de Ameriknu » 21 Mar 2012, 09:05
Pana acum am citit pagina cu pagina acest topic (am ajuns la 222) cu o deosebita placere.
Eu neavand posibilitatea de a sta pe langa un mecanic, am zis ca daca ma documentez si eu cate putin din mai multe locuri, o sa ma ajute la eventualele probleme aparute la masina.
Este pacat ca nu am reusit sa-l termin de citit inainte sa se supere bibanu, pentru ca apoi sa scriu si eu in el eventualele probleme aparute, care ori nu au fost discutate in el, ori au fost folositi alti termeni pentru descrierea problemei si din cauza asta nu am gasit rezolvarea.
Scriu si eu problema mea, in speranta ca nea bibanu ajunge la sentimente mai bune inainte sa imi duc masina la casat pentru ca imi scoate peri albi.
Este vorba despre un Ford Escort 6 din 1998 cu motor Zetec 1.6, 16 valve, 90 cai.
Problema este ca in urma cu ceva timp a inceput sa dea in nas cand ii ceream putina putere la accelerare mai rapida.
Initial, problema o facea pe GPL mai des decat pe benzina. Adica pe GPL o facea de mai multe ori pe zi, iar pe benzina o facea cam la cateva zile. Banuiesc ca din cauza cifrei octanice diferite intre carburanti.
In fine, undeva pe la inceputul lui ianuarie 2012, cand am vrut sa plec seara de la serviciu (22:00), a pornit in trei pistoane. Tremura toata masina.
Am scos fisele pe rand si am gasit bujia care facea figuri. Era prima din stanga. Am dat-o afara si am vazut ca era plina de ulei (pierdeam pe la capacul de la culbutori).
Am curatat-o si am pus-o la loc, a mers masina bine pe urma.
Dar na, tinand cont ca aveam 2 bujii de un fel si 2 de alt fel (2 beru, 2 Bosch) de lungimi diferite, am zis sa le schimb cu un set nou NGK.
Am pus bujiile noi, la care a trebuit sa umblu la distanta de la electrod din cauza ca pe GPL avea intreruperi (de la 1.3 le-am dus la 0.9).
A mers bine cam pana acum o saptamana. A inceput sa intrerupa mult mai des, punctul culminant fiind cand am oprit la semafor acum 5 zile, iar dupa plecare a dat in nas de 2 ori destul de urat, urmand ca la urmatorul semafor sa moara motorul.
Inainte sa moara, relantiul se plimba intre 900 si 450. Dupa ce a pornit, stia doar 450 sau 4000 ture. Am trecut cu greu intersectia, pentru a trage pe dreapta.
Am tractat-o, am dus-o la mecanic si acolo am gasit un furtun de recirculare a gazelor rupt (era imbatranit rau de tot). Cu ocazia asta am schimbat si garnitura la capacul de la culbutori.
De cand a facut figura aia dupa plecarea de la semafor, din care a rezultat acel furtun rupt, merge prost de tot.
Problemele se manifeste astfel:
1. Cam 2 din 6 porniri la cald le face fara sa se tureze cum trebuie. Adica dau la automat, porneste imediat, dar suna ciudat si urca ciudat in ture de la 0 la 1000.
2. La rece porneste imediat si usor, dar trepideaza usor cand sta la relanti (~1100 ture cand e rece dimineata).
3. La accelerare merge bine pana pe la 1800 turatii. Dupa ce trec de turatiile astea, incepe distractia, iar masina da in nas cam odata la o secunda, doua, pana cand ma opresc din accelerat.
4. Deseori mai da in nas si dupa ce ma opresc din accelerat (turatie si viteza constanta).
5. Daca sunt cu treapta 4 la 55km/h (~2000 turatii) si o calc brusc, se balbaie si aproape ca topaie masina. Asta o face indentic si pe gaz si pe benzina.
6. Daca opresc in parcare dupa ce am mers cu ea si motorul e cald, iar eu o calc sa o duc in 2000 ture, da rateuri in admisie.
7. Uneori cand o calc mai brusc la plecarea de la semafor, da rateuri in toba. Un rateu per plecare.
Nea Gabi, te rog frumos, daca mai intri pe aici si vezi problema mea, da-mi macar un indiciu legat de unde ar fi problema.
Recunosc ca momentan sunt aproape de limita rabdarii cu masina asta, dar voi incerca sa rezolv problema asta. Daca nu reusesc sa o rezolv cat-de-cat rapid, masina se duce la casat deoarece nu pot sa o vand unui amarat pentru ca apoi sa ma injure pentru ca are probleme.
Fost posesor de:
Lada 1200 1982, 1.2 benzina + GPL, 40 cai
Escort 6 1998, 1.6 benzina + GPL, 90 cai
Fiesta 4b 2001, 1.25 benzina + GPL, 75 cai
Focus 1 2004, 1.6 benzina (fost GPL), 101 cai
Fiesta 6 2013, 1.5 diesel, 75 cai