Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 20:25

Andrei,vezi ca la Ford, si s-ar putea ca si la acel Seat de care vorbesti, iti arata treapta superioara doar cand conduci foarte incet, accelerare foarte inceata, iar la condus sportiv de fapt nu iti arata deloc, caci semnalul se aprinde cand ori ridici piciorul de pe accelaratie, ori calci ambreiajul, ca vrei sa schimbi viteza.
Claudiu, am conducere la rece pe ultimele 3-400 km. Drumuri in oras. Si mersi de ponturile cu vinul. Te primesc la Zalau cu Rotenbergul ala :)

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 20:32

Mie imi place Ardealul, asa ca nu spune de doua ori, ca s-ar putea sa te trezesti cu mine acolo :)

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 22:20

La Seat acel indicator de treapta e aprins continuu si arata treapta de viteza in care ar trebui sa fii cu sageata in sus sau in jos, in functie de treapta in care esti (iti zice si cand trebuie sa schimbi in treapta inferioara si cand trebuie sa schimbi in treapta superioara) sau daca esti in treapta de viteza "corecta" iti arata in ce treapta de viteza esti si un punct in locul sagetii.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

15 Ian 2014, 23:27

Si cand accelerezi brusc si duci masina in treapta a 3-a la 100 la ora (sau macar 80) ce iti arata?

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

16 Ian 2014, 01:04

$1 scrie:$2ircea,

Toata stima pentru tine, dar consumul ala nu este mare, din contra.... Este mai mult decat ok.
De ce faceam comparatie cu Skoda Octavia 1.9 TDI/105 cp? Este motorul cel mai apropiat de cel al Audi-ului pe care l-ai avut. La 120 km/ora consuma 6%. Asta am vazut eu, cand am mers pe autostrada, spre Bucuresti.
Cu o masina pe benzina, la 120 km/ora scot in jur de 7% si sincer, nici asa nu mi se pare mult, ci rezonabil.
Daca Focusul tau ar lua doar 6% la 140 km/ora ar fi exceptional de bine.

Salutari de la Constanta. Poate bem candva o palinca pe la Zalau :)

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

16 Ian 2014, 01:19

$1 scrie:$2alutare din nou. Revin cu cateva informatii mai intai:
1. La inchiderea masinii nu se inchide nici capacul exterior al rezervorului si nici clapeta aceea de protectie. Am incercat azi si am putut introduce imediat stutul acela de plastic pentru alimentarea din bidon a masinii. Deci se poate fura motorina si pune nisip in rezervor daca vrea de oricine.
2. Am incercat sa intorc invers tetiera pasagerului, dar nu intra pana la capat. La prima treapta se opreste si nu mai coboara ca sa poti fi cu capul sprijinit de tetiera daca vrei sa dormi putin.
In privinta celor spuse de ceilalti colegi, imi pare rau dar chiar nu am vrut sa fie aici un topic "Vag contra Ford". Pur si simplu asta am avut inainte (Audi) si asta am acum (Focus). Daca aveam Mercedes, faceam comparatia cu Mercedesul, daca aveam BMW, faceam cu BMW, si sigur, dac aveam Dacie, faceam cu Dacia. Sigur, cineva avea dreptate, ca in comparatie cu Audi-ul, poate toate din marja mea de pret erau inferioare, dar eu nu m-am asteptat deloc la asta (poate cu exceptia Daciei; de la ei ma asteptam), ca masinile noi sa nu rivalizeze cu o masina de 14 ani, decat la capitolul fiabilitate prin prisma faptului ca e noua, caci sigur, nu am vandut Audi-ul de bun ce era, ci fiindca nu ma mai puteam increde la el la drumuri lungi. Dar nici nu poate sa imi spuna nimeni ca ce am scris acolo mai sus ca si pretentii, ca ar fi doar pentru masini premium. Adica un intrerupator pe lampa spate si leduri la ele ca sa le gasesti usor noapte, ca doar atunci le cauti, nu cred ca e premium. Ca sa pui tetiera aia sa poti sta confortabil la drum, iar nu e ceva foarte costisitor. Ca sa nu ma minti in privinta consumului, iar nu trebuie masina sa fie premium. Ca sa nu rugineasca pe dedesubt, tot nu ar trebui sa fie premium, ca nici la Opel nu rugineste (taica-meu are o Astra din 2004), si nici ala nu e premium. Doar nu ne-am luat Dacii 1310 ca sa le izolam de noi.
Premium e o caroserie de aluminiu sau tabla galvanizata, materiale fine, placute la atingere, sonorizare premium cu sunet care umple habitaclul si urechea ascultatorului, nu sunet mono de radio cu ceas cum am eu la versiune Trend (poate Sony-ul de pe Titanium sa fie ceva diferit), premium sunt suspensiile multilink care iti ofera un confort si o incredere de masina solida cand treci peste gropi sau drumuri valurite.
Iar Fordul si oricare alt producator, trebuie sa concureze si cu masinile second care se afla pe piata. Iar eu la 16.000 de euro gaseam un Audi de 3-4 ani, din reprezentanta de afara, deci cu istoric real, care sa imi dea fiabilitate, fara compromis la ergonomie (lampile alea de noapte de care vorbeam si tetierele si spatiul de picioare), fara compromis la confort (suspensii mai bune - desi si acestea sunt bune, doar ca pe gropi se aud mai tare, altfel cum am mai spus sunt multumit de stabilitatea masinii si cum se aseaza pe drum; materiale interioare mai bune, sonorizre audio mai buna) si fara temere ca va trebui sa dau masina la peticit cand va incepe sa rugineasca prematur. Asta e problema mea, ca nu ma asteptam ca un second sa bata un Ford nou. O Dacie (Logan, Duster, etc.) da, dar nu si pe Ford. Credeam ca e un blazon mai inalt. Opel nu e premium si nu rugineste. Toyota Yaris nu e premium si nu rugineste si nu minte la consum. Sunt dezamagit. Nu aveam nevoie de lectia asta pe atatia bani.

