Service-uri auto generale

bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford

Moderatori: DGAlexandru, verga_Cip

Reguli forum
Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati regulamentul sau acest topic.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 26 Feb 2014, 04:14

Raspuns pentru colegul de forum neaghi

Interventia mea se refera la postarea de aici: viewtopic.php?p=1329897#p1329897 , aflata la pagina anterioara.

Raspunsul este urmatorul:

http://tinypic.com/r/2s6k3ug/8

Continuare:

http://tinypic.com/r/kyccl/8
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 26 Feb 2014, 06:18

$1 scrie:$2m inteles,daca il scot acum trebuie sa le desfac p toate sau il scot si vad care este treaba si daca merge inlocuit il inlocui sau refac filetul dupa recomandarea dvs. stima ...nu stiu sa scuip;)
mai jos aveti fisiere audio cu ambreiajul apasat

http://tinypic.com/player.php?v=30w8q6u ... wzoMoVsGE0
http://tinypic.com/player.php?v=erjr11% ... wzqzIVsGE0


Buna dimineata,

Era sa-mi spargi timpanul,noroc ca m-am abtinut la timp si nu am zis nimic rau. :)
Asa cum am mai mentionat,toate fisierele audio care le postati voi,eu le ascult in casti deoarece pot diferentia multe sunete specifice si am ascultat fisierul iar in momentul in care ai desfacut busonul de umplere de la capacul tachetilor,clipocitul uleiului aruncat de axele cu came mi-a explodat in urechi,daca ai casti te rog sa incerci. :)
Parca ai spus ca in momentul in care apesi ambreiajul,nu se mai aude nimic si ai perfecta dreptate,numai ca nu se mai aude nimic afara datorita zgomotului produs de tacheti :))
Sa nu te superi ca imi permit sa glumesc cu tine dar acum vorbind la modul cel mai serios,se aude o mica bataie de piston dar stai linistit ca nu este critica sau periculoasa.
Revenind la surub vom proceda in felul urmator,cu motorul perfect rece il vei demonta cu grija evitand sa cada tot ce are pe filet si in momentul in care imi postei o poza,decidem imediat ce vom face mai departe.
Astept sa revii cu detalii cand ai timp.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde fla_tun » 26 Feb 2014, 10:12

Va multumesc pt raspunsuri si astept adresa:D
in legatura cu surubul imi este frica sa il desfac ca daca e dus filetul nu il mai pot pune la loc si trebuie sa desfac chiuloasa sa o duc la un baiat care are strung
acel uruit de la cutie ar trebui sa ma ingrijoreze?am verificat uleiul si are dar mi-se pare subtire
multa sanatate.stima
fla_tun
Member
 
Mesaje: 499
Membru din: 25 Aug 2010, 22:08
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford
VIN: WF0NXXGBBNXC72134

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 26 Feb 2014, 12:46

Buna ziua,

Dupa cate vad,cutia ta de viteze merge numai cu 75 W sintetic si ia 2,7 litri.
Stiu multe cutii la care le "fluiera " trenul de o gramada ani si merg fara probleme si nici nu s-a accentuat.
Surubul si daca il scoti si daca nu-l scoti oricum sta degeaba acolo,deci nu ai nimic de pierdut daca il demontezi ci numai de castigat poate.
Trebuie sa intelegi ca acolo e forta foarte mare pe el si mai ales atunci cand motorul este la temperatura normala de lucru iar daca el este decat apropiat(cum s-ar spune),nu face altceva decat sa fie " in plus la ha". :)
Revenind la "Bachus",ai vas in ce sa pui sau iti trimit un butoi de 60 de litri ? :))
Ma gandesc oare daca nu cumva imi ceri adresa ca ai necaz pe mine si vrei sa trimiti ceva in genul cum au trimis aia in 2001 peste "turnurile gemene" din SUA. :D
...dar cred ca tu nu esti in tema,ca am in curte un scut anti-racheta de 10 ori mai tare decat cel de la Deveselu. :)
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde fla_tun » 26 Feb 2014, 14:15

in legatura cu surubul astept sa achizitionez unul de la dezmembrari si apoi il desfac si pe al meu.
revenind la antidot:D...daca taiati pe 0 gasesc eu vas:D
in legatura cu scutul va cred ca la cat de multe fiare aveti....va-ti construit unul;)
fla_tun
Member
 
Mesaje: 499
Membru din: 25 Aug 2010, 22:08
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford
VIN: WF0NXXGBBNXC72134

