Cum stau cu service-ul, cum se comporta la achizitionarea masinii, la reparatiile in garantie
04 Feb 2008, 14:00
$1 scrie:$2quot;dureaza cel putin 3 zile sa o aduci din Germania si sa o receptionezi, asta in caz ca ai destule comenzi pentru a justifica un transport"
Asta nu e normal cu "destule comenzi ca sa justifici". Are clientul nevoie de piesa ca sa mearga cu masina, gasesti alte cai sa i-o aduci mai repede, cu avionul/posta in colet separat, nu conteaza cum, dar nu-ti bati joc de el. General vorbind.
Perfect de acord. Service-ul trebuie sa asigure, conform contractului de garantie repararea cat mai rapida a masinii, iar daca nu are piese trebuie sa faca cat mai repede rost de ele. Asta e business-ul lui, cu asta se ocupa. Sa ne gandim din pct nostru de vedere.... primesti factura... o platesti pe loc nu? ca altfel nu iti da masina... adica nu merge sa zici... "stiti... luna asta mi-a intarziat salariul.... dar promit sa va platesc peste 2 saptamani...". Cat timp tu ai platit la timp tot, este neaparat necesar ca si serviceul sa te trateze cu aceeasi promptitudine.
Daca incepem sa la cautam circumstante atenuante, si bine ca nu toti facem asta, o sa ajungem in cativa ani sa mergem la service, sa le platim niste servicii si ne reparam noi masina.
In plus, sa zicem ca nu au o piesa pe stoc... tu ai nevoie de masina... Dar in acelasi timp tu poti face rost de piesa aia in 2 zile. Este ca nu accepta piesa ta? De aici rezulta clar ca interesul lor nu este clientul, ci banul clientului. Si din aceasta cauza nu ma intereseaza ce probleme au ei cu logistica.
Come on, e un business ca oricare altul. Se SCOT bani din asta. Credeti ca vreun patron de service si-a facut afacerea asta din pasiune pt masini si de dragul clientului? Uite fac si eu o analogie(cum ii place lui mihai sa faca)... credeti ca prigoana si-a facut firma rosal din pasiune pt gunoaie?! Este un business din care se scot bani. Nu toti reinvestesc profitul pt a avea servicii mai bune. Asta e problema.
04 Feb 2008, 15:11
Cosmin, ne certam aiurea.
Imi poti da un singur exemplu de service care te rezolva in aceeasi zi? Ca pana si pentru un banal telefon mobil de 1-200 RON mai stai cate o saptamana-doua, si nu ti se da nimic la schimb. Nu-mi spune cat de mare ar fi investitia in acest caz...
Povestesti de transporturi super-rapide; pai crezi ca se justifica sa aduci un furtun de 5 EUR la urgenta, cu avionul??
"Contractul" de garantie este o simpla hartie unde ei spun ca defectele in garantie se repara, nu cred ca apare undeva trecut in cel mai scurt timp (desi cu siguranta nici eu nu doresc sa-ti tina masina aiurea).
Partea cu piesa clientului iar e ciudata. Sa zicem ca iti accepta sa aduci piesa ta, el ce trebuie sa faca, sa refactureze Ford??? Pe urma, daca ti se defecteaza acea piesa din nou el nu o poate trimite la Ford sa o inlocuiasca, ar trebui sa-l caute pe cel de la care i-ai adus piesa.
Sunt curios daca v-ati pastra aceste opinii in cazul in care ati ajunge directorul unui service...

Eu unul am serioase indoieli.
04 Feb 2008, 16:00
Stai linistit... nu ne certam

... cel putin eu nu.
O sa inchei cu acest post discutia ca nu ajungem nicaieri.
In primul rand, nimeni nu a zis de intarzieri de o zi sau 2... cred ca lumea se plangea de termene d-astea de 2 sapt, o luna. Iar ceea ce sustin eu este ca atunci cand ai un business si faci bani din asta, si vrei sa ai o imagine buna, trebuie sa iti asiguri acest stoc de piese sau sa ai o modalitate rapida de a face rost de piese. Altfel, scuze si circumstante se pot gasii cu miile.
Iar legat de faptul ca poate imi voi schimba parearea cand o sa fiu director de service... nu stiu ce sa zic... presimt ca mai repede si mai des o sa fiu client la un service... deci imi pastrez punctul de vedere.
Pe de alta parte, eu nu iti doresc sa ajungi in extrema cealalta ca sa iti schimbi parerea.
