Discutii libere/forum

Tips&tricks in conducerea masinii

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 17:48

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:04, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde lelituc » 15 Noi 2007, 18:30

sincer, aveti probleme grave de comportament in trafic. genul asta de depasire, la umilire, nu face nimic altaceva decat sa-l enerveze pe cel depasit, si tot ce urmeaza de aici........ dar daca cel depasit pune frana, ....., atunci ce mai faci??????? te bazezi pe ce? abs? sau airbag?
ex ford escort '84, 1.3L, 70CP adevarata broscuta!
ford escort '96, 1.6L zetec DOHC, 90CP
mondeo 2/1998, 1.6L 90CP Hatchback
lelituc
Incepator
 
Mesaje: 67
Membru din: 13 Iun 2006, 12:35
Localitate: galati
Maşina: ford escort '96 1.6L 90CP, red hatchback

Mesajde Boggy » 15 Noi 2007, 18:33

Si daca pune frana ia ghici cine cade vinovat?
Ford Focus Trend 1L Ecoboost , 125 CP din 2018 - WF04XXGCC4JT34613
Avatar utilizator
Boggy
Member
 
Mesaje: 342
Membru din: 10 Sep 2007, 18:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus Trend 2018, 1l Ecoboost 125cp
VIN: WF04XXGCC4JT34613

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Noi 2007, 18:53

Deci cred ca nu ne-am facut intelesi. Nu este vorba de depasire "la umilire".
Este vorba de depasire "lansat", care se termina mult mai repede decat daca mergi constant si egal cu cel din fata ta, iesi pe contrasens, incepi sa accelerezi.

Cand se elibereaza banda de pe celalalt sens sau se termina curba, tu trebuie sa fii in accelerare cu bun simt, lansat, la 3 - 5 m in spatele celui pe care il depasesti. Nu trebuie sa te arunci in spatele lui cu toti caii putere.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Noi 2007, 19:08

Alte idei:

1. Cand fac manevre fine, ex. cand parchez, chiar si lateral cu spatele, nu tin masina din ambreiaj in patinare. Tin ambreiajul calcat pana la fund cam pe toata durata manevrei, si din cand in cand ridic scurt si usor si in acelasi timp accelerez finut, apoi iarasi calc ambreiajul de tot si iau piciorul de pe acceleratie. Practic ii dau cate un impuls usor.

2. Aceeasi idee, cu impulsuri scurte o aplic si la mersul in coloana, cand se avanseaza un incet cativa metri, dupa care iarasi se sta. Daca estimez ca se sta mai mult de 5 secunde, o scot din viteza.

Am vazut la altii ca la asemenea manevre ambaleaza motorul la 2000 RPM si tin ambreiajul in patinare in permanenta. La varianta asta mi se pare ca nu ai control prea bun, se intampla sa-ti moara motorul cand treci piciorul pe frana, si cu certitudine se uzeaza ambreiajul.

3. La semafor sau cand stau pe loc mai mult timp o scot din viteza.

4. Cand am o masina in fata si m-am decis sa o scot din viteza pentru ca stiu ca o sa stau mai mult pe loc (ex. vad ca e rosu la semafor), intotdeauna tin piciorul pe frana cand calc ambreiajul sa o scot.

Fac treaba asta pentru ca am patit sa uit ca n-am scos-o din viteza si sa dau drumul brusc la ambreiaj. Evident, cand am dat drumul la ambreiaj brusc, am omorat motorul, dar masina s-a deplasat inainte vreun metru si s-a proptit in fundul celui din fata mea.

Din fericire, doar a trosnit putin tabla de la numar, dar nu s-a indoit nimic, insa mi-a fost invatatura de minte: "Tine piciorul pe frana cand manevrezi ambreiajul in coloana pe loc, ca poate ai uitat s-o scoti din viteza" !
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde badd0gg » 15 Noi 2007, 19:11

varianta "treapta inferioara+acceleratie la blana" in momentul in care pleci in depasire ati incercat-o?
De ce sa bei si sa conduci cand poti sa fumezi si sa zbori?
Avatar utilizator
badd0gg
Member
 
Mesaje: 413
Membru din: 28 Aug 2007, 01:33
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2003 1.8 TDDi 90CP

Mesajde Tiry213 » 15 Noi 2007, 19:18

$1 scrie:$2lte idei:
4. Cand am o masina in fata si m-am decis sa o scot din viteza pentru ca stiu ca o sa stau mai mult pe loc (ex. vad ca e rosu la semafor), intotdeauna tin piciorul pe frana cand calc ambreiajul sa o scot.