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 26 Feb 2014, 14:21

Nu stiu cotele surubului :lungime,diametru,tip filet,sistem de antrenare, poate aveam eu prin magazie.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 26 Feb 2014, 14:53

$1 scrie:$2alutare ,
Am achizitionat de curand un Ford Fiesta din 2002 , motor 1.4 benzina , dar ca orice masina care are o varsta se gasesc mici probleme ce trebuiesc rezolvate. In momentul in care stau pe loc si misc de volan stanga dreapta se aude o mica bataia la schimbarea miscarii volanului( daca misc dreapta si dupa aceea misc stanga se aude bataia si invers) cu cat misc mai tare cu ata se aude mai tare si este destul de deranjant . Cei de service au spus ca nu stiu ce ar putea fii . De asemenea doresc sa ii fac o revizie ( filtre , ulei , distributie etc) si nu stiu daca ar trebuii schimbati tachetii sau alte elemente ce se uzeaza in timp la motor ( masina are 120 k Km )
Pentru cei ce ma pot ajuta le multumessc anticipat .


Buna ziua,

Avem datele urmatoare:

Membru din: Lun, 24 Feb 2014 18:39:56
Ultima vizită: Mie, 26 Feb 2014 10:03:03
Total mesaje: 1
[0.00% din toate mesajele / 0.50 mesaje pe zi]
Caută mesajele utilizatorului
Cel mai activ în forumul: Service-uri auto generale
[ 1 mesaj / 100.00% din mesajele utilizatorului ]
Cel mai activ in subiectul: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari
[ 1 mesaj / 100.00% din mesajele utilizatorului ]

Dupa cum rezulta ai intrat pe forum si ai citit raspunsul.
Ce te-a nemultumit de ai abandonat postarea,te-a deranjat faptul ca am intrebat de unde esti sau deja te-ai si saturat si ai vandut masina ? :D
Niciodata nu am reusit sa inteleg genul asta de abordari. :)
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde fla_tun » 26 Feb 2014, 14:56

nici eu nu le cunosc...le pot afla de undeva inafara de a da surubul jos?motorul este de 999cmc bloc de aluminiu marca seat arosa:D
fla_tun
Member
 
Mesaje: 499
Membru din: 25 Aug 2010, 22:08
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford
VIN: WF0NXXGBBNXC72134

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 26 Feb 2014, 15:01

Numai de la cei care vand piese auto sau de la colegii de forum care au diferite documentatii tehnice.
Cunosc datele masini tale si stiu si faptul ca ai chiulasa destul de inalta dar nu stiu detalii despre surub.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 26 Feb 2014, 19:48

$1 scrie:$2otorul este de 999cmc bloc de aluminiu


Pfff,eu acum am vazut ce ai scris. :-S
E si blocul din aluminiu,nu numai chiulasa?
E destul de clar atunci,filetul din blocul motor a cedat,surubul este din otel,nu avea cum sa cedeze surubul ci blocul deoarece este de compozitie moale.
Ai o singura sansa fara a demonta chiulasa din nou,desfaci surubul si sa speram ca mai are destul filet sub el,ma refer la zona in care surubul nu ajunge in "fundul" blocului si te duci cu el la un strungar sa-ti faca un prezon filetat la ambele capete si mai lung cu 2,5 cm fata de surubul original.
Dupa suflarea orificiului cu un compresor,vei infileta in bloc acest prezon pana ajunge in "fundul" gaurii tehnologice iar dupa aceea deasupra chiulasei pui o saiba plata groasa de vreo 3mm si strangi cu piulita.
Este singura modalitate in care poti sa scapi fara sa demontezi chiulasa,deoarece odata ce ai incalzit garnitura de chiulasa macar o singura data,nu o mai poti refolosi chiar daca ai facut decat 1km.
Acum sunt sigur ca nu mai vrei adresa sa mai ma cinstesti. :D
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde fla_tun » 27 Feb 2014, 10:06

eu inca astept adresa:D....strung am la un vecin.in wekend ma apuc de treaba.stima si multumesc pt ajutor
fla_tun
Member
 
Mesaje: 499
Membru din: 25 Aug 2010, 22:08
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford
VIN: WF0NXXGBBNXC72134

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 27 Feb 2014, 14:41

Buna ziua,

As vrea cu o seara inainte sa dai prezonul la facut,sa-mi postezi mie aici pe topic,o poza cu surubul respectiv si sa-mi spui ce lungime are partea filetata si lungimea totala a surubului ca sa-ti dau eu cotele celui care trebuie facut la strung.
Nu ti-am dat adresa deoarece am crezut ca este o gluma si oricum sincer imi era jena,am plecat pe 6 ani de cand sunt logat pe acest forum si nu s-a intamplat decat o singura data sa-mi mai trimita un coleg niste vin care nu am gustat in viata mea asemenea calitate. :)
Ti-o postez aici deoarece nu am de cine sa ma feresc si oricum apare pe net in multe locuri.

