***Later edit: Cei care au probeleme cu deschiderea imaginilor la rezolutia initiala pot da click dreapta pe imagine - open image in a new tab ***
Odata cu vremea rea a venit si timpul update-urilor, ca tot petrec mai mult timp in casa.
De la ultima spovedanie am schimbat volanul cu unul in stare buna, care avea atat pielea cat si ornamentele cromate in stare buna. Am inlocuit si airbagul pentru ca emblema incepuse sa se cojeasca.
Am profitate de ultimele zile calduroase pentru a da bordul jos si a aranja cablurile in spatele lui. Cand am schimbat instalatiile de pe masina am inceput intai cu bordul ceea ce a fost o greseala destul de mare. Toate instalatiile se unesc sub bord iar cu el pe pozitie este foarte greu sa le rutezi cum trebuie sau sa le clipsezi pe pozitia initiala. Din cauza asta iarna trecuta aveam fel si fel de vibratii cand era masina rece. Anul asta se pare ca le-am rezolvat. Cu ocazia asta am upgradat instalatia electrica de bord cu una de facelift full options si am tras si firul de alarma intre usa si instalatia de plafon (aparent acest fir e pur optional). A trebuit sa mut si butonul de esp off.
Cred ca pentru prima data de cand am facut conversii/demontat-montat borduri nu am avut absolut nici cea mai mica eroare.
[quote="The29041993" at: 03 Sep 2019, 17:25]
#performanceblue[/quote]
Asa cum spuneam, acum mai bine de o luna, incepusem sa imi doresc foarte tare culoarea performance blue. Si pentru ca masina mea arata ca si cum fusese salvata de la remat, m-am gandit ca pot sa imbin utilul cu placutul. Sincer, momentul era asteptat inca de acum 6 ani, de cand am luat masina dar mereu mecanica si confortul au fost pe primul loc, nefiind omul care sa puna prea mare accent pe ce cred altii.
Drept urmare, acum 2 luni (23 sept) m-am apucat de cel mai mare si complicat proces pe care l-am facut pana acum: revopsirea integrala a masinii.
Am inceput prin a demonta masina, urmand ca dupa o baie sanatoasa sa evaluam problemele gasite. La cateva ma asteptam, dar majoritatea au venit sub forma de surprize neplacute, masina lasand impresia ca e destul de sanatoasa din afara.
Am demontat aripile, care in mod evident erau mancate in partea de jos, plasticele de sub praguri, interiorul complet, barile, carenajele si alte trim-uri.
Ma asteptam sa am probleme cu aripile fata, usa de la sofer si un punct inflorit din interior spre exterior la pragul stanga. Din pacate situatia era mai grava, asa cum reiese din pozele de mai jos:
Asadar pragul din stanga era putred complet, cel din dreapta partial, podeaua prezenta rugina adanca in zona doapelor tehnologice, usa de la sofer se cerea schimbata, aripile la fel + mici probleme de tinichigerie. Am inceput prin a taia tot ce era ruginit, tratata tabla la zonele de imbinare, sudat metal nou peste, zinc primer, epoxy primer si kit unde era cazul.
Aripile au fost testate pe masina, dupa ce s-au facut ajustarile necesare pentru a pica "la line" au fost matuite si imbracate in 3 straturi de primer epoxy pentru protectie anticoroziva de durata :
Acelasi tratament l-au primit toate zonele cu puncte de rugina unde a trebuit sa se polizeze pana la metal.
deja in punctul acesta ma apropiam mai mult de o restarurare decat de o simpla revopsire.
Evident podeaua a fost curatata iar unde a fost nevoie s-au sudat petece, tabla a fost tratata, aplicat zinc, mastic, grund anticoroziv.
Dupa o vizita pe la cateva standuri, am decis sa raman la planul initial, acela de a face o schimbare de culoare. Am trecut de la Navy Blue la Performance Blue. Mi-ar fi placut ceva mai excentric dar mi-am dorit sa raman la o varianta specifica anului si modelului fara o vizita la RAR