzunar si vazind ca nu-i ajung, s-a gindit cum sa faca sa impace si capra si varza? s-a bucurat ca a rezolvat problema la masina mai bine decit cu o piesa turceasca sau italieneasca luata de la magazin, sau mai ieftin, ca sa-i mai ramina bani si de altceva?
In ochii unora esti un fel de ,,nenteles,, sau ,,neadaptat,, sau fosila a vremurilor trecute, sau cine stie ce alte alea, cind in strainatate, unde se reconditioneaza masini vechi ale caror piese nu mai exista de zeci de ani ai fi un om indispensabil intr-un atelier de restaurari...Traim intr-o vreme in care meseriasii, indiferent de breasla nu mai sint apreciati, acum totul trebuie repede, ieftin, si mai tot timpul, prost .
Continua-ti treaba care o faci asa cum o faci, ca sint destui -inca - oameni pt care sa o poti face, oameni cu care sa ai ce vorbi si discuta tehnic, oricum pot sa pariez ca clientii la reconditionari sint 90% mecanici, nu proprietarii masinilor reparate.
Sanatate multa si putere de munca, Dan