A trecut ceva timp de cand nu am mai scris si am mai mesterit pe la masina. I-am reconditionat caseta de directie pentru ca se auzea un clanc clanc la miscari mici in jurul punctului mort si i-am schimbat si insertia din tamponul antirasturnare de la motor, cel care e in spate jos, cu una de la Powerflex. Mai astept sa imi vina a doua parte a tamponului respectiv, adica 2 bucsi si o bucata de metal, tot Powerflex. Constat ca s-a rigidizat mult cu noul tampon, pentru ca nu mai pot sa plec cu a doua de pe loc, dar in mers, raspunsul e mai rapid si masina se simte inchegata.
I-am mai luat 7L de ulei Motul X-Max 0W-40, care se recomanda si pentru Focus RS. O sa urmeze la inceputul lui mai probabil, revizia si schimbul distributiei. Deocamdata sunt super incantat de masina, m-am obisnuit cu ea cat de cat, dar sasiul ascunde secrete nebanuite, e foarte "jucaus" si mai trebuie aprofundat. Spre exemplu e o diferenta uriasa intre cum este setat sasiul de la Opel si cum este cel de la Ford. La Opel ai stabilitate si aderenta deplina, sincer, poti sa faci orice cu masina ca nu intri in bucluc. Nu am condus niciodata un sasiu mai sigur, care sa fie si confortabil cand ai nevoie, si sportiv cand apesi butonul potrivit.
La Ford, sasiul e setat altfel. In sensul in care trebuie sa ii inveti bine reactiile ca sa nu ai surprize. O frana in curba iti destabilizeaza spatele. De asemenea, are si lift-off oversteer, in curba stransa la viteza, daca iei piciorul din gaz, spatele iese si e potolit de ESP. La viteza mare, la frana, la fel, spatele e jucaus. Cumva spatele asta te ajuta sa te inscrii in curba daca inveti sa il stapanesti mai bine, in sensul in care el pleaca putin, dar iti strange trasa din bot si desi motorul apasa greu pe fata, fenomenul de subvirare nu e foarte pregnant.
In alta ordine de idei, m-am obisnuit si cu consumul. In oras, daca e liber, scoti si 13.3. Si nu trebuie sa prinzi toate semafoarele pe verde. Daca mergi mai sportiv, sau e putin mai aglomerat atingi 15-15.5 imediat. Iar daca ai chef de senzatii tari la fiecare acceleratie, 19-19.5 e cifra pe care o cauti. DAR, spre deosebire de o cunostinta cu un Opel Astra J OPC, e super bine. El avea 23.5 pe bord dupa o infuzie de adrenalina.
Imi place cum e gandita masina si cum e setat motorul. O poti conduce lejer sub 2500 rpm, fara sa intre in turbo zone si beneficiezi de pocnete discrete pe evacuare cat sa nu te plictisesti. Intre 3500 si 5800 rpm se dezlantuie animalul, vezi acul de la turbo cum urca in timp ce tot corpul e apasat in scaun. Scaun care este foarte misto la condus sportiv, are sustinere buna, dar nu e atat de confortabil ca cel din Opel pentru un drum mai lung, cred.
Ma descurc ok cu ea in Bucuresti, ma incomodeaza putin raza de bracaj mai mare decat a Opelului, datorita jantelor pe 18 probabil. Adica trebuie sa fac o manevra in plus. Altfel, pe denivelari si gropi, e mai bine sa le eviti, e pacat de jante. Dar daca nu ai incotro, masina nu protesteaza prea urat, nu simti ca iti muta rinichii.
Atasez si cateva poze recente pentru ca am spalat-o si imi e drag de ea
