$1 scrie:$2oltmetru pe acumulator cand motorul merge, 14.4-14.9 V.
Nu e cam multisor? pentru orice acumulator cu plumb, de doar de moto/ups. Si mai e un aspect: masori tensiunea asta cu motorul la relanti? ca la motociclete se functioneaza (in mers) cu turatie mult mai mare decat la masina, deci releul regulator ar avea de facut slujba incomparabil mai dificila.
Intreb asta (nu te-am combatut/contrazis, ci doar am intrebat) pentru ca s-a intamplat candva, pe o plaja pustie, sa fie cazul sa ajut un motociclist care avea probleme asemanatoare cu ce spuneti voi, si atunci am observat aspectul cu turatia, plus ca nu era un alternator adevarat - cu excitatie tinuta sub control - ci era un magnetou, un dinam cu magneti permanenti; asta ar conduce la o incarcare controlata nu de un releu regulator, ci de un stabilizator cu plaja larga; e drept ca motocicleta avea vreo 20 de ani, poate ca astea de azi or fi mai smecheroase, n-am habar.