04 Mar 2008, 13:34
05 Mar 2008, 14:51
$1 scrie:$21) 1.4 TDCi, 68 CP la 4000 RPM, 160 Nm la 2000 RPM.
2) 1.6 benzina, 100 CP la 6000 RPM, 146 Nm la 4000 RPM.
Care crezi ca va castiga liniuta ? De ce oare ?
$1 scrie:$2sa da consum!Oare se poate mai bine?(alte masini,alte motoare)
05 Mar 2008, 15:00
05 Mar 2008, 15:27
$1 scrie:$2Depinde de sofer?![]()
07 Mar 2008, 09:36
07 Mar 2008, 11:52
07 Mar 2008, 12:04
07 Mar 2008, 12:51
07 Mar 2008, 13:24
07 Mar 2008, 13:47
$1 scrie:$2ihai, sorry dar n-ai prins ideea. Vroiam doar sa demonstrez ca afirmatia simpla "dieselul demareaza mai bine pentru ca are cuplu mai mare" nu mi se pare corecta. Nu vreau sa intru in toate celelalte detalii benzina-vs-diesel.
E corecta dar nu e completa, asa ai dreptate.
Ceea ce am spus eu s-ar putea aplica chiar si intre doua motoare pe benzina, unul care sa aiba cuplu mare la 2000 RPM, iar celalalt cuplu mai mic, dar putere maxima mai mare.
Plecatul de pe loc pune exact aceleasi probleme de aderenta si pentru diesel daca pui prea multa putere in roata, un diesel 1.4 TDCi la 2000 RPM dezvolta cam aceeasi putere ca un benzinar 1.6 la doar 2500 RPM, nici nu-ti trebuie mai mult, turbo-lag-ul are si el contributia lui, samd.
Cu ce viteza se invarte in gol roata daca esti in treapta intai la 1750 rpm si cu ce viteza daca esti la 4000 rpm? De aceasta diferenta discutam eu, pentru ca aderenta o pierzi la viteza si nu la putere...
Chiar si in mers, intr-o depasire, daca pilotezi benzinarul intre 3500 si 6000 RPM obtii un demaraj semnificativ mai bun decat un diesel de 1.4, in ciuda faptului ca cel de 1.4 are 160 Nm cuplu maxim si benzinarul doar 146 Nm.
Deci: nu tine totul numai de cuplul mai mare, pentru mine "160 Nm e mai mult decat 146 Nm" nu inseamna nimic fara celelalte detalii (curba de cuplu si putere vs. turatie).
Dar daca-mi dai un motor (indiferent ca e diesel sau benzina) care scoate 160 Nm la 4000 RPM, deja e alta mancare de peste, 160 * 4000 inseamna putere mai multa decat 146 * 4000, clar ar bate benzinarul de 146 Nm la 4000 RPM. Asta vreau sa demonstrez.
07 Mar 2008, 13:47
$1 scrie:$2ihai, sorry dar n-ai prins ideea. Vroiam doar sa demonstrez ca afirmatia simpla "dieselul demareaza mai bine pentru ca are cuplu mai mare" nu mi se pare corecta. Nu vreau sa intru in toate celelalte detalii benzina-vs-diesel.
E corecta dar nu e completa, asa ai dreptate.
Ceea ce am spus eu s-ar putea aplica chiar si intre doua motoare pe benzina, unul care sa aiba cuplu mare la 2000 RPM, iar celalalt cuplu mai mic, dar putere maxima mai mare.
Plecatul de pe loc pune exact aceleasi probleme de aderenta si pentru diesel daca pui prea multa putere in roata, un diesel 1.4 TDCi la 2000 RPM dezvolta cam aceeasi putere ca un benzinar 1.6 la doar 2500 RPM, nici nu-ti trebuie mai mult, turbo-lag-ul are si el contributia lui, samd.
Cu ce viteza se invarte in gol roata daca esti in treapta intai la 1750 rpm si cu ce viteza daca esti la 4000 rpm? De aceasta diferenta discutam eu, pentru ca aderenta o pierzi la viteza si nu la putere...
Chiar si in mers, intr-o depasire, daca pilotezi benzinarul intre 3500 si 6000 RPM obtii un demaraj semnificativ mai bun decat un diesel de 1.4, in ciuda faptului ca cel de 1.4 are 160 Nm cuplu maxim si benzinarul doar 146 Nm.
