Iarna este o perioada numai buna de investitii cu cap, sper eu. In urma multor critici, referitoare la jantele mele pe 17, Oz Volcano care nu sunt ce trebuie, sau citez, "jante oribile" dupa cum spune bunul prieten mihaibre, am ales sa imi iau alte jante. Iar alegerea, pentru nu il mai face pe mihai sa aibe obiectiuni privind gusturile mele, au fost fix jantele lui, Team Dynamics 18x8J care au punctul lor forte, greutatea, mai precis, cat de usoare sunt. O janta cantarita ajunge la 9 kg (9.5 kg) cum da producatorul, dar cine stie, probabil ca mihai le-a luat la smirghel sa le mai usureze. In fine, fata de jantele Oz Volcano care cantaresc "incaltate" in jur de 21 kg iar cele de "eReS" cu gume 225/35/19 Runflat ajung la 28 kg. Fac precizarea ca un amic cu un Rs cu aceleasi jante, ba chiar 235/35/19 cat scrie in carte au 24 kg, probabil faptul ca le am runflat inclina balanta in defavoarea mea.
Tot de la Mihai, am mai luat o bara de rigidizare, pentru a face caruta si mai caruta.
Acum, daca tot o ardem motorsport, imi caut niste semi-slick-uri, alegerea mea fiind Federal Rsr, cu toate ca producatorul NU le prezinta ca semi slick, in tara noastra se comercializeaza oarecum fals, semi slick. Am referinte foarte bune privind aceste cauciucuri, raportat calitate-pret.
Un alt upgrate, probabil cel mai important din punctul meu de vedere il consider pompa de motorina, care pe diagnoza face presiune mai mare decat cea veche care era obosita rau.
Oarecum dezamagit, ma consider de turbina, care se pare ca nu face caii pe care ii speram eu (aprox 230 cp), se pare ca, teoretic VNT 1752 de mondeo 2.2 Tdci este posibil sa scoata, undeva la maximum 210 cp, dar tinand cont ca am luat turbina la 2000 roni, nou nouta, nemontata pe masina, ea fiind in jur de 1000 E si considerand ca turbina mea e si ea saracuta pe sfarsite, nu privesc investitia, neaparat ca un upgrate si ca o inlocuire a unui reper deja pe duca.
O alta dezamagire, consider ca posbilitatea tot mai mare ca Bucovatul sa fie organizat sub egida FRAS, ceea ce ne obliga la rollbar, scaune si centuri. Scaune am, centuri am, ei bine, rollbarul este in jur de 1000E si cam necesita decuparea din bord, compromis pe care nu sunt dispus sa il fac. In plus de asta, imi aduce in plus de 40-60 kg, ceea ce inseamna sa dau tot sistemul audio jos, fete de usi, adica sa o golesc complet. Cu alte cuvinte, chiar nu poti sa le ai pe toate in viata....

O veste oarecum buna, este ca un amic din Hunedoara, care este pilot in campionatul regional de coasta, cu un peugeot 305 a trecut la dezvoltarea unui motor de 2.0 diesel, ceea ce conform spuselor lui este baza de la care s-a dezvoltat 2.0 Tdci 136cp (100kw), iar motorul lui despre care vorbesc face 270 cp cu internele stock, oarecum ca motorul 1.9 Tdi-Pd, diferenta fiind la sistemul de injectie care este mult mai restrictiv la TDCI-ul de 100kw.
In primavara am in proiect urmatoarele lucruri:
- curatare admisie (este colmatata intr-un procent ingrijorator)
- anulare EGR - complet
- senzor map 3 bari
- alt traseu de evacuare, mai mare
- inlocuit tot ce inseamna furtun cauciuc cu silicon.
- alt soft
Teoretic cred ca ajung la peste 190 cp (187cp in prezent) dar cu un cuplu mult mai mare in turatii mici.
In vara:
- verificat motorul, compresie etc
- ceasuri boost, temp ulei sau o diagnoza cu tableta sa pot monitoriza in timp real, cred ca merg pe ceasuri.
- ambreiaj intarit
- montat turbina, probabil galeria de evacuare, de studiat daca este bolt-on sau trebuie facuta una custom, tind sa cred ca imi fac ceva custom.
- soft final, targetul meu fiind cat un ST, adica 225 cp si peste 450 nm.
Daca reusesc sa fac performantele acestea, pot considera ca este cel mai puternic 2.0 Tdci din tara. Valorile de cuplu si cai, sunt penibile din punctul meu de vedere raportat la VAG-uri unde se ajunge acum lejer la 300 cp din 1.9Tdi-Pd, ba chiar un Golf Variant se lauda cu aproape 300 cp, dar pentru un Focus Tdci se vrea a fi o realizare impresionanta. Acum..... cat o rezista motorul, nimeni nu stie, poate bubui oricand, dar daca tot am inceput nebunia, chiar vreau sa o duc pana la capat anul acesta, fie ce o fi.
Ps. Am multe repere pe care vreau sa le vand, exemple fiind jantele oribile pe 17, gume noi 225/45/17 (mai exact luate din februarie 2015 cu factura) care au maxim 5000 km, placute de frana, cele din urma chiar sunt noi, le-am folosit maxim 3 luni pentru ca am trecut pe discuri si placute de ST, precum si multe alte repere, unele de dau chiar moca. Am sa fac topic separat pentru ele, nu discutam despre ele aici, dar cei care sunt interesati de principiu pot scrie pe PM.
Am sa revin cu poze, numai bine dragilor si spor la investit in Focusuri
