Totul despre membri

Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 04 Aug 2018, 14:28

Update mașină:

Merge excelent, se comportă exemplar pe drum. Nu am nimic de reproșat vehiculului, e genială mașina :D

Câteva poze noi după o spălare și 22.000 km :D/

Și prima zgârietură "obținută" în trafic (m-a lovit ușor o cucoană în trafic, era cu telefonul la ureche)... Nu se vede în poze dar există pe undeva pe bara spate :(

Mi-am propus să le rezolv la un an, pe asigurare.

Costi
Fişiere ataşate
IMG_20180804_143539.jpg
IMG_20180804_143552.jpg
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 13 Oct 2018, 13:31

Din nefericire n-am mai apucat să spăl mașina de ceva vreme, și ca să mă revanșez am dus-o la un detailing :)

Trebuie să mai documentez ceva pe partea de condus și feeling la volan, voi reveni în curând cu detalii video :)

Costi
Fişiere ataşate
IMG_20181013_142039.jpg
IMG_20181013_141939.jpg
IMG_20181013_140934.jpg
IMG_20181013_135712.jpg
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 13 Oct 2018, 13:41

Arata intr-un mare fel. Ar fi interesant sa faci un POV drive
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 20 Oct 2018, 22:43

Am un clip brut filmat cu telefonul, din nefericire calitatea este sub medie (nu se vede bine kilometrajul electronic din cauza setărilor de luminozitate de cacao).

O să folosesc un filtru de imagine dar nu va fi cine știe ce, acum lucrez la montaj.

Cred că va fi gata mâine, dau share la link imediat după ce îl pun pe YouTube.

Costi
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 22 Oct 2018, 15:21

Putin back story:

M-am trezit dimineata si mi-era o mare pofta de gratar (in special mici). Si na, cum era duminica (am filmat clipul in 14.10.2018) destul de tarziu, nu mai aveam timp de facut gratare... deci hai la Kaufland ca astia au mici buni :)

Din pacate niste insecte suparate mi-au murdarit parbrizul :(

Am "incalzit putin" masinuta pana sa ajung acolo (initial era curata dar de la "incalzire" au aparut diverse insecte moarte pe parbriz) :D

https://www.youtube.com/watch?v=NeFnU3mRsIs

Scuzati calitatea :(
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 22 Oct 2018, 15:50

Data viitoare DISP OFF musai. CU ce filmezi ? Lumina batea direct in fata si nu se vede cum trebuie
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 22 Oct 2018, 19:47

Am filmat cu o mizerie de telefon. Sincer nici nu voiam să pun clipul pe net, flicker disperant de la navigație și vitezometrul digital aproape că nu se vede, dar... Pe la minutul 4 e o parte mișto tare :)
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 02 Noi 2018, 18:32

Mersi A N D R E I pentru antigel și seringa cu care am scos surplusul afară!

P.S.: Faine focoasele :))
Fişiere ataşate
IMG-20181102-WA0004.jpg
IMG_20181102_155258.jpg
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 02 Noi 2018, 18:51

Cu placere. De mentionat ca am am pus prea mult antigel din cauza vasului inclinat. Am rezolvat cu o seringa.
Mersi pentru plimbare cu racheta. Chiar se simte softul.
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde dorinelis » 02 Noi 2018, 21:37

Frumoooos baieti :))
Avatar utilizator
dorinelis
Gold Member
 
Mesaje: 792
Membru din: 23 Iun 2015, 11:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Mk3 Facelift, 1.5 EB 150 cp Moondust Silver

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 06 Noi 2018, 21:02

Mulțumim mulțumim :)
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 07 Dec 2018, 17:50

Am adus mici modificări la vehicul (gume noi de iarnă - 205/55 R16) și timpi noi la sprint.

0-200 kmph: 26,5s

https://youtu.be/xSJ1JoS0yhA
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 07 Dec 2018, 18:05

Mi se pare ca ai cam ratat schimburile de trepte, cel puțin una. Ce gume ai pus?
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 07 Dec 2018, 21:50

Salut, da, am ratat 4->5. Am pierdut o jumătate de secundă cel puțin acolo :-S

Gumele sunt Hankook :)
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 08 Dec 2018, 16:33

Ai pus tot pe 17? sau ai alte jante pe 16?