1.Clapeta aceea e cea mai desteapta - in benzinarie nu te lasa sa bagi decat carburantul de care ai nevoie -e facuta special ptr acest lucru -in timp ai sa ajungi sa o apreciezi.Si apoi cine vrea sa iti faca rau gasete o modalitate orice ar fi.
2.Despre rugina - Fordul meu face anul acesta 10 ani si 300k km,nu pot sa spun ca este impecabil -are cateva pete pe la oale insa nimic alarmant si toti cei care l-au vazut l-au considerat tanc la acest capitol .
Era in istoric la un momendat mentionat consumul -pot sa iti spun ca pe timp de iarna ajung si la 10l/100km urban ,insa asta vara am facut drum putin mai lung -Buc -Sibiu cu clima si fara menajamente ,si retur cu un consum de 4.4 nici mie nu mi-a venit sa cred insa s-a intamplat (si totusi la o masina de 10 ani care mai are putin si face 300.000 km !!! )
Si toata lumea e constienta ca indiferent de fabricant cu cat este modelul mai nou cu atat mai putin este durabil -fiabil in timp- pana si Mercedes a recunoscut acest lucru-nu e un secret.Important este sa te bucuri de masina si sa mai bagi in seama si avanatajele/lucrurle care te multumuesc....

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

16 Ian 2014, 10:15

Ma bucur sa vad asa aprecieri pozitive, despre rugina si consum adica. Sper sa am parte de aceeasi experienta pozitiva in privinta asta si sa nu regret ca am luat Focusul si nu un s.h. premium. Insa in privinta capacului de rezervor ... nu exista nici un lucru pozitiv in privinta renuntarii la inchidere atunci cand inchizi si masina. Cel putin la noi la proprietari nu exista, producatorul o fi economisit vreo 5-10 euro de masina (si aici insirui tu o lista de injuratori si apelative corespunzatoare). Si altii au sisteme de protectie impotriva alimentarii cu carburant gresit, dar capacul li se inchide. E o prostie, iar daca esti cinstit cu tine insuti, o recunosti si tu.
In privinta consumului pe care eu l-am inregistrat, el era din noiembrie, asa cum precizasem inca din primul post, deci nu era iarna. Au fost si temperaturi de peste 20 de grade. Si cand stiu ca am fost in concediu afara, si in regim de autostrada(120-140 km/h) masina veche mi-a consumat 5,2 litri, iar acum cand vad consum instantaneu la 110 vad 5,4 l/100 km, nu pot decat sa trag concluzia ca pe la concediul urmator o sa ma cam doar capul cu consumuri de 6 l/100. Sa dea Domnul sa nu fie asa, sa mai scada consumul dupa inca ceva kilometri. Masina are si plusuri evidente. Am mentionat cateva, dar am uitat si silentiozitatea motorului, in comparatie cel de pe masina veche. Stergatoarele care se retrag in pozitie de repaos mai sub capota si nu suiera la viteza mare. Si probabil ca voi mai gasi si altele incet-incet si imi va placea tot mai mult. Si acum imi place, doar ca , inca o data, ma dezamageste zgarcenia asta la niste lucruri de doi bani. Parca nu ar fi ganditi pana la capat unele chestii, inginerii aia care au proiectat-o, chestii care chiar nu ar fi ridicat costul masinii.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

