de db50rin » 21 Iul 2015, 22:37
Incheiem miniseria cu ultimul episod, ziua Z sau mai bine zis, ziua B, povestea noastra incepea asa.
Cine dracu sa mai doarma dupa drumul de la iasi ?!!?! Deja pe la ora 2 m-am resemnat cu somnul si intru pe youtube sa caut on-boarduri de la Bucovat. Sa vad trase, idei.... orice. Cu slickurile poti ataca mai puternic, o trasa de viteza mult mai pe interior, ca te tin imi zicea un prieten. Altul, mult mai incurajator imi spunea ca poti intra in sant daca nu sunt calde. Iar altul ma invita la pescuit fara sa-mi mai bat capul ca tot audiul de 300 cp o sa castige. Deh, dupa fotbal si politica, vad ca romanasul se pricepe si la curse. Ma uit la ceas, ora 3:00 AM. Uit de toate, imi limpezesc mintea, fac un dus rece si ca orice om responsabil pe care il asteapta o zi grea .... ma bag la un FIFA.
Dimineata
Cu doar 2 ore de somn, il iau pe Bogdan, amicul cu cea mai rapida indemanare de pus si dat jos roti si plec spre autostrada unde Alex Apr, ma astepta de vreo 20 de min, nervos ca de ce ma misc greu. Probabil la 500 cp, viata pare mult mai rapida, zic. Altaturi de Alex trebuia sa vina si Coco, cel care a scos 1:16 data trecuta cu un Mondeo Turnier 2.2 Tdci cu powerbox (o prostie, parerea mea) si slickuri. De data asta urma sa vina cu un Megane Rs, usurat la extrem, 2.0 T de 224 cp, cu slickurile de la mine pe fata si semi-slick pe spate.
In timp ce ma indrept spre autostrada, ma pun pe dat telefoane, Alex ma astepta la nush ce KM in benzinarie iar Coco...... Coco al meu era la party. WTF. Bah, azi e Bucovatu ii zic, iar in 15 min sunt pe A1, tu esti in bucuresti la party ? DA ! Pai si ? Pai si ce ? Omu era clar ca nu avea toata tigla sau placile de azbociment pe casa.... . Cel mai misto a fost ca ma asigura ca in 20 min pleaca de la party, se duce in Crangasi acasa, isi ia masina, face dush, isi pune rotile si vine si el. .... No comment. Ok, dar vezi ca e 6 fara ceva si la ora OPT se inchide traseul la Bucovat, asa ca fizic nu ai cum sa ajungi. Nu-mi fac griji zice, ajung.
Intram pe A1, oprim la benzinarie, bagam motorina buna si o intindem spre Craiova via Pitesti, in compania Golfului lui Alex care facea ca toti dracii aia mari, flacari, rateuri, explozii si toate cele.
Nu va mai povestesc ce a fost pe drum, omul merge tare, iar eu, noroc cu traficul ca ma tineam dupa el, si ajungem in jur de 7:45 la Bucovat si invocam toate relele de pe lumea asta pentru Coco, ca a facut pana la toate rotile, ca a intrat intr-un tir, ca l-a depasit motorul, ca asa si pe dincolo, cert este ca a ajuns si el la cam 30 min dupa noi ceea ce a fost ok.
CURSA
Incep sa vina bajetii (fac aceasta paranteza aratand calitatea deosebita a celor care participa la eveniment. La Bucovat nu exista rivalitati, ca ala e mai bun, ca ala are pile, ca ala e nustiucum. Toata lumea este prietena cu toata lumea, se dau sfaturi, solutii de editari softuri pentru cei cu stand-alone-uri, ce temperaturi sunt bune la slickurile alea, trase, etc. Aceste lucruri fac ca sa te simti ca intr-o mare familie, mergi de bucurie, sa te revezi cu prietenii care impartasesc aceeasi pasiune, iar pentru asta toti merita respect maxim) Aproape toti se mandresc ca si-au mai facut cate ceva, ala alta turbina, ala alte gume, setari la suspensii toata lumea are cate ceva cu care sa mai scada ceva secunde.
