ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

CEA MAI BUNA SI CURATA MOTORINA PENTRU TDCI IN ROMANIA?

03 Aug 2006, 02:02

Salut.
Sunt proaspatul stapan al unui ford mondeo 2.0 tdci 130ps.
Am cautat acest topic dar nu l-am mai vazut deschis pe nicaieri.
Toata lumea imi spune ca motorina in Romania este foarte proasta.
Cineva mi-a zis ca pe o masina noua mai sofisticata si mai scumpa(Gen Touareg) cu indicator de motorina proasta, nu se stinge ledul niciodata indiferent de unde alimenteaza in Romania.

Acum va intreb si eu pe voi, cei cu motoare diesel, in special TDCI(ca am auzit ca sunt mai sensibile), ati observat vre-o diferenta de calitate in functie de pompa? Voi de unde alimentati? Si de ce...
Eu prefer sa platesc 1,2 mii in plus la litru dar sa ma fereasca de probleme la injectoare, doar ca nu stiu ce sa aleg, shell? petrom? omv? mol ? etc.etc...

Haideti sa facem o lista, fiecare zice de unde alimenteaza si de ce, eventual de unde nu alimenteaza sub nici o forma.
Multumesc

03 Aug 2006, 04:25

si pe mine ma intereseaza tot TDCI am si eu....am bagat o data de la Rompetrol si zici ca mergeam cu caruta

03 Aug 2006, 07:31

au fost cateva discutii
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=1342
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=204

motorina de la omv pare sa fie buna(am aproape 16.000 si n-am avut probleme)

03 Aug 2006, 09:50

Subscriu, motorina de la Rompetrol e proasta, nu mai tragea masina ca de obicei. Am incercat mai multe, m-am oprit deocamdata la Petrom, am facut un drum de mare (2000km) si merge bine (deocamdata :) )

03 Aug 2006, 10:13

1) Petrom
2) OMV - desi trage mai slab, pare curata
Nu Agip (am avut o experienta trista cu benzina de acolo)
Atentie insa si la statiile Petrom, nu seamana una cu alta. Recomandarea mea este ca daca gasesti una OK, sa te tii de ea! :icon_biggrin:

03 Aug 2006, 10:13

De ce-s mai sensibile TDCI decit TDDI ?

03 Aug 2006, 10:16

Modul de functionare in sine difera de la TDCI la TDDI. La TDCI sunt presiuni mai mari, "gaurele" mai mici si se pare ca sunt mult mai afectate de calitatea combustibilului.
Aveam un amic care baga de oriunde (tractoare/canistre/galeata) intr-un Opel TDI si mergea fara probleme.

03 Aug 2006, 10:40

Dar filtrul de motorina ce filtreaza ? Sitele rezervorului ?

03 Aug 2006, 11:10

Nu te gandi doar la impuritati mecanice... Ce crezi, apa e in stare sa treaca prin filtrul de motorina??? :icon_biggrin:
Si pariez ca la orificii mai mici apa ingheata mai repede, ca atare s-ar putea sa nu mai fie in stare sa realizeze presiunile dorite.
Alta varianta (testata din pacate de unii forumisti, vezi OctavianC) este cu piese insuficient rodate (buba a primelor TDCI-uri de la Ford) si care elimina mici particule metalice. Din ce am vazut, cam dupa 100.000 km apar problemele in acest ultim caz.

04 Aug 2006, 19:52

Ca proprietar de TDCI am f f stresat de motorina din cauza ca am avut ceva probleme la sistemul de injectie.....de la petrom de cate ori bag in ultimul timp nu imi place cum trage, ba de 2 ori am patit ca atunci cand plec de la semafor scot un fum negru rau de tot si nu are putere pana la 2000 ture cand intra turbo.......cand zic fum negru ma refer ca nu mai vedeam nimic in oglinda.
Acuma alimentez de la Lukoil motorina euro3 pentru ca este un pic mai unsa si de la OMV sprint Diesel. Masina este ok, trage bine, consum bun.