16 Ian 2014, 10:55

chestia cu capacul rezervorului care nu se mai inchide dateaza inca de la faceliftul focusului 2...pe prefacelift se punea inchiderea prin actuator dar nu avea easy fuel :D. poti sa ne faci niste poze la clapita deschisa? poate exista totusi posibilitatea de a monta actuatorul de la ff2 prefacelift (desi ma indoiesc pentru ca forma capacului difera de la ff3 la ff2)

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

16 Ian 2014, 11:00

$1 scrie:$2i cand accelerezi brusc si duci masina in treapta a 3-a la 100 la ora (sau macar 80) ce iti arata?


Ca sa nu vorbesc prostii, o sa incerc si apoi o sa-ti raspund.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

16 Ian 2014, 11:35

Pe multi cu Focus 2, motoare TDCI, i-am auzit ca pot scoate consumuri de 4,5% la drum intins. Din ce am observat la mai multe motoare diesel, cu cat a crescut standardul de emisii, cu atat a crescut si consumul, asta fiind valabil pentru toate marcile. Asta inseamna ca un motor Euro 3 sau Euro 4 poate fi mai economic decat unul Euro 5, desi pare absurda treaba asta la prima vedere. Chiar si asa, nu mi se pare deloc mult un consum de 5,4 %.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

16 Ian 2014, 15:41

S-o stapanesti sanatos!

Legat de capacul de la rezervor, eu zic sa nu fi suparat ca nu se mai incuie! La fostul focus, un prefacelift din 2006, se incuia capacul si avea si buson, DAR, capacul il puteai deschide cu un singur deget daca te fortai putin (boltul care-l tinea inchis era din plastic, de vreo 5mm grosime), iar busonul se deschidea fara cheie. Sunt de parere ca, mai mult rau iti putea face la una din aia, decat la astea cu easy fuel.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

18 Ian 2014, 02:36

S-o stapanesti sanatos.
Vad ca esti putin dezamagit de Ford in comparative cu Audi. Dar este normal. Niciodata nu poti sa compari un Ford cu Audi, MB sau BMW.
Acum nu prea te-am inteles cum ai putut sa dai 15000 + pe un Ford, cand cu banii aia puteai sa cumperi un Audi muuult mai nou decat ce ai avut si cu siguranta cateva clase peste Ford, din toate punctele de vedere. Dar asta este, se mai intampla. Si eu am facut prostia sa dau mult mai mult ca tine pe un Ford nou in loc sa-mi cumpar o masina buna de banii aia. Si acum, dupa 7 ani, imi vine sa ma dau cu capul de pereti, dar asta este. Am invata ceva din experienta asta si nu o sa mai fac inca o data prostia asta.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

18 Ian 2014, 09:14

@ joe06
De cate ori ti s-a stricat Fordul in acesti 7 ani si care este valoarea totala a cheltuielilor?

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

18 Ian 2014, 21:39

Pai crezi ca am mai tinut socoteala. Mai mult ma enervam.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

18 Ian 2014, 22:37

Sal
pe 13 dec 2013 Ford ul meu a facut 6 ani ,1 set placute pe fatza si reviziile normale ,am consum in oras 9.1 pe CB, schim pe la 3000 rpm treptele inferioare ..
rugina : un surub de prindere amortizor portbagaj si esapament ,lucrez cu fiare ,apreciez inca 2 ani fara probleme ,metal inrosit ( cu rugina de suprafata ) punte fata -spate ,
am platit 13.700 euro am cumparat masina pt ca mi a placut ,are probleme ,le aud zilnic ,dar plec seara de la munca obosit si ajung acasa odihnit :))
Sunt multumit pt ca nu am cedat si nu mi am cumparat Octavia classic 1,4 mpi !
PS : si chiar daca sunt subiect de gluma la serviciu :) imi place masina !!!

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

19 Ian 2014, 09:34

De ce ai fi subiect de glume a serviciu?

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

19 Ian 2014, 10:32

Pt ca am Ford ,si nu am BMW sau VW ,crema auto din europa :)
(ca un amanunt picant :)) ce i care rad sau fac glume ,au masinile lipite cu banda adeziva pe la trapa electrica ,pt ca nu functioneaza si costa reparatia lor ,bara prinsa cu negre de gips ,dar sunt cele mai bune masinute :))
eu sunt ce l mai fericit din fabrica :)) cu fordul meu de 62 000 de km ..care functioneaza perfect ,pana acum ...

