Discutii libere/forum

Tips&tricks in conducerea masinii

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Mesajde valifocus » 15 Noi 2007, 21:31

@MihaiL si NFS:
Daca imi permiteti sa intru si eu in discutia voastra: eu sunt patit, singurul incident cu masina mea s-a intamplat exact in circumstantele descrise de voi.
Toamna trecuta dupa o ploaie marginea din dreapta a soselei era umeda si cu mazga, partea stanga uscata; in fata, dar la o distanta apreciabila a oprit un Mercedes, iar eu cand l-am vazut si am franat la rotile din dreapta a intrat ABS-ul, in stanga nu a intrat ABS-ul nici un moment.
Singura chestie nasoala a fost ca rotile din stanga nu le-am simtit ca franeaza la capacitatea lor maxima ci ca franeaza "in ritmul" celor de pe dreapta.
Cat priveste faptul ca masina trage dreapta, s-a simtit destul de putin si am putut sa o controlez foarte usor.
FOCUS hatch 1.6 16v dec. 2000, zetec-s, motor tip FYDA
Avatar utilizator
valifocus
Ford Freak
 
Mesaje: 224
Membru din: 22 Mar 2007, 12:27
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 1.6 100CP

Mesajde badd0gg » 15 Noi 2007, 21:31

$1 scrie:$2anuiesc ca tu in timp ce depaseai nu calcai frana, deci nu intra in actiune ABS-ul! Eu ma refer numai la franare si in timpul franarii!

cand am vazut ca ma fura apa din sleauri si ma indrept spre camionul din dreapta mea mai intai am calcat frana! si ce crezi? masina a-nceput sa se roteasca in sens invers si sa ma indrept spre santul din stanga.. m-am simtit ca pe o sanie in momentul respectiv...
De ce sa bei si sa conduci cand poti sa fumezi si sa zbori?
Avatar utilizator
badd0gg
Member
 
Mesaje: 413
Membru din: 28 Aug 2007, 01:33
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2003 1.8 TDDi 90CP

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2007, 21:32

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2NFS eu am doar 3 luni de cand am permisul insa te pot contrazice legat de ce ai spus mai sus. pe un drum cu sleauri m-am angajat sa depasesc un camion. ploua si aveam 120 km/h. cand am intrat pe sleaurile de pe contrasens masina a-nceput fuga de spate datorita acvaplanarii si crede-ma ca abs-ul n-a vrut sa ma ajute deloc. solutia a fost sa calc acceleratia si sa indrept volanul spre directia in care "ma fura" si abia apoi sa redresez...


Banuiesc ca tu in timp ce depaseai nu calcai frana, deci nu intra in actiune ABS-ul! Eu ma refer numai la franare si in timpul franarii!


Probabil a incercat sa franeze cand a simtit ca-i fuge masina de sub control... E de inteles reactia, nu?
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 21:32

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:07, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 21:35

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:07, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde badd0gg » 15 Noi 2007, 21:51

in orice caz, parerea mea legat de abs, esp si alte dotari ale masinilor este ca functioneaza in parametrii din manual doar daca masina pe care o conduci "are forma sferica si se afla in vid" :) ... in rest fara cateva "artificii" esti mort
NFS ceea ce voiam eu sa spun este ca daca franezi in timpul acvaplanarii te duci ca pe gheata, in nici un caz rotile nu se lasa in apa sa atinga asfaltul. de aceea se recomanda sa mergi cu viteza redusa pe ploaie: ca sa eviti acvaplanarea, altfel ai puea sa o calci la blana si doar sa franezi un pic mai devreme daca e cazul..
De ce sa bei si sa conduci cand poti sa fumezi si sa zbori?
Avatar utilizator
badd0gg
Member
 
Mesaje: 413
Membru din: 28 Aug 2007, 01:33
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2003 1.8 TDDi 90CP

Re: Am un talent de a polemiza... :)

Mesajde Smiley » 15 Noi 2007, 21:53

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2BS-ul controleaza doar blocarea rotii, nu au legatura intre ele.
...............
In cazul in care nu ai ESP, in situatia descrisa de mine mai sus vei avea o tendinta de rasucire.