Deci: nu tine totul numai de cuplul mai mare, pentru mine "160 Nm e mai mult decat 146 Nm" nu inseamna nimic fara celelalte detalii (curba de cuplu si putere vs. turatie).
Dar daca-mi dai un motor (indiferent ca e diesel sau benzina) care scoate 160 Nm la 4000 RPM, deja e alta mancare de peste, 160 * 4000 inseamna putere mai multa decat 146 * 4000, clar ar bate benzinarul de 146 Nm la 4000 RPM. Asta vreau sa demonstrez.
07 Mar 2008, 14:04
$1 scrie:$2Cu ce viteza se invarte in gol roata daca esti in treapta intai la 1750 rpm si cu ce viteza daca esti la 4000 rpm? De aceasta diferenta discutam eu, pentru ca aderenta o pierzi la viteza si nu la putere...
07 Mar 2008, 14:09
$1 scrie:$2LE: Imi place ca faci comparatia intre benzina 1.6l si tdci de 1.4l... Sa stii ca exista si benzina de 1.4 (care are cuplu ceva mai mic, e adevarat...)
07 Mar 2008, 14:29
$1 scrie:$2Se invarte in gol cu:
TuratiaRoata = TuratiaMotor / RaportCutie.
Iar la benzinare rapoartele cutiei de viteze sunt semnificativ mai mari, deci compenseaza turatia mai mare a motorului.
Daca facem putina matematica, turatia x a rotii va fi egala o data cu 1750/raportul y diesel si alta data cu 4000/raportul z benzinar.
Crezi ca raportul la cutia de viteze poate fi dublu???
Aderenta o pierzi din cauza cuplului la roata, nu a vitezei.
Vitezei rotii, care dupa cum ai scris mai jos intra in ecuatie prin TuratieLaRoata...
Cand cuplul la roata depaseste momentul fortei de frecare dintre roata si asfalt, roata patineaza.
CupluLaRoata = Putere / TuratieLaRoata
Deci proportia se pastreaza.
Care proportie?![]()
Alta abordare: Presupun ca ai observat ca e mult mai greu sa faci rotile sa scartaie in treapta a IV-a la 60 Km/h decat in treapta a II-a la 20 Km/h, chiar daca in primul caz roata se invarte mult mai repede.
07 Mar 2008, 14:35
$1 scrie:$2$1 scrie:$2LE: Imi place ca faci comparatia intre benzina 1.6l si tdci de 1.4l... Sa stii ca exista si benzina de 1.4 (care are cuplu ceva mai mic, e adevarat...)
Deci, tocmai mi-ai dat dreptate, thank you.
Ai sesizat si tu, intuitiv, probabil fara sa poti explica de ce, ca intr-o comparatie 1.6 benzina vs. 1.4 diesel, acesta din urma n-are nici o sansa.
Dar, si aici vine paradoxul, cu toate acestea, motorul de 1.6 are cuplu doar 146 Nm, mai mic decat 160 Nm de la TDCi. Intelegi acum ce vreau eu sa demonstrez ? De aici a pornit discutia. Numerele acelea care indica cuplul mare nu sunt suficiente ca sa emiti o judecata despre un motor (sau doua).
07 Mar 2008, 14:48
$1 scrie:$2Daca facem putina matematica, turatia x a rotii va fi egala o data cu 1750/raportul y diesel si alta data cu 4000/raportul z benzinar.
Crezi ca raportul la cutia de viteze poate fi dublu???
07 Mar 2008, 14:51
$1 scrie:$2Crezi ca e nevoie de intuitie ca sa realizezi ca o masina de 100 CP nu poate fi intrecuta de una de 68 CP?
Nu e decat o diferenta de 50% in plus...
07 Mar 2008, 18:16
07 Mar 2008, 18:58
07 Mar 2008, 20:36
07 Mar 2008, 21:20
07 Mar 2008, 21:22
07 Mar 2008, 22:09
07 Mar 2008, 22:23
08 Mar 2008, 18:01
$1 scrie:$2a vedem daca mai sunt si alte pareri...
