Discutii libere/forum

Tips&tricks in conducerea masinii

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Tips&tricks in conducerea masinii

Mesajde adispan » 14 Noi 2007, 12:01

haideti, dragi colegi, sa impartasim din experienta noastra in ale condusului; putem vorbi despre orice e legat de manevrarea masinii, atat la mersu inainte cat si la mersul inapoi, in curbe sau pe drum drept, la deal/munte sau la vale, in aglomeratie sau nu, peste gropi sau ...

incep io: mersul pe drumuri virajate/serpentine

prin incercari repetate, mi-am dat seama ca motorasul meu (1.4 benzina) "da tot" pe serpentine in treapta 3, in regimul 2500-3500 (poate chiar 4000??) ture, si viteza intre 60 si 85-90km/h; in regimul asta am si forta de urcare, si am si demarajul necesar in caz ca trebuie sa fac o depasire; chiar si in aceste conditii de exploatare, consumul pare a varia in jurul a 7,5% (un drum pretabil la asa ceva e valea jiului sau traversarea padurii bogatii spre sighisoara)

in curbe: pt bucuresteni - cum se vine de la piata albaiulia, exista un stop unde se poate face stanga pe nerva traian (curba la 90%); daca am liber in fata, o abordez cu tr 3, fara a frina, in plaja de 45-50km/h; intru in intersectie cu acceleratia la liber, si cand m-am inscris in curba incep sa accelerez; cand am intrat in curba cu mai mult de 50 la ora m-am cam "pierdut" si am simtit ca trebuie sa franez

... acum e randul vostru
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Mesajde alexandrusavu » 14 Noi 2007, 13:51

Conduc de vreo 5-6 ani.
N-am tips&trick a la "need for speed" că sunt un om foarte relaxat la volan și n-am valențe de Titi Aur și nici mașină :)

Însă am tips&tricks ca să supraviețuiți unei zile de șofat în România.

Prin orașe:

1. Obey the freaking law!
2. Dați dovadă de respect în trafic (aviz celor care înjură, scuipă, dau în cap cu ranga pentru priorități neacordate)
3. Dacă aveți drum prin zone care știți că sunt predispuse la ambuteiaje, aglomerare pe n km, construiți-vă traseul/trasee alternative în prealabil cu harta, gps-ul, salutbucurești or else.
4. Nu dați șpagă la Poliția rutieră! (*Ok just kidding :) )
5. Pentru confortul personal - gumă de mestecat | sticluță de *insert sucul preferat* la o.5L (eu prefer apă plată) | kinder bueno.
5.1. Când am de traversat Bucureștiul iau chiar 2 kinder Bueno :)
6. Bonus : centura de siguranță. Nu-mi săriți în cap :)
La drum lung:

1. Nu plecați obosiți la drum. E cea mai mare prostie pe care o poate face un șofer.
2. Asigurați-vă că mașina are toate componentele vitale în ordine(direcție, motor, frâne, etc...) + chestiile adiacente (lichid de spălat geamuri, ștergătoare funcționale) și motorină :)
3. Centura pentru toți pasagerii - obligatoriu.
4. Roată de rezervă - obligatoriu :)
5. Nu depășiți dacă nu aveți vizibilitate și nu v-ați asigurat în prealabil.

Mai sunt dar sunt ocupat la scârbici.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Mesajde Tiry213 » 14 Noi 2007, 13:58

De cate ori vin in Bucuresti (o data la 2 saptamani) trec pe dealu negru. Tot timpu pe deal nu schimb pana in 3500. Asa am puterea necesara si cand schimb superioara si ma ajuta si la franare. De obicei nu schimb pana in 2500. Pot aparea momente in care 1000 de ture in plus sa t a.jute. Cum ai spus si tu, pe defileul Jiului trebuie sa mentii o turatie mai ridicata. Drumul avand foarte multe curbe, si masini care merg incet. Cand ai ocazia de depasire si profiti de ea trebuie sa ai si turatia necesara.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Mesajde Mihai L » 14 Noi 2007, 15:28