Stoican Gabriel
Jud. Teleorman
Mun. Alexandria
Str. Gheorghe Doja
Nr. 29
Tel.0766417724

Daca trimiti pe Posta Romana schimbi decat destinatarul,adica Stoican Ioana-Valentina,deoarece starea de sanatate nu-mi permite sa ma deplasez in oras si sotia este cea care se ocupa de primirea si depunerea coletelor dar ma gandesc ce fata o sa afiseze cand o sa constate ce este in colet deoarece ea stie sigur ca sunt numai fiare de obicei sau ceva legat de mecanica,dar o sa ma prefac si eu ca este o greseala de colete si o sa ma sacrific ce sa fac? :)
Apropo,legat de numele strazii,ma intrebau la tel. unii colegi de forum care mai veneau pe la mine ca pe ce strada stau ca sa bage datele pe GPS iar eu le spuneam glumind ca pe Gigi Arsul,asta provenind de la Gheorghe Doja care a murit ars pe rug in 1514. :D
Hai ca am dat-o in istorie acum,poate iese vreun moderator si ne ia de urechi. ;)

Astept poza surubului cu detalii dar intre timp trebuie sa te gandesti ce dispozitiv poti improviza ca sa aspiri tot ce se afla in gaura tehnologica a surubului pentru ca orice mm pierdut prin depunere de ceva span rezultat din filet,ne face sa pierdem din cota de filetare a prezonului confectionat de noi.
Conteaza foarte mult ce diametru are surubul ca sa stim cam ce teava de plastic ai putea fixa cu banda izolatoare in capul unei tevi de aspiratior deoarece nu cred ca facem nimic cu compresorul intrucat trebuie trecut si prin chiulasa care este destul de inalta si ma gandesc ca nu are putere sa sufle spanul pana afara ci se loveste de peretii gaurii respective,deci trebuie sa mergem neaparat pe absortie sau folosim un electrod de sudura sau o vergea de fier de vreo 4 mm in diametru pe care vom fixa la un capat prin bobinare cu ata de cusut niste cinepa pe care vom pune o vaselina mai groasa in ideea de a ramane lipit pe ea,rezidurile ramase din filetul compromis.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde Gabriel_Vasile » 27 Feb 2014, 16:26

Salutare!

Pentru cei care au probleme cu deteriorarea filetelor interioare, puteti folosi asta ca solutie:
http://www.thorintl.com/Ensat-Self-Tapp ... erts.shtml
In caz ca nu stiati de ele... :D
Gabriel_Vasile
Ford Freak
 
Mesaje: 218
Membru din: 04 Feb 2013, 14:01
Localitate: Ploiesti
Maşina: Mondeo MK3, 1.8, 125CP
VIN: WF05XXGBB55K79121

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde fla_tun » 27 Feb 2014, 17:29

Gata,notat:D...luni le trimit spre dvs;)
nici nu ma gandeam sa nu postez poza cu surubul.
cred ca maine il dau jos.stima si multa sanatate.
fla_tun
Member
 
Mesaje: 499
Membru din: 25 Aug 2010, 22:08
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford
VIN: WF0NXXGBBNXC72134

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 27 Feb 2014, 19:11

$1 scrie:$2alutare!

Pentru cei care au probleme cu deteriorarea filetelor interioare, puteti folosi asta ca solutie:
http://www.thorintl.com/Ensat-Self-Tapp ... erts.shtml
In caz ca nu stiati de ele... :D


Buna seara,

Daca ma apuc sa discut pe tema subiectului prezentat aici,scriu un roman intreg. :)
In pagina anterioara scrie clar ca el a adoptat acesta solutie ca sa nu mai demonteze chiulasa din nou si sa cumpere alta garnitura.
Am mentionat acolo si ce trebuia facut in conditiile in care chiulasa era demontata.
Stiu ca vei si veti spune ca eu imi permit sa combat stiinta ,dar asa cum ei se bazeaza pe argumente tot pe argumente ma bazez si eu si totusi voi face o mica discutie,pe marginea subiectului.
Ca el sa faca acea bucsare la filetul deteriorat,mie mi se pare o prostie si motivez afirmatia:

