Help/Troubleshooting

Cateva dileme mecanice

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Cateva dileme mecanice

Mesajde odin » 30 Ian 2008, 00:36

1.folosesc spray pt pornit motorul(al meu e diesel-fara turbina).risc ceva facand asta?
2.am discurile(ventilate) uzate la cota de inlocuire data de producator(18mm).stie cineva sa se fi "rupt" discurile pe masina?

PS:un "sef" de service mi-a zis ca spray-ul de pornit motorul sparge pistoanele.mi se pare tampenie,din moment ce ,daca ii dai foc, arde incetisor,nu detuna, nu face nici macar un mic "pac".din ce scrie pe tub, contine doar niste gaze usor combustibile, care mi se pare ca sunt folosite si la masinile de curse.STIE CINEVA CEVA SIGUR?
am mai auzit ca ar da distributia peste cap.as intelege asta, sa zic ca se aprinde in galeria de admisie.dar cum ramane atunci cu motoarele cu carburator sau cu injectie monopunct, care primesc amestecul prin galeria de admisie?ma repet :STIE CINEVA CEVA SIGUR?
Merci anticipat.
Ford Fusion 2005 1.4-16V benzina, ABS, AC, 2airbag, 4 portiere, 4 roti, caroserie, etc...
odin
Member
 
Mesaje: 374
Membru din: 08 Sep 2006, 18:58
Localitate: Alba

Mesajde chiar_el » 30 Ian 2008, 01:19

Citeste ce scrie pe tub; are un amestec de gaze (daca retin bine, ca m-am uitat peste unul din asta, avea ceva propan) care fac explozie, in combinatia concentratie/presiune optime :D mai bine schimba-ti bujiile incandescente si nu vei mai avea probleme la pornire. Pe toate produsele de ***** vezi scrise tot felul de chestii care mai de care mai laudative; pe un topic paralel se discuta de nu stiu ce pastila pentru imbunatatirea consumului de carburant care cica ar fi fost patentata de NASA :) Iti poate cauza probleme serioase deoarece in momentul pornirii motorului, amestecul acela explodeaza, iar explozia are alte caracteristici (viteza de propagare) fata de cea a motorinei, ceea ce se traduce intr-o cursa mai rapida a pistonului, ceea ce in conditii optime poate sa iti dea distributia peste cap
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea
Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
Avatar utilizator
chiar_el
 
Mesaje: 983
Membru din: 06 Noi 2007, 19:17
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5GL85496

Mesajde gedan » 30 Ian 2008, 10:59

intradevar, spray-ul de pornire folosit repetat poate da detonatii aiurea sau alte chestii neplacute.
e ok sa-l folosesti o data, in caz de necesitate, dar daca nu-ti porneste masina rezolva problema de baza.
e clar ca nu se aprinde gazul in acelasi moment cu combustibilul, avansul e calculat pt amestec optim.

discurile uzate pot sa dea trepidatii prin ovalizare, dar nu am auzit pe nimeni sa-i crape in drum.
Sierra 2.0i DOHC '92, K&N, Borla
Mondeo 2.0 TDCI '02 Ghia, 130HP, K&N
Nissan Primera 2.0l, 140HP, K&N
gedan
Gold Member
 
Mesaje: 623
Membru din: 26 Sep 2006, 14:36
Localitate: Bucuresti, Dr. Taberei
Maşina: Mondeo Tdci, 2002, 2.0l, 96KW, Ghia

Mesajde verga_Cip » 30 Ian 2008, 11:05

Da, eu am vazut cu ochii mei disc de frana SPART.
Eram in service cu masina si unul avea o dubitza de marfa. Discul nu era ventilat.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde stefan_c » 30 Ian 2008, 19:18

1. Din cate stiu, sprayul de pornire dauneaza motorului - pornirea este cu o ardere violenta - se si aude. Nu este recomandata utilizarea pe termen lung. Trebuie remediata cauza : bujii incandescente sau injectie sau compresie.
2. Discul de frana se poate sparge distrugand etrierul si ce mai gaseste pe acolo.
Focus Mk2, 11.2008, 1.6i, 74 kW, Trend;
Ex Mondeo Mk3, 11.2003, 1.8i, 92 kW, Trend.
Avatar utilizator
stefan_c
Ford Freak
 
Mesaje: 223
Membru din: 25 Noi 2007, 23:16
Localitate: Bucuresti
Maşina: Kuga 1.5 EcoBoost
VIN: WF0AXXWPMAJJ37916

Mesajde tomcatmouse » 30 Ian 2008, 21:54

nu folosi spray de pornire ,,am inteles ca se pot fisura -sparge pistoanele mai ales folosit in cantitati mari
cu discurile este loterie ,,daca se sparg este nasol ..bulesti si restul componentelor dar daca ai si ceva viteza ..... :(
Avatar utilizator
tomcatmouse
1nsane Member
 
