04 Aug 2018, 14:28

13 Oct 2018, 13:31
13 Oct 2018, 13:41
20 Oct 2018, 22:43
22 Oct 2018, 15:21


22 Oct 2018, 15:50
22 Oct 2018, 19:47
02 Noi 2018, 18:32
02 Noi 2018, 18:51
02 Noi 2018, 21:37
06 Noi 2018, 21:02
07 Dec 2018, 17:50
07 Dec 2018, 18:05
07 Dec 2018, 21:50
08 Dec 2018, 16:33
09 Dec 2018, 16:03


Consumul instantaneu la 240 kmph este de aproximativ 37 L/100km 
09 Dec 2018, 16:10
09 Dec 2018, 16:19
Nu intenționez să risc dejantare că am vrut eu să fac pe viteazul.
09 Dec 2018, 19:13
10 Dec 2018, 09:29
Cei de la edmunds.com explică mai bine sistemul, au desfăcut mai multe trim-uri de focus mk3 și le-au comparat între ele, au și poze.$1 scrie:$2acPherson strut front suspension is pretty much the default in the compact segment these days, and so it is with the 2012 Ford Focus. The internal damping of the struts varies throughout the model range, but externally they look the same.
The front struts use the same housing but the internal valving is significantly different to produce more damping in cornering situations, which are dominated by the low internal piston speeds associated with body roll, not the high-speed staccato hammering of bumps. "More low speed damping" is therefore a phrase that applies to the rate at which the suspension strokes, not the vehicle's speed on the road.
$1 scrie:$2he trailing arm is tasked with fore-aft wheel location, so it doesn't need to be laterally stiff. In fact, a little sideways flexibility here is a good thing as the long primary lower link (white) and the shorter toe link (red) swing through vastly different arcs to create the desired amount of dynamic toe-in, sometimes referred to as roll understeer.
Meanwhile, our upper camber link (yellow) is characterized by an obvious curve that allows it to loop under the unibody and still maintain a favorable high-mount position at the pivot points.
The shock absorber's lower mount ties directly to the rear suspension upright for a 1-to-1 motion ratio, a move that allows for precise and efficient damping.
That damping varies in about three steps throughout the Focus lineup, and our Titanium with the handling package has the most aggressive of them all. But you can't tell from the outside, where they all look like black-painted shocks.
$1 scrie:$2lso, rack-mount EPS retains a bit of natural mechanical steering feel because the u-joints in the steering shaft and the rack and pinion enmeshment are directly connected to the steering wheel. Column EPS utterly filters out this mechanical feel because all of those components exist "behind" the assist curtain, making it easier for column EPS to feel video-gamey.
Of course tire self-aligning torque that's created through caster, dynamic cornering loads and the tire's own internal construction is still in danger of being masked by rack EPS, but the Focus team has done a good job of carefully tuning the EPS assist levels to allow the driver to get a good sense of it all. On top of that Ford's EPS system is programmed to auto-correct for crosswinds and extreme road crown so you don't have to crank in any steering to drive straight in such conditions.

Alcoolul sau fumatul de diverse plante uscate mi-au oferit trăiri modice în comparație cu pilotajul (că nu îi poți spune condus) în asemenea condiții (pentru mine).
10 Dec 2018, 10:04
Daca cu arcurile de fabrica se misca asa....sa vezi cu eibach pro kit cum e:). O sa zici ca alea de fabrica erau elastic. Pe mine nu m-au impresionat absolut deloc. Ba chiar suspensia mi s-a parut moale la viteze mari.10 Dec 2018, 10:43
N-au treabă arcurile
Amortizoarele se întăresc în curbe (din ce am citit, nu mă declar cunoscător). Din ce știu arcurile au rolul de susținere a masei mașinii (deci ar trebui să amelioreze bine de tot tangajul), habar n-am dacă ajută și la ruliu, probabil că sigur nu încurcă.
Turometrul era în jurul a ~5600 rpm (în treapta 6).
Și mie mi se pare că la viteze de 70-90 kmph înclinația mașinii în curbă este enervantă. Vine ca o surpriză plăcută dinamica la peste ~120 kmph (am urcat Predeal cu 120+ și se comportă mult mai ok decât cu 80 pe același drum). În fine, eu sunt mulțumit de vehicul, am ales să nu schimb nimic la suspensie după o întâmplare nefericită pe drumurile patriei (conduceam noaptea cu 120 kmph pe DN2 și am trecut cu viteza aia peste cele vreo 4 seturi de cale ferată, sau câte sunt ele, de la intrarea în Roman - cum vii dinspre Iași).
Surprinzător am trecut peste evenimentul ăla fără nicio urmare, incredibil. 
10 Dec 2018, 10:51
10 Dec 2018, 11:07
10 Dec 2018, 12:40

pe față
:D:D 10 Dec 2018, 13:32
10 Dec 2018, 13:42
10 Dec 2018, 13:50
10 Dec 2018, 14:53
14 Feb 2019, 07:20