Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
08 Feb 2008, 00:35
cine stie cum se aeriseste pompa de ABS! am aerisit toate rotile in aceasta ordine
:
1. stanga fata
2.dreapta spate
3.dreapta faza
4.stanga spate
Asa stiu eu k se aeriseste. daca nu e bine va rog sa imi spuneti.
Dupa ce am aerisit rotile tot mi se pare k frana e cam elastica si vreau sa aerisesc si pompa de ABS dar asta nu are aerisitor. Poate k nu trebuie si se aeriseste automat. nu stiu.
Astept ceva pareri.
multumesc
08 Feb 2008, 15:30
Daca ai manualul Haynes, la capitolul ce trateaza sistemul de franare (Cap. 3 presupun) ai descrisa procedura de aerisire atat pentru sistemul cu ABS cat si pentru cel fara ABS.
08 Feb 2008, 18:51
din pacate nu am manualul haynes. dar daca e acolo atunci il caut pe net.
08 Feb 2008, 20:29
cauta la mine in
ftp://cford:clubford@claudiu.alternativ-system.ro la ford/ford escort-orion 90-97/; mai ai si altele de escort pe acolo
08 Feb 2008, 21:27
Eu stiu ca se aeriseste de la cea mai apropiata roata (de pompa de frana) la cea mai indepartata.
13 Mar 2008, 15:39
nu pot deschide nimik nu se vede nimik.
13 Mar 2008, 17:38
si eu am o problema la abs,probabil nu e aerisit ,,ca am fost cu ea la ford service si am facut test abs si a iesit ok darr eu pe o roata din spate nu imi vine lichid de frana decat ff putin ...,si nu e din etrier sau conducta ca mi=a desfacut mecanikul meu si nu venea din abs ..de la ce sa fie ???
16 Mar 2008, 15:38
@ badboy20cm: Franeaza de cateva ori de asa natura incat sa iti intre ABS pe roata respectiva (praf, noroi, zapada :d ) si vezi daca dupa asta isi revine; eventual fa si o aerisire suplimentara.
16 Mar 2008, 15:53
am tot facut frane ,nu pot aerisi pt ca nu vine destul lichid sa poti aerisi,abs intra pt ca roata aceea nu franeaza ,cum pot sa fac frana ori aerisire daca ea nu tine si nu primeste lichid cum trebuie ??......,cum desfak abs sa vad de ce e blokat un circuit??il strik daca il dau jos ?
16 Mar 2008, 16:34
Blocul hidraulic e capsat dar poti sufla prin conducte sa vezi ce si cum (il dai jos, il golesti de lichid, ai de lucru cu aerisitul p'orma).
Da-mi o adresa de email sau un id de ymessenger sa iti trimit un fisier.
16 Mar 2008, 16:41
ai primit pm ...,vb acolo
22 Mar 2008, 01:26
$1 scrie:$2u stiu ca se aeriseste de la cea mai apropiata roata (de pompa de frana) la cea mai indepartata.
e fix pe dos
22 Mar 2008, 14:15
salut am intrebat de modul hidraulic si e doar 1400 euro
22 Mar 2008, 21:18
câh... cred ca o sa te joci de-a demontatul...
02 Iul 2008, 10:51
la mondeo 3 este recomandat sa se schimbe lichidul de frana cu o scula speciala. apar probleme daca se schimba fara aceea scula si apoi sa se faca aerisirea?
Ultima oară modificat de
DGAlexandru pe 31 Oct 2009, 13:30, modificat 1 dată în total.
Motiv: Sters QUOTE .. ai citat fara sens mesaje anterioare. FARA MESAJE DE TIP UP pt. ca nu ti s-a raspuns timp de o zi...
05 Iul 2008, 00:40
Salut a aflat cineva cum se aeriseste pompa abs nu cea centrala ?inca mai am si eu sperante ca abs nu are decat o problema minora,ca nu resusec sa descopar problema de ce nu vine lichid pe o roata din spate din modulul abs ,acum 1 saptaman era sa calc un batran pe trecerea de pietoni din cauza ca aveam 60 si am frana mai brusc ,a intrat abs si m-am dus ca sania aproape sa calc omul ,nu era decat asfalt nu pietris nu nimik,...,abs intra din cauza la roata aia ,dar nu stie nimeni din ce cauza nu vine ...,,daca nici pe tester nu a aparut ceva ...,atunci e ceva mecanik ,,o trebuii vreo aerisire la abs cumva in vre=un fel ...,VA ROG dacA stiti sa ma ajuta-ti ,,am tot mai incercat sa fak aerisire la roata,am facut pedala ,apoi o tin jos,desfac surubelul si nu curge nimik,
05 Iul 2008, 02:15
ai incercat si cum ti am zis eu?
...cu degetul
31 Oct 2009, 12:28
care ar fi simptomele ca abs are aer si trebuie aerisit?
31 Oct 2009, 13:25
Daca intra aer in pompa ABS .. aceasta se aeriseste doar pe WDS\IDS.