Fac treaba asta pentru ca am patit sa uit ca n-am scos-o din viteza si sa dau drumul brusc la ambreiaj. Evident, cand am dat drumul la ambreiaj brusc, am omorat motorul, dar masina s-a deplasat inainte vreun metru si s-a proptit in fundul celui din fata mea.

Din fericire, doar a trosnit putin tabla de la numar, dar nu s-a indoit nimic, insa mi-a fost invatatura de minte: "Tine piciorul pe frana cand manevrezi ambreiajul in coloana pe loc, ca poate ai uitat s-o scoti din viteza" !


Foarte buna regula. Mi s-a mai intamplat si mie sa uit ca e in viteza si sa ma trezesc ca pleaca.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Noi 2007, 19:19

$1 scrie:$2arianta "treapta inferioara+acceleratie la blana" in momentul in care pleci in depasire ati incercat-o?


Da, si cand situatia o cere, chiar o aplic. E chiar mai simplu de aplicat.
Dar tot mi se pare ca dureaza mai mult decat varianta cu venit lansat.

Si daca schimb brusc din tr. IV in tr. III, ca nu am timp sa mai stau pe ganduri, masina se scutura si la pasageri le vine mancarea inapoi. In varianta cu lansat, cand fac retrogradarea (daca o fac), am timp sa dau drumul usurel si grijuliu la ambreiaj, ca sa nu scuture si sa nu urle motorul.

Depasiri care din scurt ar necesita a III-a, daca am timp si loc sa ma lansez frumos in spatele celui depasit, le pot face chiar si in a IV-a, fara emotii.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde badd0gg » 15 Noi 2007, 19:24

in cazul in care semaforul de care ma apropii e deja rosu scot din viteza dinainte sa incep sa pun frana
De ce sa bei si sa conduci cand poti sa fumezi si sa zbori?
Avatar utilizator
badd0gg
Member
 
Mesaje: 413
Membru din: 28 Aug 2007, 01:33
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2003 1.8 TDDi 90CP

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 19:40

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:05, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 19:42

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:05, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde adispan » 15 Noi 2007, 19:43

$1 scrie:$2n cazul in care semaforul de care ma apropii e deja rosu scot din viteza dinainte sa incep sa pun frana


asa faceam si io, dar:
- nu am control asupra masinii; in cazu in care am coloana pe st/dr si unu imi iese in fata, tot ce pot face e sa trag de volan/frinez, ca pina bag in viteza ...
- daca il vad rosu, ridic picioru de pe acceleratie si las masina sa "curga" si abia la final scot pe liber si frinez (asa imi scade si consumul)
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2007, 19:52

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ai abs-ul ajuta sa nu se blocheze roata.


Pai exact asta spuneam, pentru ca ai afirmat ca s-a oprit mai greu cu ABS-ul.
Dar daca pe stanga ai sosea uscata si pe dreapta criblura ce crezi ca va face masina ta la o franare brusca? ABS-ul va intra doar pe rotile din dreapta, deci masina se va roti catre stanga; ESP-ul va tinde sa scada franarea pe rotile din stanga ca sa iti pastreze directia.


Imi pare rau sa te contrazic. ABS-ul a fost construit tocmai pentru a permite controlul volanului in timpul franarii. Indiferent in ce conditii franezi, daca esti pe drum drept masina nu isi va pierde directia. In exemplul de mai sus ABS face cam asa: intai va debloca frana pe rotile din dreapta dar la fractiune de secunda va interveni pe stanga. In clipa in care deblocheaza rotile din dreapta franarea e preluata in principal de rotile din stanga care la randul lor vor fi asistate de ABS.
ESP-ul intervine in viraj fara ca tu sa apesi frana.


ABS-ul controleaza doar blocarea rotii, nu au legatura intre ele.
ESP-ul intervine oricand masina are tendinta sa se miste in alta directie (indiferent daca apesi sau nu pe frana!!!) decat simte ca tii tu volanul si coordoneaza franare/accelerare pe fiecare roata in parte pentru redresare.
In cazul in care nu ai ESP, in situatia descrisa de mine mai sus vei avea o tendinta de rasucire.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Cornel001 » 15 Noi 2007, 20:01

Tocmai pt ca previne blocarea rotii, te lasa sa ai control mai bun directiei in timpul franarii, via volan.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2007, 20:21

$1 scrie:$2ocmai pt ca previne blocarea rotii, te lasa sa ai control mai bun directiei in timpul franarii, via volan.