PRIMA URCARE
Se anunta startul, primii plec pilotii de drift, si ce piloti, EvL Santos cu un urs V8, Radu Vaduva cu o pisica M3Turbo de ~900 cp si Sorin HAI-ul cu alta pisica turbata. Ei sunt primii, ii auzi cum urla si ataca virajele, mai ca iti vine sa renunti la cursa si sa te duci la spectatori. Stabilesc cu Bogdan sa punem slickurile pe urcarea 3 si 4 sa vedem in 1 si 2 ce timp scot cu gumele de strada. Suntem ultimii la start, aranjati cu cap de catre Team Managerul echipei, adica de mine. Va zic dupa si de ce . Din 60 de masini anuntate au ajuns 35 la start dar si cu astia, parca a durat o vesnicie pana a venit si randul nostru. Pleaca Alex primul, se da cu softul de 300 cp, un fel de recunoastere, era prima data la el. Wututututu, si pleaca in injuraturile celor de la stard cu timpanele tiunind. Vine randul meu. Incep grijile.... o tine masina ? O bubui ? 185 cp virgini de cox. Dar trasele... sa o iau cum stiu ? Cum a zis ady ? WTF, ori sant ori timp bun. Se zice la Bucovat ca toti cei care au performat au cazut macar o data in sant sau mai rau, in curtile oamenilor. Incurajator..... Organizatorul imi bate in geam si imi zice sa-mi pun centura si sa plec la si 30. 27...28.... 29..... GO ! Plec tare, ma uit in oglinda fum deloc, taci ca e bine, iau primele viraje bine, ma tin trasele, ajung la virajul doi, la spectatori, full de oameni, cei mai multi veniti vreodata, trec de jandarmi (reperul unde cam tre sa franezi), franez, trasa buna, virajul 3 trasa buna si asa mai departe spre satisfactia mea ca o sa iasa bine urcarea si scadem sub 1:20. Parcurg toate virajele cum trebuie si ajung in gaz maxim la finish. Acolo ne asteapta un cetatean cu o tabla mare metalica unde un un marker scrie timpii. Pentru prima data se dau timpii LIVE, deci poti vedea cum stai. Strabat toata coloana de masini, trec de Alex care era cu un zambet pe bune, ii place la coasta se pare, si merg spre tabla sa vad timpii. 1:20.9 FMM. Iar 1:20 ?!?!?! Si am mers bine ..... Da, e clar, trecem la artileria grea. Slickurile.
URCAREA 2
Il sun pe coborare pe Bogdan, sa treaca urgent la start sa montam slickurile, e groasa. Nu prea ii convenea sa piarda locul bun de la virajul 2 dar sigur nu ii convenea sa se intoarca cu maxi spre targoviste. 5 minute. Atat i-a trebuit sa puna slickurile. Acum incepea greul, sa le incalzim.... Ideea mea era ca in dreptul nostru era un drum perpendicular care ducea spre alte sate, dum bun, asfalt, ideal sa le incalzim pe acolo, numai ca, intre drumul perpendicular si drumul principal era nisip, mult nisip iar gumele incalizite bine + nisip = 0 aderenta pentru ca nisipul intra efectiv in gume si nu mai iesea decat cu penseta. Nu era afacere .... Asa ca plec sa le incalzesc spre zona unde era inchis drumul, circa 200 m, printre masini parcate si politisti nervosi, dar nu aveam ce face, si oricum, era inchis drumul. Facem zig-zaguri pana incepe sa se auda acel zumzet, acel zgomot pe care il asteptam, semnul ca erau lipicioase. Coco le avea deja puse pe masina, si spre surprinderea mea, nu s-au racit, erau calde si ale lui.
Pleaca cei din fata, pleaca Alex si ma pun la start increzator. Ma bate gandul sa plec tare dar mi-e ca rup planetarele, asa ca plec putin mai incet, urmeaza prima curba la dreapta.... o luam blana ? o tine gumele ? pe site spun ca sunt optime peste 50 grade ? Or avea temperatura ? Aflam imediat.... intru tare, gumele tin incredibil de bine, spatele, excelent, mult mai bine ca in prima urcare, ajungem la virajul cu spectatori, un viraj larg, cu ceva mai mare viteza, acum sa vedem, franam putin si ii dam gaz, gumele tin excelent, nicio senzatie de subvirare sau supravirare, eram exact ca pe sinele de tren, urcam increzatori, ajungem la finish si acum sa vedem. Imi fac in cap o retrospectiva si zic ca am mers bine cam peste tot, usor in virajul 4 am gresit putin dar nu era grav, cat sa fie sub 1:20 ? Daca tot 1:20 scot nu mai urc, jur, nu are rost, zic. Vine finishul, si opresc efectiv langa tipul cu tabla sa-mi vad timpul, spre maxima surprindere a lui ca nu se astepta la asa ceva. Plm, cine mai astepta sa parcheze si sa mearga pe jos 200 m. Cobor geamul si ii tip la el, prietenescul, DA-TE ASAAA. Ma uit pe lista, si nu ma vad, 23, cat are 23 ? stai ca acu imi da pe statie, 1:19. ATAAAAAT. Am coborat sub 1:20. A fost o gura de oxigen extraordinar de buna, a fost dovada ca se poate. 2 etape la bucovat cu 1:20 pe linie. Trebuia sa vina si 1:19. E clar, vreau mai mult. Cobor spre regrupare si il sun pe Ady care mi-a zis ca daca fac ce mi-a zis el la urmatoarea mai scad sigur o secunda. Temperatura era in avantajul meu, se incalzea afara, ceea ce inseamna o aderenta si mai buna. Sa coboram, zic.