Edit: Imi amintesc, parca ziceai ca ai jante de tabla pe 16...
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 09 Dec 2018, 16:03

Am jante de tablă pe 16", cu capace roșu-negru (le vezi în primele postări în thread) :)

În altă ordine de idei, am făcut ieri un drum neprevăzut până la București și nu m-am putut abține.

Am dat un top speed pe autostradă (la întoarcere), deci urcam o foarte ușoară rampă. N-am apucat să fac poze sau filmări la viteza aia, că era scary rău dacă îți luai ochii de pe drum (era ora 7 seara, deci întuneric și începea să plouă) :))

La 240 kmph, senzația este... De nedescris, cel mai tare high pe care l-am avut eu vreodată. Nu neapărat din cauza vitezei ci din cauză că nu trăiești cu impresia că mașina vrea să te omoare la orice viraj.

E ireal de precisă mașina, deci întărirea automată a suspensiei e nebunie. Direcția la fel, controlul e perfect și la viteze mari. Pe mine Ford m-a cucerit cu felul în care au construit mașina asta, următoarea mașină va fi cu siguranță tot Ford. Dacă interesează pe careva :)) Consumul instantaneu la 240 kmph este de aproximativ 37 L/100km =))

Nu sunt genul care să promoveze mersul ilegal, mai ales de genul ăsta pe drumurile publice, dar senzația e extraordinară :-"

Drumuri bune tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 09 Dec 2018, 16:10

Acum vine intrebarea de baraj. Ce indice de viteza ai la avelopele de iarna?
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 09 Dec 2018, 16:19

W (270 kmph). Așa aveau anvelopele de vară (că a venit cu Michelin de vară mașina) și am luat la fel :) Nu intenționez să risc dejantare că am vrut eu să fac pe viteazul. :)
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde alyn_acn » 09 Dec 2018, 19:13

Care întărire automata a suspensie, ca nu exista asa ceva pe mk3??
Sau ai vrut sa spui a direcției?
Cauta simplu pe Google : problema xyz/clubford
Regulament forum : ucp.php?mode=terms
Avatar utilizator
alyn_acn
 
Mesaje: 3865
Membru din: 17 Noi 2009, 18:48
Localitate: Mioveni-Pitesti
Maşina: Ford Mondeo Titanium
VIN: WF0EXXWPCEFKxxxxx

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 10 Dec 2018, 09:29

Salut. Nu m-am referit la direcție, am vrut să spun întărirea suspensiei (scăderea semnificativă a efectului de ruliu). :) Cei de la edmunds.com explică mai bine sistemul, au desfăcut mai multe trim-uri de focus mk3 și le-au comparat între ele, au și poze.

Uite ce spun ei despre suspensia față:

MacPherson strut front suspension is pretty much the default in the compact segment these days, and so it is with the 2012 Ford Focus. The internal damping of the struts varies throughout the model range, but externally they look the same.

The front struts use the same housing but the internal valving is significantly different to produce more damping in cornering situations, which are dominated by the low internal piston speeds associated with body roll, not the high-speed staccato hammering of bumps. "More low speed damping" is therefore a phrase that applies to the rate at which the suspension strokes, not the vehicle's speed on the road.


Despre suspensia spate:

The trailing arm is tasked with fore-aft wheel location, so it doesn't need to be laterally stiff. In fact, a little sideways flexibility here is a good thing as the long primary lower link (white) and the shorter toe link (red) swing through vastly different arcs to create the desired amount of dynamic toe-in, sometimes referred to as roll understeer.

Meanwhile, our upper camber link (yellow) is characterized by an obvious curve that allows it to loop under the unibody and still maintain a favorable high-mount position at the pivot points.

The shock absorber's lower mount ties directly to the rear suspension upright for a 1-to-1 motion ratio, a move that allows for precise and efficient damping.

That damping varies in about three steps throughout the Focus lineup, and our Titanium with the handling package has the most aggressive of them all. But you can't tell from the outside, where they all look like black-painted shocks.