Adispan, poate sa fie doar o chestie de perceptie, atentie!
Niciodata nu mi-au scartait rotile, deci presupun ca ea poate duce mai mult decat am testat-o. Incearca sa-ti invingi instinctul si sa cresti viteza in giratoriu daca e liber (merge si in rond la Alba Iulia, ca e suficient de mare) sa vezi cand incepe sa scartaie rotile (inainte sa inceapa sa-i fuga fundul in afara, normal).
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Boggy » 14 Noi 2007, 16:24

Una care daca o stiam din scoala de soferi nu aveam nici un accident pana acu:
La masinile cu abs cand calcati frana la nevoie calcatio cu tot simtul raspunderii pentru ca abs-ul tinde sa va arunce pedala si daca aveti mila de masina o sa o slabiti crezand ca asa e normal.GRESIT.Daca e nevoie sa evitati un accident calcati pedala de frana tare.
Mie mi-a fost mila prima data de ea si am impins un golf ca apoi saptamana trecuta sa salvez un bmw.Am crezut ca o sa-mi cada rotile dar am evitat accidentul.
Ford Focus Trend 1L Ecoboost , 125 CP din 2018 - WF04XXGCC4JT34613
Avatar utilizator
Boggy
Member
 
Mesaje: 342
Membru din: 10 Sep 2007, 18:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus Trend 2018, 1l Ecoboost 125cp
VIN: WF04XXGCC4JT34613

Mesajde Kugarth » 14 Noi 2007, 16:29

$1 scrie:$2a masinile cu abs cand calcati frana la nevoie calcatio cu tot simtul raspunderii pentru ca abs-ul tinde sa va arunce pedala si daca aveti mila de masina o sa o slabiti crezand ca asa e normal.GRESIT.Daca e nevoie sa evitati un accident calcati pedala de frana tare.Mie mi-a fost mila prima data de ea si am impins un golf ca apoi saptamana trecuta sa salvez un bmw.Am crezut ca o sa-mi cada rotile dar am evitat accidentul.

Pai in momentul in care apesi frana ca sa eviti un accident, intra automat EBA ... care o apasa suficient de sanatos incat sa nu-ti faci griji de cat de tare apesi initial!
"Il Toro"
Inscrie-te in grupul ClubFord Craiova pentru a primi prin PM (private message) mesajele importante.
Avatar utilizator
Kugarth
Gold Member
 
Mesaje: 563
Membru din: 13 Mar 2006, 23:36
Localitate: Craiova
Maşina: Mondeo 2004, TDCI, 2L, 133 CP, Ghia
VIN: ____PinotNoir____

Mesajde Boggy » 14 Noi 2007, 16:32

$1 scrie:$2Pai in momentul in care apesi frana ca sa eviti un accident, intra automat EBA ... care o apasa suficient de sanatos incat sa nu-ti faci griji de cat de tare apesi initial!

Ori FF1 al meu nu are ori prima data cand am franat nu destul de eficient nu s-a activat acel sistem.
Ford Focus Trend 1L Ecoboost , 125 CP din 2018 - WF04XXGCC4JT34613
Avatar utilizator
Boggy
Member
 
Mesaje: 342
Membru din: 10 Sep 2007, 18:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus Trend 2018, 1l Ecoboost 125cp
VIN: WF04XXGCC4JT34613

Mesajde Mihai L » 14 Noi 2007, 16:34

S-ar putea sa nu ai EBA... verifica dupa VIN (Zvony a platit si tot nu-l are, de ex... :mrgreen: )
Daca intra EBA iti "fura" pedala de frana de sub picior. :lol:
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Boggy » 14 Noi 2007, 16:39