31 Oct 2009, 13:35
Cu Ford IDS - aerisirea pt. Mondeo 3 se face incepand cu roata dreapta spate, apoi stanga spate, stanga fata si dreapta fata. Daca a intrat aer pe conducte aveti ceva de munca, eu am repetat testul de 3 ori pana am vazut ca nu mai iese aer - test ce se face "automat" cu ajutorul pompei ABS ce actioneaza valva pt. conducta ce duce la roata respectiva.
31 Oct 2009, 19:45
ok dar cum iti dai seama ca trebuie aerisit abs-ul
eu am schimbat de vreo luna lichidul de frana si nu am aerisit nici un abs
frana prinde aproape la fel ... discurile ovalizate binisor si la franare usoara franeaza discontinuu'', dar la franare mai puternica inlemneste
31 Oct 2009, 22:11
$1 scrie:$2aca intra aer in pompa ABS .. aceasta se aeriseste doar pe WDS\IDS.
Cine te-a mintit asa?
31 Oct 2009, 23:22

am scris de m-au durut degetele si na ca your post in no longher etc etc ...
ce scrisese-m ,acum nu mai stau sa scriu iar ,ca aerisirea la abs se face cum zice si alex ,simplu ,fara alte probleme.
SE aeriseste fiecare roata si odata cu ele se aeriseste si abs,iar ca sa stiti ca atunci cand motorul e oprit si nici contactul pus ,abs nu restrictioneaza nimic,si lichidul circula de la pompa centrala in abs si apoi la roti fara sa fie ,blocat .restrictionat.
Totul e testat si frana functioneaza perfect si bine .iar acum 2-3 luni am facut ITP si am rugat ca sa faca testul la frana de 2 ori siii acele la indicatorul ala se duceau uniform ,nu o parte tinea mai bine si una nu ,si nici sa faci pedale ca sa tina frana nu trebuia,a fost nevoie de o singura apasare,si valorile au fost normale ,raspuns ca frana tine ff bine
in COncluzie cine este un pic priceput si il duce mintea si le poate face singur ,nu la 4 ace si numa pe la service-uri unde de multe ori nu isi merita banii si nici trreaba buna nu fac.
31 Oct 2009, 23:27
Daca esti un pic priceput nu lasi sa intre aer in sistem ... asta e solutia ideala.
Imaginea atasata este din manualul Haynes unde este descrisa procedura de schimb a lichidului fara scule speciale ... insa se face precizarea asta in caz ca intra aer in sistem.
- Fişiere ataşate
-

31 Oct 2009, 23:40
si daca e nevoie sa separi abs de masina ce faci ca sa nu intre aer ?
Scule speciale ,o cheie de 11-10 sa desfaci aerisitori aia ,lichid de frana sau o sticla de cola mica cu dopul perforat ,bagi un furtun care il mufezi la aerisitori si il bagi in sticla ,umpli juma cu lichid si faci aerisire
Eu unu am fost nevoit sa desfac fiecare conducta care tine de frana ,sa desfac abs sa desfac pompa centrala si conducte ,iar apoi sa mufez la loc tot si sa fac apoi aerisirea de la 0
01 Noi 2009, 14:58
Pai la tine pana la urma care a fost problema?
01 Noi 2009, 15:14
NU stiu dac stii dar un abs are electrovalve ,ee acele electovalve sunt actionate de modificarea curentului ce trece prin bobina ,acele electrovalve au 3 poziti
1:lichidul de frana de la pompa centrala ajunge catre etrier(roata)
2:lichidul de frana de la pompa centrala ramane izolat ,nu ajunge nicaieri.
3:lichidul de frana de la etrier revine in pompa centrala (refulare)doar retur
NU stiu din ce motiv ,la mine a ramas blocata o electrovalva pe pozitia 3 ,adica dinspre pompa spre etrier nu ajungea nimic nimic,dar puteam sa bag aer pe instalatie dinspre etrier catre pompa.IAr din cauza asta nu aveam frana pe o roata
LA toate teste facute ,si la reprezentanta ford ,acele testere nu puteau sa imi gaseasca aceasta buba,si intotdeauna abs avea PASS la test ,deci era de natura mecanica de nu gasea electronic nici defect.
Am umblat si am intrebat si nimeni nu se baga sa desfaca sa vada dece ,am desfacut eu ,l-am luat in casa si in concluzie nu se poate repara ,este totul bagat intr-un bloc de aluminiu nu poate fii demontabil .
