Eu cred ca nu ai citit cu atentie mesajul si compari mere cu pere .
Am zis clar: "Si cand zic nimic e nimic , doar ulei+filtre . Nu baterie,bujii,placute sau altele ... nici macar un bec nu s-a ars la ea." .
Daca audi al tau a mers 300.000km cu aceleasi bujii (fie ele si cu incandescenta) , cu aceleasi placute de frana si fara sa schimbi un bec sau orice altceva ... atunci inseamna ca ai avut masina perfecta si ai vandut-o de "perfecta" ce era .
Eu am zis despre experienta mea cu ford-urile din dotare , nu cu cele cu care am mers ocazional , cele de firma sau cele "aduse" cu 100k pe ceas si 300k real.
Daca o sa cauti pe forum o sa vezi ca la 150k se prezinta bine si la 250k se prezinta decent in general un ford. MK1 si 2 sunt destule cu km multi si posesori multumiti , mk3 nu au ajuns multe la 150-250k km pentru ca e model relativ nou.
Referitor la greierasi , la mine apar destul de rar si dispar destul de repede , aici conteaza mult si pe ce asfalt mergi , ce "grei" pui pe scaunele din fata ...etc . Da , are greierasi si apar si e normal , in special la diesel, doar nu esti absurd sa vezi plus pe linie ford vs audi si -50% la pret , e logic sa pierzi calitate la lucrurile nesemnificative (plastice,mufe,imbinari,lufturi) . Preferai sa iti puna plastic de audi si sa te lase in drum ? Eu zic ca nu.
In 5-6 ani cu 2 forduri "la usa" o singura data am avut probleme iarna cu usa(la fiesta) si anume cand a fost acea ploaie de gheata si totul era imbracat in 2cm de gheata (2011 parca). E drept ca nu fac greseala sa spal masina daca nu sunt >3-4 grade afara.
Esti rautacios de la A la Z , chiar daca audi are un avantaj normal vs ford la calitate.
-Audi A4 se compara cu mondeo nu cu focus la clasa din care face parte .
-Audi se compara cu Mercedes si BMW la segmentul de pret din care face parte .
-Costurile de intretinere se raporteaza la masini din acelasi an , mereu masinile vechi au piese si consumabile mai ieftine . (niciodata nu o sa fie revizia de A4 2014 < Focus 2014 , nici macar in regim propriu)
-Masinile grele pierd la capitolul consum cand folosesti tr. 1+2 si e normal sa te departezi de consumul urban dat de producator , nu stiu de unde ai dedus tu ca greutate a4 1.9tdi > focus 1.6tdci din datele mele focus 1.6tdci 115cp are CEL PUTIN 1368kg in functie de nivelul de echipare , deci foarte probabil e sarit bine de 1400kg . Niciodata acel a4 an 1999 nu ajunge la >1400kg(+40kg cum zici tu deci >1440) , nici "full fara piele" daca nu e si allroad , nu te ghida din informatii de pe talon trecute la modul general pentru toate echiparile .
-Focus are cuplu mai bun , demaraj 0-100 mai bun , top speed mai bun , consum mai bun DAR e foarte normal ca atunci cand le folosesti pe primele 3 sa dispara al4-lea sau sa fie maxim egal.
-De ce e mai mare si ai spatiu mai putin(zici tu) in interior? ...foarte simplu , pentru ca tu sa nu fi zdruncinat zdravan la un impact frontal si acel material din tot acel bot pana la stalpi sa amortizeze acel soc .
-De ce crezi ca focus are 5 stele si al tau A4 avea 2,5 stele ...adica mai putin decat un logan 1 sau matiz (3 stele).
-De ce are tetiera inclinata spre fata? ...foarte simplu pentru ca in momentul impactului tetiera data pe spate favorizeaza "ruperea gatului" de la socul fata-spate . Din pacate cu riscul de a fi injurati , cei de la Ford s-au gandit ca tu si sotia sa nu va rupeti gatul cu prima ocazie.
-La ulei nu te obliga nimeni la Castrol sau altceva , doar sa respecte cateva norme .
-Normal ca Audi consuma putin , daca nu afisa consumul nu te deranja cat consuma si vedeai un consum extraurban uneori cand stiai ca mergi la consum .
-Despre spatiul din interior ...sa nu exageram cu intinsul picioarelor la 1.70m , eu sunt cam la 1.82 si daca dau scaunul la max in spate nici nu ajung la pedale la fiesta, valabil si la focus2 ... poate sa le puna si pe bord ca tot intra cineva de 1,70 si in spatele ei . E adevarat ca au "mancat" 2-3 cm cu acel bord si vs focus2 , dar 2 persoane de 1.70-1.80 vor sta lejer fata-spate ... cel putin la fel ca in A4 ... bancheta e suficient de lunga si scaunul e putin scobit , poate cand arunci un ochi de la distanta nu pare spatiu dar in realitate e mai mult.
-Comparatia cu Yaris ma face

...se vede din ce unghi ai privit focusul si cu cata rautate daca ai ajuns sa il compari cu Yaris.
--- Daca as fi EMO in plastic de Yaris mi-as taia venele !
Sa fim seriosi Yaris e 2 clase sub Fiesta la toate capitolele , nu mai zic de Focus. Are un plastic la interior de 7 culori diferite si de "capac de wc" ce o da de gol ca a fost facuta din resturi . Portbagajul e mic insa spatiul in interior e decent . Fuge de spate pe ploaie mai repede ca un matiz daca nu ai pasageri sau bagaje si aici ma refer in oras la 50-60kmh nu afara . Consumul in Bucuresti la un 1.4 D4D 2008 pe trafic mediu e aprox 6% iar iarna sau pe trafic aglomerat 6,5-7% de la acel 5% declarat deci max +0,5% fara stres sunt povesti. Acelasi consum il scoti si cu Fiesta 1.4tdci , o masina din aceeasi clasa , de greutate apropiata dar cu un plus de confort,spatiu,portbagaj,calitate. Costurile la Ford sunt pistol cu apa vs Toyota . Cunosc bine si fiesta si focus dar si yaris din intamplare si iti garantez ca e diferenta MARE .
Eu zic sa nu iti mai privesti cu rautate masina , sa iei in calcul ca in primii 10.000km consumul mai scade putin si sa inveti cum sa conduci economic . O masina mai puternica la aceeasi apasare de pedala genereaza mai mult cuplu+putere deci implicit consuma mai mult pentru asta, chiar si cu un plus de randament vs motoarele mai vechi .
Sper sa descoperi si jumatatea plina a paharului si sa observi ca ai exagerat la multe aspecte si ai fost subiectiv intr-un moment de nemultumire .
Cand treci de 10.000km si sunt 20 grade afara bagi un drum pe autostrada si daca la 70-75kmh constant nu scoate cat are pe carte eu o mananc !!! (preferabil in tr6 nu 5 dar depinde de sarcina) Media vitezei de rulare la consumul extra-urban(al oricarui producator ,cel trecut si in carte) e 69,36kmh deci pe aici ai consum mic la toate masinile ...cum sari de 80kmh - cum creste. Un consum aproape la fel de bun mai e la 50kmh tr3 sau 50-60kmh tr4 constant . Tr 1+2 sau frana nu prea se folosesc nici la testele de consum .
PS: Un diesel nu se conduce doar cu scopul de a scoate 4% consum daca vrei sa te tina 300.000km !