-blocul lui este din aluminiu si daca fac acea bucsare,forta surubului va trage de doua filete si astfel apar jocuri si tolerante intre ele mai ales ca motorul lucreaza la o anumita temperatura,
-ca sa faci acea operatie trebuie sa demontezi blocul motor si sa-l pui pe masa la freza deoarece daca alezorul sau burghiul nu este perfect perpendicular pe gaura,bucsa se va infileta stramb si acea inclinatie fiind calculata in functie de gaura chiulasei prin care trece surubul si respectiv de lungimea lui,va iesi undeva pe la jumatatea gaurii deja date de fabricant si nu se poate infileta,
-daca vei gasi in final un meserias ca sa-ti faca operatia respectiva,iti va cere bani cam cat cer eu la o segmentare de motor, :)
-forta de strangere pe acea bucsa intermediara este foarte mare si nimeni nu poate garanta ca la demontare nu poate pleca cu totul,chiar daca are un amarat de sistem de blocare,

Eu sustin ca cea mai buna rezolvare este prin practicarea unui prezon in doua cote iar gaura din bloc majorata si de exemplu daca filetul surubului a fost de M10,acum va fi facut de M12,deci aceeasi operatie care ar fi fost facuta si pentru a folosi bucsa filetata descrisa pe forumul strain,decat ca nu o folosim ca sa apara doua filete stranse intre ele si sa cedeze in timp.
Acea bucsare se foloseste in momentul in care se deterioreaza filetul la o bujie si acolo nu mai ai ce surub sa majorezi.
Am facut operatia aia la chiulase de motociclete sila Dacii de multe ori pe timpul lui impuscatu ,deoarece erau destui nebunii care nu aveau simtul strangerii si stricau filetele dar acolo aveam posibilitatea ca pe partea cealalta a reductiei sa ii aplic cateva lovituri cu o bila de diametru mare,astfel "bercuind" reductia respectiva ca sa nu iasa cu bujie cu tot,lucru care la blocul lui motoru nu se poate face deoarece nu ai pe unde.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde Gabriel_Vasile » 27 Feb 2014, 23:39

@bibanu47
Buna seara!

Am scris eu undeva ca-i recomand colegului cu chiuloasa sa o demonteze si sa folosesaca insertul recomandat de mine? Am citit ca nu vrea sa demonteze, si sunt de acord ca solutia prezonului este cea mai buna, daca mai are filet in chiuloasa.

"forta surubului va trage de doua filete si astfel apar jocuri si tolerante intre ele mai ales ca motorul lucreaza la o anumita temperatura"

Exemplu: pentru a folosi insertul la un filet interior M6 deteriorat, se gaureste cu un burghiu Ø9mm gaura respectiva, iar insertul se infileteaza fortat, practic el taie filetul in gaura data. Niciodata nu se va desfileta de acolo, indiferent de conditii ramane fixat!

In concluzie:
- spirele surubului trag de filetul insertului care este metalic, in comparatie cu filetul original de aluminiu al chiuloasei;
- nu are legatura cu temperatura, eu le folosesc la matrite de injectie, acestea lucreaza la 120-150°C si nu sunt niciun fel de probleme cu inserturile;
- gaura pentru insert poate fi data in chiuloasa la fata locului, facem proba si eu raspund de lucrare.

"practicarea unui prezon in doua cote"
Niciodata nu se poate compara un filet prelucrat prin aschiere (pe strung), cu unul prelucrat prin roluire (cel original).
Sa nu mai vorbim despre rezistenta la tractiune a unui OLC 45 din care se prelucreaza un surub pe strung si un surub original de chiuloasa care are grupa 10.9.

Eu imbratisez stiinta pentru ca imi usureaza munca, o face mai frumoasa, mai curata, mai sigura...

Repet, am recomandat inserturile pentru toti colegii care au probleme cu filetele stricate si nu stiu de existenta acestor inserturi. Nici eu nu stiam pana acum 4 ani cand le-am folosit prima data. :)
Gabriel_Vasile
Ford Freak
 
Mesaje: 218
Membru din: 04 Feb 2013, 14:01
Localitate: Ploiesti
Maşina: Mondeo MK3, 1.8, 125CP
VIN: WF05XXGBB55K79121

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 28 Feb 2014, 03:20

Buna dimineata,

Acum trebuie sa ma apar si eu :D

Atentie,nu-ti neg competenta sau studiile care le ai in domeniu,ci discut pe marginea subiectului si pe afirmatii. :)

$1 scrie:$2u le folosesc la matrite

...matrita este metalica nu din aluminiu

$1 scrie:$2aura pentru insert poate fi data in chiuloasa la fata locului

...este vorba despre blocul motor nu despre chiulasa.

