Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

08 Mai 2014, 22:55

Salut!

Sunt foarte entuziasmat, ce pot sa spun. Azi am batut palma cu primul proprietar al unui Ford Mondeo MK4 din 2007, 2.0 TDCI 140 CP, Hatchback cu 114.000 km.

Am fost la AutoTest din targul Vitan si masina a iesit in parametri excelenti pentru tot ce tine de sasiu, directie, articulatii (amortizoare spate noi) motor (alternator si baterie noi), cutie de viteze (schimbata recent), evacuare, nu a fost inlocuit nici un element de caroserie (doar revopsita masina pe Casco), scuturile de sub ea sunt neatinse.
Doar discurile de frana spate sunt uzate.

Are toate reviziile facute la reprezentante Ford, la timp. Masina e pe firma, apartine unui domn cu familie (sotie si 2 copii).

Si noi suntem la inceput de drum - sotia mea si cu mine avem o fetita de 3 luni.

Cateva lucruri de mentionat in legatura cu Fordul, despre care proprietarul a fost sincer de la inceput.

Masina a fost revopsita pe Casco - dar are foarte putin chit pe ea, a facut-o sa acopere zgarieturi din parcari.
Parbrizul a fost inlocuit cu unul cu incalzire, la fel si plansa de bord cu una care avea butonul pentru devigrare.
Blocurile optice au fost si ele pentru ca au fost sparte.
Volanul a fost inlocuit cu unul cu mai multe comenzi (tempomat).

Ca si dotari, masina are:
Senzori parcare fata/spate.
Tempomat si comenzi audio pe volan.
Bluetooth original.
Oglinzi pliabile electric.
Scaune incalzite.
Perdele in portierele din spate.

Cateva lucruri de mentionat:
Reglajul lombar e stricat, si siguranta la reglajul electric pe inaltime pt scaunul soferului e arsa.
Trebuie schimbate discurile de frana spate.
Lipseste un cablu de la copertina portbagajului.
A zis ca intra apa la claxon odata la cateva luni (cutia e undeva in partea de jos a masinii).
Gurile de ventilatie centrale au clemele desprinse - fiecare aripa trebuie reglata manual (tot sunt rupte la curatatorie)

Pretul achizitiei:7150 de euro (ii platesc maine)
Am fost foarte fericiti ca masina e in stare mecanica impecabila, in ciuda micilor bubite care sunt normale avand in vedere varsta de 7 ani.

Vroiam sa va intreb - inlocuitul parbrizului presupune si demontatul bordului?

Maine urmeaza haosul cu inmatricularea pe numele meu.
Mi se pare imposibil sa gasesc actele de care e nevoie si pasii de parcurs, asa ca cel mai probabil voi apela la o firma de inmatriculari (am gasit una cu 300 de ron) care sa faca toate cele necesare.

Ce parere aveti?
Ultima oară modificat de sinthyexford pe 08 Mai 2014, 23:03, modificat 1 dată în total.

Re: First Ford: Mondeo MK4, 2007, 2.0 TDCI 140

08 Mai 2014, 23:01

Felicitari pentru achizitie, si sa o stapanesti sanatos.

Cu schimbatul proprietarului consider ca e cel mai ok sa mergi la o firma si se ocupa ei de tot... si eu la fel am facut cand mi-am luat masina, am platit 400 lei cu tot cu numere preferentiale si am fost doar sa dau o declaratie la un notar ca sunt de acord sa semneze ei nu stiu ce acte in locul meu daca imi aduc aminte bine...

PS: pune si niste poze :P

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

08 Mai 2014, 23:10

Salut Bogdan!
Mersi mult pentru primire si pentru sfat.

Masina are si garantie extinsa la Ford pentru motor si cutie, valabila pana in Octombrie. Inca ma gandesc daca sa o prelungesc sau nu

Atasez pozele din anuntul initial, nu am altele facute de mine - dar cu siguranta vor urma.
Fişiere ataşate
Ford5.jpg
Ford5.jpg (19.41 KiB) Vizualizat de 5781 ori
Ford4.jpg
Ford4.jpg (38.31 KiB) Vizualizat de 5781 ori
Ford3.jpg
Ford3.jpg (21.68 KiB) Vizualizat de 5781 ori
Ford2.jpg
Ford2.jpg (42.19 KiB) Vizualizat de 5781 ori

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

08 Mai 2014, 23:55

Sa o stapanesti sanatos si fara probleme!