Ca sa fie mai clar reluam exemplul cu ABS si lasam ESP-ul deoparte care e mult complex.
Ai 2 roti pe ud si 2 pe uscat. Calci frana. ABS-ul nu permite sa se blocheze nici cele de pe ud nici cele de pe uscat. Cum se va rasuci masina?
..........


Ca sa ne fie mai usor la "calcul", presupunem ca rotile din stanga sunt pe uscat si nu patineaza deloc, deci nu intra ABS-ul. Rotile din dreapta intra in acvaplanare, ABS-ul sesizeaza asta si le deblocheaza DOAR pe cele blocate, pe urma actiunea de franare continua si iar intra in acvaplanare si tot asa.
Se stie ca pe suprafata uda distanta de franare se lungeste, deci rotile din stanga ar putea sa opreasca in 10m sa zicem iar cele de pe dreapta in 15m. Stim ca masina nu se rupe la franare :lol: , deci va incepe sa se roteasca catre stanga.


rationamentul asta porneste de la niste premize gresite.

sistemul ABS este destul de simplu. atunci cand este aplicata frana, el monitorizeaza toate rotile. daca detecteaza ca o roata se invarte mai incet decat celelalte roti, presupune ca acea rota se va bloca, deci micsoreaza presiunea din sistemul de franare al acelei roti pana cand roata ajunge sa se invarteasca cu aceeasi viteza ca si celelalte roti.

in cazul discutat de voi, premizele gresite sunt ca pe rotile aflate pe asfalt uscat nu actioneaza ABS-ul, pe cand pe rotile aflate pe asfalt umed actioneaza. este exact pe dos:
-rotile din stanga au aderenta mai mare si franeaza mai bine, deci in scurt timp viteza lor de rotatie va fi mai mica decat viteza de rotatie a rotilor din dreapta
-rotile din dreapta, de pe asfalt umed, nu au aderenta prea buna deci viteza lor va scadea foarte putin
-in acel moment, ABS-ul va interveni asupra rotilor din stanga, pentru ca acestea sunt pe cale sa se blocheze; interventia consta in eliminarea presiunii din sistemul de franare, deci rotile din stanga nu vor mai fi franate
-in scurt timp, nemaifiind franate, rotile din stanga vor avea tendinta sa se roteasca cu o viteza mai mare decat a rotilor din dreapta; prin urmare, presiunea din sistemul de franare al rotilor din stanga va fi crescuta, rotile urmand a fi franate din nou


Concluzia, nu foarte evidenta, e ca atunci cand ai de a face cu mai multe suprafete cu aderente diferite, o masina echipata cu ABS franeaza ca si cum toate suprafetele ar fi cu aderenta cea mai mica(rotile care sunt pe suprafete cu aderenta mare nu vor fi franate tot timpul). din cauza asta, distanta de franare va creste(in exemplul vostru, va fi ca si cum toate 4 rotile ar fi pe asfalt umed) dar masina nu se va rasuci.
Ultima oară modificat de Smiley pe 15 Noi 2007, 21:54, modificat 1 dată în total.
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 21:53

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:08, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde NFS » 15 Noi 2007, 21:56

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:08, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde Smiley » 15 Noi 2007, 21:59

$1 scrie:$2.....
.......marginea din dreapta a soselei era umeda si cu mazga, partea stanga uscata; ......
am franat la rotile din dreapta a intrat ABS-ul, in stanga nu a intrat ABS-ul nici un moment.
Singura chestie nasoala a fost ca rotile din stanga nu le-am simtit ca franeaza la capacitatea lor maxima ci ca franeaza "in ritmul" celor de pe dreapta.
......