04 Feb 2008, 16:25
"pai crezi ca se justifica sa aduci un furtun de 5 EUR la urgenta, cu avionul?? "
Dupa ce o sa te alerg cu bata prin curtea service-ului ca sa-mi faci masina mai repede, sa vezi tu ce justificat o sa ti se para.
Mama ce poti sa ma enervezi.
04 Feb 2008, 16:52
$1 scrie:$2quot;pai crezi ca se justifica sa aduci un furtun de 5 EUR la urgenta, cu avionul?? "
Dupa ce o sa te alerg cu bata prin curtea service-ului ca sa-mi faci masina mai repede, sa vezi tu ce justificat o sa ti se para.
Mama ce poti sa ma enervezi.
Cata vreme nu ai o hartie sau vreun contract cu termenul de rezolvare stabilit nu cred ca ai ce face... Daca se depaseste foarte mult poti apela la OPC.
Oricum, nu le tin partea, incercam doar sa va lamuresc ce se ascunde in spatele inlocuirii unei piese in garantie.
04 Feb 2008, 18:51
Cred ca orice service ar trebui sa aiba un stoc de siguranta la piesele care au garantie-tocmai pentru ca au garantie....Si in orice service se stie foarte bine care sunt piesele solicitate cel mai des...tocmai pentru ca le trec prin mina toate tipurile de masini.
Dar eu inca nu am ajuns la service asa ca ....Ce m-a deranjat pe mine foarte tare la dealer-ul meu a fost faptul ca au mintit (sau poate nu au fost informati corect) din prima zi.Pina cumperi masina iti promit marea cu sarea dar dupa semnarea contractului se schimba treaba.Mi-au adus masina mai tirziu decit au promis(dar in termenii contractului),au trecut 45 de zile pina am vazut cartea masinii sa o inmatriculez-bineinteles ca mi-au dat alte numere rosii dupa ce i-am facut cu ou si cu otet-,inca nu am cardul de la Ford suport-cica nu a ajuns inca,se fac greu...ce sa mai zic?Adevarul e ca nu ma asteptam la toate astea de la o firma care se respecta!
04 Feb 2008, 18:52
Sau se respecta ei prea mult si uita sa faca acelasi lucru si cu noi....
04 Feb 2008, 19:21
$1 scrie:$2quot;dureaza cel putin 3 zile sa o aduci din Germania si sa o receptionezi, asta in caz ca ai destule comenzi pentru a justifica un transport"
Asta nu e normal cu "destule comenzi ca sa justifici". Are clientul nevoie de piesa ca sa mearga cu masina, gasesti alte cai sa i-o aduci mai repede, cu avionul/posta in colet separat, nu conteaza cum, dar nu-ti bati joc de el. General vorbind.
Aici nu discutam de piesele in garantie. Piesele in garantie trebuie achizitionate de la Ford Romania adica Romcar. Orice alt furnizor nu este acceptat pentru decontarea lucrarii. Din punctul meu de vedere nu ma intereseaza cine achita lucrarea atata timp cat e platita (dealerii nu sunt Ford sunt doar niste firma care au franciza Ford). Problema trimiterii pieselor in garantie la timp tine exclusiv de Romcar.
$1 scrie:$2quot; "pai crezi ca se justifica sa aduci un furtun de 5 EUR la urgenta, cu avionul?? "
Dupa ce o sa te alerg cu bata prin curtea service-ului ca sa-mi faci masina mai repede, sa vezi tu ce justificat o sa ti se para.
Mama ce poti sa ma enervezi.
Ahahaha asta cu bata prin curtea service-ului e o chestie tare amuzanta. Trebuie sa-ti smulgi si camasa de pe tine sa fie mai interesant

.
Ca sa la murim o treaba: termenul legal de rezolvare a unei situatii in garantie este de 30 de zile de la data prezentarii problemei, adica in termen de 30 de zile atelierul este obligat sa verifice problema de garantie care se prezinta de catre client. Cand se depaseste acest termen si nu se pot aduce justificari plauzibile (nu a avut atelierul curent ... o luna ...) atunci se pot apela la cai legale, asta ca vad ca toata lumea de aici a devenit experta in drept.
04 Feb 2008, 20:04
Daca e cu smuls camasa vreau si eu sa vad....
04 Feb 2008, 20:21
Tu chiar crezi ca atunci cand ma vezi cu bata, fara camasa, cu parul valvoi, imi mai arde de lege ?
04 Feb 2008, 20:34
acum cred ca depinde si de bata... daca prezinta sau nu semne anterioare de utilizare (gen: mulaje dentare, etc)
04 Feb 2008, 20:37
Te rog lumineaza-ma,Konektor :ce inseamna "prima revizie (2500 km) la vedere " ?