Acum nu o lua de buna, dar schimbatul parbrizului, plansei de bord, volanului si farurilor mie'mi par mai degraba a accident decat neaparat a upgrade'uri. Mai ales schimbarea plansei de bord e dubioasa ... daca a fost schimbata complet (cel putin eu asa am inteles)

Daca la testare insa nu a reiesit nimic in acest sens probabil sunt eu paranoic :P

Schimbarea parbrizului nu implica demontarea bordului, ci doar a ornamentelor stalpilor parbrizului.

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

09 Mai 2014, 05:37

Andrei, salut, si multumesc pentru lamuriri.

A fost schimbata zona gri din centrul consolei, cea cu butoane - vechea consola nu avea buton dublu in dreapta sus, pentru geam fata/spate. (Iarta-ma daca fac vreo confuzie de termeni).

Si eu am fost paranoic cand am auzit de parbriz/faruri si revopsire la prima vizualizare. M-am uitat la radiator - si nu era schimbat, nici plasticul de deasupra lui, venea cu stickerul original, iar lonjeroanele aratau normal. Initial m-am gandit ca poate a fost rasturnata si are kit pe la stalpi.

Dar doar pana la test unde au confirmat ca masina nu a fost implicata in nici un accident (structura e impecabila, nu are nici o fata schimbata, stalpii de rezistenta nu au kit).

Am avut cu mine si un specialist - pe Dan de la masinapotrivita.wordpress.com, care a confirmat aceleasi lucruri.

Sunt bucuros sa aflu ca schimbarea de parbriz nu inseamna scoaterea bordului. Oricum nu prea are greierasi.

Intre primul post si acesta au trecut 6 ore jumate - cam atat am reusit sa dorm de emotie :).

Am avut inainte un Golf VI, 1.2 TSI de 85CP cumparat de nou din Romania - dar a fost furat in Bulgaria (locuiesc in Sofia de 2 ani).

Masina noua nu mai cumpar, urmaresc anunturi si citesc articole de aproximativ 1 an de zile si am vanat ceva cu primul proprietar in Romania, fara accidente si toate reviziile facute la timp. Iar trecerea la clasa medie a fost un vis din totdeauna :).

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

09 Mai 2014, 07:06

Ah ce bleg sunt.
Nu am nevoie sa reinmatriculez masina pe numele meu in Romania - pentru ca o inmatriculez direct in Bulgaria, unde am rezidenta si unde locuiesc :)). Duuuhh..
:D Emotiile.. mi s-au urcat la cap.

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

09 Mai 2014, 08:24

Felicitari pt achizitie.
stai linistit stiu caz care dupa ce a cumparat masina a dormit prima noapte in ea asa de entuziasmat a fost ;)

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

13 Mai 2014, 04:33

Prima iesire la drum lung: tot ce pot spune este WOW!
Drumurile nationale se parcurg fara absolut nici un efort, reprizele 80-120 km/h in depasiri se fac fara orice emotie (masina cu 2 persoane si portbagajul absolut plin).

Pentru prima data conduc o masina care mai are "zvac" cand apesi pedala la 140/h.

Pe autostrada inspre Sofia e o portiune proaspat asfaltata si dreapta - 180 km/h se prind foarte repede (era necirculata portiunea la momentul respectiv) si nu se simt absolut de loc la interior. A nu se intelege gresit, am o fetita de 3 luni si conduc prudent, preventiv si sub limita legala intotdeauna. Masina ducea si mai mult, dar a fost de-ajuns pentru mine.

Defapt cred ca aceste aspecte m-au impresionat cel mai mult - comfortul sonor, rezervele de putere si stabilitatea sunt uimitoare :D

Astazi urmeaza inca o zi lunga - inmatricularea la bulgari.

Va trebui sa montez si alarma pe masina in momentul in care inchei asigurarea CASCO - e obligatorie aici.