tocmai faptul ca rotile din stanga nu au franat la capacitatea lor maxima dovedeste ca ABS-ul a actionat asupra lor si nu asupra rotilor din dreapta. practic, rotile din stanga puteau frana mai bine daca ar fi fost tot timpul in functiune, dar ABS-ul le-a "dezactivat" pentru ca tindeau sa se invarta cu viteza mai mica decat rotile din dreapta (deci, rotile din stanga urmau sa se blocheze primele)
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde Boggy » 15 Noi 2007, 22:03

Lungiti prea mult offtopic-ul.Creati un nou topic pentru aceasta disputa.
Ford Focus Trend 1L Ecoboost , 125 CP din 2018 - WF04XXGCC4JT34613
Avatar utilizator
Boggy
Member
 
Mesaje: 342
Membru din: 10 Sep 2007, 18:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus Trend 2018, 1l Ecoboost 125cp
VIN: WF04XXGCC4JT34613

Mesajde Cornel001 » 15 Noi 2007, 22:12

vali, am o curiozitate: cum ti-ai dat seama ca abs-ul a intrat doar la rotile din dreapta ?
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Am un talent de a polemiza... :)

Mesajde Mihai L » 15 Noi 2007, 22:35

$1 scrie:$2sistemul ABS este destul de simplu. atunci cand este aplicata frana, el monitorizeaza toate rotile. daca detecteaza ca o roata se invarte mai incet decat celelalte roti, presupune ca acea rota se va bloca, deci micsoreaza presiunea din sistemul de franare al acelei roti pana cand roata ajunge sa se invarteasca cu aceeasi viteza ca si celelalte roti.
in cazul discutat de voi, premizele gresite sunt ca pe rotile aflate pe asfalt uscat nu actioneaza ABS-ul, pe cand pe rotile aflate pe asfalt umed actioneaza. este exact pe dos:
-rotile din stanga au aderenta mai mare si franeaza mai bine, deci in scurt timp viteza lor de rotatie va fi mai mica decat viteza de rotatie a rotilor din dreapta
-rotile din dreapta, de pe asfalt umed, nu au aderenta prea buna deci viteza lor va scadea foarte putin
-in acel moment, ABS-ul va interveni asupra rotilor din stanga, pentru ca acestea sunt pe cale sa se blocheze; interventia consta in eliminarea presiunii din sistemul de franare, deci rotile din stanga nu vor mai fi franate
-in scurt timp, nemaifiind franate, rotile din stanga vor avea tendinta sa se roteasca cu o viteza mai mare decat a rotilor din dreapta; prin urmare, presiunea din sistemul de franare al rotilor din stanga va fi crescuta, rotile urmand a fi franate din nou


Concluzia, nu foarte evidenta, e ca atunci cand ai de a face cu mai multe suprafete cu aderente diferite, o masina echipata cu ABS franeaza ca si cum toate suprafetele ar fi cu aderenta cea mai mica(rotile care sunt pe suprafete cu aderenta mare nu vor fi franate tot timpul). din cauza asta, distanta de franare va creste(in exemplul vostru, va fi ca si cum toate 4 rotile ar fi pe asfalt umed) dar masina nu se va rasuci.


Domnu' Smiley, daca roata de pe teren uscat are aderenta maxima, ea nu se va bloca pentru ca forta tangentiala din aceasta roata va fi foarte mare (si va tinde sa invinga forta de frecare dintre placute/disc de frana) spre deosebire de cea de pe teren ud.
Prin urmare ABS-ul va elibera roata care s-a oprit deja... cea de pe terenul ud.
Exemplu: pe zapada/gheata orice apasare putin mai brusca a franei va bloca rotile, de aceea lipsa ABS-ului + sofer neexperimentat duce la accidente iarna.