Adica eu merg la service Ford,ei imi iau masina si doar se uita la ea?Nu ii verifica nimic,nimic? Ca eu asa am inteles de la domnisoara dealer...
04 Feb 2008, 20:51
$1 scrie:$2e rog lumineaza-ma,Konektor :ce inseamna "prima revizie (2500 km) la vedere " ?
Adica eu merg la service Ford,ei imi iau masina si doar se uita la ea?Nu ii verifica nimic,nimic? Ca eu asa am inteles de la domnisoara dealer...
La revizia de 2.500 km nu se inlocuieste nici o piesa. Se verifica nivelele la lichide si se completeaza daca este cazul si se verifica masina per ansamblu daca nu sunt probleme (au fost cazuri cand am depistat la 2.500 probleme destul de serioase, scurgeri de ulei, ambreaje cu probleme etc.). Este impropriu spus revizie e mai mult o verificare. Atentie! Revizia este gratuita indiferent ce se completeaza (in afara de lichid la parbriz binenteles), ulei, antigel, ulei servo, lichid frana toate acestea nu se platesc daca se completeaza. Nu ar trebui sa dureze mai mult de 30 40 de minute daca nu se depisteaza probleme.
La toate masinile noi inainte de livrare se face un PDI (pre delivery inspection) unde se verifica cam aceleasi lucruri ca la 2.500 km plus se strang prezoane, pivoti, capeti de bara daca e necesar, inspectia de 2.500 km e mai mult o formalitate, daca apare ceva neprevazut.
Deci in mare cam asta inseamna "revizia la 2.500 km".
04 Feb 2008, 21:40
Multumesc pentru informatii.
04 Feb 2008, 21:47
Nu cred ca am sa ajung tocmai la Konektor pentru inspectia de 2500 km -desi am promis ca am sa incerc-dar cind am drum in Ardeal voi trage o fuga si pe la el...macar sa il cunosc pentru ca trebuie sa fii tare curajos sa spui pe forum ca esti director de service cind toti suntem nemultumiti de ceva .
04 Feb 2008, 21:49
Kosmin,daca bata prezinta semne anterioare de utilizare inseamna ca baiatul este antrenat si stie ce are de facut...
05 Feb 2008, 00:59
Azi am primit prin posta chestionarul privitor la cat de multumit sunt de relatia mea cu dealerul Ford

.
La capitolul "Sugestiile dumneavostra" am scris asta:
"Principalul aspect ce consider ca merita a fi imbunatatit este cel legat de relatia dealer-client. Si ma refer aici la faptul ca suntem considerati clienti numai pana in momentul in care confirmam plata masinii. Dupa acest moment practic nu prea mai existam. In cazul meu, nemultumirea a constat in faptul ca nu am primit (fara sa cer si sa insist) nici un fel de informatire privitoare la stadiul de fabricare al masinii (a intrat in fabricatie la data de…, I s-a alocat VIN, a sosit in tara etc). La fel dupa ce am intrat in posesia masinii. In afara de telefonul prin care eram anuntat sa vin sa iau cartea de identitate, nimic. Nimeni care sa te intrebe daca esti multumit de cum merge masina, “va mai putem ajuta cu ceva” etc, lucruri care conteaza extraordinar de mult pentru un client. Si inca nu am ajuns (multumesc lui Dumnezeu) la service, unde problemele se complica de X ori.
Si de aceea cred ca putin mai multa implicare la nivel de Romcar, dealeri locali si service-uri, precum si o stransa legatura cu comunitatea posesorilor de Ford - vezi http://www.clubford.ro - comunitate care se implica sufleteste si nu numai (intalniri, sfaturi, ajutor tehnic), ar duce la o mult mai buna reprezentare si imagine a marcii Ford in Romania. Cu rezultate pozitive si castiguri de ambele parti (dealer-client).
In speranta ca nu am scris aceste randuri in zadar, va urez o zi Fordmidabila."
05 Feb 2008, 01:13
Si eu le-am scris de multe, inclusiv de forum...
Si ma tot intreb:
Or sti sa citeasca? Dar daca citesc, inteleg? Dar daca inteleg, au de gand sa fac ceva ca sa schimbe sistemul?...
07 Feb 2008, 14:47
$1 scrie:$2zi am primit prin posta chestionarul privitor la cat de multumit sunt de relatia mea cu dealerul Ford

.
