de db50rin » 01 Noi 2014, 21:25
Astazi a fost una din zilele acelea pe care nu vrei sa le uiti prea repede. E ca si cum ai pile la Mos Craciun si beneficiezi de absolut tot ce doresti an de an. Astfel pot caracteriza sfanta zi de astazi. Dar sa incepem cu inceputul. Intra in scena celebrul "Ciocanell", celebru pentru ca daca vrei sa cunosti un om sucit, pe el trebuie sa il ai ca prieten. Omul asta mi-a promis ca vine la toate evenimentele la care am fost anul asta, de la liniute pana la bucovat si autoslalom si track day, iar in ultima zi posibila ma suna si imi zice ca s-a intamplat ceva si ca nu mai poate sa vina, iar pretextele ajungeau pana la scaderea lirei in raport cu yenul..... deci nu vin. Am vb cu el luni, evident vine, eram fericit ca acest Ciocanell are un har, este un extraordinar de bun fotograf, are si scule si timp sa editeze, deci era bun la evenimente dar era greu de prins, si cum imi confima el ca vine luni, pe vineri asa ma suna......... "Bai man, nu crezi ca e cam frig?" incearca el sa ma induplece, eu fara sa clipesc ii zic ca o sa fie 25 de grade sambata, omul parca si surprins de ce i-am zis zice, bine, la cat sa fiu maine gata, la 7:30 vin sa te iau. bun, ne vedem. Planul era deja facut, sucitul a confirmat, Alin, soferul meu, era confirmat, masina era in parametrii, gumele pe spate noi erau montate, ce sa mai, gata de scandal.
Plecarea
Dimineata ma trezesc la 6, nu mai aveam rabdare, doar era TrackDay (tot circuitul fara jaloane, te dadeai cat puteai de tare fara restrictii) pana ma spal si ma pregatesc se face 7:15, cobor la 7:30 fix, Alin ma astepta jos, si ne uitam la gumele pe spate. Or atinge ? nu or atinge ? Problema era ca jantele acestea aveau alt ET si cam ieseau in exterior dar nu stiam in curbe abordate in viteza cum se prezinta situatia. Ne suim in masina, il luam pe ciocanel cu un intreg arsenal de camere, aparate foto, go pro, fly cam, girafe si alte nebunii si ii dam sa plecam. Era totul perfect..... aparent. Dumnezeu a fost pus pe sotii maxime la ora aia ca imi zice Alin, vezi ca ai o vibratie la volan. O fi de la drum ? sa ii dam mai tare, vibratia era din ce in ce mai serioasa.... Pe bune ? la 7 55 ? Putem sa ne dam asa ? Clar NU ! Fuck.
Ii sun pe aia de la Denova (vulcanizare), aia deschideau la 9, norocul meu ca au venit pe la 8:15, incercam sa echilibram roata, nicio sansa, 35 cu 175 dadea pe aparat. Ce sa fie ? Janta sau cauciucul ? dupa niste investigatii ne dam seama ca jantele erau varza, dezechilibrate grav, deci ce facem ? Le punem inapoi, dam fuga acasa, iau jantele pereche cu spatele (precizez ca aveam 2 jante modulare fata usurele si doua jante cu buza spate), deci luam jantele cu buza si dam sa le punem. Le montam, se face 8:40, deja tarziu pentru ca la ora 9:30 trebuia sa fim acolo. Masina mergea in parametrii, eram back to business.
Alex APR