$1 scrie:$2iciodata nu se poate compara un filet prelucrat prin aschiere (pe strung), cu unul prelucrat prin roluire (cel original)

...imi pare rau ca nu sunt de acord.
Am gasit nu o data ci de mai multe ori,suruburi despre care se spune ca sunt "Made in Germany" si ma miram de ce nu se infiletau iar cand am privit cu atentie filetul "facut prin roluire" de utilaje programate electronic,despre care se spune ca nu gresesc,nu exista niciun filet ci niste inele practicate la o distanta egala,fara inceput sau sfarsit.
Acest fapt nu se poate intampla si la forma de viata numita strungar,om de rand fara inteligenta artificiala care daca a reglat cutia de viteze pe un anumit tip de filet sau avans,nu are cum sa faca inele ci filet cu inceput si sfarsit iar daca ii spun sa faca filetul pe zero,pe zero il face nu pe -1 sau -2 cum e programata masinaria.

$1 scrie:$2a nu mai vorbim despre rezistenta la tractiune a unui OLC 45 din care se prelucreaza un surub pe strung si un surub original de chiuloasa care are grupa 10.9.

...exact cum d-ta mentionezi ca ii poti repara acel filet si garantezi lucrarea si eu am posibilitatea prin intermediul unor colaboratori dintr-o importanta fabrica,sa execut acel prezon din otelul necesar grupei 10.9 si sa confectionez diferite piese care necesita tratament termic,revenire,cementare sau alte minuni legate de prelucrari ale otelului.
Pentru cei care citesc pe aici si nu inteleg ce discutam noi,fac urmatoarele mentiuni:
-tratamentul termic este operatia prin care o piesa metalica este produsa toata la aceeasi duritate,
-cementarea este o operatie de tratament dar numai de suprafata,deci nu implica si strafunzimea piesei respective.
Acesta operatie este folosita in domeniul auto la vilbrochene de exemplu si din acest motiv in momentul in care se uzeaza,nu exista decat o cota sau doua de reparatie la cuzineti,deoarece atat permite operatia de cementare a vilbrochenului apoi cum spunem noi mecanicii in termen popular, "trece in cota moale" si chiar daca mai putem confectiona manual cuzineti mai grosi si vilbrochenul il putem rectifica la reparatia a treia cum ar veni,nu mai prezinta garantie.

$1 scrie:$2u imbratisez stiinta pentru ca imi usureaza munca, o face mai frumoasa, mai curata, mai sigura...

