Totul despre membri

De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde Malakay » 03 Feb 2014, 22:35

Fara X drive doar pachetul M :))) A fost si va ramane visul meu un treiar benzinar ..... Dat hai ca am deviat de la topic ... :D
Ford Focus 1.0 Ecoboost 125CP TREND Imagine
Avatar utilizator
Malakay
Gold Member
 
Mesaje: 989
Membru din: 30 Apr 2012, 12:19
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0KXXGCBKCA54677

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde Mircea-Si » 05 Feb 2014, 10:25

Eu oricum ma intorc la BMW. Vand renault-ul sotiei, ii pasez ei focusul. Oricum al meu focus 1.6 ecoboost m-a dat pe spate, e super masinuta.
FORD FOCUS TITANIUM 1.6 ECOBOOST 2014 ~ 200CP - SOLD
FORD C-MAX TREND 1.5 TDCI 2015 120CP
Avatar utilizator
Mircea-Si
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 16 Dec 2013, 11:52
Localitate: Constanta
Maşina: Ford

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde claudiuvuta » 05 Feb 2014, 11:20

Sa vezi ce-o sa-ti placa Focusul cand o sa-l scoti pe autostrada, daca nu ai iesit deja cu ea.
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde zvony » 13 Feb 2014, 11:36

Salut Mircea,
Felicitari pentru achizitie! Cu bune si cu rele, in cele din urma ai masina pe care tu ai ales-o si, cu siguranta, ai luat decizia ce tie ti s-a parut cea mai buna. Este normal sa faci comparatie cu masina pe care ai avut-o inainte, masina de care te-ai folosit si care, probabil, ti-a adus o sumedenie de bucurii pana cand a sosit vremea sa o schimbi. Iti inteleg nemultumirile chiar daca nu sunt posesor de Focus mk3, ci doar de doua Focusuri mk2 (am avut si un al treilea, dar l-am vandut). In acelasi timp sunt posesor si de Audi, astfel ca vad si eu diferentele dintre cele doua marci, dar acesta nu este un motiv de suparare. In primul rand, orice comparatie intre o masina noua si o masina sh, din punct de vedere al raportului pret/dotari (prin dotari as dori sa se inteleaga toate caracterisiticile masinii, inclusiv clasa, producator etc), este gresita. Desi putem considera ca vorbim de piata auto, cele doua piete (cea a masinilor noi si cea a masinilor sh) sunt foarte diferite.
Apoi, o alta greseala, asa cum au subliniat si alti colegi de forum, este aceea de a compara cele doua marci. Oricat de ofuscati ar fi unii, Audi este o marca premium, iar Ford inca un este. Intre premium si popular diferenta nu este data de cromul de pe usa sau de lemnul de la interior. La acestea se uita cei care nu se documenteaza suficient. Diferentele, luate individual, de multe ori sunt minore, dar suma lor este semnificativa. Sunt acele "little things" pe care ajungi sa le apreciezi, cu timpul, mult mai mult decat la o prima vedere.
Focusul este o masina corecta, iar la bugetul respectiv probabil ca nu aveai o varianta mai buna. Eu cred ca greseala ta este una singura: nu te-ai documentat suficient. Ai mers pe o premiza aparent corecta cum ca o diferenta de 14 trebuie sa fie sesizabila la toate capitolele. Din pacate, piata auto s-a schimbat foarte mult in aceasta perioada. Preturile trebuie sa ramana mici (mai ales in contextul economic actual), in timp ce normele de poluare si cele de siguranta s-au inasprit. Adtfel, pentru reducerea costurilor se apeleaza la aceste taieri de "nimicuri": o plafoniera, o carcasa nevopsita a oglinzii, lipsa unui bec in torpedou, plastice care scartaie mai repede si asa mai departe (inclusiv calitatea materialelor). Durata de viata a unui autoturism, in viziunea producatorilor, a scazut ajungand in prezent la aproximativ 8 ani, iar asta s-a intamplat ca urmare a faptului ca masinile isi schimba proprietarul tot mai des. Cei care tine care isi doresc o masina pentru 10 ani sunt tot mai putini, pot spune ca in ultimii doi ani esti primul pe care il aud ca si-a luat o masina noua pentru a o tine 10 ani.
Si fiindca am scris cam mult, inchei cu o mica "povestire" apropo de aceasta evolutie a masinilor. Foarte multumit de Audi-ul meu, dar vazand ca anii au trecut peste el, am vorbit cu un amic de la VW si l-am intrebat ce mi-ar recomanda sa-mi iau pentru a-l inlocui. I-am spus ce imi place la el, ce vreau de la masina si mi-a spus ca cea mai buna varianta ar fi sa-mi iau aceeasi masina, dar mai noua fiindca ce e acum pe piata e mai slab. Si este vorba de un model mai nou decat al tau (A6 din 2003).
Bucura-te de masina, asuma-ti lipsurile si invata s atreci peste ele fiindca Focusul este o masina ce are foarte mult de oferit daca reusesti sa treci peste cele cateva neasjunsuri ale sale!


$1 scrie:$2onduci o bucata de istorie [...] singura care a detronat Corolla de pe pozitia de cea mai vanduta masina de pe planeta

Momentan, Fodul Focus inca nu s-a vandut in peste 40 de milioane de exemplare.
$1 scrie:$2asinili din grupul VAG bleah...daca erau asa bune cu siguranta aveam cel putin una pana acum.

$1 scrie:$2-am avut numai o masina made in DE ci mai multe, din care doua BMW-uri, plus passat, 2xsharan, touareg

Ne hotaram si noi pana la urma cum sta treaba cu am avut sau n-am avut?
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde cip02 » 13 Feb 2014, 14:22

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2onduci o bucata de istorie [...] singura care a detronat Corolla de pe pozitia de cea mai vanduta masina de pe planeta

Momentan, Fodul Focus inca nu s-a vandut in peste 40 de milioane de exemplare.


Nici nu are cum sa ajunga la aceasta cifra daca schimba denumirile , sa nu uitam de competitorii corolei din 1966-2014 gen escort ( >20mil) + pinto + laser + ...etc.
Pana la focus s-a mancat mult cascaval iar toate adunate ajung aproape de 40mil si la ford . ;)
Tocmai de-asta se face si calculul(corect) vanzari model/an unde focus sta bine rau.
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde zvony » 13 Feb 2014, 14:31

Si ce faci cu Auris-ul? Il aduni? Il scazi? Dar cu Auris Touring Sports? Dar cu C-Max? Dar cu Verso?
Si cum faci sa compari mere cu mere sau, in cazul nostru, aceleasi generatii? E bine cand o masina lansata in 2011 bate una cu facelift in 2009, dar cu noua Corolla cum vor sta lucrurile?
Daca ne plac statisticile, atunci trebuie sa recunoastem ca cel mai vandut model la nivel mondial ramane Corolla cu peste 40mil de unitati. Pe mine, insa, nu ma incalzeste cu nimic ca masina ce mi-am ales-o s-a vandut in 10 exemplare sau in 10 milioane. Important este sa-mi placa. Spre exemplu, Focusul meu este singurul ST din Arges, insa GTI-uri sunt mai multe. Si tot il consider peste mk5 GTI.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde cip02 » 13 Feb 2014, 18:17

Auris-ul din anumite tari / continente e contorizat la corolla , probabil si cel din europa ... si foarte probabil la urmatoarea miscare apare si auris sedan si gata cu corolla in europa .
Sa fim seriosi compari vanzarile toyota corolla in 48 ani cu vanzarile ford focus in 16 ani ... nu cred ca eu sunt ala care compara mere cu pere ;) . Ca si nume recunosc ca toyota corolla apare ca cel mai vandut , probabil daca era pastrat escort-ul ca nume si pentru platformele de focus situatia era mult apropiata .
Cum ziceam vanzarile de model /an sunt cele mai relevante ... daca maine fix aceeasi corolla o sa se numeasca auris in europa crezi ca toyota va avea ceva de castigat ? ... eu cred ca mai mult pierd cu disparitia unui nume de "legenda" care vinde .
Nici mie nu imi pasa ca sunt 10 sau 40mil de modele vandute ... cand am luat primul ford erau mai rare ... se bateau romanii pe opel si vw ... acum e plin de focus+fiesta ... nu pot spune ca imi place treaba asta dar exista si beneficiile gen piese ieftine din concurenta + volum vanzari,dezmembrari,problemele devin cunoscute rapid ...etc .
Ca fapt divers nu cred ca o sa cumpar prea curand o toyota , am mers(cu 4-5 modele) si am vazut ce poate toyota, sunt destul de fiabile dar la confort+stabilitate + plastic interior nu cred ca se apropie de ford ... si nici ford nu e prea sus mai ales cand vine vorba de plastice ... dar totusi sa folosesti plastic "de capac de wc" pe un rav4 e mult sub gusturile mele , la yaris + auris nici nu emiteam pretentii ... la avensis imi doream suspensii ceva mai confortabile ... in fine poate sunt subiectiv dar mi se pare cam scumpa pentru ce ofera orice toyota . Repet , nici ford nu e de nota 10 dar categoric nici toyota !!!
Reclama e sufletul comertului si daca nu ai o strategie globala bine definita nu o sa vinzi mult , chiar daca masina ta e cel putin la fel de buna ca celelalte . Aici a pierdut mult ford si vrea sa recupereze acum .
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde Mircea-Si » 28 Feb 2014, 15:57

$1 scrie:$2alut Mircea,
Felicitari pentru achizitie! ......