La iesire din Targoviste, il sun pe Alex Apr, un amic cu un golf de 550 cp de liniute pe care l-am convins sa vina sa se dea si omul ma astepta la ploiesti, tocmai isi montase niste frane brembo de competitie. Omul ca si mine a intampinat niste probleme asa ca era si el in intarziere si aproximam timpul si ne dam seama ca in Ploiesti ar trebui sa ne intalnim, dar noi sa ii dam sandale. Nu trebuie sa ii zic si lui Alin ca trebuie sa ii dam gaz ca deja aveam 180 km/h spre spaima lui Ciocanel care tinea mereu sa ne aminteasca faptul ca el mai simte o vibratie si sa o lasam mai moale. Nu avea cu cine, doar eram Racing Mode. Facem 20 min pana in Ploiesti, si il sun pe Alex, si ne dam intalnire la semafoarele unde se construieste o pasarela pe centura, urmand ca noi sa mergem si el sa ne prinda din urma. Facem toata centura, si intram pe Valea Calugareasca, eu tot ma uitam in spate si in 5 min de mers apare nebunul. Vreau sa zic ca omul nu este sanatos, jur. Am mers cu 200 km/h in blana tot drumul, omul fara statie si detector i-a dat ca in zilele bune, s-a depasit pe linie continua, cam toate regulile de circulatie s-au incalcat, iarasi spre teroarea lui Ciocanel care tot ne spunea ca simte el ceva in spate...... nicio sansa. Ajungem la intersectia cu Urziceni, facem dreapta si iarasi 200 spre Adancata. Omul nu era sanatos, daca era dupa el ii dadea 300, 400, 500 cat prinde masina, omul, un binecunoscut participant la curse legale si nu numai din Bucuresti.
Intalnirea cu DINOZAURII
Ajungem la Adancata, parcurgem drumul de pamant fara sa ne dam jos din masina, deh am trecut la 17' si intram la boxe.
Fara sa mai am rabdare, ma dau jos si merg sa vad cine se da astazi si ma ia cu transiratiile, mai sa fac un atac de cord dar toate astea cu zambetul ala tamp pe buze. Erau asa. 4 GTR majoritatea facute de Exelixis, un M5, un M3 kompresor, un Porsche, niste Evo, un Lamborghini, un Opel GT Turbo, o Toyota Mr2 Turbo si alte masini pe care le consider la "restul" dar numai una si una. Mai ca nu imi mai venea sa ma inscriu, totusi....... ce sa caut eu pe langa astia, cu toate ca ne dam pe clase dar totusi.........
Dupa ce ma plimb prin multime ma intalnesc cu un amic vechi din state venit, cu un Opel Astra 1.7 diesel, cu care m-am dat anul trecut pe Amkcart. Deja imi gasisem rivalul, cel pe care trebuia sa il bat, deci aveam si o miza.
Ma inscriu si intru pe pista impreuna cu Opelul. Acum, desi stiam circuitul, nu m-am mai dat pe el tot, cand esti si depasit sau depasesti. Plecam, urmeaza niste viraje de viteza, masina statea bine pe drum, bine bine, era altceva cu gumele pe 17, nu mai scartaia excesiv, aveam o stabilitate muuuuuuult mai buna (ai avut dreptate Cip), fum mult mai putin, placute mai putin incinse pentru ca nu mai erau jaloanele unde franai ca la balamuc, altceva, mult mai frumos. Fac un tur, de incalzire, unul cronometrat si ies..... era ce trebuie masina. Am scos 2:07. Era timpul de referinta. Imi propun sa scot sub 2:00, era targetul. Ma uit la frane, OK, ma uit la motorina 3/4 OK, ma uit la gume (va dau ocazia sa radeti de mine, m-am dat cu gume resapate, dar deh, ce am gasit din scurt asa) OK, sincer imi era frica sa nu se descompuna pe circuit. Ce sa mai, ii mai dam o sesiune. Impreuna cu Daniel cu Opelul intram amandoi, eu primul, ii dau tare pe linia dreapta, intru in primul viraj dupa un 180 pe linia dreapta, franele tin, gumele zic PAS, nu au tinut, lipsa de aderenta ma arunca in primul exterior dar o redresez, ma uit in spate, Daniel a patit exact ca mine, deh, gume de unica folosinta, ii dam in continuare, dupa care iau decizia sa il las pe el in fata pentru ca eu dadeam fum (nu asa mult ca pe 16' dar era pentru cineva care te urmarea la nici 10m) si ma iau dupa el. Nebunul ii dadea la 1.7 lui destul de tare, avea trase mai curate ca ale mele, avea cauciucuri Pirelli (nu stiu modelul) deci avea baza in ele, eu franam mai des dar il prindeam pe linia dreapta dau la virajele de viteza. Ne-am dat asa 4 ture, si iesim, eram cu zambetul maxim pe buze, era ce trebuie. La boxe se pregateau dinozaurii. 5 GTR ne asteptau cuminti sa iesim, gata sa decoleze. Ne uitam la timpi, eu am scos 2:05. Progres tata, era ce trebuie.