Previne DUPA ce intervine patinarea... Daca aderenta este diferita stanga-dreapta, inevitabil te va duce intr-o parte, dar nu ca la o masina fara ABS, e adevarat.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Cornel001 » 15 Noi 2007, 20:25

n-am fost atent la faza cu stanga/dreapta diferit.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 20:26

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:05, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Re: Am un talent de a polemiza... :)

Mesajde badd0gg » 15 Noi 2007, 20:38

$1 scrie:$2.. situatiile dincolo de limita, in care nici ABS, nici ESP, nici nimic altceva de pe lumea asta nu te-ar ajuta.

Pentru situatiile astea eu mi-am pus o extra-optiune care nu e de la Ford: o iconita in torpedou :)
Ultima oară modificat de badd0gg pe 15 Noi 2007, 20:39, modificat 1 dată în total.
De ce sa bei si sa conduci cand poti sa fumezi si sa zbori?
Avatar utilizator
badd0gg
Member
 
Mesaje: 413
Membru din: 28 Aug 2007, 01:33
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2003 1.8 TDDi 90CP

Re: Am un talent de a polemiza... :)

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2007, 20:38

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2BS-ul controleaza doar blocarea rotii, nu au legatura intre ele.
ESP-ul intervine oricand masina are tendinta sa se miste in alta directie (indiferent daca apesi sau nu pe frana!!!) decat simte ca tii tu volanul si coordoneaza franare/accelerare pe fiecare roata in parte pentru redresare.
In cazul in care nu ai ESP, in situatia descrisa de mine mai sus vei avea o tendinta de rasucire.


Ca sa fie mai clar reluam exemplul cu ABS si lasam ESP-ul deoparte care e mult complex.
Ai 2 roti pe ud si 2 pe uscat. Calci frana. ABS-ul nu permite sa se blocheze nici cele de pe ud nici cele de pe uscat. Cum se va rasuci masina?
Sa excludem situatiile dincolo de limita, in care nici ABS, nici ESP, nici nimic altceva de pe lumea asta nu te-ar ajuta.


Ca sa ne fie mai usor la "calcul", presupunem ca rotile din stanga sunt pe uscat si nu patineaza deloc, deci nu intra ABS-ul. Rotile din dreapta intra in acvaplanare, ABS-ul sesizeaza asta si le deblocheaza DOAR pe cele blocate, pe urma actiunea de franare continua si iar intra in acvaplanare si tot asa.
Se stie ca pe suprafata uda distanta de franare se lungeste, deci rotile din stanga ar putea sa opreasca in 10m sa zicem iar cele de pe dreapta in 15m. Stim ca masina nu se rupe la franare :lol: , deci va incepe sa se roteasca catre stanga.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Cornel001 » 15 Noi 2007, 20:43

O mica precizare:
exista credinta populara ca abs-ul e cel mai util pe umezeala. de fapt nu numai credinta, dar si niste comunicate oficiale.
totusi din niste teste efectuate de unii si postate pe internet (si partial din niste experienta personala) : de fapt cica nu ar fi asa, adica nu sunt prea eficiente pe umed, din contra, ci sunt pe uscat. de unde rezulta ca ar trebui sa intre si pe uscat.

pana la urma cum e ? sunt sau nu mai eficiente pe umezeala ? intra si pe uscat ?

PS am mai citit nitel pe internet si nu mai inteleg nimic. ba ca distanta e aceasi si doar ai control asupra directiei, ba ca scade....
ah si mi-am adus aminte de cel putin o persoana care scosese sau vroia sa scoata abs-ul iarna, pe motiv ca mai rau face, apropo de ce am spus mai sus de uscat vs umed...
Ultima oară modificat de Cornel001 pe 15 Noi 2007, 20:51, modificat 1 dată în total.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 20:50

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:06, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde Tiry213 » 15 Noi 2007, 20:51

ABS-ul intra si pe umed si pe uscat. Masina nu are nici o tendinta de a se intoarce. Pentru ca nici una din roti nu se blocheaza. Iar abs-ul actioneaza cu o forta invers proportionala cu aderenta. Roata se franeaza cat de mult poate pe partea umeda dar fara blocare iar in partea pe uscat se infraneaza tot la fel doar cu o forta mai mare. Si atat timp cat rotile se invart cu aceasi viteza nu ai cum sa te rotesti.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2007, 20:58

ABS-ul intra in actiune cand se blocheaza roata (indiferent ca este pe uscat/ud/zapada). Franarea este mai eficienta daca nu se blocheaza roata.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 20:59

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:06, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Re: Am un talent de a polemiza... :)

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2007, 21:04

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2a sa ne fie mai usor la "calcul", presupunem ca rotile din stanga sunt pe uscat si nu patineaza deloc, deci nu intra ABS-ul. Rotile din dreapta intra in acvaplanare, ABS-ul sesizeaza asta si le deblocheaza DOAR pe cele blocate, pe urma actiunea de franare continua si iar intra in acvaplanare si tot asa.
Se stie ca pe suprafata uda distanta de franare se lungeste, deci rotile din stanga ar putea sa opreasca in 10m sa zicem iar cele de pe dreapta in 15m. Stim ca masina nu se rupe la franare :lol: , deci va incepe sa se roteasca catre stanga.