Premiza ca pe terenul uscat nu va actiona ABS-ul a fost folosita pentru usurinta calcului. In mod normal daca presupunem ca va intra ABS-ul si pe stanga ele vor fi mult mai putin eliberate de ABS spre deosebire de cele de pe dreapta.
Readuc in memorie exemplul de distanta de oprire pe teren uscat vs teren ud, este destul de elocvent zic eu.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde valifocus » 15 Noi 2007, 23:32

$1 scrie:$2ali, am o curiozitate: cum ti-ai dat seama ca abs-ul a intrat doar la rotile din dreapta ?


Foarte buna remarca; eu am banuit ca nu a intrat pentru simplul fapt ca rotile din stanga nici macar nu au ajuns la limita de aderenta.
Gandeste-te ca eu l-am vazut pe asta la mama dracului in fata, am pus frana si simt maisna ca se duce ca pe gheata cu toate ca soseaua era uscata pe partea stanga.
Este posibil sa fi intrat ABS-ul ca sa franeze si rotile din stanga in ritmul celor din dreapta astfel incat sa nu se formeze acel cuplu care sa rasuceasca masina.
Sper ca m-am exprimat "citet".
FOCUS hatch 1.6 16v dec. 2000, zetec-s, motor tip FYDA
Avatar utilizator
valifocus
Ford Freak
 
Mesaje: 224
Membru din: 22 Mar 2007, 12:27
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 1.6 100CP

Mesajde Huffy » 16 Noi 2007, 00:52

Ca sa nu mai lungiti discutia inca trei pagini mai bine gasiti un drum cu jumatate de banda uda si trantiti o frana cand nu aveti pe nimeni in spate. :lol:
Va garantez ca masina va pastra traiectoria, ABS-ul va lucra din greu dar veti putea controla masina in continuare.
Eu am testat, de mai multe ori, pe un drum liber si doar din curiozitate... :evil:
Avatar utilizator
Huffy
 
Mesaje: 4692
Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford

Mesajde Officer » 16 Noi 2007, 01:01

In legatua cu ABS-ul stiu ca foarte multi se sperie pt ca au impresia ca masina nu se opreste si parca nu mai ai controlul. Eu am facut niste teste si am observat ca daca intra ABS-ul si ai impresia ca nu te mai opresti, desi ai tendinta sa lasi frana mai moale, trebuie de fapt sa o apesi mult mai tare si masina va ingheta. Am dreptate? E si la voi la fel? Desi am condus mai multe masini cu ABS am testat chestia asta doar la mondeo mk3 dupa ce intr-o zi am intrat intr-un opel astra (fara urmari, nici macar o zgarietura pe spoilere). Pur si simplu mergeam cu 10km/h si era mazga, a intrat ABS-ul si am avut impresia ca daca totusi rotile s-ar fi blocat as fi oprit in distanta utila.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde Mihai L » 16 Noi 2007, 01:11

@Huffy: Discutia a fost impinsa catre cazuri sa zicem extreme, mai rar intalnite (cu diferente mari de aderenta si separate in lungul masinii). Totul pentru a accentua fenomenul care se petrece.
@Officer: Eu ma gandesc la conditii de gheata, daca ai 30 km/h si esti relativ aproape de cel din fata care franeaza brusc:
- daca nu ai ABS si franezi puternic te duci ca sania in cel din fata cu 25-30 km/h
- daca ai ABS si franezi puternic, el va "remedia" o parte din greseala ta si ai putea sa nu-l lovesti pe cel din fata sau sa-l atingi cu 5-10km/h
De multe ori conteaza o astfel de diferenta.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Officer » 16 Noi 2007, 01:39

Eu atunci am simtit ca daca rotile s-ar fi blocat pur si simplu nu ajungeam in ala si masina se oprea. ABS-ul i-a mai dat drumul si mi s-a parut ca a marit distanta de franare.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde NFS » 16 Noi 2007, 02:05

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:09, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde alexandrusavu » 16 Noi 2007, 02:10