...si eu o umbratisez dar pana la un punct limita,dupa care trec la principii invatate in multi ani de munca si nopti trudite fara manuale care iti dau totul mura in gura sau testere care mai mult iti dau dureri de cap decat sa-ti evalueze defectiunea.
Exemplu concret,te duci si faci un test de diagnoza si nenea cu laptop-ul pus pe jumatate din masina si cu ochelarii legati de gat ca sa para mai inteligent sau flacaul cu cearcane pe la ochi care la prima ora a diminetii inca mai duhneste a fum de tigara sau bauturi scumpe intrucat cu o ora inainte pleca din clubul de noapte si deabia a reusit sa treaca pe acasa sa-si ia laptop-ul,se uita pe diagnoza si printre altele iti spune ca presiunea de ulei este "ok" exact asa scrie in program,dar ce presiune are nu stie si la scurt timp te miri de ce dracu au cazut cuzinetii si vilbrochenul asa repede.
Nu multa lumea stie ca amaratul ala de bec de pe bord(martorul de ulei)se aprinde deabia la o presiune de 0,8 cand e prea tarziu si unui motor ii trebuie macar presiune 2 ca sa asigure o lubrefiere cat de cat in limite normale si in acest caz ce e mai sfant,manometrul ala mecanic,antic si de demult sau mare computer inovat de stiinta care progreseaza peste noapte si cand intrebi ce apare pe diagnoza habar nu are?
Mai stim si navete spatiale controlate de tehnica artificiala,care au explodat dupa decolare in comparatie cu mecanicul care da cu cicanul in rotile vagoanelor de tren ca sa auda daca au fisuri in material.
Cam asta este cu pro si contra stiinta de ultima ora.
Partea proasta si faptul care ma ingrijoareaza foarte mult in ziua de astazi,este ca urmasii mei nu mai au ideea de putina strungarie,un pic de lacatuserie combinate cu un pic de spirit inovator ci totul se rezuma la informatica si pica para malaiata...
Stiu,sunt de moda veche dar toate astea mi-au prins bine in viata si niciodata nu am chemat instalatorul ca imi curge robinetul la baie pe la o garnitura,sau electricianul sa-mi schimbe o priza,sau lacatusul sa-mi repare o broasca de usa,sau electronistul sa-mi lipeasca mufa la antena si etc.
Toti astazi sunt ori IT-isi ori a deschis taticul cu mamica in camera de la strada,un magazin cu cola si guma de mestecat si ne miram ca altii fura la nivel inalt si nimic nu mai merge in tara asta care cara totul de peste hotare,nimic nu mai producem,am distrus si furat tot de foame si saracie.
Ne miram ca nu mai functioneaza trenurile pe Bucuresti -Constanta ca fura te miri cine,nu stiu ce cutii cu relee ca sa bea o bere sau sa ia o paine plina de cancer si nenorociri.
A inaintat stiinta si tehnica in asa fel incat nascutul unui copil a devenit ori o intreaga aventura pe bani multi ori decesul femeii in cauza care moare sub ochii doctorului.
Inainte nasteau femeile pe camp sau in caruta,cu sau fara moasa si faceau niste copii cat se putea de sanatosi iar ele nu aveau nimic,pe cand acum copii de 3-4 ani au cancer.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde Gabriel_Vasile » 28 Feb 2014, 10:48

@bibanu47

Buna dimineata!

Folosesc inserturile si in aluminiu, rezista fara probleme. Nici sa vreau nu le mai scot de acolo!
Da, la blocul motor ma refeream, dar am scris chiuloasa de la oboseala. :D

Suruburile roluite despre care vorbiti sunt rebuturi si nu au ce cauta in industrie. Nu aveau voie sa iasa pe poarta fabricii care le produce.
Nu masina care a facut surubul cu "inele" a gresit, ci operatorul masinii care nu a verificat calitatea suruburilor, si nu a inlocuit partea activa care formeaza surubul cu una noua, sau nu a facut reglajele la timp si corect.

Daca aveti posibilitatea unui tratament termic + un strungar priceput, atunci este in regula prezonul respectiv.

Va doresc multa sanatate!
O zi placuta,

Gabriel VASILE
Gabriel_Vasile
Ford Freak
 
Mesaje: 218
Membru din: 04 Feb 2013, 14:01
Localitate: Ploiesti
Maşina: Mondeo MK3, 1.8, 125CP
VIN: WF05XXGBB55K79121

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde fla_tun » 28 Feb 2014, 12:24

Buna ziua...am fost azi croit sa dau surubul jos dar inainte de al da jos am incercat cu un cuplu de 60nw sa il strang sa vad daca se mai roteste si surpriza,acum e intepenit acolo sare cheia dinamometrica peste el.stima
fla_tun
Member
 
Mesaje: 499
Membru din: 25 Aug 2010, 22:08
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford
VIN: WF0NXXGBBNXC72134

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 28 Feb 2014, 14:34

Buna ziua,

Eu am alta banuiala,cred ca surubul ala a tras cu urechea si a tot auzit ca discut cu colegul Vasile despre el si s-a simtit amenintat.:))
Nene Vasilica ne-am atins scopul,operatie reusita. :D
Te astept sa ma vizitezi mai des pe aici ca sa ajutam colegii sa-si repare masinile prin telepatie. :D
Eu am vazut ca sunteti amandoi din aceeasi locatie dar mi-am vazut de treaba ca sa nu se afle ca lucrati sub acoperire.
Acum lasand gluma la o parte eu am o presupunere,nu ai curatat bine gaura respectiva cu tifon sau a picat ceva in ea dupa curatare si de aceea ti se parea ca surubul este "elastic la strangere"iar acum s-a evaporat prin incalzirea motorului.
Sa speram ca totul o sa fie bine.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde Gabriel_Vasile » 28 Feb 2014, 15:01

[quote="bibanu47"]Buna ziua,

Eu am alta banuiala,cred ca surubul ala a tras cu urechea si a tot auzit ca discut cu colegul Vasile despre el si s-a simtit amenintat.:))
Nene Vasilica ne-am atins scopul,operatie reusita. :D [quote]