O altă treabă mișto rău făcută de Ford cu direcția e tot așa explicată foarte bine de către cei de la edmunds.com:

Also, rack-mount EPS retains a bit of natural mechanical steering feel because the u-joints in the steering shaft and the rack and pinion enmeshment are directly connected to the steering wheel. Column EPS utterly filters out this mechanical feel because all of those components exist "behind" the assist curtain, making it easier for column EPS to feel video-gamey.

Of course tire self-aligning torque that's created through caster, dynamic cornering loads and the tire's own internal construction is still in danger of being masked by rack EPS, but the Focus team has done a good job of carefully tuning the EPS assist levels to allow the driver to get a good sense of it all. On top of that Ford's EPS system is programmed to auto-correct for crosswinds and extreme road crown so you don't have to crank in any steering to drive straight in such conditions.


Și chiar așa e, la viteze foarte mari e incredibil de ușor să conduci mașina. Nu se înclină aproape deloc, volanul e surprinzător de responsiv și îți dai seama ce impact major are vântul asupra vehiculului la viteze de peste 200 kmph. Pot confirma ce au spus cei de la edmunds.com, nu a fost mult ruliu (din feeling acuma, mi se pare că se înclină semnificativ mai pronunțat la 80 kmph decât la 160 kmph) și direcția e făcută (și) pentru... șoferi neexperimentați :)

Am mers tare și cu alte mașini, și față de mașina precedentă pe care am avut-o (era preparată), la 200+ kmph nu te simțeai în prea mare siguranță. Da, mergeai repede dar aveai ruliu pronunțat față de viteze mai mici și simțeai bine de tot vântul sau dacă depășeai ceva cu un gabarit mai mare. Era înfricoșător, adică realizai că mașina se comportă ceva de genul "frate e viața ta, eu doar te duc din A în B", în Ford ai un sentiment ciudat de siguranță... adică toate simțurile tale sunt în overdrive dar sentimentul e... v-am spus, nu știu cum să vă explic :)

În concluzie, este foarte ușor să conduci un Focus. Eu am fost cu adevărat impresionat de rezultatele muncii inginerilor de la Ford, așa cum v-am spus, senzația este ireală. Cel mai tare high ever! E ca un drog, mai vreau măcar încă o dată :)) Alcoolul sau fumatul de diverse plante uscate mi-au oferit trăiri modice în comparație cu pilotajul (că nu îi poți spune condus) în asemenea condiții (pentru mine).

@A N D R E I: Mai știi când ne-am întâlnit că discutam despre subiectul ăsta? Așa îmi spusese vânzătorul de la reprezentanță (că suspensia se adaptează condițiilor de drum) iar când am mers împreună ne-am dat seama că a mea e mai stabilă și am dat "vina" pe scaunele sport. La momentul ăla am zis că m-a vrăjit omul de la reprezentanță doar doar o să-i cumpăr mașina. Nu cred în final că m-a mințit :)

Numai bine!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde djkoss86 » 10 Dec 2018, 10:04

:)) Daca cu arcurile de fabrica se misca asa....sa vezi cu eibach pro kit cum e:). O sa zici ca alea de fabrica erau elastic. Pe mine nu m-au impresionat absolut deloc. Ba chiar suspensia mi s-a parut moale la viteze mari.

Pe de alta parte....mi se pare o viteza cam mare pentru un motoras de 1.5. La cat statea turometrul ? 6000 rpm ? Mai verifica odata viteza cu GPS-ul. Ma indoiesc ca foca merge atat de departe:)).
Focus MK 3.5 sedan 2.0 tdci
Avatar utilizator
djkoss86
Gold Member
 
Mesaje: 722
Membru din: 23 Iun 2010, 00:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: MK 3.5 sedan 2.0 tdci

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 10 Dec 2018, 10:43

Am verificat. 240 kmph :) N-au treabă arcurile :) Amortizoarele se întăresc în curbe (din ce am citit, nu mă declar cunoscător). Din ce știu arcurile au rolul de susținere a masei mașinii (deci ar trebui să amelioreze bine de tot tangajul), habar n-am dacă ajută și la ruliu, probabil că sigur nu încurcă. :D Turometrul era în jurul a ~5600 rpm (în treapta 6).