URCAREA 3
Ne regrupam si ma duc la Alex, omul avea 1:14 iar Coco cu Meganul 1:12. Daca Alex era oricum din alta galaxie, Coco mergea surprinzator de bine. Masina golita extrem, cu plafonul din plexi, slick fata si semi slick spate, motorul stock dar Coco avea avantajul ca era obisnuit cu viteza, omul avea un Kawasaki de curse si se dadea pe circuite in tara si in afara si era obisnuit cu senzatiile. Si acum...... mai era ceva. Coco cand a rupt motorul la Megane Rs, ce a facut ? Si-a luat alt Megane Rs. Eu daca rup ceva stau juma de an pe bara. Psihologic conteaza si asta.
Pun mana pe gume, erau mai calde ca data trecuta, mult mai calde, se apropiau de pragul ca nu prea puteai sa stai cu mana pe ele. Ceea ce era bine, dar nu prea. De ce ? Pentru ca aveam super aderenta pe fata si spatele era stock, gume de strada, cata aderenta sa aibe 245-urile de pe spate ? Era o diferenta mare. Dar ce mai puteam schimba ? Aia e .....
Ma uit la alex, omu era cu laptop-ul in brate, o juca Farmville ? Sa vedem. Deloc, omu isi activa softul de 500 cp. Corectii, parametrii, toate cele. Vine si ma intreaba daca sa plece din launch control. Din partea mea putea sa plece si din marsarier, daca il ajuta, sa plece cum poate. Se pune la start, trec cele 30 de secunde, zgomotul devine mult mai gros, mai gutural asa, pleaca din 4500 rpm cu o diferenta vizibila din masina mea, si urca glont pe serpentine..... Urmeaza JE, ma aliniez. Da, da, plec la si 30 ii zic organizatorului care imi reaminteste sa port centura. Ultima mea grija. Trec secundele si plec turat, la 4000 rpm, primul viraj, intru mult mai tare, fata se aseaza bine, spatele gliseaza usor, imi dau seama ca nu e bine de loc, spatele incepe sa fuga, naspa, urmeaza virajul 2, cu spectatori, e in jur de ora 12, sunt cel putin 2000 de oameni, toti cu telefoanele in mana, trec de jandarmi, franez mai tarziu, ies de pe trasa mea de interior si incerc o abordare mai in viteza, gumele tre sa ma tina, sunt calde, astept, astept, si ma incadrez pe trasa, mai spre exterior dar cu o viteza mai mare.... si se intampla beleaua, fata se incadreaza bine, spatele gliseaza mult, supravirez, simt cu pleaca urat si in jumatea virajului in loc sa ies pe exterior ies pe mijloc, pierd ceva viteza dar datorita softului, sa ii dea Dumnezeu sanatate lui Dragos, masina recupereaza bine (cu softul vechi vroia inferioara) si iesim din viraj, pana la virajul 3 la dreapta imi fac calcule, fortez sau merg cuminte, hai sa mergem cuminte zic, sa nu fortam, sa vedem cum e cu semi driftul, intru in virajul 3 cu treapta 3 in 4000 rpm, dreapta, masina iar pierde spatele dar o face elegant si nu ma arunca de pe trasa, senzatie noua, nu m-am mai intalnit cu asa ceva dar hai sa vedem cum le controlam, e clara treaba, o sa danseze din ce in ce mai mult, si daca e rost de dans, pai dans sa fie, intram in virajul 4 la stanga, tot larg, intru tare dar prudent, spatele pleaca dar controlabil si usor usor incerc sa controlez pana la finish, unde cetateanul de la timpi imi face semn sa merg pana la capat. Asa si fac, dar bag un sprint pe jos pana la el si vad timpii. 1:18. Inca o secunda data jos. 1:18:8 ceva de genul. Deja mi-am batut asteptarile. Cobor mai mult pe ganduri cum sa fortez fara sa o rasucesc pe traseu.....
