$1 scrie:$2m vazut 1.6 hdi cu injectie siemens care colecta pilitura in filtru,
Usor paralel. 1.6 hdi au injectie Bosch. Toate.
Nu bagati sub o sigla toate motorizarile.
TDI cuprinde injectii clasice , pompe duse si common rail.
CDTI de la Opel ascunde motorizari Isuzu,Fiat si Opel.
De cele mai multe ori sistemele de injectie cedeaza din cauza proastei intretineri: filtre schimbate tarziu sau de proasta calitate , mana de opera slab calificata ce nu respecta procedurile ,inlocuiri de filtre la domiciliu prin mijloace artizanale sau carburant de proasta calitate.
TDI are bun ALH/AGR. Tot ce le urmeaza sunt trompete. PD sunt jalnice,coomon railurile cu vesnice probleme , o serie de 2.0 diesel cu chiulase vesnic crapate,injectoare bulite si multe altele. Sa mai pomenesc de motoarele de 3.0 sau 4.2 la fel de jalnice ? In concluzie TDI de dupa ALH sucks.
La Opel motoarele Isuzu au calculatoarele in pioneze, dar se remediaza in cea mai mare parte .Cele de Fiat au o intretinere la care multi de profesie nu se pricep. Degeaba le spui ca la 1.3 nu au voie sa puna mana pe elementul filtrant ca-l distrug ( sfecificatie expresa de uzina) , ca nurespecta asta apoi pica injectoarele.
Se rup injectoarele , deoarece nu au scule adecvate de extractie corecta.
Intretinere scumpa la peugeot fata de VAG ? Nu zau.
Distributie la PSA de circa 400 lei facuta intre 120k km ( benzinare) si 240k km ( diesel de la 1.4 la 2.2). La VAG se face la 90k km in cea mai mare parte si costa intre 500 si 900 lei. Bucsarai si suspensii au multe componenente pretul sub cele VAG . Astea-s brasoave spuse de habarnisti si parerologi. La PSA cad puntile spate ( la cele cu bare de torsiune daca nu se intretin corespunzator) blocurile de lumini si displayurile de bord.
Fiat si PSA sunt "proaste" datorita in primul rand mainii de opera execrabil de slab calificate. N-ai ce cauta cu un 307 intr-un service in care gasesti doar golfuri si passaturi , in care mecanicii sunt convinsi ca VW e masina suprema .
Fisele de revizii sunt tot mai stufoase odata ce kilometrajul trece de 100k km. Mecanicii schimba ulei si filtre ( in cazul fericit ca le chiar schimba ) fara a face niste verificari obligatorii de rutina ce v-ar scuti de mari cheltuieli ulterioare.
Revizii la reprezentanta ?

Sa va spun de unde se face rost de filtre si chiar distributii la juma de pret ? Am gasit filtre de aer mumificate , filtre de ulei carbonizate,filtre polen pietrificate in masini cu 4-5 revizii facute la reprezentanta si curele distributie zdrentuite desi pe carnetul servise avea cativa zeci de mi de km. . In carcasa axelor cu came era marmelada, semn de ulei antic .
O masina SH este o loterie. Una noua este o loterie si mai mare.
Cumperi una noua cu 15k euro, care in doi ani valoreaza 7000.
Luati o masina de 2 ani cu 7000 . Credeti ca bagati piese de 8000 euro in ea ? Niciodata.
Renumitele defecte de injetoare sunt mai mult de jumatate dintre ele greseli de diagnosticare , dovada fiind faptul ca probleme nu se rezolva nici dupa investitii consistente.