09 Mar 2008, 04:02
$1 scrie:$2alex230ro,
O fi corecta si formula respectiva, oricum, in unitatile standardizate (SI), avem:
Putere [W] = Cuplu [Nm] * Turatie [rad/sec].
Nimic mai adevarat...
Asta ce inseamna in final? Daca masinile (benzina/motorina) sunt de putere apropiata iar cuplul difera destul de mult, rotile se vor invarti destul de tare la motorul pe benzina (ca sa egaleze ecuatia).
Pentru a amplifica fenomenul, sa ne gandim la un Focus normal pe care punem un motor de ST; va porni el mai repede, chiar daca sunt mult mai mari mare cuplul si puterea?
Articolul indicat de tine este foarte interesant.
@alen,
That is exactly my point. Nu am incercat sa fac un versus intre diesel si benzina in general. Am incercat sa arat ce inseamna cuplu si putere la un motor si ce efecte au acestea in practica.
La o intrecere intre un motor care produce 160 Nm si un motor care produce 146 Nm, cel de 146 Nm va castiga (unii spun ca fara drept de apel, ca nici macar nu e cinstita comparatia).
Pai cum naiba, ca doar 160 Nm > 146 Nm, nu ?
Pai din cauza puterii, (68 CP la cel de 160 Nm) < (100 CP la cel de 146 Nm).
La fel, putem compara un motor de 215 Nm cu unul de 185 Nm. Oare care trage mai bine ?
Oops, am uitat sa mentionez: primul este 1.6 TDCi 90 CP, al doilea este 2.0 benzina 145 CP. Astept voturile
Dar daca pui la intrecere cel de 1.6 90 CP TDCi si cel de 1.6 100 CP benzina, rezultatul este sub semnul intrebarii pentru mine, pentru ca puterile celor doua "uzine" sunt destul de apropiate. Chiar suspectez ca benzinarul n-o sa aiba timp destul sa ajunga in zona lui de comfort (3000 - 6000 RPM).
Deci, repet: Cuplu mai mare nu inseamna automat si demaraj mai mare, indiferent ca e diesel sau benzina.
La turatie mica inseamna la diesel... Pot merge lejer prin oras la 1900-2000 rpm si daca ma supar calc acceleratia si ma duc. La benzina ar trebui sa fiu cu motorul in zona 3000-3500 rpm ca sa fac ceva apropiat, sau sa scad o treapta de viteza...
Tema de casa, sa vad daca ati inteles ceva din topicul acesta: Se ia un motor X, diesel sau benzina, nu conteaza.
Bagam treapta II, avem 20 Km/h, calcam pedala la fund. Ce credeti ca se intampla ?
Bagam treapta III, mergem cu 20 Km/h, calcam pedala la fund. Ce credeti ca se intampla ?
Hai sa complicam problema si sa aplicam aceleasi date la un motor pe benzina si la un motor diesel (eventual si cu overboost, nu? ).
Crezi ca e sesizabila diferenta?![]()
De ce oare ?
Nu uitati, este acelasi motor, aceeasi masina (greutate).
09 Mar 2008, 13:38
$1 scrie:$2Daca masinile (benzina/motorina) sunt de putere apropiata iar cuplul difera destul de mult, rotile se vor invarti destul de tare la motorul pe benzina (ca sa egaleze ecuatia).
$1 scrie:$2La turatie mica inseamna la diesel... Pot merge lejer prin oras la 1900-2000 rpm si daca ma supar calc acceleratia si ma duc. La benzina ar trebui sa fiu cu motorul in zona 3000-3500 rpm ca sa fac ceva apropiat, sau sa scad o treapta de viteza.
09 Mar 2008, 14:53
09 Mar 2008, 21:19
$1 scrie:$2
In practica, intr-o depasire in miscare sa zicem, un motor de 68 CP nu va trage niciodata la fel ca unul de 100 CP, indiferent de tipul combustibilului, indiferent de cum ai schimba vitezele, indiferent de faptul ca cel de 68 CP are cuplul mai mare.
Asa ca bagati la cap, si studiati putin datele tehnice ale motorului pe benzina de 1.4 de pe Kia Cee'd, sa facem o comparatie cu motorul de 1.6 100 CP benzinar de pe Fiesta.
09 Mar 2008, 22:27