IAr cand l-am montat pe cel sh si am rezolat tot nu m-am lasat si am inceput sa tai cu bumfaierul abs vechi sa vad dece a ramas blocat ,dar nu am putut sa il tai ca e gros acel bloc de aluminiu ma durea mana dupa 30 min de taiat si abia facuse-m un sant ,am taiat ceva dar am ajuns decat la rotorul motorului
01 Noi 2009, 15:20
Funcţionarea ABS
În ceea ce priveşte funcţionarea unui ABS aceasta reprezintă o sumă de procese
complexe de acţionare şi control electro-hidraulic şi se realizează astfel: în momentul
acţionării pedalei de frână, procesul se desfăşoară clasic, adică pompa centrală
împinge lichidul de frână prin conducte spre pistonaşele etrierelor, care acţionează
asupra plăcuţelor apăsându-le pe discul de frână (figura 4.25). În momentul în care
forţa de frecare dintre plăcuţe şi disc devine mai mare decât aderenţa dintre pneu şi
suprafaţa de rulare apare fenomenul de blocare a roţii şi transformarea mişcării de
rostogolire a acesteia în mişcare de alunecare. Acest fenomen conduce la pierderea
stabilităţii autovehiculului în cazul blocării roţilor posterioare sau la pierderea
controlului asupra direcţiei de deplasare în cazul blocării roţilor anterioare. La
sesizarea blocării uneia sau mai multor roţi, controllerul electronic comandă intrarea în
funcţiune a sistemului antiblocare. Acesta din urmă va realiza izolarea etrierelor faţă
de pompa centrală şi va începe producerea pulsaţiilor de presiune în cilindrii de frână.
Apariţia acestei presiuni variabile conduce la scăderea pe perioade scurte a
momentului de frânare sub valoarea limitei de aderenţă a pneului şi deci, se va produce
rotirea roţii. La creşterea presiunii, roata se va bloca din nou pentru o scurtă perioadă
de timp în care aderenţa se va pierde din nou. În medie însă, se urmăreşte ca roata
controlată să-şi menţină mişcarea de rostogolire cât mai mult timp pe parcursul
întregului proces de frânare, acesta realizându-se cu eficienţă maximă, la limita
aderenţei.
01 Noi 2009, 15:36
$1 scrie:$2..
controllerul electronic comandă intrarea în
funcţiune a sistemului antiblocare. Acesta din urmă va realiza izolarea etrierelor faţă
de pompa centrală şi va începe producerea pulsaţiilor de presiune în cilindrii de frână.
Apariţia acestei presiuni variabile conduce la scăderea pe perioade scurte a
momentului de frânare sub valoarea limitei de aderenţă a pneului şi deci, se va produce
rotirea roţii...
Este putin ilogic sa creeze pulsatii...
De fapt in cazul constatarii blocarii rotii decupleaza frana pe acea roata si reia procesul de franare, si tot asa...
Teoretic, daca ai pe zona de franare o singura zona (si de marime foarte mica) cu aderenta 0, nu vei simti decat o data decuplarea comandata de ABS.
01 Noi 2009, 15:58
asa zice in carte Mihai L..daca vrei postezt tot ce zice de fucntionarea lui ..
.......................
În cele ce urmează sunt detaliate fazele de funcţionare cu precizarea
elementelor de comandă acţionate şi prezentând variaţia presiunii în cilindrul de lucru
analizat.
Prima fază a funcţionării sistemului ABS este faza de izolare (figura 4.26;
palierul următor poziţiei „A” în figura 4.29). În această fază este acţionată electrovalva
de izolare care întrerupe legătura hidraulică dintre pompa centrală de frână şi etrier cu
scopul de a menţine constantă presiunea în etrier. Deceleraţia roţii este în continuare
monitorizată şi dacă se constată că şi acum roata încetineşte prea repede şi începe să se
blocheze se trece la aplicarea următoarei faze de control.
A doua fază o constituie faza de refulare (figura 4.27; panta până în puncul „B”
în figura 4.29). În această fază se acţionează cea de-a doua electrovalvă (cea de
izolare) cu scopul de a permite evacuarea surplusului de presiune din etrier. Lichidul în
exces se descarcă în acumulator de unde va fi preluat de către pompa de înaltă
presiune. Pe parcursul acestei faze roata, ne mai fiind frânată, începe să se accelereze,
viteza sa unghiulară crescând (punctul „C” în figura 4.29). Acesta este momentul în
care se aplică următoarea fază de control.
73
Contribuţii la Optimizarea Constructivă şi Funcţională a Sistemelor de Frânare Asistată tip ABS
IV.
A treia fază o reprezintă perioada de reaplicare a presiunii (figura 4.28;
porţiunea „C-A” din figura 4.29). Odată cu atingerea punctului „C” roata se
rostogoleşte aproape liber, momentul de frânare fiind nesemnificativ. Astfel rezultă
necesitatea de a creşte momentul de frânare, lucru ce se realizează prin decuplarea
celor două electrovalve. Legătura hidraulică este restabilită între pompa centrală de
frână şi etrier, fapt ce produce creşterea (relativ lentă) a presiunii în etrier. Creşterea
suplimentară a presiunii este produsă de electropompă, care preia lichidul din
acumulator şi îl livrează în circuit. Acest fapt are ca urmare şi „saltul” pedalei de frână
deoarece o parte din lichidul de frână are tendinţa de a se întoarce în pompa centralărezervor.
Acest ciclu de izolare-refulare-aplicare se repetă în modul descris mai sus atât
timp cât pedala de frână este apăsată şi automobilul se deplasează.
În figura 4.30 este prezentată traiectoria unui automobil în cazul frânării cu
blocarea roţilor şi al frânării cu deblocarea acestora, respectiv sub acţiunea ABS.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.