11 Aug 2006, 01:31

cand am fost in germania, am vazut la omv sprint diesel...si am zis..wow de asta nu am vazut la noi..si am bagat-foarte buna motorina; acum a aparut la omv si la noi si vreau sa zic ca se apropie cu cea din germania....pacat ca nu mai avem shell, am bagat un diesel vpower in Illertissen de credam ca nu am mondeo si fordgt

11 Aug 2006, 01:57

io m-am dat pe omv am gasit unu prin berceni de unde bag mai mereu si e buna.......again rompetrol sux ballz ;))

11 Aug 2006, 02:03

Eu sunt benzinar, dar OMV sprint diesel era de exceptie in ungaria, iar shell v-power diesel facea pana la ultimul eurocent :icon_mrgreen:

12 Aug 2006, 02:24

eu am tot incercat.....petromul e ok.....MOL...nashpa ( am bagat evo care ar trebui sa fie buna)...cel mai multumit de OMV aditivat...Alpine Diesel si ma rog versiunea de vara care nu stiu cum se cheama. OMV Sprint e ok...comparabil cu petromul...probabil e aceeeasi poveste.


lukoil sau rompetrol nu am incercat

PS> TDCI 1.6 109 CP Focus 2

12 Aug 2006, 09:34

OMV Sprint diesel e acelasi lucru cu TOP Euro Diesel 4 de la Petrom (probabil e facuta de petrom) ..si din cate am mai citit pe net se pare ca are 5% biodiesel in ea ... si are f. putin sulf.

Eu am pus doar de la Petrom si de la Rompetrol si inca nu am avut probleme. Cu cea de la Rompetrol mi se pare mai silentioasa masina ...

12 Aug 2006, 12:25

din cate stiu eu cand motorina contine 5% biodiesel sunt obligati sa specifice lucrul asta pentru ca unele masini nu accepta nici 5%. alta chestie ar mai fi ca nu stiu de unde ar putea sa ia biodiesel in romania pentru ca singurul proiect de productie biodiesel inca nu este finalizat, in romania nu se produce inca deloc biodiesel.
a treia chestie ar fi ca scria macar pe pagina de net a omv la descriere combustibili daca ar contine ceva biodiesel... totusi era o chestie unicat in romania...

12 Aug 2006, 12:56

la capitolul motorina a mea este f pretentioasa...cum am bagat ceva care nu e asa buna scoate fum f puternic si pana la 2000 ture nu are putere...cum pun ceva mai klumea merge impecabil........am ajuns la concluzia ca de oriunde alimentez e important sa nu prind motorina de pe fundul rezervorului

12 Aug 2006, 18:11

$1 scrie:$2in cate stiu eu cand motorina contine 5% biodiesel sunt obligati sa specifice lucrul asta pentru ca unele masini nu accepta nici 5%. alta chestie ar mai fi ca nu stiu de unde ar putea sa ia biodiesel in romania pentru ca singurul proiect de productie biodiesel inca nu este finalizat, in romania nu se produce inca deloc biodiesel.
a treia chestie ar fi ca scria macar pe pagina de net a omv la descriere combustibili daca ar contine ceva biodiesel... totusi era o chestie unicat in romania...


pe net am gasit chestia asta : http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=de&u=http://www.ots.at/presseaussendung.php%3Fschluessel%3DOTS_20051014_OTS0141%26ch%3Dwirtschaft&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Domv%2Bsprint%2Bdiesel%2Bpetrom%2Bbiodiesel%26hl%3Den%26hs%3Docl%26lr%3D%26safe%3Doff%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DX

16 Aug 2006, 08:11

pentru OctavianC: la inceputuri (cand am intrat in rindul diesel-arilor) am fost sfatuit sa bag motorina Euro 3 pentru ca are mai mult ulei. Am facut asa.. si acum sunt aproape sigur ca asta a fost cauza pentru care mi s-a blocat valva EGR. Logica e simpla: ulei mai mult in motorina > fum mai mult > impuritati mai multe pe galerie > adica si prin valva EGR. Dupa cum se stie domnisoara valva e cam .. sensibiloasa.
Rezultatul final a fost ca valva s-a blocat si circulam pe post de fumigena prin oras. Am blocat recircularea gazelor si acum nu mai scoate pic de fum (nici nu mai bag Euro 3). Intr-un viitor apropiat o sa incerc sa curat si valva printr-o metoda... chimica. fara actiune fizica.

16 Aug 2006, 09:50

Din pacate desi am fost fan OMV si Mol nu mai bag de la ei. O sa va spun si de ce.
La una din statiile OMV din BM am patit-o in iarna si cred ca v-am povestit deja.
Am bagat "Sprint Diesel" si iesea fum ca dracu la 2000 de ture, si nu mai pornea la cheie. Tester, etc etc, totul parea in regula.
Tatal unui prieten de-al meu a patit tot asa cu un Mol din BM. Si ce e mai grav e ca ii murea motorul in mers.
Asa ca sfatuit de un prieten am bagat de la Rompetrol Super Euro 4 Diesel la 35200/litru si merge struna. Nu mai scoate fum, porneste la cheie.