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

19 Ian 2014, 12:28

Focosule esti pe sufletul meu :))

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

19 Ian 2014, 16:52

$1 scrie:$2am platit 13.700 euro am cumparat masina pt ca mi a placut ,are probleme ,le aud zilnic ,dar plec seara de la munca obosit si ajung acasa odihnit :))

Asta nu am inteles-o: adica masina are probleme pe care le auzi zilnic, dar problemele alea te fac sa te relaxezi? Ceva imi scapa din silogismul tau.
@joe06: Deci asa cum am mai spus, nu ma asteptam ca o masina noua sa imi faca probleme. Am crezut ca daca e noua vine perfecta, fara zgomote la cutie, fara probleme de rugina (asta chiar e sub centura ca nu ma asteptam la asa ceva de la o masina care se face in Germania) si fara celelalte explicate acolo. Am dat banii asta e. La testarea masinii nu iti dai seama chiar de toate si in afara locului pasagerului din dreapta de care nevasta a zis ca e mai mic decat la Audi (dar am ales sa o ignor ca imi placea masina si chiar nu banuiam ce mult in spate trebuie sa dai scaunul ca sa te poti intinde), celelalte nu le vezi. Acuma, pana peste cel putin 10 ani, nu voi mai cumpara altceva, ca ar trebui sa fie cat de cat ok masinuta. O voi spala mai des ca sa nu stea cu noroi pe ea sa rugineasca repede si sa vad daca nu cumva se pot face ceva tratamente impotriva imbatranirii prematura a caroseriei. Voi vedea la reprezentanta. La Dacia stiu ca baga pe undeva prin stalpi ceara de protectie. Asta la interior, dar la exterior nu stiu ce ii fac.
In alta ordine de idei, am facut un drum de la Zalau la Oradea, de 125 km. Am condus normal pentru mine. Adica maxim 55-60 in localitate si maxim 100-110 (in depasiri) in afara. Consum de 4,3. E destul de bun de data asta. Cred ca incep sa ma obisnuiesc si eu cu masina. Am vazut ca totusi nu e bine sa schimbi cand iti spune calculatorul, caci daca nu maresti si viteza, de multe ori pe aceeasi viteza (de ex. la 80 la ora, treapta 5 cu treapta 6) e mai bine sa lasi in treapta inferioara, decat sa ii dai cea urmatoare in sus. Sunt campion eco pe computerul de bord, cu 5 stele la schimbare viteza si anticipare si cu 4 stele la viteza. Poate va fi si mai bine mai tarziu.
Acum o sa vad pe retur (peste 2 saptamani) daca scot la fel si cat scot intre timp in Oradea, ca e mai aglomerat ca Zalaul, dar nu am dealuri in schimb.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

19 Ian 2014, 18:27

Ai dreptate ,eu am avut gura aurita la cumpararea Ford ului ,am cerut consum ca de dacia 1310 ,am avut dar nu mi am dat seama ca primesc si un scartait de plastic pe la usa , adica mai toata masina scartaie din cauza elemetelor de plastic ,speram la insonorizare impecabila de la masina pe naiba tot pasla de dacia am primit :)) agata in treapta 3 usor ,am expus problema ,,m au sfatut ca este mai bine asa ,nu merge difuzorul de pe spate stanga ,si la dacie nu mergeau deloc pe spate !
In concluzie ai dreptate privin nemultumirile tale privind masina ,este prea scumpa tinand cont de aceste mici inconveniente dar care conteaza pt tine !si totusi pe dacia am dat 20 mil in rate pe Ford am dat 13 700 bani jos :)
Uitandu ma la patronul meu care si a luat Volvo xc 70 second hand cu 7000 si a mai bagat 5000 si tot nu merge am inceput sa mi placa masina :)) pt ca eu l am luat de acasa spre serviciu de mai multe ori ,pe cand domnia sa pe mine nici o data cu volvo ,pt ca nu a fost nevoie, asta ca o picanterie !
Concluzia mea este urmatoarea ,in zilele in care alergi sa ti cumperi o masina si gasesti una care sa ti placa ,nu mai esti atent la micile amanunte ,nu te mai intereseaza c a te minte frumos ce l care ti o vinde ,o cumperi ca ti place si pe urma te impaci cu situatia ,ce l putin la mine asa a fost si ma felicit ca nu am cedat sa mi cumpar Hyundai Accent 1,4 -Octavia Classic 1.4 Dacia Logan ,sau Chevrolet Aveo!
Mentionez ca la data respectiva Focusul era ce l mai dotat la motorizarea de 1.6 in comparatie cu, concurenta !
PS trebuie sa fiu sincer Dacia Logan 1.6 mpi 105 cai era aproape de 11 000,!