Lasam cauciucurile si franele sa se odihneasca si ne facem anturaj cu un baiat cu un Evo 9 pe care l-a racolat Alin, si stam toti cu grupul nostru iar Ciocanel era pe circuit si facea filmari ca la balamuc. Stam vreo 40 de min, timp in care nu ne-am mai saturat de supercaruri, unul si unul, a venit si Horatiu Ionescu Cristea (pilot extrem de experimentat de coasta) cu un Ferrari de coasta si omul a aratat ce inseamna sa te dai Blana Blana Blana, oamenii scoteau 1:3x:xx, alta liga. Defapt....... nici nu mai conta timpii, noi ne fugaream pe circuit in legea noastra, nu ne interesa ca veneau din spate GTR, Porsche sau Lambo, sa-si faca loc, noi le avem pe ale noastre.
Intram din nou, dar de data asta cu Alex Apr care si-a facut soft de 350 cp pentru a nu forta prea tare, mai ales ca a zis ca se da la consum (adica in teste). Iesim toti trei si ne dam tare. Ne pastram ordinea, primul Alex, al doilea Opelul iar eu ultimul, si ne dam asa vreo 6 ture, spre surprinderea mea ca inca mai am frane si culmea........ tin.
Ma uit la timpi, 2:02 ...... din ce in ce mai bine.
Iesim si ne punem pe filmat, "greii". Desi era de asteptat se intampla si inevitabilul. Ca sa intelegeti cum statea treaba, cum ne dadeam noi in anturajul nostru, ei, GTR, Lambo, M5, M3 si Porschele sa dedeau toti la gramada. Era o nebunie sa ii vezi toti pe circuit pe linia dreapta cand cum erau ei imprastiati si veneau spre tine cu, atentie peste 250 km/h. Un Gtr, cedeaza nervos si ia foc (pun si filmarea), un Evo de coasta o ia prin garduri si se face praf si lista continua cu masini avariate.
Se face seara, mai urmeaza o sesiune, incerc sa fortez, ma dau singur de 5 ori, ma dau la limita, ies si putin in afara dar o redresez repede, si scot 2:00 best time al zilei. Cu oftica mea ca timpul nu incepe cu 1:xx dar distractia a facut toti banii din lume. Super atmosfera, super baietii, extrem de prietenosi si sociabili, oameni de calitate, ziua a trecut parca prea repede la cat de frumoasa a fost.
Concluzii:
- nu ma mai pasioneaza autoslalomul unde stric masina pe jaloane, decat sa imi iau cazan usurat, mai bine bag banii in Ford, pentru ca la TrackDay un aspirat de 2.0 nu face fata pe un intreg circuit alaturi de turbo si kompresoare. Defapt, face fata, dar tre bagati bani multi. Asa ca prefer sa pun turbo si sa o vad la 200 cp, apoi sa vb cu mihaibre sa trec pe 320mm (frane ST), si semi-slick fata.
- partea naspa e ca la autoslalom circuitul se schimba de la o etapa la alta si 1:35 intr-o configuratie esti pe locul 3 gen iar 1:34 in alta configuratie este locul 6. Asa ca timpii de TrackDay aia sunt, 2.00, timp de referinta, deci vin mereu sa scad.
- nu se compara cu niciun eveniment unde pur si simplu esti spectator, aici vi si te dai, tare fara riscuri.
- Fişiere ataşate
-

-

-

-

-

-

-

-