Eu ma refeream la Audi, ce-i drept n-am avut....
FORD FOCUS TITANIUM 1.6 ECOBOOST 2014 ~ 200CP - SOLD
FORD C-MAX TREND 1.5 TDCI 2015 120CP
Avatar utilizator
Mircea-Si
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 16 Dec 2013, 11:52
Localitate: Constanta
Maşina: Ford

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde Y-GreK » 15 Mar 2014, 22:23

Soc si groaza! Eu am leduri in butoanele de la plafoniera! Sunt turcoaz ca si iluminarea consolei de altfel si nici nu e echipare Titanium.Pam pam, gata, am distrus mitul cum ca un A4 din 99 e mai bun decat un Focus >2012.
Mai in gluma, mai in serios, un coleg de servici care are un A4 2.0 benzina din 2001, mi-a zis ca Focusul meu e slab rau ca si dotari, ca nu am vestitul buton de aprindere a plafonierei spate, care se aprinde tot de la butonul din plafoniera fata in cazul meu, a ramas tare dezamagit de aspectul asta.Raspunsul meu a fost cat se poate de prompt, cat de des folosesti butonul acela pentru iluminare a plafonierei spate?Se pare ca e absolut necesar acel buton pe care nu cred ca-l folosesc, norocosii care-l au bineinteles, mai mult de 5-6 ori pe an.
Am ajuns sa comparam o masina consacrata care are mai bine de 12 ani de cand nu se mai comercializeaza in reprezentanta Audi, cu un model Ford relativ nou?
Iarasi un aspect enervant, comparam "reviziile" facute in spatele blocului nici macar cu piese OEM, cu reviziile facute la reprezentanta, de altfel paguboase, avand in vedere ca acestea costa foarte mult si daca nu le faci, pierzi garantia.Pai de ce ti-ai mai luat masina noua omule?Nu puteai sa-ti iei un SH caruia sa-i bagi filtre si ulei comandate de tine?Eventual sa i le schimbi tot tu la tine in garaj, ca sa nu mai platesti manopera.Ca sa nu mai zic ca, avand in vedere ca A4 din 99 e un model consacrat, iar piese gasesti pe toate drumurile, e NORMAL ca piesele sa fie un chilipir, tu te astepti sa le cumperi mai ieftin pentru noua masina doar pentru ca e Ford, chit ca e nou si nu emite pretentii de masina premium?
Din punctul meu de vedere, Fordurile au preturi acceptabile in ceea ce priveste intretinerea, nu vreau sa ma gandesc cat costa revizia la un A4 din 2013 daca tot s-a vorbit despre asta.
Y-GreK
Ford Freak
 
Mesaje: 131
Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
Maşina: Ford

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde dumiy » 15 Mar 2014, 23:09

salut colegii
stiu ca este clubford,dar trebuie sa fim realisti,exista masini mult mai bune decat ford,din punctul meu de vedere marca ford se afla intr-o clasa medie de calitate,si spun acestea desi imi place tot ce inseamna ford,si imi place sa lucrez cu ele,dar simt nevoia sa spun ca toata gama VW Audi este net superioara.normal ca si costurile de intretinere sunt mai mari pentru o masina aflata in garantie pentru o masina din gama mai sus precizata dar nu poti compara un audi din 2014 cu un ford din 2014.daca stam sa ne gandim nu putem sa comparam un audi din 90 cu un ford din 90.trebuie sa ne aducem aminte cine a inventat sistemul quatrro care a fost interzis in raliuri acum mult timp(torsen),si apropo de tractiune integrala,sistemul aplicat pe kuga este tot VAG (haldex).bineinteles exista masini mult mai bune si mai competitive decat ford si vag dar hai totousi sa nu mai comparam clasele si calitatea auto.si pentru colegul ce a lansat post-ul il inteleg perfect.sunt convins ca multi dintre voi vor avea alte pareri si bineinteles le voi respecta ,asa cum sper ca si voi imi veti respecta parerea
ms
dumiy
Ford Freak
 
Mesaje: 191
Membru din: 11 Apr 2007, 17:12
Localitate: bucuresti

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde andrei0241 » 15 Mar 2014, 23:27

La fel cum trebuie respectata si diferenta de pret de noi intre un Ford si un Audi. La pretul celui mai scump Ford abia iei un Audi mai amarat. Comparatia nu'si are rostul
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2572
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde Y-GreK » 16 Mar 2014, 02:07

@ dumiy, nu ridica in slavi VAG-ul in halul asta, nu ei sunt cei care au inventat mersul pe jos, apa calda sau roata.Poate ca avem drumuri proaste, dar ma indoiesc ca toti facem raliuri in Romania, asa ca de ce te-ar ajuta sistemul Quattro asa de mult?In competitii poate ca este util, continuand exemplul dat de tine, un Audi R8 diesel a intrat in istorie castigand cursa Le Mans, dar pe muritorii de rand nu-i intereseaza aspectele astea.O masina de serie nu are nici cea mai mica legatura cu masinile de marca proiectate sa participa in curse, raliuri, Formula and so on, asta-i marketing pe fata pentru a-l convinge pe muritorul de rand sa cumpere brandul.Ia uite ce sistem 4x4 am eu, mult mai eficient decat "penibilul" Xdrive de la BMW.Dar cu cat e mai eficient?Cu ce te ajuta asa de mult in rutina de zi cu zi?Chiar te lovesti de astfel de situatii de ai nevoie de Quattro de la Audi?Hai sa fim seriosi, suntem in 2014, iar istoria unui brand nu mai conteaza la fel de mult ca odinioara, nu poti sa te mai impui pe o piata anume invocand glorioasele inventii ale tale de-a lungul timpului, cand exista alte marci cu o istorie nu la fel de lunga, dar care iti fac probleme majore in ceea ce priveste competivitatea.Tehnologia a evoluat, cerintele la fel, iar brandul se plateste, problema e ca din ce in ce mai putina lume e dispusa sa cheltuie banii pe marca inutil, brandul trebuie sa compenseze mult prin banii ceruti.

De ce nu spui ca Ford a fost prima marca care a implementat suspensia independenta pe o masina de serie?Sunt masini care nu au astfel de suspensii nici in 2014.De ce nu spui ca suspensia independenta de la Golf V incoace a fost proiectata de 10 ingineri Ford?De ce nu spui ca Focusul MK3 ofera tehnologii pe care ei nu le-au implementat nici macar pe multe modele de top?De ce nu spui ca au fost codasi la capitolul common-rail?Au extins resursa motoarelor cu PD pana cand au devenit depasite moral pentru a mai putea fi comercializate.Si exemplele pot continua.

Hai sa privim la nivel mondial, in America, VAG nu e nici pe departe principalul rival al Fordului, pe cand Ford in Europa si-a ocupat un loc fruntas la capitolul vanzari, chit ca nu cred ca va detrona vreodata VAGul in partea aceasta a globului, dar este acolo si ocupa un segment de vanzari important.

Vorba din folclor cum ca VAG face cele mai bune masini vine de undeva de pe la inceputul anilor 90, cand romanasii ex-socialisti descopereau Germania si Golfurile diesel, care erau mai dure decat tancurile sovietice si mai economice decat Daciile comuniste.Si uite asa, VAG-urile invadau Romania, motorina se gasea cu 2-3 lei pe ici, pe colo, motoarele nu erau pretentioase, iar romanasii erau multumiti ca si-au tras masini de masini din care duduiau versiuni primitive de manele din casetofoanele stereo 2.1, ofticand majoritatea posesoare de Dacii ce primeau flashuri de la ei cu orice ocazie.
Dar timpurile se schimba, iar realitatea este cu totul alta.Istoria imediat recenta ne-a demonstrat ca VAG a dat-o rau in bara cu motoarele diesel, cand au incercat sa se alinieze cu restul producatorilor de motoarele CR si cu rasnitele pe benzina TSI care nu intrec la capitolul fiabilitate nici motoarele de drujba.

Asa ca va intreb pe voi, mai are vreo legatura brandul cu fiabilitatea?Per total VAG face masini mai bune decat Ford fiindca folosesc plastice mai bune?
Imi pare rau ca am deviat de la subiect, dar prefer sa fiu off-topic decat ignorant.
Cand mai comparati un Audi cu un Ford, comparati si preturile de pornire, fiti siguri ca si Ford poate produce masini premium, dar atunci putem sa ne luam adio de la preturile decente de achizitie si intretinere.
Y-GreK
Ford Freak
 
Mesaje: 131
Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
Maşina: Ford

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde capricosti » 16 Mar 2014, 11:06

$1 scrie:$2alut colegii
stiu ca este clubford,dar trebuie sa fim realisti,........................
ms

Tocmai pt ca trebuie sa fim realisti nu putem lua in discutie toate masinile Audi (sau VAG).
Lucrurile sunt simple: o masina care a fost premium in urma cu aproape 20 de ani (Audi A4 a fost lansat in 1996) este in prezent o vechitura banala cu un pret pe masura (1000-2500 euro, depinde de starea tehnica) care este inferioara din multe puncte de vedere multor masini noi din clasa populara actuala (Ford, Opel, Renault, Fiat, etc).
Despre asta este vorba, nu despre ce insemna un A4 in urma cu 1000 de ani comparativ cu alte masini din vremea aia...
Deci, daca discutia este despre un A4 din 1900 toamna si un Focus mk3 din 2013 nu are rost sa venim cu argumente ca un A4 actual este superior unui Focus actual pt ca oricine stie lucrul asta.

PS: dupa cum am mai spus, eu am acum un A3 din 2001, dar am avut si Focus din 2002, ambele masini cu motor benzina 1,6. Din punctul meu de vedere nu sunt diferente extraordinnare la masinile astea doua cu toate ca una este Audi si cealalta Ford. E adevarat ca la A3 sunt chestiile alea cu ''luminitele'' la butoane, computer bord si ESP -ul, dar din punct de vedere tehnic (consum, acceleratie, stabilitate, v max, etc) nu exista avantaje evidente ca sa merite ridicat in slavi Audi fata de Ford, pe segmentul discutat ...
Avatar utilizator
capricosti
1nsane Member
 
Mesaje: 1181
Membru din: 06 Iun 2009, 14:40
Localitate: Arad
Maşina: Ford Capri MK3 2.0 DOHC

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde mirceaZL » 17 Mar 2014, 12:39