Uitați un sfat bun de la mine : beliți dreq ochii când mergeți prin parcare ca să nu-mi mai zgâriați mașina proaspăt luată pe leasing. Fucking idiots!
Persoanele de față sunt excluse evident.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Mesajde Pedr0llo » 16 Noi 2007, 03:04

abs-ul faciliteaza intr-adevar pastrarea traiectoriei autovehiculului prin simplul fapt ca impiedica blocarea rotilor. astfel in loc ca intre sol si roata sa actioneze o forta de fracare (orientata invers fata de directia de deplasare), forta aceea este transformata in miscare de rotatie.
in unele cazuri intr-adevar distanta de franare creste datorita abs-ului, dar cazurile acelea sunt f. rare (noroi, zapada cu material antiderapant etc deoarece cu roata blocata, aceasta "sapa" spre sol pana la o suprafata tare si aderenta).

s-a ridicat o problema interesanta pe care ar merita insistat, consider eu.
este vorba de modul in care actioneaza abs-ul: pe fiecare roata independent, pe punti, sau pe cele 4 roti simultan?
Pedr0llo
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 18 Ian 2006, 22:30
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Mondeo, mk3, 2002, 2.0tdci

Mesajde Mihai L » 16 Noi 2007, 03:21

@Pedr0llo:
Senzorii ABS sunt independenti si verifica fiecare cate o roata.
Intentia este sa se recapete forta de franare pierduta prin patinarea rotii, de aceea mi s-a parut ciudata ideea cum ca cele 4 roti vor frana conform aderentei mai scazute - asta inseamna ca daca una din roti patineaza, sistemul ABS va anula franarea la celelalte 3 roti care ar putea totusi frana in conditii decente masina.

S-a tot spus ce face ABS-ul, dar se pare ca nu s-a inteles; il voi cita din nou pe Smiley:
sistemul ABS este destul de simplu. atunci cand este aplicata frana, el monitorizeaza toate rotile. daca detecteaza ca o roata se invarte mai incet decat celelalte roti, presupune ca acea roata se va bloca, deci micsoreaza presiunea din sistemul de franare al acelei roti pana cand roata ajunge sa se invarteasca cu aceeasi viteza ca si celelalte roti.
Sa explicam pe rand frazele marcate cu rosu:
1) sunt 4 senzori care monitorizeaza rotile;
2) roata care se invarte mai incet este roata care nu are aderenta la sol; frecarea dintre ea si teren fiind foarte mica la patinare, o usoara apasare a franei o va face sa inghete
3) decide scaderea presiunii in instalatia de franare la roata cu pricina, aceasta invartindu-se din nou.
Apoi urmeaza din nou evaluarea de la punctul 2 a rotatiei, urmand punctul 3 daca terenul este fara aderenta sau franare in conditii normale.

Mie mi se pare suficient de clar sistemul...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Officer » 16 Noi 2007, 12:47

@NFS la asta ma refeream - multi au tendinta sa slabeasca frana cand intra ABS-ul cand de fapt tre sa o apese mai tare :)
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde gedan » 16 Noi 2007, 12:59

senzorii sunt pe toate patru rotile , intrebarea era, din cate am inteles eu, pe cate roti actioneaza.
r: pe fata independent si pe spate simultan

intradevar, cine se speria slabeste pedala in loc sa o apese mai tare, recomand teste e noroi sau pietris pentru cei neinitiati.
Sierra 2.0i DOHC '92, K&N, Borla
Mondeo 2.0 TDCI '02 Ghia, 130HP, K&N
Nissan Primera 2.0l, 140HP, K&N
gedan
Gold Member
 
Mesaje: 623
Membru din: 26 Sep 2006, 14:36
Localitate: Bucuresti, Dr. Taberei
Maşina: Mondeo Tdci, 2002, 2.0l, 96KW, Ghia

Mesajde NFS » 17 Noi 2007, 16:05

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:09, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

Mesajde toxicristi » 18 Noi 2007, 02:16

4 pagini din 5 offtopic :D Ar cam trebui impartit. Oricum, ma bucur ca s-a lamurit treaba cu ABS-ul. In manualul de utilizare este cuprins atat modul in care vei simti prezenta sistemului ABS, precum si atentionarea "Nu ridicati piciorul de pe pedala in timpul franarii" (chiar daca eu nu am simtit niciodata nevoia sa o fac). De asemenea, este accentuata si nevoia soferului de a-si insusi in prealabil manevra de franare + ocoloire a obstacolului, daca nu este familiarizat cu aceasta.