Voi merge la un service autorizat Ford. Posibil sa coste mai mult dar cel putin nu-mi rup cleme sau aseaza plasticele prost prin masina.

Stiti cumva ce se demonteaza cand se instaleaza alarma?
Fingers crossed.

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

13 Mai 2014, 08:34

Se umbla de obicei doar pe sub bord si, eventul, plasticele de pe stalpi. Daca e un atelier de electrica auto mai rasarit, au si ei scule si oameni cu experiente, nu as merge la reprezentanta. Dar poate acolo au preturi mai de bun simt ...

Casco e obligatoriu in .bg, se verifica in trafic de Politie existenta lui? Cam la ce suma ajunge, anual? Si RCA'ul cat ar fi ptr masina asta?

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

13 Mai 2014, 10:07

Mersi Andrei.

Casco nu e obligatoriu in Bulgaria, si nici nu ti-l verifica politia.
Dar fiind patit cu masina furata, si stiind si cum conduc/parcheaza bulgarii, am nevoie de Casco :).

Gata, inmatricularea a durat 3 ore - am numere, carte de identitate si talon de Bulgaria.

RCA-ul pe un an a costat echivalentul a 520 RON.

Casco urmeaza sa fac astazi - mai intai trebuie sa gasesc un service sa-mi puna alarma.

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

13 Mai 2014, 18:37

Gata cu alergatura!!

Bilantul zilei de azi:

+ Inmatriculare: 250 leva (564 ron)
(Carte de identitate/talon bulgaresc/ITP/placute de inmatriculare).
+ RCA pe 1 an: 230 leva (520 ron)
+ CASCO Full pe 1 an: 630 leva (1422 ron), suma asigurata e de 5500 euro (Masina a costat 7150 euro, deci sunt multumit).
+ Alarma (conditie pentru Casco full) - 400 leva (902 ron) (originala Ford).

Total: 1510 leva, adica 3400 ron.

Consumul in oras pe ploaie si ora de trafic - 8% pe CB. Afara (Bucuresti - Sofia, adica urcat in principiu: 6% fara sa merg la consum).
Fişiere ataşate
oras.jpg
bg.jpg

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

14 Mai 2014, 00:50

Daca nu ai incidente, clar e bine sa ai valoarea asigurata mai mica, ptr o prima de asigurare mai mica.
Daca ai vreo dauna, sa zicem ca lovesti un caine si apuca sa declanseze airbag'urile (deci nimic grav, pana la urma), risti ca la 5500 asigurati sa primesti dauna totala, din care sa'ti scada epava (care insa va fi evaluata scump, ca masina e totusi functionala) si sa nu primesti mare lucru de la asigurare.

Oricum, iti doresc sa nu ai vreodata nevoie de Casco! Numai bine!

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

18 Mai 2014, 18:17

Sofia - Kerkini, Grecia, o noapte petrecuta acolo, Velingrad, si inapoi la Sofia: 600 km superbi.
Consum pe bord de 5.7 cu AC pornit tot drumul. Am facut plinul la plecare, si cand am ajuns inapoi acasa am ramas cu fix jumatate de rezervor, adica ~ 35 litri consumati, adica tot ~5.8/100.

Fordulica a mers impecabil.
Fişiere ataşate
birds.jpg
klake.jpg
kerniki2.jpg
kerniki.jpg
ford-2.jpg

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

09 Iun 2014, 20:08

Ieri seara, venind inspre Sofia, am folosit pentru prima data tempomatul :D.
Este foarte tare felul in care poti accelera sau incetini masina numai din butoane.

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

09 Iun 2014, 20:37

sa o stapanesti sanatos si multi km
cum apreciezi insonorizarea motorului de la Mondeo?
sau comparativ cu golful la zgomotele de rulare si aerodinamice.

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

09 Iun 2014, 21:29

Multumesc Laurentiu.

La relanti nu iti dadeai seama daca Golful era pornit sau oprit, decat daca apasai acceleratia sau te uitai la turatii. In stationare cu geamurile inchise zgomotul motorului nu patrundea in habitaclu si nici nu se simteau vibratii.