Salutare,
Deci sa incepem cu faptul ca masina o iubesc. Este masina mea, am cumparat-o pentru ca am iubit-o cand am vazut-o. Nervii mei, care acum s-au mai linistit, caci asa cum spuneau si altii, pe masura ce o conduc si ma obisnuiesc cu ea, nu mai vad diferentele fata de vechea masina, se indreptau spre producator care pare a nu duce la bun sfarsit constructia masinii. De ce trebuie sa platesc o optionala de 1000 de euro pentru a avea o lampa de plafon cu intrerupator separat pentru spate? De ce trebuie sa iau aceeasi optionala pentru a mi se inchide masina complet, inclusiv rezervorul? Daca imi cumpar casa, constructorul imi spune ca nu imi da gemuletzul de la baie, daca nu cumpar casa cu termopane cu 3 sticle, nu cu 2 si marmura in loc de gresie? De ce nu reusesc din proiectare sa faca masina asta confortabila si pentru pasager? Nu ma luati cu EuroNcap si alte raspunsuri "a la Cip002" de copil in clasa a 4-a, ca si altii reusesc sa ia 5 stele si ofera tot spatiul la picioare si la cap de care ai nevoie, la aceleasi mase si dimensiuni ca Fordul. Referitor la consum, inca o data spun, acesta si-a mai revenit. Scot consumuri acum de 4,1-4,3 / 100 km in regim de condus relaxat, calm. Consumul in regim de autostrada inca nu e cum trebuie, insa din ce am citit de la altii se pare ca acela va fi de vreo 5,4-5,6. O sa il vad mai in vara si sigur va fi ok. Putin mai mare decat la Audi, dar asta e, deja m-am obisnuit cu gandul si mi-am modificat si constient si subconstient nivelul asteptarilor. Oricum, in regim de autostrada il scot mai rar, iar consumul pe drumuri nationale e mai mic decat la Audi la aceste valori de 4,1-4,3.
Mi-e draga masina si voi avea la fel, daca nu chiar mai mult, grija de ea, fiindca e noua si a costat mai mult decat o casa (garsoniera) prin zona mea. Mi-e draga si voi avea grija de ea, fiindca si ea va avea grija de mine, caci noua fiind nu imi va crea probleme in concediile pe care le voi efectua si ma voi urca la volan fara nici un stres si cu toata increderea ca voi merge si ma voi intoarce fara evenimente pe traseu.
Iubesc masina si inteleg pe cei care o iubesc, dar pana la un punct: pana acolo unde iubirea devine oarba. Asa cum sunteti voi contrariati pe mine ca am asteptari prea mari de la masina, asa sunt si eu contrariat pe voi, cei care nu rabufniti pe chestiile marunte, dar de o ergonomie elementara, care lipsesc de pe masina. De ce sa nu am led in plafon? De ce sa nu am intrerupator separat pe lampa de interior spate? De ce sa nu mi se inchida rezervorul? De ce ati montat dezaburire pe partea stanga spate (doar la combi-uri) si nu pe dreapta, ca doar pe geamul din dreapta ma uit nu pe cel din stanga (mai bine lasau fara acea dezaburire, decat sa lase impresia asta de lucrare de mantuiala sau de masina facuta pentru Anglia)? De ce nu pot avea spatiul de la picioare si cap suficient? De ce trebuie masina sa fie in 2 tonuri de culoare (partile de plastic sunt o nota mai inchise decat cele de tabla, iar la revanzare evident ca voi avea comentarii ca masina a fost lovita)?
De ce nu rezolva problema cu disparitia afisajului "Mono" de la aerul conditionat, ca e o problema cunoscuta inca de la lansare? E discutata pe forum inca din 2011, dar ei nici la o masina din 2013 nu au actualizat softul, o livreaza la fel ca in 2011. Ce denota asta? Seriozitate, interes pentru satisfacerea clientului sau tocmai din contra? Senzorii de parcare de ce imi piuie daca pun carligul de remorcare, ca la altii nu piuie? Senzorul de temperatura exterioara de ce se defecteaza si imi arata 30 de grade, cand de fapt sunt doar 16, asa cum arata dupa o repornire? Sigur, ceea ce am scris in acest alineat (nu si in cel imediat anterior lui) le consider si eu lucruri cu care se poate trai linistit fara nici un stres. Dar nu pot totusi sa nu ma gandesc ca totusi producatorul ma cam ia de fraier de nu rezolva banalitatile astea.
Iubesc masina, dar nu il iubesc si pe producator si de aceea urmatoarea masina, probabil nu va fi un Ford. Sigur, voi merge sa testez si sa vad daca a mai schimbat ceva, pe ici pe colo in punctele esentiale. Dar desigur nici concurenta nu va bate pasul pe loc. Si asa cum am mai zis, daca Dacia se bate cu masini second (pana in 8.000 de euro sau mai putin), asa se bate si Fordul cu secondurile premium, care la pretul de 16.000 de euro au foarte multa viata in ele si foarte multe de oferit.
In alta ordine de idei, nu mai stiu cine, dar parca Y-Grek, zicea de revizii ca nu se compara cle din spatele blocului cu cele de la reprezentanta. Fara a avea nici o legatura cu Audi-ul meu vechi ci discutand doar principial am sa iti spun ca eu nu doresc sa platesc pret de reprezentanta pentru o chestie pe care dincolo, si spun asta in cea mai deplina cunostinta de cauza pentru SUA spre exemplu, schimburile de ulei si filtre NU SUNT FACUTE DE MECANICI. Acolo te duci cu masina intr-un service in care esti servit de un om cu ... facultate de litere daca vrei, care iti schimba aceste consumabile, iar tu beneficiezi de garantie in continuare.
Tot in alta ordine de idei si raspund aici celor care citesc, dar nu pot sau nu vor sa inteleaga, eu nu am spus nici un moment ca Focusul 2013 este net inferior Audi-ului din 1999. Domnilor (exclud aici pe capricosti, cip002 si ceilalti care rad in hohote, dar numai din propria limitare intelectuala) comparatiile le-am facut doar in ceea ce priveste masele si dimensiunile raportat la spatiul interior pe care il ofera si in ceea ce priveste consumurile. Altfel, este evident ca Focusul, ca masina noua, este peste masina mea din 1999 si spun aici doar masina mea, caci o generalizare nu ar fi corecta, caci sunt destui proprietari de Audi, model 1996-2001, care au investit mai mult in masinile lor, desigur si prin prisma faptului ca se pricep mai mult ca mine, care nu ar da Audi-ul lor pentru acest model de Focus. Iar referitor la motoarele PD, daca nu stiti va spun eu acum, ca fiabilitatea lor este peste dublul fiabilitatii motoarelor common-rail. Nu mai faceti comparatii (ma refer la Mircea-si) intre grupul VAG si Ford. Nu am facut o asemenea comparatie. Am comparat un Audi pe care l-am detinut (nu Golf, nu Bora, nu Jetta, nu Polo, nu Seat, nu Octavia si mai stiu eu ce am lasat pe dinafara, a Passat fir-ar :)), deci nu mai imi puneti vorbe in gura va rog. Si da, mai compar un Audi model 2008 sau mai nou, de pana in 150.000 de km cu un Ford nou si nu stiu daca sa inclin balanta in favoarea Fordului, acum dupa 4 luni de utilizare a lui. Iubesc Focusul pentru increderea cu care ma urc la volan si stiu ca nu imi va face probleme, caci este nou. Il iubesc pentru tinuta de drum. Il iubesc pentru luminile cu care vad bine pe drum, pentru stergatoarele destepte care se retrag in putin in pozitia de repaos, pentru airbagurile suplimentare, pentru portbagajul mai mare, pentru geamurile si oglinzile inca nezgariate si pentru simplul fapt ca pur si simplu m-am atasat de el ca este al meu si il conduc de 4 luni. Dar oare de la un second-hand premium nu aveam toate astea, plus o garantie in plus a rezistentei materialelor la interior, a confortului sporit la volan, a rezistentei materialelor la exterior si a fiabilitatii in general a masinii (parte mecanica si parte electronica)? Dupa experienta cu Audi-ul meu vechi in care mai mult anii si nu kilometrii si-au adus aportul in decizia mea de a-l schimba, parca as inclina tot spre Audi. Nu imi place in totalitate cum Ford, ca producator, ma trateaza.
mirceaZL
Incepator
 
Mesaje: 89
Membru din: 01 Dec 2013, 23:48
Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 115 CP, Trend

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde cip02 » 18 Mar 2014, 09:23

$1 scrie:$2...alte raspunsuri "a la Cip002" de copil in clasa a 4-a...
Domnilor (exclud aici pe capricosti, cip002 si ceilalti care rad in hohote, dar numai din propria limitare intelectuala)


:-t :-t :-t

1. Lipsa de argumente naste violenta de orice fel !
2. Asa "limitate" acele argumente reale te-au facut sa recurgi la ofense de "corigent in clasa a4-a" .
3. Daca tu esti intelectual si noi "limitati" macar un nume de user ai fi putut sa transcrii corect ;) .
4. Nu crezi ca ar fi fost cazul sa ai putin respect pentru ceilalti utilizatori ?
5. Nu crezi ca ar fi fost cazul sa faci diferenta intre o discutie tehnica si argumentata si "atac la persoana" ca la usa cortului ... poate "limitatii intelectual" ce nu sunt in asentimentul tau stiu sa faca aceasta diferenta .
6. Daca doi iti spun ca esti beat, du-te si te culca !
7. Daca un intelectual ma injura fara motiv in loc de "buna ziua" iar un "limitat" ma saluta ghici pe cine respect mai mult ...
8. Crezi ca prin acest mesaj ai demonstrat ceva interesant pe forum ? Ai etichetat si catalogat userii ca sa ce ? Te puteai limita la argumente(daca aveai) si tind sa cred ca asa era logic si corect intr-o comunitate in care ar fi ideal sa ne si respectam nu sa ne jignim fara motiv .

Nu cred ca e cazul sa mai spun ceva despre acest subiect dar totusi o sa iti raspund pe alt ton si cu argumente nu cu ofense pentru ca eu pot si asa , sa zicem ca uneori imi permite "limitarea intelectuala" ;) .
Despre tetiere avem aici http://euroncap.com/whiplash.aspx
si aici http://www.autoexpert.ro/Stiri/Tetiera, ... %83/948/1/
si aici http://www.automarket.ro/stiri/feature- ... 36431.html ... si in multe alte articole informatii care ne ajuta sa intelegem ca siguranta nu inseamna neaparat si comoditate in cazul tetierelor ... si ca nimic nu se face intamplator la o masina de vreo 14-15ani incoace ! Daca tu nu o poti seta jos si inclinata pe spate(invers) sa iti fie super-comoda asta nu e un defect de proiectare ci dimpotriva o masura de siguranta pentru micsorare distanta orizontal-vertical la impact ! Tind sa cred ca ne putem etala cunostintele auto(daca exista) cu argumente si fara ofense si impresii .

In mod cert nu ai dreptate sa ii "certi" tu pe toti (acum si Mircea-si) ca si-au expus parerea si au comparat anumite aspecte . In definitiv tu ai comparat punctele forte de la audi cu punctele slabe de la ford ... nu te interesau aspecte gen:
1. Clasa din care fac parte masinile ... compacta celor de la audi in 5 usi se numeste A3 sportback si are 4,31cm(4,23 varianta 3usi de baza) spre deosebire de focus3 hatchback 4,35(baza/sasiu) ... A4 ce crezi , are DOAR 4,70cm ... ma refer masini din 2013 cu o oarecare siguranta , nu 2 stele . Hai sa le comparam la dimensiuni ! Care crezi ca e normal sa fie mai spatioasa ? ... Asa ma gandeam si eu .