Nu zic că nu este așa cum zici tu cu alte arcuri. :D Și mie mi se pare că la viteze de 70-90 kmph înclinația mașinii în curbă este enervantă. Vine ca o surpriză plăcută dinamica la peste ~120 kmph (am urcat Predeal cu 120+ și se comportă mult mai ok decât cu 80 pe același drum). În fine, eu sunt mulțumit de vehicul, am ales să nu schimb nimic la suspensie după o întâmplare nefericită pe drumurile patriei (conduceam noaptea cu 120 kmph pe DN2 și am trecut cu viteza aia peste cele vreo 4 seturi de cale ferată, sau câte sunt ele, de la intrarea în Roman - cum vii dinspre Iași). :)) Surprinzător am trecut peste evenimentul ăla fără nicio urmare, incredibil.

În fine, dacă o să mai am treabă prin București o să mă pregătesc cu o filmare. De data asta a fost așa, cam pe nepusă masă :)

Numai bine!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 10 Dec 2018, 10:51

@CostiCosti123, posibil din cauza scaunelor si din cauza ca eu am o oarecare "frica" sa ma bazez pe ea. Ti-am povestit ca intr-o curba (din poza), reveneam din depasire(aveam 14x km/h) si cand am intrat pe banda erau niste sleauri care mi-au dat o senzatie super naspa. Si de atunci mi-a mai scazut putin increderea, cu toat ca nu e un lucru rau, de obicei conduc foarte prudent si nu ma bazez mult pe masina.
Fişiere ataşate
Untitled.jpg
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde alyn_acn » 10 Dec 2018, 11:07

Ca sa devina mai rigide sau mai moi, amortizarele trebuie controlate electronic, ca nu au ele cum sa "simta" cu ce vitez a se deplaseaza masina!
Singurul Focus care are amortizoare adaptive, este Focus RS!
Amortizoarele controlate electronic sunt umplute cu un ulei care contine particule metalice, iar la trecerea unui anumit curent prin ele, acele particule fac ca amortizoarele sa devina mai tari sau mai moi!
Focus ul normal are doua modele de suspensie, normala si sport, singura diferenta dintre ele fiind niste arcuri mai scurte si probabil putin mai rigide! In rest, mecanica este identica pe toate variantele si motorizarile!
Da, directia este adaptiva!
Cauta simplu pe Google : problema xyz/clubford
Regulament forum : ucp.php?mode=terms
Avatar utilizator
alyn_acn
 
Mesaje: 3865
Membru din: 17 Noi 2009, 18:48
Localitate: Mioveni-Pitesti
Maşina: Ford Mondeo Titanium
VIN: WF0EXXWPCEFKxxxxx

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 10 Dec 2018, 12:40

Wow. Curba nu pare deloc periculoasă, te cred că te-ai speriat. Și eu m-aș fi speriat...

Cât despre suspensie, nu știu cum să-ți explic să mă fac înțeles, nu e domeniul meu. Am căutat pe Google "low speed damping" și ce explică oamenii pe acolo este exact ce am experimentat eu.

Din ce înțeleg, când dai de o denivelare este activ un circuit care permite un debit mai mare față de circuitul normal cu debit mai mic și bănuiesc că eu experimentam condusul cu amortizoarele de pe interiorul curbei în "low speed damping".

Cei de la edmunds.com susțin că există suspensii diferite în funcție de trim. Explică foarte fain diferențele de stabilitate în curbe față de stabilitatea la denivelări într-un articol despre suspensia Focus ST din 2013 și fac comparații cu alte sisteme de suspensie de pe alte trim-uri (fiind americani, ei au scris și despre SEL, SE, S, Titanium, etc). Dacă am greșit ceva tehnicalități, vin cu scuzele de rigoare, nu e cu intenție să dezinformez :)

În fine, nu are rost să ne pierdem în astfel de detalii, că începusem de la senzația avută la condus și... îți pune un mare :D pe față :D:D:D

Ideea e că ce-au făcut inginerii pe acolo este ceva extraordinar.