Din cat am descoperit sa folosesc microcat-ul nu scrie nimic ca as avea EBA iar mie pedala mi-o impinge,nicidecum nu mi-o "fura"...
Ford Focus Trend 1L Ecoboost , 125 CP din 2018 - WF04XXGCC4JT34613
Avatar utilizator
Boggy
Member
 
Mesaje: 342
Membru din: 10 Sep 2007, 18:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus Trend 2018, 1l Ecoboost 125cp
VIN: WF04XXGCC4JT34613

Mesajde alexandrusavu » 14 Noi 2007, 16:42

În situații de forță majoră nu mă interesează ce pățește mașina, mă interesează să scap eu cu viață.
Că d-aia am mașină cu tot felul de sisteme să mă protejez pe mine.

Apropo de acest lucru chiar după ce am luat mașina de la dealer săpt trecută am testat frâna la maxim.
Au urlat toate cele pe acolo(abs, pedală, etc). Am scăpat viu :)
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Mesajde Mihai L » 14 Noi 2007, 16:42

$1 scrie:$2in cat am descoperit sa folosesc microcat-ul nu scrie nimic ca as avea EBA iar mie pedala mi-o impinge,nicidecum nu mi-o "fura"...


Ti-o impinge ABS-ul; la franare mai puternica deja iti comanda calculatorul frana...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde vic&#259; » 14 Noi 2007, 17:04

Vreau sa il cunosc si eu pe ala care (intr-o situatie de urgenta), atunci cand ii intra ABS-ul ridica piciorul de pe pedala ca sa menajeze masina! :shock:
Cred ca in momentul ala intra alt sistem electronic extrem de sofisticat, de la alt ECU, se cheama "instinct de supravieturie".
Aveti Led la bord pt asa ceva? :wink:
Live no trace
Avatar utilizator
vic&#259;
Member
 
Mesaje: 461
Membru din: 28 Aug 2006, 21:09
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mazda 6

Mesajde Tiry213 » 14 Noi 2007, 17:06

Eu am incercat abs-ul pe ploaie . LA 130 . Da aveam 4 benzi la dispozitie incat sa nu ratez soseaua. Pe la Isalnita langa Craiova am vrut sa vad cat de repede se opreste masina. Fiind 3-4 dimineata nu era nici o masina. Am facut vreo 3 teste. Unul la 80 unul la 100 si unul aproape de 130. SI la toate 3 am vazut ce inseamna abs-ul. Mi se pare ca se opreste mai greu decat fara (poate doar de la zgomote si senzatia din picior). De volan nu am tras fiinca era riscant. Dar la toate 3 nu s-a miscat de pe traiectorie. Tot farmecul e ca nu pierzi directia.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Mesajde Mihai L » 14 Noi 2007, 17:26

$1 scrie:$2u am incercat abs-ul pe ploaie . LA 130 . Da aveam 4 benzi la dispozitie incat sa nu ratez soseaua. Pe la Isalnita langa Craiova am vrut sa vad cat de repede se opreste masina. Fiind 3-4 dimineata nu era nici o masina. Am facut vreo 3 teste. Unul la 80 unul la 100 si unul aproape de 130. SI la toate 3 am vazut ce inseamna abs-ul. Mi se pare ca se opreste mai greu decat fara (poate doar de la zgomote si senzatia din picior). De volan nu am tras fiinca era riscant. Dar la toate 3 nu s-a miscat de pe traiectorie. Tot farmecul e ca nu pierzi directia.


Daca nu ai ESP pierzi directia... In cazul tau suprafata era cu aceeasi aderenta.
Gandeste-te ca la 130 daca se blocheaza roata (daca nu ai ABS) masina va plana efectiv daca nu reuseste sa canalizeze roata prin profil apa si sa prinda cauciucul pe asfalt.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Tiry213 » 14 Noi 2007, 17:27

Pai abs-ul ajuta sa nu se blocheze roata.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Mesajde Mihai L » 14 Noi 2007, 17:36

$1 scrie:$2ai abs-ul ajuta sa nu se blocheze roata.