:))
Gabriel_Vasile
Ford Freak
 
Mesaje: 218
Membru din: 04 Feb 2013, 14:01
Localitate: Ploiesti
Maşina: Mondeo MK3, 1.8, 125CP
VIN: WF05XXGBB55K79121

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde fla_tun » 28 Feb 2014, 18:59

Sa speram ca este bine...multa sanatate si multumest pt timpul acordat.
fla_tun
Member
 
Mesaje: 499
Membru din: 25 Aug 2010, 22:08
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford
VIN: WF0NXXGBBNXC72134

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde sandking » 03 Mar 2014, 21:43

Stimate domn, as avea o intrebare...as dori o indicatie, daca ma puteti ajuta, cum se executa un test de compresie pe un motor diesel de 1.8 Endura-DE de pe un mondeo din 96?
Cum se "taie" alimentarea cu combustibil la acest model?

Va multumesc.
Ford Fiesta 2010 1.4 TDCI
Avatar utilizator
sandking
Gold Member
 
Mesaje: 607
Membru din: 02 Noi 2007, 11:37
Localitate: cluj-napoca
Maşina: Ford Focus I 1.4 16V 2001
VIN: WFOAXXGCDA1P67337

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde boppzoli » 03 Mar 2014, 22:48

Buna ziua,
As ave si eu 3 intrebari:
1. Ce parere aveti despre motoarele de 1.8 benzina de 125 cp care sunt puse pe Mondeo-urile de dupa 2001?
2. In general, la motoarele diesel (nu la cele Ford, ci in general) daca apare putin fum negru la apasarea brusca a pedalei de acceleratie (numai in sarcina, la relanti nu ...), la rece (la cald nu) asta din ce cauza poate fi?
3. Intrebarea asta e despre masina mea :D ... Am facut schimbul de ulei si nivelul este cu 1 mm peste nivelul MAX. Trebuie sa scot din el sa fie exact la MAX, sau nu e o tradegie acel milimetru in plus? :)
Va multumesc anticipat! :)

Ford Focus Ghia, 2004, 1.8 TDCI, 115 CP
DAiSy (Decentralized Artificial Intelligence System): https://daisy.global/r/boppzoli - mesaj privat, daca doresti ajutor in legatura cu DAISY ;)
Avatar utilizator
boppzoli
1nsane Member
 
Mesaje: 1955
Membru din: 11 Iul 2009, 19:08
Localitate: Cehu Silvaniei
Maşina: Ford Focus MK1 Ghia 1.8 TDCI 115 CP, 2004
VIN: WF0FXXWPDF4A83566

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 04 Mar 2014, 01:40

Buna dimineata,

Imi cer scuze dar acum am intrat pe forum:

1. Motoarele de 1.8 fata de 1.6 au distributie pe lant,deci un mare catig pentru proprietari :) dar nu pentru mecanici :D si in afara de acesta nu e renumit in coxarea segmentilor de ungere pe pistoane,cum se intampla la cel de 1.6,in concluzie este un motor bunicel.

2. Fumul negru scos de motoarele diesel in momentul mentionat de tine,se datoreaza arderii incomplete fiind un motor care se aprinde prin comprimarea combustibilului.
Am vazut multe motoare diesel de pe masini noi care scot acest fum la accelerare la rece,deci nu reprezinta o defectiune ci un fapt cat se poate de normal.

3. Ma faci sa zambesc :) ,stii ce inseamna sa poti sesiza 1 mm de ulei peste nivel si sa fii perfect convins de ceea ce afirmi?

Trebuie ca:
-masina sa fie parcata pe o suprafata perfect plana,exclus asfalt deoarece are inclinatii pentru scurgerea apelor pluviale,
-suprafata acesta plana sa fie pusa perfect la cumpana,
-ambele cauciucuri sa aiba aceeasi presiune,
-ambele arcuri sa fie uzate uniform lucru care nu se intampla avand in vedere ca masina ta are atat acumulatorul cat si pilotul pe partea stanga,
-atat fata cat si spatele masinii respective sa aibe acelasi ecartament,nu are legatura cu planul unde este asezata masina ci starea ei pe axe.

.....ma opresc? :D

Este imposibil sa poti indeplini toate conditiile de mai sus dar spre linistea ta sufleteasca si a tuturor care isi pierd timpul citind pe aici,ca motorul sa faca suprapresiune si sa arunce semeringurile afara nu este posibil decat la cantitati mult peste 0,5 l de ulei sau sa aiba foarte multa benzina introdusa in baie,fapt care se intampla atunci cand curg injectoarele sau din cauza lipsei de scanteie sau a etanseitatii supapelor,nu lucreaza toate pistoanele si benzina trece pe langa segmenti si intra in amestec cu uleiul din baie.