Numai bine!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde alyn_acn » 10 Dec 2018, 13:32

Daca vorbim de ST, da, suspensia este putin diferita, inclusiv arcurile si amortizoarele!
Ca au un comportament anume la denivelari, sunt total de acord, poate exista asa ceva pe Focus (desi nu am vazut sau auzit pana acum de asa ceva si am avut mai multe modele de Focus), dar pana la expresia ta cu intarirea automata a suspensiei la viteza, e cale lunga!
Si nu compara Focus de America, cu Focus de Europa!
Da, Focusul este o masina foarte distractiv de condus!
Eu ma opresc aici, spor in continuare cu masinuta! =D>
Cauta simplu pe Google : problema xyz/clubford
Regulament forum : ucp.php?mode=terms
Avatar utilizator
alyn_acn
 
Mesaje: 3865
Membru din: 17 Noi 2009, 18:48
Localitate: Mioveni-Pitesti
Maşina: Ford Mondeo Titanium
VIN: WF0EXXWPCEFKxxxxx

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde djkoss86 » 10 Dec 2018, 13:42

Si eu zic ca n-are nici o treaba. ST/RS au suspensii total diferite.

Diferenta de handling/tangaj s-a simtit major odata cu schimbarea arcurilor si scaderea centrului de greutate. Amortizoarele OEM sunt o combinate de gaz/ulei si nimic mai mult.
Focus MK 3.5 sedan 2.0 tdci
Avatar utilizator
djkoss86
Gold Member
 
Mesaje: 722
Membru din: 23 Iun 2010, 00:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: MK 3.5 sedan 2.0 tdci

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 10 Dec 2018, 13:50

Mersi Alin, să fie! Acum mi-am dat seama că n-am pus links către articolele cu pricina (poate vrea careva dintre voi să le citească). Sincer, n-am găsit nimic din partea noastră a lumii care să explice fenomenul întâlnit, că m-a mâncat curiozitatea. Văd că edit nu mai pot da, le las aici (o să găsiți acolo și ce am scris în quote cu câteva postări în urmă):

https://www.edmunds.com/car-reviews/tra ... round.html
https://www.edmunds.com/car-reviews/tra ... round.html

Numai bine!

edit:

@djkoss86: Cum se comportă maşina la viteze mari? De am fi mai aproape te-aș căuta să mă iei și pe mine la o plimbare, să văd cum sunt arcurile ca feeling, ce modificări aduc la viteze mari față de cum se simt la viteze mici, etc. Îmi plac chestiile astea :P
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde djkoss86 » 10 Dec 2018, 14:53

Nu se mai clatina ca o barca, asta for sure.

Pe viraje spatele sta senzational fata de cum era cu arcurile de fabrica care dupa gustul meu se inclinau prea mult, nu era o senzatie prea placuta. Am si scris in jurnal cand am luat masina, eram dezamagit de stabilitate. Intre timp am facut niste upgrade-uri pentru a scapa de senzatia aia:

- dunlop sport maxx RT II pentru vara;
- tampon antibalans de focus ST;
- arcuri eibach pro kit;

Sincer, ar fi trebuit si alte amortizoare. Daca mai am masina cand se uzeaza asta, sigur pun bilstein B8. Adica confortul s-a pastrat, insa arcurile eibach au un fel aparte de a tine masina pe sosea/denivelari fata de suspensia stock, efectiv simti cum roata sta lipita de asfalt in orice conditii.

Cred ca toate astea contribuie la cum se simte/conduce masina acum.

Cand treci prin Bucuresti, be my guest, insa tre sa fie o zi cu asfaltul uscat (am acum pneuri de iarna pe 16). Senzatia completa e cu cele de vara.
Focus MK 3.5 sedan 2.0 tdci
Avatar utilizator
djkoss86
Gold Member
 
Mesaje: 722
Membru din: 23 Iun 2010, 00:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: MK 3.5 sedan 2.0 tdci

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 14 Feb 2019, 07:20

Vești proaste... Din nefericire am fost implicat în două evenimente rutiere într-o singură lună.