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

19 Ian 2014, 18:44

Tot 13700 euro am dat si eu pe Focus, asa ca o mica paranteza.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

20 Ian 2014, 04:57

FF2 face-lift 2008 , in cateva luni face 6 ani si are 50.000 km , a fost folosita preponderent extra-urban dar nu s-a stricat si nu am schimbat nimic la ea in tot acest timp . Si cand zic nimic e nimic , doar ulei+filtre . Nu baterie,bujii,placute sau altele ... nici macar un bec nu s-a ars la ea. Ce pot sa mai zic de fiabilitate ?

In acelasi timp aprox (2009-2014) in oras am mers preponderent cu fiesta + ceva drumuri mare/munte ... in 5 ani si 31.000km daca exclud ulei+filtre+distributia tot ce am bagat in ea au fost rulmenti+flanse+arcuri fata+3 becuri+ 2 lame stergatoare ...total 150Euro . Acum a ajuns la 108.000km si pot spune ca ma bazez sa plec la un drum de 2000km oricand cu ea .
150E costuri in 5 ani pentru o masina sh ... ce pot sa zic de fiabilitate ?

De 400ron cumpar ulei+filtre la ambele (focus +fiesta) si le schimb singur, ce pot zice de asa costuri revizie ?

In mai bine de 80.000km cu fordurile personale nu am vazut NICIODATA un bec aprins in bord , in afara de cel de benzina ;)) , in timp ce la altii e instalatie de pom . Cred ca ii putem reprosa uneori calitatea plasticelor, vopseaua , lipsa hartii gps pentru RO, insonorizarea in FF2 si Fiesta6 , greierasii ce apar uneori sau orice altceva firmei Ford ...dar la fiabilitate stau chiar bine !
Ford a fost si este o masina medie nu premium si merita oricand 12-16.000E , dar daca dai 20-22.000E si te astepti sa te simti cel putin ca in A4 nu ford este de vina .
Daca iti cumperi un ford din targ cu 100.000km pe ceas si 300.000 reali atunci sa nu te plangi de fiabilitate .
Daca iti cumperi diesel si nu stii sa conduci un motor diesel nu ai dreptul sa plangi si sa condamni masina .

Momentan de fiabilitate sunt 100% multumit la ford , sa nu ducem discutia inutil spre "s-a stricat ca e ford ca daca era audi nu se strica niciodata" ...aiurea , nici audi nu mai e durabila cum era odata , de vw nu mai zic . Am un vecin care si-a dorit si el sa fie om si a dat un focus 1 1.6 16v pe un passat tdi si acum zicea, citez: "Sa stii ca ford era masina buna, am zis eu ca are consum mare dar si in passat am bagat la bani pe langa motorina de m-am saturat." .
Sa nu generalizam ca ford e praf si vw , audi sau altele sunt parfum , conteaza pentru tine ce masina prinzi si pentru ea ce sofer are , daca formati un cuplu frumos sigur o sa va intelegeti bine !