Tips&tricks nu stiu daca exista prea multe, generalizari de viteze pe diverse sectoare nu prea are rostul, ca fiecare conduce la viteza la care se simte bine (dar daca, in conditii meteo favorabile, aceasta viteza este mai mica decat cea reglementata prin lege, recomand al mijloc de transport). De bun-simt mi se pare sa ii ajuti pe cei in situatii delicate (ca atunci cand ii lasi pe cel ce iese de pe o straduta laturalnica/parcare atunci cand se sta in coloana), atata timp cat nu iti pui in pericol propria siguranta si integritate automobilistica :D ; sa pleci de la semafor imediat dupa ce se face verde, si nu dupa 10 secunde, si sa ai cat-de-cat o accelerare decenta, ca sa mai prinda si altii verde; sa nu intri pe verde daca blochezi intersectia ; sa semnalizezi si mai ales sa te asiguri cand schimb directia de mers ; sa nu incomodezi pe ceilalti participanti la trafic ; daca cineva ti-a taiat calea iar tu a trebuit sa franezi (mai mult sau mai putin) pentru a evita o coliziune, poti sa injuri, dar nu recomand sa te dai jos din masina, blocand tot traficul, ca sa ii dai o lectie (chiar daca asta ar fi instinctul primar, am vazut multi astfel de indivizi si erau penibili).
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Mesajde Boggy » 18 Noi 2007, 03:27

Ca tot vine iarna am descoperit si eu ceva pe pielea mea...
In depasire pe un drum inzapezit(sau patinuar) nu prea merge cu datu treptei inferioare si apoi sa-i dai talpa pana treci de cel din fata...Adica principul cam tot asta e numai ca talpa trebuie sa fie mai usoara daca nu o sa observi ca directia este un pic altfel decat cum esti obisnuit pe asfalt.

Aaa si sa nu faceti ca mine:
Am vazut un peco in 50m si am intrat in el cu frana mai putina sa nu derapez apoi cand am vazut ca trebuie sa mai reduc sa vedeti drifturi prin peco la mine :))
Deci sfatul este: incetiniti din timp sau treceti mai departe.
Norocul meu a fost ca era mare peco si am avut unde sa fac drifturi.
Ford Focus Trend 1L Ecoboost , 125 CP din 2018 - WF04XXGCC4JT34613
Avatar utilizator
Boggy
Member
 
Mesaje: 342
Membru din: 10 Sep 2007, 18:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus Trend 2018, 1l Ecoboost 125cp
VIN: WF04XXGCC4JT34613