Aparent autoritățile din Brașov n-au bani de materiale antiderapante... Rezultatul: în 17.01.2019 pe la 7 dimineața am alunecat pe un drum secundar și am atins un vehicul parcat. Ghinionul proprietarei mașinii respective a fost că a ajuns să fie lovită de 3 autovehicule în dimineața cu pricina (7:00 eu, 7:18 altcineva și 7:30 din nou). Nu a fost vina mea în condițiile alea (aveam 20 kmph).

Toate bune și frumoase, am deschis dosar CASCO, de reparat aripa dreapta spate, portiera dreapta spate și revopsit bara spate. Am zis că o fac după ce trece iarna, să nu mai adun vreo zgârietură și să mă oftic.

IMG_20190117_102232.jpg


Aseară, pe la 18:40 am mai pățit una, de data asta urâtă. Mergeam pe un drum neiluminat pe lângă fostele sere Brașov (e în Sânpetru locația, pentru cei care cunosc mai puțin zona Brașov) și văd un cetățean mergând pe stradă, cu spatele spre mine. Ok, dau să îl ocolesc. Ajung în dreptul lui, mai trag stânga cât se poate în siguranță (explic mai jos) și efectiv cade peste mașina mea (mi-a rupt oglinda, îndoit aripa dreapta față și crăpat bine parbrizul). Mergeam cu aproximativ 30 kmph la momentul incidentului.

Comedia dracului de aici: un martor sună la 112 cât eu îl verific pe om dacă mai trăiește, și surpriză! Sforăia maxim și duhnea a alcool rău de tot. Bineînțeles, ținea în mână un pet de Ciucaș de 1L, impactul fiind ușor, l-a ținut "cu succes" la piept.

Fast forward: cetățeanul se ridică, devine ușor recalcitrant, pleacă pe jos "spre Brașov". A refuzat controlul medical sub semnătură, nu a vrut să sufle inițial în etilotest, în fine. Am suflat eu, rezultat 0.00, la 15 minute de convingere / amenințări din partea polițiștilor suflă (cu succes) și cetățeanul (că sufla întrerupt și nu se citea corect rezultatul), iese un rezultat de 0.68 - habar n-am dacă e mult sau puțin. Chestia asta se întâmplase la o oră după eveniment deci e posibil să mai fi scăzut alcoolemia în aerul expirat puțin (ajuta faptul că erau -4°C afară, probabil).

Am făcut poze, filmări cu cetățeanul turmentat pe care nu le voi face publice din motive ce țin de demnitatea persoanei. Dacă omul cădea o fracțiune de secundă mai repede, eram cu roțile pe el. Pe jos era umezeală înghețată, nu se aluneca dar lungea puțin distanțele de frânare. Bineînțeles, că trăim în România, aveam un Schumacher lipit de mine în spate și un altul, tot Schumacher și ăla, venind pe contrasens și făcând din faruri să-i "fac loc" (eu tot viram stânga să îl feresc pe individul care într-un final a ajuns pe mine). Iarăși, dacă cădea după mine, era Schumacher din spate cu roțile pe el. A avut cel mai mare noroc omul ăsta, aș putea spune că indirect i-am salvat viața... Ah, până nu uit - drumul avea 6m lățime și sincer n-am crezut că se duce omul pe o parte când am dat să-l ocolesc.

După aproximativ 2 ore de cercetări, măsurători și declarații la fața locului, am terminat acolo cu poliția și m-am întors acasă (ieșisem din parcare și mersesem aproximativ 200 de metri).

Vehiculul va ajunge din nou la constatare CASCO, și de data asta îl las la reprezentanță să le rezolv pe toate (pe lângă daune am revizia de făcut și plăcuțe de frână de schimbat).

IMG_20190213_214651.jpg


în încheiere, să descriu într-un mod plastic ultima lună de aventuri automobilistice: am primit din partea vieții multă m..., de-mi vine să mă mut pe Marte. Cel mai de c.... sentiment când ești implicat în c....... care nu sunt din vina ta...
Ultima oară modificat de alyn_acn pe 14 Feb 2019, 07:55, modificat 1 dată în total.
Motiv: Sa pastram totusi un limbaj civilizat!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login