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

24 Ian 2014, 21:42

50.000 de km. la bord. Cu asta se lauda Fordul la fiabilitate? La 150.000 cum se prezinta? La 250.000 cum? Audiul, asa cum am zis, nici la 300.000 km nu scotea fum, tapiteria arata foarte bine, la fel si plasticele de interior cu exceptia volanului care era cojit de la folosire si soare in parbriz timp de 14 ani. Vreau sa vad si Ford ca duce motorul 300.000 km fara fum sau lipsa putere / compresie, fara consum ulei, etc.
Dar pana una alta hai sa iti spun cum se prezinta la 2.000. Am 2 greierasi: unul undeva in bord, spre parbriz, a aparut ieri dupa drumul de intoarcere de la Oradea; al doilea il am de 2 saptamani si nu imi dau seama exact de unde se aude, dar e undeva in dreapta. Poate fi fata de usa, ceva in torpedou sau pe acolo. La Audi nu aveam greierasi, decat centura de pe partea soferului, de fapt nu centura ca atare, ci partea in care bagi centura (aia dintre scaunul soferului si consola centrala).
Iarasi, ca sa spunem si de bine, ca sa dam totusi Cezarului ce e al Cezarului, mi-a parut bine de masina noua, caci desi a nins si inainte de ninsoare am avut ceva polei si usile erau (pareau) inghetate, am deschis usa fara nici un efort, fiindca usile nu au joc,nu au permis apei sa intre la chedere si prin urmare acestea au fost uscate si au permis deschiderea imediata a usii. La Audi intr-adevar aveam si situatii cand aruncam apa calda la usa soferului pentru a o deschide dimineata.
Consum pe drumul inapoi 4,6 / 100 km in conditiile in care am luat odata 3 persoane la ocazie si odata alte 2, pe distante de ... 3 - 5 lei :) (Stiti bancul ala cu politistii care stau cu radarul: zice unul catre celalat, Ba, cu cat crezi ca vine asta? Cu vreo 200 ... de euro).
In Oradea am avut consum de 6,4 la suta, dar am condus si pe centura, ca dupa experienta de a trece pe la ora 13:00 pe bulevardul principal bara la bara si cu consum in acele conditii de 8,4 la suta, am ocolit centrul de cate ori am putut.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

24 Ian 2014, 21:59

Cineva intreba pe mesaje private de costuri de intretinere la Audi fata de Ford, benzina / motorina. Pai de benzina nu stiu ca eu am avut motorina. La Ford nu le cunosc fiindca nu le-am facut, iar cand le voi face, intrucat masina e noua, voi fi nevoit sa o fac la un service sau reprezentanta. Din ce am intrebat chiar la cumpararea masinii, Ford imi va cere 650 de lei pentru prima revizie. Sper sa mai negociez ceva. La Audi mi le faceam singur, in sensul ca magazinul de la care cumparam uleiul si filtrul de ulei imi facea schimbul pe gratis (manopera adica nu mi-o facturau). Celelalte mi le cumparam iarasi de la ei si mi le schimba mecanicul la care obisnuiam sa merg cu circa 10-15 lei (adica filtrul de motorina), iar celelalte de aer si polen mi le schimbam singur ca avea acces foarte usor la ele Audi-ul.
Ulei Aral 10 W 40 circa 80 lei.
Filtru ulei undeva la 35 lei parca.
Manopera la astea zero (0) lei.
Filtru motorina ... nu mai stiu, dar tot sub 50 de lei. Plus vreo 10 de lei manopera la mecanic, desi nici aici nu pot spune ca cifra e exacta ca de multe ori schimbam filtrul asta cand ma duceam si cu alte chestii la el. Poate zic mult 10 de lei, deci.
Filtru aer si polen, mi le schimbam singur, dar le cumparam cu vreo 65 de lei amandoua.
Fac adunarea si imi da 240 de lei. Cam acolo era. Probabil si la Ford, daca imi fac singur schimbul (singur adica cu mecanici buni, dar nu reprezentante auto) ajung la cifre asemanatoare. Putin mai mari, ca aici sunt obligat sa pun Castrol care e usor mai scump, iar dincolo puneam Aral, dupa ce Mobilul a inceput sa se faca in Turcia si am vazut ca incepuse sa imi consume ceva ulei (500 gr. la 10.000 de km, iar dupa ce am trecut pe Aral nu mai completam, caci in 10.000 de km imi scadea ceva de genul de la maxim la minim pe jolja).

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

25 Ian 2014, 05:30

Eu cred ca nu ai citit cu atentie mesajul si compari mere cu pere .
Am zis clar: "Si cand zic nimic e nimic , doar ulei+filtre . Nu baterie,bujii,placute sau altele ... nici macar un bec nu s-a ars la ea." .
Daca audi al tau a mers 300.000km cu aceleasi bujii (fie ele si cu incandescenta) , cu aceleasi placute de frana si fara sa schimbi un bec sau orice altceva ... atunci inseamna ca ai avut masina perfecta si ai vandut-o de "perfecta" ce era .
Eu am zis despre experienta mea cu ford-urile din dotare , nu cu cele cu care am mers ocazional , cele de firma sau cele "aduse" cu 100k pe ceas si 300k real.
Daca o sa cauti pe forum o sa vezi ca la 150k se prezinta bine si la 250k se prezinta decent in general un ford. MK1 si 2 sunt destule cu km multi si posesori multumiti , mk3 nu au ajuns multe la 150-250k km pentru ca e model relativ nou.
Referitor la greierasi , la mine apar destul de rar si dispar destul de repede , aici conteaza mult si pe ce asfalt mergi , ce "grei" pui pe scaunele din fata ...etc . Da , are greierasi si apar si e normal , in special la diesel, doar nu esti absurd sa vezi plus pe linie ford vs audi si -50% la pret , e logic sa pierzi calitate la lucrurile nesemnificative (plastice,mufe,imbinari,lufturi) . Preferai sa iti puna plastic de audi si sa te lase in drum ? Eu zic ca nu.
In 5-6 ani cu 2 forduri "la usa" o singura data am avut probleme iarna cu usa(la fiesta) si anume cand a fost acea ploaie de gheata si totul era imbracat in 2cm de gheata (2011 parca). E drept ca nu fac greseala sa spal masina daca nu sunt >3-4 grade afara.