URCAREA 4
Ultima urcare.... sa vedem vreun 1:17 ? Deja e prea mult pentru ziua de azi, dar de ce nu. Imi dau seama ca e riscul prea mare sa fortez inca o secunda, desi senzatia era ca se poate, cel putin masina poate, mult mai mult, dar secretul era sa car viteza in curbe, sa merg in curbe mai tare, dar deja eram in derapaze mai mult sau mai putin controlate. E ora 13, deci, si mai cald. Aderenta si mai mare pe fata, si mai slaba pe spate. Sa fortam ? Sa nu fortam ? O exista maxi taxi de Targoviste ? Fuck, fie ce o fi, ori la bal ori la spital. Fortam. Aia e, macar o fac dauna onorabil, nu aiurea pe drumuri publice.
Ne asezam la start, eram atat de montat incat nu ma mai interesa nimic. Imi suna telefonul il inchid si il arunc in torpedou fara sa ma uit la cine ma suna. Imi explica din nou, mecanic, organizatorul cum e treaba cu plecatul la si 30, il aprob din cap, si aia e. Stiu ca softul e facut pana la 4500 asa ca plec in limitare. Se face si 30, plec bomba, ce launch control, ce 500 cp, plecare nene de diesel, de data asta cu fum, ori ori, primul viraj, dreapta, franez usor si il iau in gaz maxim pe interior, si controlez usor trasa si ies cat mai in exterior, sa profit de tot drumul, ma incadrez pe exterior, ma uit la jandarmi, nu mai erau, nu conteaza, e un semn, fara frana, aia e, tin treapta 3 pana ajunge pe rosu, spre disperarea sagetii rosii care imi face semne disperate sa schimb, ce sa schimb, jar mananci, ca pe hotii de cai, virajul la stanga, masina danseaza mult, rotiile spate scartaie grav, pedala calcata la podea, masina desi da sa fuga spre exterior, o dirijez din volan spre exterior sa ies unde trebuie, ce e dupa ea ? fac traseul cu spectatori perfect, urmeaza al treilea spre dreapta, gaz si controlare catre exterior, masina derapeaza mult dar daca o controlezi sa iasa unde vrei, ea merge unde ii zici, imi dau seama ca nu trebuie sa merg cum ma duce masina si ca trebuie sa o fac sa mearga dupa cum vreau eu. Punct, am invatat chestia asta, de nevoie, din disperare, iar treaba asta nu o inveti in dreapta sau de pe onboarduri sau pe net, o inveti la volan, mergand la limita, cautand cu disperare sa intri cat mai tare si sa iesi si mai tare, parcurg toate virajele cu gazul la podea, frane usoare de corectare dar pedala la podea, ca la aspirate. Fum in spate mult, dar nu mai mult ca in alte dati, decent pentru coxul si temperatura de afara. Ajung sus, la finish, cu sentimentul ca tre sa fie un timp al dracu de bun. Ajung la coada, trag frana de mana, o las pornita si ii vad pe alex si pe coco deja la tabla. Ii intreb de la departare si imi spun ca Coco are 1:11 si Alex 1:12. Merg sa-mi vad timpul... cat sa fie, sigur e mai mic de 1:18:8 si ma uit pe grafic. 1:18:3. Cu inca jumatate de secunda mai putin. Acum, sa nu il maniez pe Doamne Doamne, se putea si 1:17 dar totusi, era un progres fantastic, indiferent cum as privi situatia.
Ajung acasa fericit, masina a mers extraordinar, o basculanta de multumiri lu' Dragos de la Iasi si celor care mi-au dat sfaturi. In septembrie, ultimul Bucovat, vreau 1:15. Am zis am zis. Mi-am luat gume si pentru spate, slickuri medii, facem cursuri de pilotaj pe Prejmer, totul pentru 1:15.
Atasez niste filmulete si poze cu portocala.
- Fişiere ataşate
-

-

-

-

-

-

-