1. Acvaplanarea sau zapada inalta sunt singurele situatii aparte in care nu putem prevedea comportamentul masinii. In acvaplanare masina nu se comporta ca pe ud. Distanta de franare e mai scurta decat in situatia in care asfaltul doar e ud. De ce? Deoarece dupa ce viteza se reduce putin pneul cade in apa si va intalni rezistenta la inaintare ca si cum ai fugi tu in picioare prin piscina.
2. Cele 2 roti de pe uscat iti permit controlul directiei masinii, deoarece doar ele au aderenta si ele dicteaza directia de deplasare. Tu cu siguranta vei simti o forta in volan care tinde sa-ti schimbe directia, dar daca mentii volanul drept masina va merge drept, multumita celor 2 roti care au aderenta.


1) Multumim din inima celor doua roti de pe stanga, mult mai puternice ca cele de pe dreapta. :lol:
2) Fenomenul de acvaplanare, dupa cum se observa din denumire, reprezinta planarea pe un strat subtire de apa fara sa mai atinga soseaua.
Pentru o mai buna intelegere, acvaplanarea este folosita la cei cu schiul nautic; daca nu sunt atenti si intra in apa nu mai este acvaplanare si e rau de tot.

LE: Apropo! Daca alergi si unul din picioare iti aluneca banuiesc ca te duci inainte fara probleme din cauza celuilalt picior care te mentine pe directie... :lol:
Ultima oară modificat de Mihai L pe 15 Noi 2007, 21:13, modificat 1 dată în total.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde badd0gg » 15 Noi 2007, 21:05

@NFS eu am doar 3 luni de cand am permisul insa te pot contrazice legat de ce ai spus mai sus. pe un drum cu sleauri m-am angajat sa depasesc un camion. ploua si aveam 120 km/h. cand am intrat pe sleaurile de pe contrasens masina a-nceput fuga de spate datorita acvaplanarii si crede-ma ca abs-ul n-a vrut sa ma ajute deloc. solutia a fost sa calc acceleratia si sa indrept volanul spre directia in care "ma fura" si abia apoi sa redresez...
De ce sa bei si sa conduci cand poti sa fumezi si sa zbori?
Avatar utilizator
badd0gg
Member
 
Mesaje: 413
Membru din: 28 Aug 2007, 01:33
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2003 1.8 TDDi 90CP

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2007, 21:08

$1 scrie:$2BS-ul intra si pe umed si pe uscat. Masina nu are nici o tendinta de a se intoarce. Pentru ca nici una din roti nu se blocheaza. Iar abs-ul actioneaza cu o forta invers proportionala cu aderenta. Roata se franeaza cat de mult poate pe partea umeda dar fara blocare iar in partea pe uscat se infraneaza tot la fel doar cu o forta mai mare. Si atat timp cat rotile se invart cu aceasi viteza nu ai cum sa te rotesti.


Cu alte cuvinte testele care demonstreaza ca distanta de franare creste pe vreme nefavorabila nu au relevanta pentru tine. OK. :lol:

Propozitia marcata cu rosu se cam bate cap in cap cu cea marcata cu verde. Rotile sunt franate diferita dar pentru tine raman cu aceeasi rotatie??? :lol:
Observatie: Pe teren uscat nu este obligatoriu sa intre ABS-ul, daca aderenta este OK.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde adispan » 15 Noi 2007, 21:20

nu vreti sa mutam niste posturi de aici intr-un topic separat, despre abs si esp?
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 21:26

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:06, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2007, 21:31

$1 scrie:$2u vreti sa mutam niste posturi de aici intr-un topic separat, despre abs si esp?


Cred ca este suficient daca se citeste mai jos:
ABS: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system (sistemul blocheaza doar acea roata la care viteza de rotatie scade sub viteza celorlaltor roti)
ESP: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... ty_Control
Mi se pare suficient de explicit.
OK?
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login