Mesaje: 1261
Membru din: 26 Oct 2007, 12:37
Localitate: BUCURESTI
Maşina: Mondeo Titanium ,power shift ,pachet S 2011, 2.0 TDCI 163cp,03.2011

Mesajde cipriannt » 30 Ian 2008, 22:55

cu discurile de frana nu e de joaca. Cer mai sigur pt viata ta, a pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic schimba-le. Spre deosebire de motor , frana este singurul factor care iti poate salva viata, , pt ca degeaba ai ABS ESR etc, daca discul e uzat. Eu am mers cu discurile uzate (aveau 16 mm) si placute de proasta calitate , dar cand le-am schimbat , m-am speriat cat de uzate erau. Si stii de ce? pt ca fiind discurile uzate in combinatie cu placute (situate la jumatatea uzurii), pistonul etrierului era iesit in afara foarte mult, ceea ce il facea sa ramana in exterior . fiind in exterior placutele atingeau de discuri permanent, iar acestea erau mereu calde si la o franare fff puternica (de urgenta) acestea sau incins de a inceput sa curga vaselina din rulment. Apoi frana imi trepida continuu pt ca discurile se ovalizasera. Iar la masinile cu ABS , ovalizarea discurilor e foarte periculoasa-- cred ca va da-ti seama de ce.
In concluzie am dat 350 ron la o firma care vinde piese pe forum, si cu montajul meu stiu k viata mea e un pic in siguranta.
Audi A4 avant quattro 1.9tdi
cipriannt
Ford Freak
 
Mesaje: 162
Membru din: 22 Iul 2007, 12:16
Localitate: Azuga
Maşina: Audi A4 avant quattro 1.9tdi

Mesajde octa » 31 Ian 2008, 01:50

un prieten bun d'al meu din zalau a avut pana acum un an si ceva un mondeo din '94. avea peste 300k la bord si nu schimbase discurile de 250k!!!!! - neglijenta, nestiinta, iresponsabilitate!!! la un drum spre arad (venea la mine), pe la 110-120 km/h s-a spart un disc de frana pe stanga). fortele mecanice d'acolo au dus la ruperea prinderilor etrierului (o parte de etrier si o parte fuzeta - deci amandoua duse). asta s-a rasucit cu roata cu tot in jurul planetarei, bratelor si altor componente de acolo. s-a rupt furtunul de frana... masina n-a mai avut deloc frane de la a doua apasare de pedala!!! s-a scurs lichidu' de frana... cred ca avea ambreiaj cu cablu ca altfel nici ala nu mai mergea... cioburile si resturile de componente au mai spart plasticele de sub aripa si burdufu' de la planetara...

era noapte. a ajuns la mine mergand foarte incet (max. 30 km/h) si folosind doar frana de mana... naspa faza!

concluzie... grija mare la frane!!!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005 GPL
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4231
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Mesajde romelian » 05 Feb 2008, 02:06

Am facut EU un motor sa 'bata'cu spray de pornire.Am pulvrizat exact cat scrie pe spray ,adica 2 secunde in galeria de admisie,de fapt in filtru,deoarece foarte frig fiind ,masina nu a pornit nici dupa a treia bujie,i-am dat spray, a pornit cu o toratie mare, s-a stabilizat dupa 3-4 secunde, dar a inceput sa "tacane'motorul ,la inceput mai usor ,iar dupa vreo doua zile suparator de tot.Am schimbat motorul complet,nu l-am desfacut, deci nu stiu ce s-a intamplat inauntru.Masina e Escort 1.8DC din 89,non euro.ATENTIE! Pe spray scrie daca pulverizezi, nu mai tii si pe bujii, dai direct la automat , cu pedala de acceleratie full gas.Criminalul motorului meu se numeste Prevent.Mai bine nu-l folosi.Schimba bujiile, sau pur si simplu ia un phoen de uscat parul,tine-l cateva secunde pornit in galeria de admisie ,dupa care da-i cheie.O sa te minunezi de rezultat.Asta doar cand e minus mult afara
DRINK DON'T DRIVE!FOR ALL PEOPLE!
Ford focus Wagon, BlueInk metalizat, TDCi 2001,intercooler, ABS, climă, închidere centralizată, 4x geamuri electrice, 95.000km halogene de ceaţă, reglare volan pe inaltime si adancime, reglaj faruri pe înălţime, semnalizatoare clare,import Italia, mamă mamă ce mereee....Si nu suportă radarele !!!
Avatar utilizator
romelian
Ford Freak
 
Mesaje: 172
Membru din: 13 Ian 2008, 23:06
Localitate: Arad
Maşina: Focus1.8 TDCi2001manual klima115cp...
VIN: WF0NXXWPDN1C27438


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login