Sper sa fii multumit de raspunsuri pentru ca toate sunt pozitive. :) ,lucru cam rar intalnit in mecanica.
Ultima oară modificat de bibanu47 pe 04 Mar 2014, 01:44, modificat 1 dată în total.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde boppzoli » 04 Mar 2014, 01:44

Da, multumesc frumos, "saru mana" ... :)

Ford Focus Ghia, 2004, 1.8 TDCI, 115 CP
DAiSy (Decentralized Artificial Intelligence System): https://daisy.global/r/boppzoli - mesaj privat, daca doresti ajutor in legatura cu DAISY ;)
Avatar utilizator
boppzoli
1nsane Member
 
Mesaje: 1955
Membru din: 11 Iul 2009, 19:08
Localitate: Cehu Silvaniei
Maşina: Ford Focus MK1 Ghia 1.8 TDCI 115 CP, 2004
VIN: WF0FXXWPDF4A83566

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 04 Mar 2014, 01:47

Nu mai imi copia replicile si fa nani ca e 1.44 si te duci la serviciu de dimineata. :)
Ai de gand sa treci la Mondeo? :D
Vrei sa ma parasesti? :((
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 04 Mar 2014, 02:36

$1 scrie:$2timate domn, as avea o intrebare...as dori o indicatie, daca ma puteti ajuta, cum se executa un test de compresie pe un motor diesel de 1.8 Endura-DE de pe un mondeo din 96?
Cum se "taie" alimentarea cu combustibil la acest model?

Va multumesc.


Buna dimineata,

Se demonteaza injectoarele si in locul lor se monteaza pe fiecare locas in parte,un manometru al carui ac indicator ramane blocat la compresia de pe pisonul respectiv in momentul in care cineva da la automat si motorul se invarteste de cateva ori,dar exista si reductie ca sa se poata lua compresia prin demontarea bujiilor incandescente si sa nu se mai umble la injectoare.
Referitor la expresia cum se "taie" alimentarea cu combustibil,nu inteleg stric despre ce este vorba. :-??
Despre oprirea motorului?
Astept raspuns.
Fişiere ataşate
trusa compresie.jpg
trusa compresie.jpg (9.96 KiB) Vizualizat de 6176 ori
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde boppzoli » 04 Mar 2014, 09:18

Buna,
Nu, nu am de gand sa trec la mondeo, m-a intrebat un prieten ce parere am despre mondeo 1.8 benzina. Masina i-mi place si mie si e foarte comod (mai comod decat focusul ...), dar nu stiam sa-i zic nimic despre acest motor, de aceea v-am intrebat :)
Deocamdata (desi de 4 ani jumate e la mine, si are 260.000) ma inpac foarte bine cu focuselul meu, si nu prea am motive sa trec la mondeo ... mai ales ca si la sprint sunt multumit de el ... :)
Insa cu timpul, cum cresc fetele, s-ar putea sa am nevoie de ceva mai mare :)
Deocamdata ramane ... (sa nu zic ca mai am 5 ani de zile o rata destul de mare ... deci ... :D ... scuze de OFF ... :) )

Ford Focus Ghia, 2004, 1.8 TDCI, 115 CP
DAiSy (Decentralized Artificial Intelligence System): https://daisy.global/r/boppzoli - mesaj privat, daca doresti ajutor in legatura cu DAISY ;)
Avatar utilizator
boppzoli
1nsane Member
 
Mesaje: 1955
Membru din: 11 Iul 2009, 19:08
Localitate: Cehu Silvaniei
Maşina: Ford Focus MK1 Ghia 1.8 TDCI 115 CP, 2004
VIN: WF0FXXWPDF4A83566

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modifica

Mesajde bibanu47 » 04 Mar 2014, 18:42

Buna seara,

Cand vor creste fetitele nu vei mai aveam nici Focus-ul,nici alta masina pe combustibil pentru ca atunci vor fi numai autoturisme electrice cu grupuri de baterii solare sau care se incarca la vreo 300km,la statii amenajate special.
Atunci nu vor mai exista mecanici ci decat niste angajati cu manusi electroizolante in mana,care schimba si conecteaza acumulatorii. :D
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Service-uri auto generale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 0 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 0 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login