Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
30 Ian 2008, 00:36
1.folosesc spray pt pornit motorul(al meu e diesel-fara turbina).risc ceva facand asta?
2.am discurile(ventilate) uzate la cota de inlocuire data de producator(18mm).stie cineva sa se fi "rupt" discurile pe masina?
PS:un "sef" de service mi-a zis ca spray-ul de pornit motorul sparge pistoanele.mi se pare tampenie,din moment ce ,daca ii dai foc, arde incetisor,nu detuna, nu face nici macar un mic "pac".din ce scrie pe tub, contine doar niste gaze usor combustibile, care mi se pare ca sunt folosite si la masinile de curse.STIE CINEVA CEVA SIGUR?
am mai auzit ca ar da distributia peste cap.as intelege asta, sa zic ca se aprinde in galeria de admisie.dar cum ramane atunci cu motoarele cu carburator sau cu injectie monopunct, care primesc amestecul prin galeria de admisie?ma repet :STIE CINEVA CEVA SIGUR?
Merci anticipat.
30 Ian 2008, 01:19
Citeste ce scrie pe tub; are un amestec de gaze (daca retin bine, ca m-am uitat peste unul din asta, avea ceva propan) care fac explozie, in combinatia concentratie/presiune optime

mai bine schimba-ti bujiile incandescente si nu vei mai avea probleme la pornire. Pe toate produsele de ***** vezi scrise tot felul de chestii care mai de care mai laudative; pe un topic paralel se discuta de nu stiu ce pastila pentru imbunatatirea consumului de carburant care cica ar fi fost patentata de NASA

Iti poate cauza probleme serioase deoarece in momentul pornirii motorului, amestecul acela explodeaza, iar explozia are alte caracteristici (viteza de propagare) fata de cea a motorinei, ceea ce se traduce intr-o cursa mai rapida a pistonului, ceea ce in conditii optime poate sa iti dea distributia peste cap
30 Ian 2008, 10:59
intradevar, spray-ul de pornire folosit repetat poate da detonatii aiurea sau alte chestii neplacute.
e ok sa-l folosesti o data, in caz de necesitate, dar daca nu-ti porneste masina rezolva problema de baza.
e clar ca nu se aprinde gazul in acelasi moment cu combustibilul, avansul e calculat pt amestec optim.
discurile uzate pot sa dea trepidatii prin ovalizare, dar nu am auzit pe nimeni sa-i crape in drum.
30 Ian 2008, 11:05
Da, eu am vazut cu ochii mei disc de frana SPART.
Eram in service cu masina si unul avea o dubitza de marfa. Discul nu era ventilat.
30 Ian 2008, 19:18
1. Din cate stiu, sprayul de pornire dauneaza motorului - pornirea este cu o ardere violenta - se si aude. Nu este recomandata utilizarea pe termen lung. Trebuie remediata cauza : bujii incandescente sau injectie sau compresie.
2. Discul de frana se poate sparge distrugand etrierul si ce mai gaseste pe acolo.
30 Ian 2008, 21:54
nu folosi spray de pornire ,,am inteles ca se pot fisura -sparge pistoanele mai ales folosit in cantitati mari
cu discurile este loterie ,,daca se sparg este nasol ..bulesti si restul componentelor dar daca ai si ceva viteza .....
30 Ian 2008, 22:55
cu discurile de frana nu e de joaca. Cer mai sigur pt viata ta, a pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic schimba-le. Spre deosebire de motor , frana este singurul factor care iti poate salva viata, , pt ca degeaba ai ABS ESR etc, daca discul e uzat. Eu am mers cu discurile uzate (aveau 16 mm) si placute de proasta calitate , dar cand le-am schimbat , m-am speriat cat de uzate erau. Si stii de ce? pt ca fiind discurile uzate in combinatie cu placute (situate la jumatatea uzurii), pistonul etrierului era iesit in afara foarte mult, ceea ce il facea sa ramana in exterior . fiind in exterior placutele atingeau de discuri permanent, iar acestea erau mereu calde si la o franare fff puternica (de urgenta) acestea sau incins de a inceput sa curga vaselina din rulment. Apoi frana imi trepida continuu pt ca discurile se ovalizasera. Iar la masinile cu ABS , ovalizarea discurilor e foarte periculoasa-- cred ca va da-ti seama de ce.
In concluzie am dat 350 ron la o firma care vinde piese pe forum, si cu montajul meu stiu k viata mea e un pic in siguranta.
31 Ian 2008, 01:50
un prieten bun d'al meu din zalau a avut pana acum un an si ceva un mondeo din '94. avea peste 300k la bord si nu schimbase discurile de 250k!!!!! - neglijenta, nestiinta, iresponsabilitate!!! la un drum spre arad (venea la mine), pe la 110-120 km/h s-a spart un disc de frana pe stanga). fortele mecanice d'acolo au dus la ruperea prinderilor etrierului (o parte de etrier si o parte fuzeta - deci amandoua duse). asta s-a rasucit cu roata cu tot in jurul planetarei, bratelor si altor componente de acolo. s-a rupt furtunul de frana... masina n-a mai avut deloc frane de la a doua apasare de pedala!!! s-a scurs lichidu' de frana... cred ca avea ambreiaj cu cablu ca altfel nici ala nu mai mergea... cioburile si resturile de componente au mai spart plasticele de sub aripa si burdufu' de la planetara...
era noapte. a ajuns la mine mergand foarte incet (max. 30 km/h) si folosind doar frana de mana... naspa faza!
concluzie... grija mare la frane!!!
05 Feb 2008, 02:06
Am facut EU un motor sa 'bata'cu spray de pornire.Am pulvrizat exact cat scrie pe spray ,adica 2 secunde in galeria de admisie,de fapt in filtru,deoarece foarte frig fiind ,masina nu a pornit nici dupa a treia bujie,i-am dat spray, a pornit cu o toratie mare, s-a stabilizat dupa 3-4 secunde, dar a inceput sa "tacane'motorul ,la inceput mai usor ,iar dupa vreo doua zile suparator de tot.Am schimbat motorul complet,nu l-am desfacut, deci nu stiu ce s-a intamplat inauntru.Masina e Escort 1.8DC din 89,non euro.ATENTIE! Pe spray scrie daca pulverizezi, nu mai tii si pe bujii, dai direct la automat , cu pedala de acceleratie full gas.Criminalul motorului meu se numeste Prevent.Mai bine nu-l folosi.Schimba bujiile, sau pur si simplu ia un phoen de uscat parul,tine-l cateva secunde pornit in galeria de admisie ,dupa care da-i cheie.O sa te minunezi de rezultat.Asta doar cand e minus mult afara
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.