2. Greutatea"Acest consum il aveam si cu Audi-ul din 1999, cu motor de 90 de cai, euro 3 si mai greu cu 40 de kilograme decat Fordul de acum" ... inca asteptam sa imi demonstrezi cum avea acel audi >1440kg pentru a sustine o afirmatie (nefondata zic eu). Iti zic eu , acel audi A4 avant (B5) 1.9tdi 90cp are aprox 1285kg la baza, cu ceva optionale sa zicem ca depaseste putin 1300kg deci posibil sa fie cu aprox 100kg mai usoara decat focus , nu cu 40 mai grea. Si cu toate ca focus e mai rapida, mai grea si consuma mai putin tu ai impresia ca e invers . Impresiile tale din pacate nu sunt date tehnice si nici argumente solide ... focus are in carte consum extraurban 3.7% iar audi 4.4% , iti pot demonstra oricand dupa rodaj (5-10.000km) ca se pot atinge valorile din carte in extraurban cu orice masina la 70-80kmh constant.

3. Siguranta,dotari,an fabricatie, categorie pret , fiabilitate ...etc

DAR erau importante LED-urile si butoanele de plafoniera ... DAR si aici tot tu esti vinovat , cand cumperi ceva specifici(de ex) -Ma intereseaza sa coste 12.000E si sa aiba 5 leduri la plafoniera cu 7culori + 4 butoane si cu telecomanda pentru ele. Daca nu specifici ce vrei nu ai dreptul sa fii nemultumit de ceea ce ai primit !

Pana la urma comparam merele cele mai frumoase de pe taraba x (+Audi) cu perele cele mai urate de pe taraba y (-Ford) . Buna comparatie si foarte obiectiva ... din aceasta cauza probabil nu au fost multi colegi de acord .
Masina din '99 nu se poate compara cu cea din 2014 ...daca vrei siguranta e normal ca botul o sa fie mai mare , parbrizul mai inclinat , stalpii mai duri , usile ranforsate si groase , bordul , scaunele si elementele la interior or sa ocupe mai mult loc pentru cele 10 airbaguri ...etc. De unde mai vrei si spatiu mai mare la dimensiuni egale si aerodinamica mai buna ... e imposibil .
Fix ce te intereseaza pe tine sunt detaliile ...tocmai aceste detalii duc la pretul (ne)accesibil , daca avea finisaje premium si lufturi minuscule si uniform distribuite atunci avea alt pret ... altii taie din fiabilitate pentru a reduce pretul de achizitie ... preferai sa arate de 10 si sa mearga/reziste de 4 ? Eu cred ca nu ! Preferai sa iti puna totul la punct si sa coste 25.000E , eu cred ca nu o mai cumparai daca nu te tenta pretul . Din moment ce la achizitie ai vrut pret minim , acum e exagerat sa ceri dotari si pachete ... te plangi de "pachetele" de optiuni ford , mergi la audi sa vezi preturi la optionale , din 2 optiuni faci cat un pachet ford cu 4-5.
Compari masina la 0km cu masina la 150.000km ... cumpara acum 2-3 audi diesel recent fabricate cu 150.000km sa vedem cat de multumit o sa fii dupa 5 ani si ce costuri ai la piese... masinile nu mai rezista 300-400.000 km ca pe vremuri pentru ca sunt mai complicate , mai "stoarse" de cuplu/putere si au mai multa electronica ... de fapt motorul inca rezista dar pica restul si sunt muuult mai costisitoare ca inainte .
Ca idee raportat la audi '99 avant , un focus 1 '99 turnier e mai scurt , e mai usor , consuma la fel(1.8d 90cp), are portbagajul muuult mai mare (focus 1 520L vs A4 390L), mai mare si decat focus 3 si la spatiu interior e aproape cat focus 3 ... si toate astea cu 4 stele la siguranta nu cu 2,5 si cu un pret de achizitie de 50% din a4 (atunci in 99) . Mda , sa specificam ...si toate astea fara leduri in plafoniera in dotarile standard :) .
Nimic nu mai e ce a fost in lumea auto , totul e calculat ... masina are o forma pentru a scoate un Cx bun si implicit un consum redus , bordul are o forma pentru a se putea sparge fara sa te raneasca indiferent de impact , usile au o forma pentru a se putea stramba in exterior la impact ...nu sa se strambe peste tine , airbagurile trebuie sa fie integrate inteligent pentru protectie maxima , grosimea scaunelor si tetierele sunt un compromis intre siguranta la impact , spatiu pasageri spate si confort ... si multe altele.
E normal cand contine mai multe piese ca totul sa fie un compromis siguranta/dotari vs dimensiuni/greutate/spatiu interior/confort .
Ai zis despre "alti producatori" care au reusit si detaliile ... da un exemplu de masina mai spatioasa ca ford focus , mai usoara , mai dotata , mai sigura ,mai confortabila , mai bine gandita si cu un pret egal sau mai mic ... astept !
Masina perfecta nu exista , dupa 30min de analizat si condus o masina iti pot spune cel putin 5 puncte slabe la ea ... includ aici si audi,bmw,mercedes unde platesti dublu la achizie ca vrei materiale/finisaje/dotari premium DAR tot au destule puncte slabe prin conceptie sau prin executie. Nu contest ca exista masini cu leduri la plafoniera si alte "detalii" dar au minus-uri mai grave decat astea in general.
Nu e timpul pierdut , poti vinde focusul si iti cumperi un audi A4 "full fara piele" cu 150.000km pe ceas si o sa fii fericit ... chiar te sfatuiesc sa faci asta decat sa ii cauti nod in papura si defecte la fiecare drum . Cu buget low-cost nu satisfaci pretentii premium niciodata !


Pentru multi dintre noi fiabilitatea conteaza mai mult decat ledurile si butoanele din plafoniera ... Ford nu e o masina "de fite" ci e o masina sigura , practica si rentabila ca raport dotari/calitate/pret ... de-aia probabil o sa fie greu sa gasim un numitor comun . Probabil o sa ignori in continuare orice argument si probabil acesta o sa fie ultimul meu mesaj in care aduc argumente de ce e alba si nu e neagra ... cine a avut ochi sa vada , urechi sa auda , ratiune sa inteleaga si eventual vointa si luciditate sa analizeze ... a inteles(comparatia A4 VS Focus e total deplasata la dimensiuni/siguranta/an fabricatie diferit/dotari/materiale folosite/pret ...la TOT) , pentru restu' orice continuare ar fi inutila .

Totusi iti recomand sa incetezi cu atitudinea puerila ... daca x,y,z ti-au explicat ca cerul nu e maro ci albastru asta nu inseamna ca x,y,z sunt toti chiori,schiopi,surzi si "limitati" . Daca nu vrei sa realizezi asta sau iti pastrezi "impresiile" personale si nu iei in calcul niciun alt argument , asta e dreptul tau ...dar hai sa nu facem concurs de injuraturi sa vedem care e mai "limitat" si care stie mai multe . Ce ar fi fost daca in loc de acest mesaj lung as fi scris eu DOAR ce cred despre tine , cum esti si cate clase ai facut , unde si cum le-ai facut, cati ani cred ca ai la cum te comporti , faceam si evaluarile procesului tau cognitiv ... nu era prea constructiv nu ? Asa ma gandeam si eu.
Urmatoarele mesaje sper sa fie concentrate la subiect nu "la useri" ... si eventual sa denote putin respect , indiferent daca exista un diferend !!!
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde Mircea-Si » 18 Mar 2014, 09:55

Lool...nu o sa ma apuc sa scriu un roman "foileton". O sa ma refer stric la comparatia facuta intre diesel PD si common rail, mirceaZL daca ai intelege principiul de functionare ai vedea de ce e mai bun un common rail. PD-ul nu are nici un avantaj in fata common rail - ului. Practic asta e motivul aparitiei motorului diesel cu rampa comuna.

PS Ma gandeam ca cine stie ce audi ai avut , A6, A8 , minim an 2006, dar cand vorbesti de un A4 din 99 cu motor agricol....
FORD FOCUS TITANIUM 1.6 ECOBOOST 2014 ~ 200CP - SOLD
FORD C-MAX TREND 1.5 TDCI 2015 120CP
Avatar utilizator
Mircea-Si
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 16 Dec 2013, 11:52
Localitate: Constanta
Maşina: Ford

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde mirceaZL » 18 Mar 2014, 12:43

-Comparatia cu Yaris ma face :)) =)) ...se vede din ce unghi ai privit focusul si cu cata rautate daca ai ajuns sa il compari cu Yaris.
Ai luat trend si plangi ca "lumina de plafoniera nu are led si nu exista buton la lumina si pe spate ci doar pe fata" , inseamna ca esti roman :)) .
Avantaj pe toata linia pt Focus-ul nou (mai putin capitolul leduri pe butoane =)) ) !!!