Mesajde lelituc » 18 Noi 2007, 12:45

salut. din cate stiu eu...... nu abuzati de frana de serviciu. folosirea ei mareste consumul de carburant. o situatie prevazuta din timp si combatuta cu frana de motor salveaza multe(cauciucuri, placute, discuri, confort, combustibil, etc.). in plus, este dovedit ca, este mai usor sa previi decat sa combati. respectati participantii la trafic asa cum va doriti si voi sa fiti respectati. faptul ca va "agitati " ca cineva v-a "taiat" fata nu reprezinta nimic altaceva decat un consum inutil de energie. cu alte cuvinte daca-l injuri sau il claxonezi indelung nu-l va determina sa deie inapoi ca sa te lase pe tine sa treci......
la abordarea unei curbe.... din cate am invatat eu, in prima jumatate nu se accelereaza sau franeaza, in general nu se bruscheaza masina. este mai indicat sa "ridici piciorele de pe pedale" decat sa franezi. desi pare un pic absurd, este adevarat, pt ca masina este intr-un echilibru pe care, daca o bruscati, il stricati. adica, daca in curba franati, centrul de greutate al masinii tinde sa se deplaseze inspre fata masinii, adica se "usureaza" spatele si exista tendinta de ruperea aderentei pe puntea spate, si viceversa daca se accelereazala intrarea in curba. in a II-a jumatate a curbei se poate accelera usor. cu alte cuvinte nu abuzati de faptul ca fordurile "stau bine in curbe". este o informatie relativa care poate fi influentata de melti factori: starea drumului, starea anvelopelor, nivelul de uzura al suspensiei, etc. etc.
scuze pt toata polologhia asta dar e bine de stiut.......
si inca odata scuze pt offtopic: abs-ul imbunatateste considerabil capacitatea de franare si de mentinerea directiei de mers a unui autovehicul, deoarece atat franarea eficienta cat si o directie buna reprezinta, printre altele, si capacitatea anvelopei de a nu pierde aderenta la sol, ceea ce combate de fapt abs-ul. scuze, dar nu m-am putut abtine, probabil de la varsta.........
ex ford escort '84, 1.3L, 70CP adevarata broscuta!
ford escort '96, 1.6L zetec DOHC, 90CP
mondeo 2/1998, 1.6L 90CP Hatchback
lelituc
Incepator
 
Mesaje: 67
Membru din: 13 Iun 2006, 12:35
Localitate: galati
Maşina: ford escort '96 1.6L 90CP, red hatchback

Re: Tips&Tricks

Mesajde mihai2k1 » 18 Noi 2007, 13:24

$1 scrie:$2b]No.1
Daca vreau sa depasesc o masina si din contrasens vine o alta.
Las 10-20m distanta intre mine si masina pe care vreau sa o depasesc. Astept pana masina de pe contrasens ajunge la circa 10m distanta fata de masina din fata mea si ma pregatesc in treapta de viteza care imi ofera cuplu maxim (2000-2500rpm). Cand distanta intre cele 2 masini e de circa 10m, asa cum am scris, calc acceleratia la podea si in felul asta ajung in spatele masinii pe care vreau sa o depasesc cu o viteza net superioara exact in clipa in care masina de pe contrasens a trecut si ramane doar sa trag stanga de volan. Impresia creata e devastatoare, deoarece depasirea dureaza sub 2 secunde...

P.S. Am incercat sa explic cat mai clar, nu stiu daca mi-a iesit.


Si daca cel din masina pe care vrei sa o depasesti are o reactie brusca exact cand ti-e lumea mai draga? Ex: ocoleste o groapa brusc virand brusc stanga, sau iti tranteste o frana brusca in fata, in timp ce tu accelerezi. 10 m distanta fata de el nu iti ajung ca sa-l feresti. Regula nu este general valabila, si aplicarea ei implica niste riscuri...

Asa cum faci tu, mai fac si eu, dar numai in cazul in care urmeaza sa depasesc un vehicul foarte lent (caruta, tractor, camion care cara busteni pe serpentine...) si am nevoie de cuplu ca sa fac depasirea din scurt.
ex-Ford Fiesta 1.4 2003
Ford Mondeo break 2.0 TDCI 2003
Hyundai i20 Active 2016
Just me.
mihai2k1
Gold Member
 
Mesaje: 791
Membru din: 04 Iun 2006, 12:32
Localitate: Otopeni

Mesajde NFS » 19 Noi 2007, 17:18

...
Ultima oară modificat de NFS pe 30 Noi 2007, 20:09, modificat 1 dată în total.
Focus
2.0 TDCi Ghia
NFS
Member
 
Mesaje: 332
Membru din: 03 Iul 2007, 09:43

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login