Fordul e putin tractoras la relanti, in special daca e rece, si transmite vibratii usoare in volan si usi - insa nu e deranjat, mie personal imi aminteste de mica bestie ce se ascunde sub capota :). Imi place sa aud/simt tractorasul, care oricum dispare de cum apesi pedala de acceleratie.

Zgomotul de rulare este un pic mai redus in Mondeo decat era in Golf, diferentele nu sunt foarte notabile aici.

Zgomotul aerodinamic simtitor mai redus in Ford, in ciuda faptului ca la Golf s-au laudat cu parbrizul dublu - oglinzile laterale vajaiau la viteze de peste 100-120 km/h.
Deasemenea in Golf, in depasiri (>100km/h) in viteza a 4a motorul se auzea chiar foarte tare in habitaclu odata cu cresterea in ture, iar sotia .. se auzea si ea :).

In Ford - e destul de greu sa faci diferenta daca rulezi cu 80km/h, sau cu 160km/h.
In concluzie, e cu totul alta poveste, clasa compacta versus medie, alt sentiment de stabilitate si siguranta (dar stiu ca sentimentul este fals daca este dat doar de masina - pana la urma ce este intre tetiera si volan conteaza si face diferenta).

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

09 Iun 2014, 21:34

A, si ca fapt divers (am o pasarica cu listele), am mai condus:

Dacia Solenza (scoala de soferi)
Dacia 1310 (prima masina personala)
Dacia Logan 1.6 MPI (masina de munca)
Volkswagen Passat 1995 Break 1.9/TDI (masina de munca)
Volkswagen Golf 6 1.2/TSI (prima masina personala cumparata)
Kia Sportage SUV 2007 2.0 benzina (o saptamana)
Ford Focus 2 Hatchback 2009 facelift 1.6/TDCI/110 (inchiriat)
Ford Focus Wagon 2009 facelift 1.6/TDCI/110 (inchiriat)
Ford Fiesta 2004 1.4 (6 luni, al unui prieten, dupa ce a fost furat Golf-ul).
Opel Astra Caravan 1.7/CDTI/75 (al parintilor)
Opel Astra Hatchback A/T 1.6/B/100 (inchiriat)
Opel Zafira 1.6/B/100 (inchiriat)
Chevrolet Captiva SUV A/T 2.0/D/15 (inchiriat)
Ford Fiesta 2012 1.2/B/125 (inchiriat)
Renault Clio IV 1.2/B/75 (inchiriat)
Chevrolet Aveo Sedan 100/benzina (inchiriat)
Ford Mondeo MK4 2007, 2.0 140 CP Diesel - a doua masina personala cumparata.

:)

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

04 Aug 2014, 09:53

Si, prima problema.
Nu mai intra aer, nici cald nici rece.
Pe nici o treapta, am incercat cu AC On si Off.

Se aude cum se schimba turația motorului.
Nu se aude ventilatorul deloc.

Din ce am citit pe forum sunt sanse sa fie vorba despre una dintre siguranțele de sub bord.

Știți cumva cum pot verifica?

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

04 Aug 2014, 21:40

S-a rezolvat :). Fara schimb de sigurante.
Am rulat diagnoza sistemului de AC, nu a afisat nici o eroare. Am dat reset valorilor. Apoi am rulat din nou.
Si a inceput sa mearga AC-ul (rece/cald), treapta maxima/minima.
Nu prea stiu care a fost cauza..

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

14 Mai 2015, 09:25

Super masina, felicitari. Este aproape ca a mea doar ca a mea este Econetic si are eleron in spate.
De curiozitate cum ai rulat diagnoza ac ?
Sa te poarte muuuulti km fara probleme iti urez.

Re: First Ford: Mondeo MK4 2007, 2.0 TDCI 140, HatchBack

18 Mai 2015, 10:01

Intr-un fel ma faci sa imi para rau ca nu am ales un mondeo full option 1.8 tdci tot din 2007 cand mi-am cumparat focusul... Mondeo era si mai ieftin doar ca era manual si oarecum nu prea mai aveam chef sa ma obisnuiesc si cu "mestecatul" in viteze cu mana stanga... :) dar acum daca stau sa ma gandesc nu cred ca era mare lucru pana imi intra in obisnuinta...
Răspunde