Primele doua alineate iti apartin, iar al doilea e al lui capricosti. Numele tau l-am citat din memorie nu am mai stat sa il caut, dar stiai ca esti tu si stia toata lumea, desigur.
Iata ce am spus eu cu limitarea intelectuala: "exclud aici pe capricosti, cip002 si ceilalti care rad in hohote, dar numai din propria limitare intelectuala".
Deci daca nu iti dai seama mai baiete, pentru a doua oara, ca razand de cineva, de fapt il jignesti, asta tine de o anumita limitare intelectuala. Ai inteles acum? Asta e tot ce am zis.Poti sa iti dai drumul la ce speculatii vrei tu despre caracterul meu, cate clase am si ce mai zici tu pe acolo. Poate, poate iit vei trage un ban sau ceva. Numai ca dincolo de ban, vezi ca tu cu sarcasmul tau te-ai mai certat pe aici si cu altii si nu incerca acum sa iti gasesti aliati, spunand ca eu ma iau de nu stiu cati useri si ca poate jignesc tot forumul, ca nu este asa si sper ca lumea sa isi dea seama de asta. De Mircea-si, pe care il identifici pe nume, doar ii atrageam atentia ca discutia duce spre un versus VAG-Ford, lucru pe care eu nu l-am initiat si nu am facut afirmatii ca un Golf sau alta marca din grupul VAG ar fi mai buna decat Focus sau altele.
Greutatile masinilor, ca vad ca astepti raspuns, desi el este evident, le am din cartile de identitate ale masinilor si acolo scrie asa: 1380 A4 si 1344 Focus, kilograme desigur. Sigur ca da, in certificatul de conformitate cu care a venit masina, acolo scrie intr-adevar ca Focusul are cam 1425 de kg. (nu stiu exact la kilogram ca nu sunt in fata documentului), dar intrucat la Audi nu am avut un asemenea certificat, trebuie sa compar doua documente identice, care pot sa ma gandesc ca includ greutatea unei versiuni de baza la ambele modele. Asa cum Focusul are mai mult ca o versiune de baza, tot asa si Audi-ul poate avea kilograme in plus ca nu era nici ala chel.
Ce mai e? A, comparatia intre punctele tari ale Audi-ului si cele slabe ale Focusului imi permit sa o fac, fiindca ma gandesc ca in 14 ani a avut si Fordul timp sa se uite si in curtea concurentei sa vada ce face si sa puna amaratelea alea de leduri si intrerupatoare in cabina.
Masina mai spatioasa la aceleasi dimensiuni o sa iti spun ca m-am urcat intr-un Fluence si era spatiu in fata berechet. Nu cred ca ai airbag in podea (alte explicatii de ale tale de clasa a 4-a, dar multumim lui D-zeu ca ai zis ca e ultimul tau post si uite ca o sa scap de poluarea topicului asta cu elucubratiile tale) ca sa nu poti pune inca un 5 cm la picioare. Sigur Fluence are un 7 cm mai mult lungime decat Focusul meu combi (deci nu hatchback), acum m-am uitat ca sa fiu sigur si am fost surprins sa vad ca e mai lung. Dar oricum, zonele de rezistenta sunt altele decat tablaria de la picioare. Din pacate, in alte masini cu Ncap de 5 stele confirmate nu m-am urcat si deci, pana voi alfa o parere mai avizata decat a ta, raman la parerea ca tablaria aia de la picioare mutata mai in fata nu e relevanta pentru Ncap si nu ar afecta scorul.
In alta ordine de idei, as dori sa atrag atentia moderatorilor ca aceasta persoana cip02 incearca denigrarea mea spunand ca as fi facut pe nu stiu cine surd, schiop, chior si ar fi bine ca asemenea tentative sa nu ramane neatentionate. Eu nu vreau sa fiu nevoit sa imi fac alt cont pe aici, ca pe acesta nu mai imi raspunde lumea, fiindca a ramas cu impresia ca as fi facut pe nu stiu cine in nu stiu ce fel. "Domnul" cip02 ar fi cel putin la a doua abatere cu ironii, sarcasm si alte amenintari. Apreciez parerile colegilor care se rezuma la a ma ajuta cu informatii ca pe o varianta titanium ar exista tetiere reglabile si intrerupatoare la ambele plafoniere (multumesc pe aceasta cale si precizez ca le voi cauta in dezmembrari si nu numai, pentru a vedea daca le pot monta la mine), iar pe cei care dau pe dinafara de "istetime" si considera forumul domeniul personal in care sa isi etaleze o autoevaluata superioritate le spun doar ca am rugamintea de a nu imi mia polua topicul.
Mircea-si, referitor la motoarele PD versus common rail, ma refeream doar la fiabilitate. La PD te duci 3-400k km. cu un set de injectoare. La common-rail le mai schimba chiar si sub 100.000. Si da, :) doar un A4 din 1999 am avut, putin mai zgomotos decat motoarele din prezent, dar altfel foarte fiabil. De la A6 nu stiu cine vine la Focus, poate la Mondeo da, dar nu la Focus ca e prea mare diferenta dintre gabarite si confort.
mirceaZL
Incepator
 
Mesaje: 89
Membru din: 01 Dec 2013, 23:48
Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 115 CP, Trend

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde capricosti » 19 Mar 2014, 08:51

Ma bucur ca incepi sa-ti mai revii si sa vezi ca totusi Focusul nu e asa rau cum credeai cand ai facut primele postari.
Frustrarea te impiedica sa vezi plusurile de la masina noua si atasamentul fata de vechea masina te facea foarte subiectiv in comparatia dintre Focusul nou si Audiul vechi...

E adevarat ca am fost cat de ironic am putut cand am scos in evidenta marea ta suparare legata de lipsa ledurilor la butoane, dar chiar mi se pare de rasul lumii sa nu vezi si diferentele in favoarea noii masini.

PS: nu e cazul sa te superi ca o fata mare pe cei care au comentat ironic punctul tau de vedere. Felul in care te plangeai de masina nou chiar merita ironiile, asa ca lass-o mai moale cu atitudinea de domn jignit ...
Avatar utilizator
capricosti
1nsane Member
 
Mesaje: 1181
Membru din: 06 Iun 2009, 14:40
Localitate: Arad
Maşina: Ford Capri MK3 2.0 DOHC

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde cip02 » 19 Mar 2014, 09:37

1. Termina cu "atac la persoana" in mesaje ... eu nu am zis aici despre tine ca esti limitat sau altfel si nici despre alt coleg .
2. Nu ma jigni in continuare si nu ma mai ameninta si cu ban , nu eu am facut o abatere sau o referire directa la alt user , eu doar am facut referire la subiect cu argumente reale ce te-au deranjat .
3. Daca scopul ultimelor tale mesaje nu a fost sa denigrezi 2-3 useri al meu nici atat !
4. Am zis "probabil e ultimul mesaj" pentru ca e incorect sa comparam date din fise si din practica cu impresiile tale . Nu inteleg de ce in continuare ma ataci ?
5. Te-am jignit cumva cand am zis ca esti roman ? ... atunci sa ma scuzi!

Probabil de tetiere te-ai lamurit , "tablaria aia de la picioare" si cu bordul(spargerea plasticului la declansarea airbag-urilor) si cu zona dintre motor si habitaclu sunt extrem de importante la impact frontal ... astea fac diferenta daca ramai cu picioare sau nu dupa impact ! Daca ai avea idee doar cat se testeaza o masina pana la lansare ... inclusiv rezistenta la impact , unghiuri , deformari , materiale , elemente contondente in caz de impact ...etc.
Esti total DEZINFORMAT si asta te face sa ma jignesti(nemeritat) , o sa mai fac o incercare de informare . Eu pot demonstra ca aproape tot ce am spus aici este adevarat ... tu nu cred ca poti demonstra ca eu sunt "limitat" ... asta e diferenta intre argumente si impresii ...e un duel incorect !
Eu prin argumente nu te-am jignit ci am facut referire la comparatiile incorecte/haioase prezentate de tine ... NU am facut referire la userul x si y !!!
Am ras de o comparatie "pachet lumini interioare" Focus Trend(prima echipare) cu Audi A4 (dotat) ce in mod sigur nu era in prima varianta de echipare(chel) . Noi romanii asa vrem mereu cat mai ieftin la achizitie si cu cat mai multe dotari cand ajungem cu produsul acasa ...ieftin si bun... pretentii pe bani putini ... in realitate insa orice se plateste , chiar si 2 cabluri trase cu 2 butoane si 2 plafoniere spate cu 2 led-uri !!!
Am ras de o comparatie la consum urban REAL Focus vs Yaris .
Asta inseamna pentru tine ca sunt "limitat" si ca te-am jignit ? ...

- Hai sa iti explic "limitarea mea" ... pachet lumini , spoturi lectura ...etc sunt optiuni ce exista la multi producatori , inclusiv la VAG. Daca aveai prima si ultima echipare de la 6-7 producatori de masini observai cate dotari ii lipsesc , inclusiv acele lumini ... normal ca la cele premium ai o prima echipare mai bogata dar si acolo lipsesc multe dotari , chiar si elemente de interior gen tetiere x , scaune y , buton si spoturi/led-uri z !!!
- Consumul creste mult in functie de cuplu la roata , cuplu la roata e maxim in tr1 si scade treptat 2-3-4...etc ... masina(motorul) depune efort maxim la plecarea de pe loc sau in trepte inferioare(1, 2) la viteze mici 0-35-40 kmh(inertie mica in mers) . Efortul este total influentat de masa masinii(greutatea) si dimensiunea anvelopelor (latimea)... Yaris e cu 200-300kg mai usor decat Focus , si e din clasa fiestei . In testele de consum declarat nu se folosesc prea des si prea mult treptele 1+2 si nici frana in exces . Carei masini crezi ca ii va fi mai usor sa se apropie de consumul declarat in mediu urban prin aglomeratie cu tr1+2 ? Uneia de 1100kg+ cu roti inguste sau uneia de 1400kg+ cu roti late ?
E relevanta comparatia Focus vs Yaris la consum urban si rad eu din senin ? ... DA, ai dreptate ca sunt "limitat" ... dar si tu esti ne-"limitat" cand vine vorba de lipsa respect vs colegii de forum.

"Masina mai spatioasa la aceleasi dimensiuni o sa iti spun ca m-am urcat intr-un Fluence si era spatiu in fata berechet. Nu cred ca ai airbag in podea (alte explicatii de ale tale de clasa a 4-a, dar multumim lui D-zeu ca ai zis ca e ultimul tau post si uite ca o sa scap de poluarea topicului asta cu elucubratiile tale) ca sa nu poti pune inca un 5 cm la picioare. Sigur Fluence are un 7 cm mai mult lungime decat Focusul meu combi"

-Reciteste macar mesajul asta sa vezi daca eu sunt cel care abereaza si nu e coerent . Mare masina si fluence din 7 cm in plus ti-a mai dat 4-5cm la picioare si o siguranta de logan la pret de focus . Ford ar trebui sa ii copieze pe cei de la renault ca doar nu au detinut Volvo pana nu demult , un etalon de siguranta+calitate in industria auto . Daca vrei mare/spatioasa si de plastic , cu senzatia de barca pe viraje datorita suspensiei moi mergi la renault ...o sa iti satisfaca dorintele , eventual daca nu doresti prea multa siguranta merge si un logan . Iti spun eu ca daca aveai un megane mai multi ani iti trecea pofta de fluence sau alt megane mai nou ;) .
Pe langa elementele de siguranta din structura exista si zone deformabile si , chiar daca nu ai (inca) airbag si in podea la ford , exista la ford(dar si la altii) airbag genunchi ...dar exista si airbag in podea , sau pe centura , sau pentru pietoni exterioare pe bot sau parbriz , sau airbag pentru franare masina (sub motor, cel putin prototipul aici) ... dar daca nu esti "limitat" si nu esti "in clasa a4-a" de unde sa stii tu toate astea ... e mai simplu sa zici "nu cred ca" de 10 ori si sa aduci ofense altora de 20 de ori , decat sa te documentezi o singura data.

Am spus ca esti dezinformat , hai sa aduc argumente !
1.Despre "tablaria de la picioare" si bord conceput cu un scop si anume siguranta sofer+pasager dr fata .
De Ford IPS ai auzit pana acum si ce presupune el ? Probabil ca nu daca il denumesti "tablaria de la picioare" .
http://www.ford.co.uk/experience-ford/T ... tionSystem
Da , spatiul acela este ocupat si de elemente IPS integrate + eventual airbag genunchi sofer ... a fost facut compromisul pentru siguranta+design sacrificand 2-3cm din spatiu .