Esti rautacios de la A la Z , chiar daca audi are un avantaj normal vs ford la calitate.
-Audi A4 se compara cu mondeo nu cu focus la clasa din care face parte .
-Audi se compara cu Mercedes si BMW la segmentul de pret din care face parte .
-Costurile de intretinere se raporteaza la masini din acelasi an , mereu masinile vechi au piese si consumabile mai ieftine . (niciodata nu o sa fie revizia de A4 2014 < Focus 2014 , nici macar in regim propriu)
-Masinile grele pierd la capitolul consum cand folosesti tr. 1+2 si e normal sa te departezi de consumul urban dat de producator , nu stiu de unde ai dedus tu ca greutate a4 1.9tdi > focus 1.6tdci din datele mele focus 1.6tdci 115cp are CEL PUTIN 1368kg in functie de nivelul de echipare , deci foarte probabil e sarit bine de 1400kg . Niciodata acel a4 an 1999 nu ajunge la >1400kg(+40kg cum zici tu deci >1440) , nici "full fara piele" daca nu e si allroad , nu te ghida din informatii de pe talon trecute la modul general pentru toate echiparile .
-Focus are cuplu mai bun , demaraj 0-100 mai bun , top speed mai bun , consum mai bun DAR e foarte normal ca atunci cand le folosesti pe primele 3 sa dispara al4-lea sau sa fie maxim egal.
-De ce e mai mare si ai spatiu mai putin(zici tu) in interior? ...foarte simplu , pentru ca tu sa nu fi zdruncinat zdravan la un impact frontal si acel material din tot acel bot pana la stalpi sa amortizeze acel soc .
-De ce crezi ca focus are 5 stele si al tau A4 avea 2,5 stele ...adica mai putin decat un logan 1 sau matiz (3 stele).
-De ce are tetiera inclinata spre fata? ...foarte simplu pentru ca in momentul impactului tetiera data pe spate favorizeaza "ruperea gatului" de la socul fata-spate . Din pacate cu riscul de a fi injurati , cei de la Ford s-au gandit ca tu si sotia sa nu va rupeti gatul cu prima ocazie.
-La ulei nu te obliga nimeni la Castrol sau altceva , doar sa respecte cateva norme .
-Normal ca Audi consuma putin , daca nu afisa consumul nu te deranja cat consuma si vedeai un consum extraurban uneori cand stiai ca mergi la consum .
-Despre spatiul din interior ...sa nu exageram cu intinsul picioarelor la 1.70m , eu sunt cam la 1.82 si daca dau scaunul la max in spate nici nu ajung la pedale la fiesta, valabil si la focus2 ... poate sa le puna si pe bord ca tot intra cineva de 1,70 si in spatele ei . E adevarat ca au "mancat" 2-3 cm cu acel bord si vs focus2 , dar 2 persoane de 1.70-1.80 vor sta lejer fata-spate ... cel putin la fel ca in A4 ... bancheta e suficient de lunga si scaunul e putin scobit , poate cand arunci un ochi de la distanta nu pare spatiu dar in realitate e mai mult.
-Comparatia cu Yaris ma face :)) =)) ...se vede din ce unghi ai privit focusul si cu cata rautate daca ai ajuns sa il compari cu Yaris.
--- Daca as fi EMO in plastic de Yaris mi-as taia venele !
Sa fim seriosi Yaris e 2 clase sub Fiesta la toate capitolele , nu mai zic de Focus. Are un plastic la interior de 7 culori diferite si de "capac de wc" ce o da de gol ca a fost facuta din resturi . Portbagajul e mic insa spatiul in interior e decent . Fuge de spate pe ploaie mai repede ca un matiz daca nu ai pasageri sau bagaje si aici ma refer in oras la 50-60kmh nu afara . Consumul in Bucuresti la un 1.4 D4D 2008 pe trafic mediu e aprox 6% iar iarna sau pe trafic aglomerat 6,5-7% de la acel 5% declarat deci max +0,5% fara stres sunt povesti. Acelasi consum il scoti si cu Fiesta 1.4tdci , o masina din aceeasi clasa , de greutate apropiata dar cu un plus de confort,spatiu,portbagaj,calitate. Costurile la Ford sunt pistol cu apa vs Toyota . Cunosc bine si fiesta si focus dar si yaris din intamplare si iti garantez ca e diferenta MARE .

