Vești proaste... Din nefericire am fost implicat în două evenimente rutiere într-o singură lună.
Aparent autoritățile din Brașov n-au bani de materiale antiderapante... Rezultatul: în 17.01.2019 pe la 7 dimineața am alunecat pe un drum secundar și am atins un vehicul parcat. Ghinionul proprietarei mașinii respective a fost că a ajuns să fie lovită de 3 autovehicule în dimineața cu pricina (7:00 eu, 7:18 altcineva și 7:30 din nou). Nu a fost vina mea în condițiile alea (aveam 20 kmph).
Toate bune și frumoase, am deschis dosar CASCO, de reparat aripa dreapta spate, portiera dreapta spate și revopsit bara spate. Am zis că o fac după ce trece iarna, să nu mai adun vreo zgârietură și să mă oftic.
Aseară, pe la 18:40 am mai pățit una, de data asta urâtă. Mergeam pe un drum neiluminat pe lângă fostele sere Brașov (e în Sânpetru locația, pentru cei care cunosc mai puțin zona Brașov) și văd un cetățean mergând pe stradă, cu spatele spre mine. Ok, dau să îl ocolesc. Ajung în dreptul lui, mai trag stânga cât se poate în siguranță (explic mai jos) și efectiv cade peste mașina mea (mi-a rupt oglinda, îndoit aripa dreapta față și crăpat bine parbrizul). Mergeam cu aproximativ 30 kmph la momentul incidentului.
Comedia dracului de aici: un martor sună la 112 cât eu îl verific pe om dacă mai trăiește, și surpriză! Sforăia maxim și duhnea a alcool rău de tot. Bineînțeles, ținea în mână un pet de Ciucaș de 1L, impactul fiind ușor, l-a ținut "cu succes" la piept.
Fast forward: cetățeanul se ridică, devine ușor recalcitrant, pleacă pe jos "spre Brașov". A refuzat controlul medical sub semnătură, nu a vrut să sufle inițial în etilotest, în fine. Am suflat eu, rezultat 0.00, la 15 minute de convingere / amenințări din partea polițiștilor suflă (cu succes) și cetățeanul (că sufla întrerupt și nu se citea corect rezultatul), iese un rezultat de 0.68 - habar n-am dacă e mult sau puțin. Chestia asta se întâmplase la o oră după eveniment deci e posibil să mai fi scăzut alcoolemia în aerul expirat puțin (ajuta faptul că erau -4°C afară, probabil).
Am făcut poze, filmări cu cetățeanul turmentat pe care nu le voi face publice din motive ce țin de demnitatea persoanei. Dacă omul cădea o fracțiune de secundă mai repede, eram cu roțile pe el. Pe jos era umezeală înghețată, nu se aluneca dar lungea puțin distanțele de frânare. Bineînțeles, că trăim în România, aveam un Schumacher lipit de mine în spate și un altul, tot Schumacher și ăla, venind pe contrasens și făcând din faruri să-i "fac loc" (eu tot viram stânga să îl feresc pe individul care într-un final a ajuns pe mine). Iarăși, dacă cădea după mine, era Schumacher din spate cu roțile pe el. A avut cel mai mare noroc omul ăsta, aș putea spune că indirect i-am salvat viața... Ah, până nu uit - drumul avea 6m lățime și sincer n-am crezut că se duce omul pe o parte când am dat să-l ocolesc.
După aproximativ 2 ore de cercetări, măsurători și declarații la fața locului, am terminat acolo cu poliția și m-am întors acasă (ieșisem din parcare și mersesem aproximativ 200 de metri).
Vehiculul va ajunge din nou la constatare CASCO, și de data asta îl las la reprezentanță să le rezolv pe toate (pe lângă daune am revizia de făcut și plăcuțe de frână de schimbat).
în încheiere, să descriu într-un mod plastic ultima lună de aventuri automobilistice: am primit din partea vieții multă
m..., de-mi vine să mă mut pe Marte. Cel mai de
c.... sentiment când ești implicat în
c....... care nu sunt din vina ta...