2. Fluence a fost singura masina de "5 stele confirmate" cu care ai mers ? Trecand peste faptul ca fiind mai lunga cu 7cm e irelevanta comparatia de spatiu interior . Si ampatamentul este marit vs focus deci ai sanse sa castigi putin spatiu daca esti un constructor cu "talent" dar sa pastrezi si siguranta si pretul bun e mai greu .
Ai putea afla ca Fluence-ul e mult mai slaba ca siguranta si ca Megane (concurentul lui Focus) . Ai putea sa cauti informatiile astea singur , hai sa iti zic doar un mare minus cu care Renault a scazut la Fluence NU are "Airbaguri frontale adaptabile (multistage)" asta pe langa alte zone altfel deformabile(in rau) ... mai sunt inca vreo 5-6 diferente de siguranta , chiar si vs megane ... nu le precizez acum aici pe toate dar in mod cert fluence ca dimensiuni e peste focus iar ca siguranta e mult sub focus ! Deci e o alta comparatie irelevanta dimensiuni,siguranta...etc.

Testele NCAP sunt din ce in ce mai dure si au si procentaj pe langa acele stele .
In timp ce Focus scoate 5 stele cu 92% fluence scoate 4 stele chinuite si 72% ... nu "5 confirmate" cum zici tu http://www.euroncap.com/results/renault ... 1/468.aspx .
Spatiul dintre motor si pasageri e extrem de important pentru siguranta ... asta chiar daca tu crezi altceva . Toate sunt gandite dar orice producator are "scapari" mai mult sau mai putin intentionate ... din ratiune de costuri productie/pret achizitie , din vreun compromis sau din neglijenta. Cand se concentreaza pe ceva omit altceva sau nu le pot imbina sa fie masina 100% perfecta ...si mai ales ieftina/accesibila !

3. Am zis si inainte :"1.6 tdci 115cp are CEL PUTIN 1368kg in functie de nivelul de echipare , deci foarte probabil e sarit bine de 1400kg . Niciodata acel a4 an 1999 nu ajunge la >1400kg(+40kg cum zici tu deci >1440) si "nu te ghida din informatii de pe talon trecute la modul general pentru toate echiparile"
Nu te-ai informat dar ai ramas cu aceeasi impresie , hai sa te informeze un "limitat" !

Focus 3 1.6tdci 115cp are CEL PUTIN 1368kg in varianta WAGON ... ce vezi tu acolo 1344 e greutatea pentru Hatchback 5D , pentru ca la baza asta e focus , o compacta ... si daca iti doresti neaparat spatiu interior mare nu manevrabilitate si placerea condusului atunci mergi pe o masina mai mare . Aceasta greutate este minimul absolut pentru a scoate consum bun (sa nu ii "amendeze" UE) si este calculata la varianta ambiente , fara sa aiba nici macar AC manual in dotari ... schema asta e facuta de mai multi producatori in zilele noastre din cauza presiunilor UE referitoare la consum si a amenzilor de CO2 . O instalatie de AC are cel putin 20-30kg , chiar si fara dual-zone/climatronic . Ce cumperi tu minim, adica trend, si daca ar fi fost absolut "chel" tot avea >1400kg ... mai mult de 1380kg cat avea acel audi (deduc ca ai avut varianta '99+ face-lift ca ala e mai greu). In orice caz NU , focus nu e mai usoara decat A4 '99 , mai ales cu 40kg si cu atat mai mult daca nu aveai face-lift... poate o sa zici si DA dar aveam full-option la A4 si cantareau mult optiunile , ok dar si focus full o sa fie mult mai greu de 1425 (cum zici ca e trecut al tau trend)...pentru ca atarna greu spoturile de interior in varianta titanium :) .

Am vorbit despre hatchback pentru ca vorbim despre spatiu pasageri si aici conteaza cum a fost conceputa masina , ca ce (hatch/sedan in clasa X,Y,Z...etc) , varianta de baza , sasiul ...etc. Ford focus este o compacta in 3-5 usi la baza , asa a fost gandita pentru spatiu mediu pasageri si bagaje ... la fel ca A3 de exemplu .
Spatiul interior in general e dat de ampatament ... acesta nu prea se modifica la majoritatea masinilor cu pret mic-mediu ci se adauga o prelungire pentru portbagaj suplimentar in varianta sedan,wagon. O masina conceputa la dimensiunea X nu se compara cu o masina conceputa la X-2 ... + 2 prelungire ulterioara... e evident ca randamentul este mai bun cand stii ce ai de facut de la bun inceput , dar si costurile mai mari ca sa creezi 2 platforme diferite !

Ma faci sa rad cu atentionarile tale catre moderatori ... in primul mesaj ai atacat 3 useri ... acum au ramas 2, chiar daca acei useri nu au zis nimic de tine in prealabil si nu te-au facut in vreun fel nici inainte si nici dupa .
Ai zis de "limitare intelectuala" de "copil de clasa a4-a" ... eu nu am zis nimic de tine si am pastrat discutia la subiect si la "argumente" .
Acum apare mesajul tau nr.2 in care adaugi aluzii gen "iar pe cei care dau pe dinafara de "istetime" si considera forumul domeniul personal in care sa isi etaleze o autoevaluata superioritate" si totusi tu folosesti "nu iti dai seama mai baiete"(asta nu e superioritate nu?) si mai zici si ca "cip02 incearca denigrarea mea" si ca unii ti-au "poluat" topicul ... un topic nu se poate polua cu argumente si informatii tehnice ... cu ofense in schimb DA !
Acei moderatori or sa citeasca inainte de interpretarea ta ciuntita cu care crezi ca am dorit sa te denigrez mesajul original trimis si or sa inteleaga 100% corect si contextual nu din punctul tau de vedere sau interpretabil/subiectiv expus .
Era o vorba “Hotul striga – Hotii!”

Au fost aduse argumente conform carora focus nu e mai usor , e mai rapid , nu consuma mai mult(condus la consum) , poate avea led-uri si butoane , e mai sigur la impact decat multe altele , are un pret decent ...si altele . Cel mai important lucru e ca nu se compara A4 cu Focus ... indiferent de an ... A4 mereu a fost mai mare si mai dotat deci poate fi comparat la fel de bine cu mondeo si atunci cred ca pierde la multe aspecte . Poti sa compari A4 cu rivalii de segment C-class si Seria3 ... si acolo nu iese prea castigat. Nici masina noua cu masina sh nu se compara , mereu un SH de 3-4 ani e mai dotat si "are mai multe de oferit" decat una noua la acelasi pret ... e logica treaba . Ce un A4 nou se compara cu A6 sh ca spatiu si dotari la acelasi pret de achizitie ? Nu prea cred . Dar nici cu o masina SH de 100-150k km deja nu mai mergi linistit peste 100-150k km fara sa investesti in piese mare lucru , deci pierzi la alte aspecte . Toate lucrurile trebuie atent analizate daca vrei sa vezi +/- si de ce ai nevoie ca sa fii 100% multumit ... chiar daca uneori apare si inevitabilul si se poate defecta si un A6 nou , poate chiar mai repede decat un focus (A6 fiind mai complicat/mai dotat) sau mai repede decat un logan de 1.4 sh .
Cum ar fi fost sa ma apuc eu sa compar amanuntit Dacia 1300 cu Bmw 520 sau altele ...sau colegii de forum la fel ... am inteles ca e inevitabila comparatia fiind fosta-noua masina dar din pacate e si irelevanta dupa parerea mea si a unor colegi . Nu trebuie sa ramai blocat pe aceasta comparatie ... mergi cu megane, 308, ceed , astra , golf , leon , civic...etc si o sa vezi ca fiecare masina cu care se dueleaza Focus in clasa compacta are +/- in functie de aspectul verificat dar per total focus , luand toate aspectele in calcul , e pe podium . Golf mi se pare cel mai potent adversar dar si el a avut ceva probleme de fiabilitate , are pret mare la achizitie , design batranesc simplu-uratel ... singurul motor potent-fiabil fiind 1.4TSI 122 (nu sunt un fan diesel) ...personal iti spun si din experienta ca exista +/- la fiecare vs focus , nu gasesti doar plusuri la acelasi pret ... cel putin in clasa compacta si mica am mers cu majoritatea si am remarcat asta.

In continuare fie ca vrei sau nu sa iei in calcul argumentele parerea ta e a ta ... nu poate nimeni sa iti schimbe perspectiva daca tu nu vrei asta ... DAR nici tu sa nu ii injuri pe cei care au alta parere referitoare la acest subiect pentru ca e lipsa de respect !
Repet nu te-am jignit si nici acum nu o fac, ma abtin sa intru in astfel de clinciuri neconstructive ... incearca macar in urmatorul mesaj sa te concentrezi la subiect si fara sa faci referire directa la userul x si y si nici aluzii ofensatoare !
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde Mircea-Si » 19 Mar 2014, 10:34

Tizule injectoarele common rail sunt proaste la motoarele VAG in special, spre ex la passat din 2008 2.0 tdi de 140 de cp cod motor BKP, am schimbat la 100k toate injectoarele + ECU. In alta ordine de idei am mai avut Laguna II din 2004 1.9 dci, masina am vandut-o unei cunostiinte la 160k km ,merge si azi fara nici o problema, are acum cam 270k km. BMW 320d common rail, am vandut masina la 180k km si mergea perfect , nici o problema ever cu acea masina etc. Sharan 1.9 tdi PD, era ok dar halea ulei mai ceva ca motorina.. Am ami avut un Cmax 1.6 tdci..l-am tinut prea putin ca sa am probleme cu el dar cu siguranta nu cred ca schimbam injectoarele la 100k km.

Nu stiu unde ai mai auzit tu ca se schimba injetoarele la 100k km...ai dreptate doar la motoarele din grupul VAG..deci si AUDI.
FORD FOCUS TITANIUM 1.6 ECOBOOST 2014 ~ 200CP - SOLD
FORD C-MAX TREND 1.5 TDCI 2015 120CP
Avatar utilizator
Mircea-Si
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 16 Dec 2013, 11:52
Localitate: Constanta
Maşina: Ford

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde mirceaZL » 19 Mar 2014, 11:06

Mircea, intr-adevar credeam ca toate common-rail-urile au problema cu formarea de span si infundarea injectoarelor, furtunelor de alimentare si retur. Imi cer scuze de generalizare. Desigur ca PD-urile sunt acum perimate si tehnologia common-rail de injectie la presiune aproape tripla, duce la o mai buna pulverizare si deci si ardere in camera de combustie. Insa feeling-ul la volan e de accelerare mai rapida si mai brutala daca imi permiti sa zic asa, la PD, decat la common-rail. Sau sa fie faptul ca cei 115 CP sunt produsi dintr-un motor de 1.6 si nu 1.9. Comparatia o fac cu un Bora cu care am mers odata la ocazie si eram 5 persoane adulte in masina, da' accelera aia de manca pamantul. Sigur, si common-rail-ul are atuurile sale ca nu degeaba a inlocuit PD-urile (zgomot mia mic, consumuri mai bune, poluare mai putina), si sunt constient ca ele, CM-urile sunt viitorul, evident.
Capricosti: greseala recunoscuta e pe jumatate iertata. Nu stiu care e smiley-ul pentru strangerea de mana, dar considera te rog ca ti-am intins-o in semn de pace si de ingroparea "securii razboiului". :)
cip, te rog nu te mai obosi sa scrii atata, ca eu nu ma mai obosesc sa iti raspund ca in definitiv nu toata lumea trebuie sa iti impartaseasca admiratia mistica pentru masina de sub fund, fie ea Ford, Audi, Mercedes sau Ferrari.
mirceaZL
Incepator
 
Mesaje: 89
Membru din: 01 Dec 2013, 23:48
Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 115 CP, Trend

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde cip02 » 19 Mar 2014, 12:33

Nu ma obosesc deloc cand vine vorba de informatii si argumente pe domeniul auto ... ma bucur macar daca nu imi aduci ofense ... nu trebuie neaparat sa fim mereu de acord .
Asta e si parerea mea ca nu toata lumea trebuie sa iti impartaseasca admiratia mistica pentru A4 '99 .
Nu sunt fanatic ford , recunosc oricand ca are si puncte slabe DAR per total e o masina foarte ok . Ca fapt divers am un mk2 sedan si am mers cu vreo 3 focus mk3 dar inca nu am facut trecerea la mk3 si motivele(doar minusurile chiar daca are si destule plusuri) sunt:
1. Nu ma da pe spate la design exterior , acum cu face-lift 2014 arata mai bine la partea fata, la spate ramane "cocosat" .
2. E ceva mai mic la spatiu interior pasageri +portbagaj decat mk2 .
3. E 100% impecabil tehnic mk2 si nu am schimbat nimic la el in 6ani deci nu ma indur sa il vand .

Cu toate astea eu am inteles ca din implementarea mai multor tehnologii si sisteme de siguranta , din dorinta de a creste aerodinamica si a scadea consumul , din antifonarea mai buna si din dorinta de a imprima un design interior mai fresh, focus mk3 a sacrificat putin spatiul ... e un compromis . Poate urmatorul focus , respectiv focus mk4 2017-2018 o sa fie mai spatios si cu alte avantaje ... din pacate insa tot o sa aiba si puncte slabe(altele) pentru ca masina 100% perfecta nu exista !
Nu am deloc ura de marca x sau y si sunt obiectiv in general intre masini ... audi sportback spre exemplu mi se pare o masina foarte frumoasa(peste seria1 si chiar si peste A-class) ... nu prea imi place insa consola centrala simpla si nici pretul piperat . Dupa cum ziceam fiecare are + / - la unele aspecte ... nu are ford doar minusuri si audi doar plusuri dar nici invers !
Sterge trecutul , traieste in prezent si viseaza la viitor ... enjoy your new car !!! ;)
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde Mircea-Si » 19 Mar 2014, 16:00

Spanul care infunda injectoarele vine din pompa de inalta presiune, cauza..motorina prea uscata de la noi, practic pompa are o ungere insuficienta.
FORD FOCUS TITANIUM 1.6 ECOBOOST 2014 ~ 200CP - SOLD
FORD C-MAX TREND 1.5 TDCI 2015 120CP
Avatar utilizator
Mircea-Si
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 16 Dec 2013, 11:52
Localitate: Constanta
Maşina: Ford

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde mirceaZL » 19 Mar 2014, 16:32

Corect Mircea. Si doar la VAG e materialul din care e facuta pompa mai slab?
mirceaZL
Incepator
 
Mesaje: 89
Membru din: 01 Dec 2013, 23:48
Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 115 CP, Trend

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde mirceaZL » 19 Mar 2014, 17:03

In sfarsit un post citibil si de la tine mai cip02. Deci daca citeai si tu mai cu atentie posturile mele si nu te cramponai si enervai ca "mi-am permis" sa aduc critici, vedeai ca tot timpul am spus ca e o masina ok. Dar daca pe tine nu te deranjeaza ca de 50 de euro s-au zgarcit si nu au facut masina asa cum trebuie, uite ca pe altii ii deranjeaza. Ca pe mine ma deranjeaza atitudine din asta de clasa de pret de Logan, unde iti spune ca nu iti da casetofonul, numai daca mai platesti xxx euro, si nu iti da aerul conditionat numai daca platesti inca alti xxx euro. La o masina de 6000 de euro parca imi vine sa accept o politica din asta de marketing, dar la 16.000 nu mai am disponibilitatea asta.
Iar cu spatiul interior, iti spun ca de fapt nici nu trebuie sa caut modelul ala spatios de 5 stele (desi am sa o fac si asta pentru ca mi-ai adus aminte de un prieten cu Megane si am sa vad el cum sta la capitolul spatiu), caci pe partea soferului podeaua este impinsa in fata pentru a face loc pedalierului. Deci parerea mea e ca se putea face si in partea dreapta. Dar nu trebuie sa imi dai dreptate, caci stiu ca nu o vei face, iar Focusul, masina de familie cu spatiu mare de bagaje pentru familii mari cu bagaje numeroase de concediu, trebuie sa isi chinuie pasagerii la respectivele drumuri lungi (poate a chinui e un termen exagerat, dar acum nu imi vine altul in minte pentru a exprima starea de disconfort a neintinderii picioarelor).
Restul merelor si perelor stricate le ignoram ca poate cerem prea multe. Auzi tu, sa mi se inchida masina complet! E nebun asta! Sau cel putin nostalgic si traieste in trecut. In prezent nu se mai inchid masinile. Hotii au plecat toti pe alte planete. SI Doamne-fereste sa ma pot folosi de dezaburirea aia a geamului lateral de la portbagaj. Nu se incadra in buget. Devenea masina 27.000 de euro ca Audi-ul.
Cip, prieteneste iti spun (cam cat de prieteneste iti pot spune dupa ce tu faci aici in topicul asta): urmeaza-ti sfatul si detaseaza-te putin si tu de adulatia aia de masina si vezi ca nu e chiar asa cum spui. Eu am venit la Ford cat se poate de bucuros si frecandu-mi palmele ca voi avea pentru prima data o masina noua (nesocotind Yarisul care il folosa nevasta). Am asteptat masina cu nerabdare sa imi soseasca si m-am bucurat foarte mult cand a sosit. Ma bucur de ea si acum, cu toate ca ii vad punctele minus. Si ma deranjeaza ca punctele minus erau usor de rezolvat, nu implicau asa mari costuri si totusi ei nu s-au deranjat sa o faca.
mirceaZL
Incepator
 
Mesaje: 89
Membru din: 01 Dec 2013, 23:48
Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 115 CP, Trend

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde cip02 » 19 Mar 2014, 20:21

Pana acum nu au fost "citibile" posturile mele si asta doar datorita faptului ca acest cuvant nu exista . ;)
M-am cramponat si enervat doar pentru ca ti-ai permis sa ma jignesti nemeritat ... nu pentru acea comparatie deplasata cu yaris sau despre pretentiile tale exagerate de dotari in echiparea standard la o masina compacta cu pret accesibil (gen leduri in plafoniere).
Am citit cu mare atentie tot topicul ... focus nu e masina perfecta pentru ca masina perfecta nu exista ! Scapari mereu sunt , la orice producator , chit ca vor reducerea costurilor , chit ca nu se streseaza sa gandeasca fiecare sistem pentru eficienta maxima , sau poate nu au loc sa faca acel lucru din cauza ca mai e deja ceva acolo ce ii impiedica . Sunt ferm convins ca in partea dreapta a existat un motiv intemeiat pentru care nu au lasat 5 cm in plus la spatiu ... probabil toata tehnologia cu care vine disponibil focus 3 (optionalele) necesita si vreo 200 de sigurante montate in dreapta(in general acolo e panoul) , probabil si elementele ford IPS ocupa spatiu acolo , si airbag-ul si altele ... poate daca lasau spatiu in partea de jos in caz de impact plasticul te lovea cu muchia sau se deforma mai putin eficient pentru protectia pasagerului ... sunt multe de zis DAR nu sunt scuze pentru ford , pentru ca intotdeauna se poate mai bine , trebuie sa tinda catre perfectiune , asa e normal . Ideea pe care am vrut sa o subliniez e ca focus 2 era ceva mai spatios deci ford ar fi putut sa il faca cel putin cat mk2 , nu trebuie "sa traga cu ochiul la alti producatori" dar a avut anumite motive .

Sa inteleg ca doar ultimul meu post ai putut sa il citesti pentru ca am scris acolo de rau de focus si enumerat cateva minusuri si tot acolo am laudat un audi A3 sportback pentru design ... si tot eu trebuie sa renunt la adulatia ford ? ...tu la adulatia audi sa nu renunti!

Sunt extrem de detasat si obiectiv si am mers cu multe alte masini ce poate sunt mai spatioase sau au led in plafoniera DAR au bube mult mai mari . O sa vezi asta dupa 5-10 ani de utilizare ... ce "mari probleme" ai avut cu ford-ul si ce probleme exista la celelalte .
Problemele exista insa ... eu am ales ford pentru ca problemele sunt minore in general , un greieras , un cheder ,sunete ciudate , antifonarea nu tocmai de nota 10 (ma refer la mk2) , un led lipsa la plafoniera ...etc . Nu as fi ales alte marci sa ma trezesc frecvent cu becuri in bord aprinse , senzori defecti , probleme la motor , sa nu porneasca , sa ma lase in drum , sa se opreasca din mers , sa schimb injectoare si turbine pe banda rulanta ...etc. Pentru mine si probabil si pentru altii lucrurile astea conteaza muuult mai mult decat "detaliile" sau cerintele tale de la ford . Oricum e dreptul tau sa iti doresti sa iti ofere tot ce e mai bun ford ... sa nu crezi ca sunt fanatic ford ... am criticat des ford-ul in alte topicuri pentru toate aspectele ce nu mi s-au parut corecte , inclusiv pentru spatiu la mk3...chiar daca probabil am avut sau nu dreptate si chiar am fost acuzat ca sunt anti-ford ...dar NU , am fost sunt si raman obiectiv si atent la detalii !!!

Despre dezaburirea pe partea gresita nu am idee care e cauza , daca ar fi fost spatiu si au montat ei de idioti acolo atunci DA e o eroare , o "scapare" de producator . O sa studiez fenomenul sa vedem ce,cum si mai ales de ce acolo.