La capitolul "Sugestiile dumneavostra" am scris asta:
"Principalul aspect ce consider ca merita a fi imbunatatit este cel legat de relatia dealer-client. Si ma refer aici la faptul ca suntem considerati clienti numai pana in momentul in care confirmam plata masinii. Dupa acest moment practic nu prea mai existam. In cazul meu, nemultumirea a constat in faptul ca nu am primit (fara sa cer si sa insist) nici un fel de informatire privitoare la stadiul de fabricare al masinii (a intrat in fabricatie la data de…, I s-a alocat VIN, a sosit in tara etc). La fel dupa ce am intrat in posesia masinii. In afara de telefonul prin care eram anuntat sa vin sa iau cartea de identitate, nimic. Nimeni care sa te intrebe daca esti multumit de cum merge masina, “va mai putem ajuta cu ceva” etc, lucruri care conteaza extraordinar de mult pentru un client. Si inca nu am ajuns (multumesc lui Dumnezeu) la service, unde problemele se complica de X ori.
Si de aceea cred ca putin mai multa implicare la nivel de Romcar, dealeri locali si service-uri, precum si o stransa legatura cu comunitatea posesorilor de Ford - vezi http://www.clubford.ro - comunitate care se implica sufleteste si nu numai (intalniri, sfaturi, ajutor tehnic), ar duce la o mult mai buna reprezentare si imagine a marcii Ford in Romania. Cu rezultate pozitive si castiguri de ambele parti (dealer-client).
In speranta ca nu am scris aceste randuri in zadar, va urez o zi Fordmidabila."
In Constanta aceasta relatie exista si chiar dealerii isi depasesc atributii in detrimentul celorlalti clienti ai service-ului...de ex eu astept "la rand" sa vorbesc cu seful de service, si se gaseste un dealer sa vina cu un client de-al lui sa vorbeasca cu vreo problema tot cu seful de service..si..bineinteles ca intra in fata
Legat de piesele pe stoc, ei nici macar nu stiu ce au prin magazie..am fost sa schimb bara spate de mondeo st si mi-a spus ala de la piese ca nu e pe stoc si ca tre sa primesc acordul scris al asiguratorului pentru a facce comanda ca e bara scumpa si daca nu o platesc aia ei raman cu ea..au fost mai multe chestii care m-au determinat sa sun la ei la reclamatii sa imi spun problema (e a 4-a oara) si cel de acolo dupa ce s-a interesat de situatie imi spune.."pai stiti bara e pe stoc"..si cand ma duc a doua zi cu acceptul si vorbesc iar cu baiatu ala de la piese imi spune "pai ti-am spus ca bara e pe stoc..n-ai inteles tu bine.."
Cred ca singurele solutii prin care am putea sa le facem ceva ar fi sa obtinem de fiecare data cate o hartie scrisa semnata si stampilata cu prostiile care le spun ei pentru ca "vorba" nu e dovada
07 Feb 2008, 17:40
intradevar , reactioneaza cu totul altfel cand e vorba de hartii scrise . Patru luni m-au purtat cu vorba cu o problemutza , dar dupa ce le-am trimis un fax cu o cerere , la nici macar 10 zile am primit raspuns scris cu Ok -ul lor .
Asa ca bombardati-i cu hartii , poate se eficientizeaza !
08 Feb 2008, 21:42
Inseamna ca eu trebuie sa le trimit un fax sa imi spuna cind imi soseste cardul Ford suport?Ca de 2 luni tot astept...
09 Feb 2008, 12:46
poti suna la dealerul de la care ai achizitionat masina si sa-l intrebi de cardul tau ford suport . numai asa te poti lamuri .
11 Feb 2008, 10:24
Cand nu mi-a sosit masina la timp,am sunat la dealer(Romcar Baneasa) si la importator(Romcar),ca sa aflu si eu ceva.Raspunsul lor a fost,incredibil,ca masina vine cum imi e norocul!Am martori care,dupa ce nu m-au crezut ca am primit raspunsul acesta,m-au insotit la dealer.Acolo am mai primit o data acelasi raspuns!Deci Romcar face afaceri la noroc!Eram curios daca,dupa ce am completat chestionarul lor,ma vor cauta.Nici o surpriza!N-am fost cautat!Si ,de fapt,masina a venit cu o luna intarziere!
Sunt Ford-ist din convingere,dar sunt,in mod clar,anti-Romcar!!!!!!!Si urmatoarele masini le aduc de la reprezentantele de dincolo!De ce sa-si bata joc astia de banii mei?