Eu zic sa nu iti mai privesti cu rautate masina , sa iei in calcul ca in primii 10.000km consumul mai scade putin si sa inveti cum sa conduci economic . O masina mai puternica la aceeasi apasare de pedala genereaza mai mult cuplu+putere deci implicit consuma mai mult pentru asta, chiar si cu un plus de randament vs motoarele mai vechi .
Sper sa descoperi si jumatatea plina a paharului si sa observi ca ai exagerat la multe aspecte si ai fost subiectiv intr-un moment de nemultumire .
Cand treci de 10.000km si sunt 20 grade afara bagi un drum pe autostrada si daca la 70-75kmh constant nu scoate cat are pe carte eu o mananc !!! (preferabil in tr6 nu 5 dar depinde de sarcina) Media vitezei de rulare la consumul extra-urban(al oricarui producator ,cel trecut si in carte) e 69,36kmh deci pe aici ai consum mic la toate masinile ...cum sari de 80kmh - cum creste. Un consum aproape la fel de bun mai e la 50kmh tr3 sau 50-60kmh tr4 constant . Tr 1+2 sau frana nu prea se folosesc nici la testele de consum .

PS: Un diesel nu se conduce doar cu scopul de a scoate 4% consum daca vrei sa te tina 300.000km ! ;)

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

25 Ian 2014, 09:02

Parerea mea este ca va functiona motorul bine si la 300 000 daca va fi exploatat in conditii normale, si daca va fi intretinut corespunzator.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

25 Ian 2014, 09:07

Hai sa iti spun si eu povestioara mea. Prima mea masina la 18ani a fost un passat din 95 luat cu 1000€ in graba pt ca era diesel si avea 250.000km (Dupa ce tata mi.a troznit in ziua examenului dacia proiect tuning asteptata de ani). Avea acelasi motor de 1.9 90cp. L.am tinut pana saptamana trecuta si timp de 100.000 km si 3 ani nu a avut nici o problema. Schimbat cateva bucse, filtre becuri etc. La fel de atasat de grupul vag am fost si eu insa am luat focus 2 in toamna, o masina la 90.000km, din nov 2006. Masina rulata exclusiv in ro, de o firma. Crede-ma ca dupa ce m-am acomodat cu ea mi se pare super...si pe langa asta nu are niciun greieras...nici macar unu. Probabil o sa schimb bucsele de la bara stabilizatoare pe spate. Ford rulat ~100.000in ro de firma... Pe dedesubt si la interior se prezinta ok...la exterior e cam nuantata dar pt o masina de buc mi se pare normal. Si eu am atins-o la primul drum la facultate. Crezi ca se intampla performanta asta cu prea multe alte marci? Eu nu. De consum nu zic ca ma injurati:))). Bine...hai ca zic. 3.8-4.2 in afara, calm sau alergata la 150, 5.4-7.5 in bucuresti. Prima valoare noaptea sau in weekend, a doua acum pe frig la ore de varf.
Din sept pana acum am facut aproape 10.000km in care am reconditionat+ intarit amortizoarele fata, schimbat distributie + fulie si ulei + filtru. O sa schimb filtru de aer+motorina in primavara impreuna cu o curatare egr.
Daca nu pica cv scump, urmatoarea masina tot ford va fi :D/
Ai rabdare, o sa iubesti masina cat de curand:)

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

25 Ian 2014, 10:34

Cand colegul cip se pune pe scris si argumentat te distruge cu nervii, incetul cu incetul :))

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

26 Ian 2014, 02:04

Am tastatura pe USB 3.0 :)) .

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

26 Ian 2014, 10:51

Da, dar iti trebuie rabdare multa sa citesti un asemenea post, putini cred ca o vor face.
Exista o singura greseala (chiar daca pe undeva fireasca) pe care o face initiatorul. Compara Focus cu Audi. Din punctul meu de vedere asa ceva nu-si are sensul. Nici macar Focus nou vs Audi sh.
Răspunde