Pai exact asta spuneam, pentru ca ai afirmat ca s-a oprit mai greu cu ABS-ul.
Dar daca pe stanga ai sosea uscata si pe dreapta criblura ce crezi ca va face masina ta la o franare brusca? ABS-ul va intra doar pe rotile din dreapta, deci masina se va roti catre stanga; ESP-ul va tinde sa scada franarea pe rotile din stanga ca sa iti pastreze directia.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Andrei79 » 15 Noi 2007, 13:11

Foarte bun topicul, mai ales pentru noi astia mai "micuti", incepatorii:).
Referitor la ABS si EBD, am avut si eu cateva situatii pana acum, nu am termen de comparatie, e prima masina pe care o am dar pot spune ca franele si-au facut treaba excelent pana acum.
Insaa, inca am o mica problema, permisul il am de 6 luni si cred ca inca folosesc mai mult decat trebuie ambreajul. De exemplu, in curbe, in oras de cele mai multe ori intru cu ambreajul calcat dupa ce in prealabil am retrogradat intr-o treapta inferioara de viteza. Apoi, la deplasarea in coloanele interminabile din oras cu viteza mica, merg in 1-a si cu ambreajul pe la jumate, altfel nu pot mentine o viteza asa de redusa, daca o las cu ambreajul liber si acceleratia libera merge prea repede pentru viteza de deplasare a coloanei, e normal chestia asta, adica sa merg cu ambreajul calcat undeva l ajumate?.
Mersi.
FF2, 2007, 5 usite, Trend Colection, 1.6V, 100 de caluti, Sea Grey - o bijuterie, ce mai!!!
Andrei79
Incepator
 
Mesaje: 52
Membru din: 07 Mai 2007, 12:20
Localitate: Timisoara

Mesajde Tiry213 » 15 Noi 2007, 13:18

Nu e normal din cauza ca se duce ambreajul. Incearca sa o tii ori pe liber ori in viteza. Iar in curbe incearca tot timpul sa o tii in viteza.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Mesajde adispan » 15 Noi 2007, 13:21

@andrei: si io intram cu ambreiaju calcat in curbe, da' citind pe forum m-am corectat - cu el calcat nu am control asupra masinii, si atunci mi-am modificat stilu: cand se apropie o curba ridic picioru de pe acceleratie -> masina intra in frina de motor -> ma inscriu pe traiectorie si daca:
1. simt ca am vit prea mare, pisc frina USOR, fara a calca ambreiaju
2. vad ca am vit ok incep sa accelerez

in stilu asta iau curbele fara sa mai frinez, daca stiu "traseul", si asta probabil la viteze un pic mai ridicate decat altii care nu au stabilitate in curbe asa buna ca diavolul meu

in coloana: nu prea ai ce face, mai ales daca mergi "lipit" de cel din fata; daca las spatiu suficient, ii dau tr 1. turata cam pina la 2000-2500 si schimb rapid tr2 FARA sa accelerez -> intra iar frina de motor -> iata cum, in coloana, economisesc benzina (de p forum am aflat ca in frina de motor consumul e 0, si mergind in stilul asta chiar am remarcat o scadere a consumului in cozile uriase din bucuresti)
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Mesajde Smiley » 15 Noi 2007, 13:23

cand mergi in coloana nu prea ai de ales, trebuie sa folosesti si ambreiajul. ideal ar fi sa nu-l tii apasat, dar eu inca n-am descoperit o modalitate de a face asta.

in curbe, in schimb, nu faci deloc bine ca tii ambreiajul calcat. Anulezi astfel tot efectul retrogradarii in treapta inferioara de viteza. Parerea mea e ca o curba se abordeaza astfel:
-la apropierea de curba nu mai accelerezi
-inainte de a intra in curba schimbi in treapta inferioara de viteza (frana de motor)
-daca esti foarte aproape de intrarea in curba si frana de motor n-a fost suficienta, ajuti putin cu frana de serviciu(pedala).
-in prima jumatate a curbei normal ar fi sa nu ai apasata nici o pedala, dar sa tii piciorul deasupra pedalei de frana (in caz ca se intampla ceva neprevazut sau n-ai estimat bine viteza, sa poti frana repede)
-in a 2-a jumatate a curbei se apasa incet pedala de aceleratie

pasii astia de mai sus sunt valabili la masinile cu tractiune pe fata.
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 13:26