18 Feb 2008, 20:32
probleme din astea sunt peste tot,credeti-ma! e strict o problema de profesionalism si de faptul ca iti place ceea ce faci! imi inchipui ca mecanicii, electricieni, vopsitori sunt dusi la cursuri! dar cred ca raman doar cu informatiile esentiale, restul invata pe parcurs! pacat ca invata pe masinile noastre!e vorba si de atitudine, daca te intereseaza ceva, te interesezi, citesti carti, intri pe internet, etc! si aici nu e vb numai de bani!daca vrei sa faci cariera si sa te caute lumea, inveti! ma gandeam ca firmele straine asigurarea calitatii are nivel fata de romania! dar m-am inselat! totul depinde de managerul firmei, acela ce are toata responsiblitatea desfasurarii activitatii! atata timp cat nu exista recompensari/ penalizari pt felul in care iti treaba nimic n-o sa schimbe! mai avem de invatat pana cand o reclamatie se v-a lua in serios! poate va plicitisesc cu ceea ce am scris! dar asta e parerea mea!
o zi buna tuturor!
20 Feb 2008, 14:55
Pun si aici:
Pt contact ford europa:
http://www.ford.co.uk/ns7/gen_contact/- ... t/-/-/-/-#Jos de tot e un link :
Contact Ford Motor Company Limited by e-mail
Putem sa intrebam acolo unde sa trimitem plangerile, ca astia n-au nici un site dedicat pt toata europa.
Sa nu uitam sa le precizam sa nu ne trimita la importator pt ca ne trimit chiar in gura lupului.
20 Feb 2008, 21:26
Ce am observat e si ca nu au nici o treaba cu programarile din calculator..eu am fost vineri sa ma programez pentru schimbat bucse si cu ocazia asta sa intreb pe sefu de service daca e bara gata vopsita ca nu m-a sunat nimeni..a dat un telefon si i-au spus ca e gata bara, i-am zis ca oricum vin luni sa schimb bucsele si mi-a spus ca e ok, imi schimba bara atunci. Ajung luni la 14, imi zice mecanicu ca nu are timp sa imi termine masina si sa o iau marti dimineata, zis si facut. Marti dimineata ma suna de la receptie ca e gata masian, dar bara nu mi-au schimbato ca vopsisera o alta bara..(bara care trebuiau sa o puna pe masina era pe stoc de cand am fost prima oara la ei..aprox cu 1 luna inainte) am fost si am luat masina si m-a programat vineri sa mi-o schimbe..sper sa nu mai am si alte surprize..sa li se fi terminat vopseaua, sau vopsitoru sa fi cazut peste ea..
21 Feb 2008, 14:02
Desi nu mi-as fi dorit niciodata sa fie nevoie sa postez aici uite ca totusi veni si randul meu, si asta dupa ce am trecut pe la o reprezentanta Ford de numai 3 ori pana acum.
Pe scurt, ma duc la service Proleasing Ploiesti marti sa rezolv niste probleme (distributie, schimb ulei). Nimic spectaculos pana aici. Numai ca ulterior (ieri) remarc ca imi lipseste suportul numar spate
club ford

si in schimb am un frumos suport cu proleasing. Dupa ce m-am straduit atat sa fac si eu rost de suporturile astea m-au casapit astia de unul.
Sun, bineinteles, raspuns de la service ca s-a aruncat si ca punerea unui suport de numar de la ei face parte din politica lor.
Simt ca turbez nu alta
Au dreptate sau nu ? Ce sa fac ?
21 Feb 2008, 15:18
In cel mai rau caz ar fi trebuit sa ti-l dea pe celalalt.
Data viitoare le spui ca politica ta nu-ti permite sa le platesti reparatiile facute de service...
21 Feb 2008, 19:35
Ce nesimtiti. Asta se numeste furt. Nu au sub nici o forma dreptul sa-ti ia ceva de pe masina fara acordul tau.
21 Feb 2008, 19:45
Ca s-a fii multumit de service-uri la noi, trebuie sa-ti repari masina la un service care nu are mai mult de o luna de la deschidere,caci dupa' deja incep furaciunile si dealeri devin "plictisiti" de problemele clientiolor.
Un caz la serviceul Porsche (audi,skoda si seat) care l-am auzit de la unul care il are pe fratele lui acolo, lucreaza mecanic acolo:
Un Audi a venit cu motorul spart (crapat) la 60.000 km,in garantie.Dupe testele facute pt a afla cauza s-a ajuns la motivul ca uleiul din motor ierea cel din fabrica! nu i-se schimbase uleiul la revizii deloc!
Atunci ce s-a mai zic de profesionalism.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.