Generalitati despre Tuning Motor
e de preferat o curba cu palier de cuplu de 350 nm de la 1800rpm pina la 3100 rpm decit cu un palier de 400 nm intre 2500rpm si 3000 rpm. (curbele cu "cocoasa" sint de evitat pentru ca motorul livreaza brusc putere/cuplu , distruge internele si ambreiajul, pune pe sofer in situatia de a ramine fara directie la accelerari bruste din cauza pierderii aderentei).
orice ambreiaj este calculat sa reziste la MINIM 130% din cuplul maxim pe care il poate livra motorul.
asta deoarece orice masina poate tracta o remorca. deci 340 nm x 1.3 = 442 nm. la atit cuplu rezista , fara probleme, un ambreiaj livrat pe un motor care da 340 nm in mod obisnuit.
(mare atentie pentru cei care au tunat masina : fiti foarte blinzi cu ea atunci cind tractati o remorca !)
INAINTE de resoftare , OBLIGATORIU masina trebuie sa fie in stare perfecta de functionare. orice tuner serios va citi informatii precum incarcarea injectoarelor, timingul, incarcarea turbinei, si multi alti parametri, urmind sa iti recomande eventual reparatiile (inlocuirile) necesare. abia dupa ce motorul este adus la 100% din performanta se poate resofta masina.
(nici o masina nu vine de noua cu 100%. in general vin cu 85-95% optimizare. daca e nevoie voi explica de ce.)
in principiu o masina resoftata (CARE NU TRACTEAZA) e cu 10-15 % mai fiabila.
consumul nu scade pentru ca nu vei mai merge la fel ca inainte, ci mai sportiv. crede-ma.
insa nici nu va creste !
pina la 20-25 % crestere de putere si cuplu nu e necesara schimbarea filtrului de aer cu unul sport si nici inlocuirea evacuarii si a intercoolerului ( desi e RECOMANDAT sa faceti asta - numai prin schimbarea acestor componente , fara nici un fel de optimizare si/sau resoftare, veti limita pierderile de putere pe timp calduros si, in plus, veti cistiga citiva caluti voiosi cu REDUCEREA consumului)
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
-
styx1 - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 281
- Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
- Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm