Depinde ce nu iti mai place la actualul focus . Eu unul as vrea mult mai multa calitate la interior si in general la o masina din china/coreea/japonia nu prea gasesti "plastice" prea moi pe toate elementele... fac ei ce fac si tot baga si plastice tari , exista si cateva exceptii dar in general la capitolul interioare "asiaticele" nu mi se par stralucite .
Un model care imi place ca aspect exterior (mai ales spatele) este A3(8p) sportback ... si are ceva mai multa calitate la interior .
Acum, in situatia ta, sa dai o masina cumparata de noua + 5000 Euro pentru una SH (necunoscuta) e o alegere dificila si riscanta ... mai ales ca vorbim de "surioara" focusului deci mare afacere nu faci. Ceva mai putina banalitate la aspect exterior (fiind mai rare) , posibil si un mic plus la interior si un mic plus de sportivitate ... daca asta cauti si esti dispus sa platesti 5000E pentru "un mic plus" o sa fii multumit ... eu unul nu sunt dispus sa dau 5000E doar pentru "un mic plus" pe acelasi sasiu.
Focus-urile 2 au ajuns cum erau "pisicile" , golf-urile 4 sau astrele classice ca si popularitate deci o sa gasesti piese multe si ieftine si mecanici care "stiu cu ce se mananca" , care sunt bubele sau cum sunt pozitionate piesele . Din punct de vedere practic la capitolul pret piese+manopera "retrogradezi" de la ford la mazda .(e mai costisitoare intretinerea la mazda)
1.6 aspirat la noua masina nu as mai cumpara decat daca : 1. O pun pe gaz pentru economie(chiar daca nu prea iubesc eu gazul) 2. Ar fi o oferta mult prea buna acea masina .
Tot din punct de vedere practic nu as mai cumpara sedan ! Focusul meu e sedan si cand am avut de carat ceva mare gen dulap,panouri sau frigider le-am carat cu fiesta

. (recomand hatch sau wagon)
Pentru economie motoare aspirate +GPL , pentru placerea condusului motoare mai mici turbo sau motoare foarte mari aspirate (>2.0).
Eu unul imi doresc de la "next car" un motor benzina turbo gen 1.6 ecoboost pentru ca ruleaza bine la rpm mai mic deci mai silentios fiind ajutat de turbina , are demaraj de la 2500rpm ca un aspirat de la 4000rpm , se compara la demaraj si placere cu 2.0 dar consumul si taxele raman de 1.6 . La motoarele turbo se poate pune lejer o cutie cu trepte lungi economice si silentioase deoarece cuplul nu mai e dat doar de turatie ci si de turbina ... aici vad marele avantaj ... cat despre fiabilitate pentru motoarele turbo (ecoB) ai sanse mari sa ajungi la 150k km fara probleme si in ultima vreme multa lume nu prea mai tine masina mai mult de 150k km sau 6 ani . Ca nu mai tin ele 400-500k la fel ca cele aspirate si tin doar 250-300k(sa presupunem) e un aspect ce pe multi dintre noi nu ne afecteaza , important e sa mergi "frumos" cu ele ca sa nu le strici turbina/volanta/injectoare dar , fiind pe benzina , se strica ceva mai greu (combustibil mai bun,vibratii mai putine, cuplu mai mic la aceleasi rpm) .
Intentionezi si urmatoarea masina sa o pui pe gpl ?
La focus 3 1.6 ecoB nu te-ai gandit ? Chiar daca nu are interior calitativ de nota 10 sau sportivitate de nota 10 la capitolul silentiozitate , placerea condusului si aspect interior sta destul de bine . La consum "suge" uzual mai putin decat un 1.4 aspirat.