50 de euro in plus poate nu e mult la prima vedere dar cu banii aia nu platesti nici macar muncitorii care iti monteaza plafoniera pe spate si iti trag cablu ... consturile sunt ceva mai mari de atat pentru ca ii omoara manopera , totusi se face in germania nu in romania . Problema nu e de atitudinea ford , dar optionalele se platesc la toate marcile ... cu acele optionale se castiga si de acolo iese profitul ... dar mai ales din piesele vandute post-vanzare pentru respectiva masina.
Chiar daca poate nu crezi ford e constructorul cu raport dotari/pret cel mai bun sau aproape cel mai bun . Ford produce masini in pierdere , fiecare 50E pentru el conteaza fiind deja mult pe minus . Iti ofera aproape tot ce poate in acel pret , nu face profit la greu pe carca ta cum fac alti producatori (includ aici si audi) . Populatia a apreciat acest raport dotari/pret si focus a fost cea mai vanduta masina la nivel global ... asa , prin politica de dumping , vor creste rapid la nivel global . Asa a aparut si cosmote in romania (cartele de 2000min), toti ii vedeau in faliment cu politica de dumping si in 3-4 ani deja nu mai erau o "gluma" pe piata telecomunicatiilor . Ford a suferit la nivel global si acum incearca o relansare , a vandut si multe firme ce ii aduceau pierderi si acum isi aplica cu succes strategia globala .
Uite si un link referitor la pierderi: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ ... a-11251797

"Focusul, masina de familie cu spatiu mare de bagaje pentru familii mari cu bagaje numeroase de concediu, trebuie sa isi chinuie pasagerii la respectivele drumuri lungi"
-Gresit , masina de familie cu spatiu mare de bagaje si la pasageri se numeste mondeo in gama ford . Focus e un hatchback conceput pentru plimbari ocazionale , orase, familii mici si tinere (gen 2 adulti +copil) si placerea condusului ... nu e proiectat ca masina de "bagaje" + spatiu mare pasageri ... ce ai luat tu e doar o extensie ...dar la baza nu a fost gandit asa deci nu are cum sa fie 100% eficient pentru asta.

Si eu imi doresc mai multe de la ford pentru ca poate dar sunt si realist ca situatia nu e prea roz nici pentru ford . UE ii preseaza si amendeaza la CO2 mare , investesc masiv in motorizari noi , reduc drastic emisiile de Co2 ... testele Euroncap sunt din ce in ce mai dure ... concurenta din ce in ce mai mare ... tehnologia avanseaza si investesc enorm si aici ... si totusi raman cu un pret de vanzare sub opel,vw si multe alte masini cu aceleasi dotari .
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde mirceaZL » 19 Mar 2014, 20:57

Pana acum nu au fost "citibile" posturile mele si asta doar datorita faptului ca acest cuvant nu exista . ;)
Scuze ca mi-am permis sa scurtez "a merita sa fie citit integral" cu citibil, care desigur nu exista in limba romana. Acuma daca de acum inainte o sa imi analizezi la fiecare rand si sintaxa si morfologia textului, cred ca vei gasi mai multe,ca aici nu e mediu academic si chiar nu stau sa recitesc de fiecare data ce am scris la prima inspiratie.
nu pentru acea comparatie deplasata cu yaris - nu ai inteles ce am comparat cu yaris-ul nici acum?
Sa inteleg ca doar ultimul meu post ai putut sa il citesti pentru ca am scris acolo de rau de focus si enumerat cateva minusuri si tot acolo am laudat un audi A3 sportback pentru design ... si tot eu trebuie sa renunt la adulatia ford ? ...tu la adulatia audi sa nu renunti!
Ma refeream doar la lungimea textului. Nu mia scrie foiletoane ca sunt greu de citit. Iar audi nu il adulez caci inainte de a cumpara Fordul am cautat si la Skoda, si la Kia si la Hyundai si la Renault si la Dacia.
Chiar daca poate nu crezi ford e constructorul cu raport dotari/pret cel mai bun sau aproape cel mai bun .
Pai de asta l-am ales si cumparat. Dar cei 50 sau 100 de euro chiar i-as fi dat. Nu as fi renuntat la masina pentru asta. Optionale de inclus in pret mi se par sisteme de sonorizare mai bune, trapele electrice, o tapiterie de piele, scaune incalzite, volan cu sistem de ventilatie, piele, nu ce am enumerat eu. Dar e parerea mea. Nu trebuie sa o impartasesti.
Cat despre partea cu masina de familie, eu cred ca nu doar limuzinele premium sunt masini de familie. Poate sa nu consideri hatchback-ul de familie, dar wagon-ul e altceva. E deja de familie cu portbagaj de 470 de litri.
mirceaZL
Incepator
 
Mesaje: 89
Membru din: 01 Dec 2013, 23:48
Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 115 CP, Trend

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde cip02 » 19 Mar 2014, 22:07

Nu analizez dar ai facut o aluzie in acea fraza si drept raspuns am facut si eu una ... ps. puteai prescurta cu "lizibil" . Da , corect , zici ca nu e mediu academic dar pana acum ziceai ca suntem in "clasa a4-a" . Eu sunt perfect de acord ca nu trebuie sa fim formali pe forum ci doar sa expunem si dezbatem subiecte la modul amical , cu argumente , experiente si fara jigniri.

Pai sa vedem daca am inteles "Toyota Yaris nu minte la consum" ... daca citeai postarile mele anterioare printre altele ti-am explicat si ca la o masina sesizabil mai grea cand folosesti mult tr1+2, demaraje de pe loc si frana consumul se departeaza mai mult de cel oficial urban ... e un fenomen normal.
Eu am inteles ce ai reclamat , tu ai inteles de ce se petrece fenomenul asta ? Da comparatia e deplasata focus vs yaris pentru ca yaris are cel mult dimensiunea fiestei si sunt din clase diferite ... chiar daca vorbim de consum . Atunci hai sa comparam si la dimensiuni+confort+dotari+calitate materiale yaris cu focus ... ce zici ? Nu prea se compara nu ?

Poate tu ai fi platit 50E pe ceva + 100E pe altceva + 200E pe altceva ...etc dar nu toti sunt in situatia ta ... sunt multi care vin de la buget de 10.000E pentru logan sau alternativa low-cost si gasesc un focus la 13.000E si fac un mega-efort sa il cumpere ... daca ar fi fost 14.000E-15.000E ar fi abandonat achizitia si ramaneau pe low cost ... pierdeau la vanzari iar ford vrea sa vanda multe masini cu profit mic sau pierdere decenta , nu vrea sa vanda cateva cu profit mare .
Am zis de pretentii exagerate doar ca "dotare standard - led-uri" ... ca optiuni sunt perfect de acord ca trebuie sa existe cat mai multe .
Daca ar fi pus optionalele tale in pret ar fi sarit la 20.000E si aici deja lumea posibil se gandea sa faca un efort sa treaca la A3 ... ar fi pierdut clienti , si pe cei cu 10.000E initial stransi , si pe cei cu 20.000E ce au normal pretentii mai mari la calitate plastice si altele .
Plus ca ar fi venit concurenta cu reclame golf la doar 16k , leon la 15k ...etc si potentialul client cand auzea focus la doar 20k nici macar nu se mai ducea sa il vada daca are led-uri sau trapa . Pierdeau si aici multi clienti vs concurenta. Eu zic ca strategia e buna , si o demonstreaza si vanzarile ... sa vedem daca se mentin mult acolo in top .

"Poate sa nu consideri hatchback-ul de familie, dar wagon-ul e altceva. E deja de familie cu portbagaj de 470 de litri."
Da , wagon-ul provenit din hatch e un hatch alungit ... un hatch cu portbagaj de familie ... nu poti emite pretentii de super spatiu interior la pasageri ... sasiul ramane acelasi deci nu se fac minuni din alungirea portbagajului . In general castigi 2-3cm la spatiu cap(inaltime) pasageri spate de la trecerea hatch,sedan la wagon ... la picioare e tot la fel ...daca nu ma crezi am fise tehnice cu datele. Focus ca hatchback de 4,35 deci cu 20cm mai mic , cu acelasi spatiu interior si cu portbagaj o idee mai mic e o masina compacta si relativ eficienta . Totusi la aceasta generatie de focus pe capitolul spatiu+portbagaj mai ia bataie de la concurenta , sa zicem ca focus-ul are alte calitati .
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde mirceaZL » 20 Mar 2014, 10:04

zici ca nu e mediu academic dar pana acum ziceai ca suntem in "clasa a4-a" .
Spun asta doar prin prisma explicatiilor puerile (acuma o sa imi cer totusi scuze ca iar o sa te simti jignit, dar numai ofer acum explicatia la ceea am spus si nu as fi vrut sa repet; sper de altfel sa lasam in urma acest subiect), nu a limbajului. Iar lizibil inseamna altceva.
Consumul si-a revenit in niste limite foarte apropiate de cele declarate. Deci am spus asta si ar trebui sa fie un subiect incheiat.
Chestiile alea de ergonomie reclamate erau vreo 50-100 de euro (am zis 100 ca tu spuneai ca niste piese aduse din China de 30 de euro, poate nu s-ar fi incadrat in 50 cu tot cu manopera), nu am zis 200 sau altceva si nu ar fi adus masina in alta gama de pret. Nu erau 20.000. Da fiecare cu parerea lui.
Dimensiunile ... da, da datle alea tehnice ca eu nu le gasesc sau ... nu le mai da ca nu are nici o relevanta. Trebuie gasit spatiul ala. Fizic nu in fise tehnice, ca nu scrie in alea de ce nu se poate.
mirceaZL
Incepator
 
Mesaje: 89
Membru din: 01 Dec 2013, 23:48
Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 115 CP, Trend

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

Mesajde mirceaZL » 20 Mar 2014, 10:14

Altceva acuma, stiti va rog cumva daca exista unitate DVD care sa aiba inclusa si statie radio din aceea de comunicat cu ceilalti soferi din trafic care au statii? Sau e doar statia radio separat, dar din aia nu ma intereseaza ca ocupa totusi prea mult spatiu.
Intreb ca mi-as pune, cum si-a pus fioneer de ex., o unitate din aceea si m-as pune apoi si camera de mers inapoi pentru acea unitate, iar daca ar avea si stata radio ar fi chiar o multifunctionala utila.
mirceaZL
Incepator
 
Mesaje: 89
Membru din: 01 Dec 2013, 23:48
Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 115 CP, Trend

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 51 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 51 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 51 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 51 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login