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:03, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde Boggy » 15 Noi 2007, 13:35

$1 scrie:$2reau sa il cunosc si eu pe ala care (intr-o situatie de urgenta), atunci cand ii intra ABS-ul ridica piciorul de pe pedala ca sa menajeze masina! :shock:
Cred ca in momentul ala intra alt sistem electronic extrem de sofisticat, de la alt ECU, se cheama "instinct de supravieturie".
Aveti Led la bord pt asa ceva? :wink:


Hai sa-ti zic eu ce-am patit:
Mergeam pe o straduta relativ "lejera" in trafic si aveam 50km/h,ma uitam pe dealuri sau eu stiu unde :D
In fata mea una bucata tanti care la fel ca si mine era furata de peisaj
In fata ei una bucata dacia papuc carosata care la o trecere de pietoni franeaza(banuiesc ca mai brusc)
Tanti frana brusca cand observa stopurile lui.
Intr-un final observ si eu stopurile ei(la papucu din fata n-aveam cum sa ma uit ca eram cu ochii pe dealuri) si n-am crezut ca franeaza chiar asa de tare... in concluzie nu apas cu simtu raspunderii,ma impinge abs-ul si slabesc pedala stiind ca masina avea frane bune(asta inainte sa schimb placutele de frana cu cele ecologice :evil: )
Atunci intra in actiune "instinctul de supravietuire" si fiind singur in masina trag de volan stanga.
Ghici ce-a patit partea dreapta a masinii...

Chestiile astea pot fi puse pe seama mai multor greseli(in general ale mele) dar trebuie sa recunosc ca aveam doar 2 luni de permis si n-aveam de unde sa stiu toate siretlicurile condusului si de aia cred eu ca e bine sa spunem si greselile noastre pe aici ca sa invete altii.
Ford Focus Trend 1L Ecoboost , 125 CP din 2018 - WF04XXGCC4JT34613
Avatar utilizator
Boggy
Member
 
Mesaje: 342
Membru din: 10 Sep 2007, 18:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus Trend 2018, 1l Ecoboost 125cp
VIN: WF04XXGCC4JT34613

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 15:10

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:04, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde fasconal » 15 Noi 2007, 15:18

@NFS: da-mi voie sa fac o gluma....
Nu crezi ca e mai "usor" sa joci Ruleta Ruseasca ?
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde KomandantuR » 15 Noi 2007, 15:21

Nu cred ca mi-as dori sa fiu depasit de NFS...dar avand in vedere traficul din Bucuresti, cred ca va avea 20-25 km/h in depasire. :lol:
"Beware the lollipop of mediocrity; lick it once and you'll suck forever." -Brian Wilson
Avatar utilizator
KomandantuR
 
Mesaje: 3727
Membru din: 14 Mai 2007, 14:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2007, 1.6i 100 CP, Trend Collection
VIN: WF05XXGCD57L20779

Mesajde adipit » 15 Noi 2007, 15:33

fac si eu uneori asa, stau unpci in spate si apoi talpa grea imediat ce a trecut maisna, as fii curios daca ar sta cineva in spate s aimi filmeze masina, cred ca arata funny o balanganeala stanga dreapta scurta :D

Am ABS si EBD si asistarea la franare de urgenta.