16 Aug 2006, 11:18

danysg74@ la mine nust ce poate duce la lispa de putere si fum..inejcotarele care nu de mult au fost schimbate, dar incepe sa se manifeste exact ca si data trecuta cand au picat sau valva egr. La valva inca nu m-am bagat si nust cum s aimi dau seama daca ea este de vina sau nu. Tin minte ca era un topic despre asta, o sa ma uit mai tarziu....


ddesxter@ eu alimentez tot cu sprint diesel si....e mai ok decat alte motorine. Singurul loc de unde am alimentat si nu am avut niciodata probleme este la Lukoil. Mai alimenetez ocazional Sprint pt ca o cumpar la 25 000 l, altfel nu m-as incurca cu ea

16 Aug 2006, 11:32

Deci daca tu o iei la 2.5 litrul e clar ce bag eu in rezervor :P
Deocamdata cred ca am facut o alegere buna cu Rompetrol. Sper sa nu ma insel. Dar daca e nevoie ca sa nu imi sparg masina fac plinul in Ungaria(sper sa fie mai buna la ei decat la noi).

16 Aug 2006, 11:58

eu am pus pana acuma de la mol de aia obisnuita si mi se pare ok dar cand e pe termiante am sa pun si de petrom ca pana atujnci nu vreau sa le amestec

18 Aug 2006, 12:15

Are ceva daca le combin ?
De exemplu acum am pus 14 litri de Euro Diesel 4 ,la Petrom
Mi-am luat teapa ca am crezut ca pun de aia ca la OMV. Aia defapt este echivalentul lui "TOP Euro Diesel 4" de la Petrom, deci try next time.
Acum vreau sa plec pe undeva in weekend, si o sa mai pun de 70 lei cel putin, dar nu mai vreau sa pun tot de-asta. Are ceva daca pun de la alta benzinarie alt tip de motorina peste?
10x

18 Aug 2006, 13:09

Nu are nik daca e buna

21 Aug 2006, 12:32

stop.nu are importanta de unde o cumperi ci de la ce statie anume o cumperi..adica..la care statie fura,poate sa fie 3omv ok si la al 4-lea tocmai sa fii descarcat camionu,stiti voi...deci nu e o regula ca pune de la petrom sau de la omv..oriunde poti sa iei teapa:)) eu pun si cu 25000 de la un vecin (de-aia...)si merge brici

22 Aug 2006, 09:15

$1 scrie:$2in pacate desi am fost fan OMV si Mol nu mai bag de la ei. O sa va spun si de ce.
La una din statiile OMV din BM am patit-o in iarna si cred ca v-am povestit deja.
Am bagat "Sprint Diesel" si iesea fum ca dracu la 2000 de ture, si nu mai pornea la cheie. Tester, etc etc, totul parea in regula.
Tatal unui prieten de-al meu a patit tot asa cu un Mol din BM. Si ce e mai grav e ca ii murea motorul in mers.
Asa ca sfatuit de un prieten am bagat de la Rompetrol Super Euro 4 Diesel la 35200/litru si merge struna. Nu mai scoate fum, porneste la cheie.



sprint diesel nu exista asta iarna

22 Aug 2006, 11:18

Am pus aseara Sprint Diesel (de la OMV de langa Udriste). Fata de motorina de la Petrom mi se pare ca se aude mai incet motorul, dar sunt multumit de putere.
O sa mai verific, am bagat 15l deocamdata.

22 Aug 2006, 12:04

eu circul cu sprint de 1 luna....merge super...si alimentez pe saptamana intre 30-40 litri

22 Aug 2006, 12:59

eu pun Euro 4 de la Rompetrol din martie 2005. acolo sunt cardurile de la firma si nu am acum sa aleg. nu am avut nici o problema pana acum cu motorina, nici eu, nici colegii mei care alimenteaza tot Rompetrol Euro 4.
asta iarna, la -17 grade a plecat la prima cheie.

motorul e un CDTI de 2000cmc si banuiesc ca e echivalent cu TDCI`u asta despre care faceti voi vorbire....
Răspunde