Din ce am obs:
1. frana normala gandili pedala reduci
2. frana normala gadilat de pedala stai undeva cu picioru putin pe pedala si ea reduce daca mai apesi un strop pedala deja franeaza tare (nu necesita forta de apasare mare, doar sa mai duci putin de la momentu pe care tii)
3. pune frana brusca unu in fata sare si al tine picioru pe frana, incremeneste masina, in plus la modelele noi cle putin la a mea doar caraie dar nu arunca pedala cien stie ce, deci poti tine linistit picioru, poate doar sa te sperii de carait.
adipit
Member
 
Mesaje: 487
Membru din: 05 Mai 2007, 20:13
Localitate: Pitesti/Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.6 Tdci 109cp

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Noi 2007, 15:41

Si eu fac depasirile la drum lung tot ca si NFS. Mi se pare cel mai sigur si rapid mod.

Chiar si pe drumuri virajate, unde nu vezi dupa curba.
Las distanta (20 m) intre mine si cel din fata prin frana de motor, eventual cu retrogradare daca se cere. Incetinesc chiar mai mult decat e necesar pentru a lua curba. In curba, ma apropii usurel de cel din fata (imi iau elan) iar dupa curba, dupa ce am indreptat rotile, ideal ar fi sa ajung cam la 3 - 5 m de el, in accelerare. Daca vad liber in fata si spatiu suficient, incep depasirea. Daca nu pot depasi in conditii de siguranta, iau piciorul de pe acceleratie si las iarasi sa se faca distanta fata de cel din fata.

As avea urmatoarele observatii:

- accelerarea (iti iei avant) trebuie facuta gradual, cu simt de raspundere, astfel incat sa nu ajungi prea repede in fundul celui din fata ta dar banda pe care vei depasi nu s-a eliberat inca - trebuie sa-ti cunosti masina
- daca in momentul in care ai intrat pe contrasens esti deja in accelerare, depasirea se termina mult mai repede
- daca iesi in depasire din mers constant si incepi sa accelerezi abia cand ai iesit deja pe contrasens, masina se va accelera mai greu

Problema este ca masina are un oarecare lag, de exemplu la a mea daca bag piciorul in pedala pana la fund la 3000 RPM se accelereaza mai greoi decat daca o iau gradual, cu simt, de la 3000 la 4000 RPM, iar la 4000 RPM o calc maxim. Face odata vruum si hopa, am 6000 RPM si 130 Km/h in treapta a III-a :shock:
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 16:45

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:04, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde Tiry213 » 15 Noi 2007, 17:19

SI ai senzatia ca te lansezi. Cele mai frumoase depasiri sunt astea:)
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: Tips&Tricks

Mesajde catser » 15 Noi 2007, 17:34

$1 scrie:$2b]No.1
Daca vreau sa depasesc o masina si din contrasens vine o alta.
Las 10-20m distanta intre mine si masina pe care vreau sa o depasesc. Astept pana masina de pe contrasens ajunge la circa 10m distanta fata de masina din fata mea si ma pregatesc in treapta de viteza care imi ofera cuplu maxim (2000-2500rpm). Cand distanta intre cele 2 masini e de circa 10m, asa cum am scris, calc acceleratia la podea si in felul asta ajung in spatele masinii pe care vreau sa o depasesc cu o viteza net superioara exact in clipa in care masina de pe contrasens a trecut si ramane doar sa trag stanga de volan. Impresia creata e devastatoare, deoarece depasirea dureaza sub 2 secunde...

P.S. Am incercat sa explic cat mai clar, nu stiu daca mi-a iesit.


poti sa faci asta doar in conditiile in care masina de pe contrasens nu este secondata de o a doua la mica distanta, si in cazul asta e cam riscant...
poti aplica faza asta doar in situatia in care ai suficienta vizibilitate sa vezi si ce e in spatele masinii de pe contrasens
Fiecare popor are conducatorii pe care-i merita.
Avatar utilizator
catser
Gold Member
 
Mesaje: 851
Membru din: 04 Mai 2007, 10:33
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Fiesta Comfort 2007 1.25i 75CP Tango

Următorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 12 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 12 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login