Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

oprire motor

12 Mai 2008, 17:41

Salut! Am o pb mai veche, am crezut ca daca am ajuns sa ii fac un RK 1, am rezolvat cumva si problema aceasta:

In mod inexplicabil, chiar daca ventilatorul nu este pornit, masina baga o caldura greu de suportat chiar si iarna! Pur si simplu, cand o apuca face ce vrea! Nu tot timpul mi se intampla, dar de exemplu a fost frustrant zilele acestea pe ploaie torentiala, 1-2a prin oras, s-a incins mototrul si apoi sa te tii, baga o caldura ca in cuptor...adio dezaburire...

Iar problema cea mai mare cu aceasta caldura este faptul ca , la drum intins, cu AC pornit, atunci cand ii vine ei cheful de a baga caldura se opreste motorul in mers! Se aprind toate in bord, ca si cum as porni din nou, repornesc si pleaca....
Mi-e frica sa mai folosesc AC, dar va rog sa ma ajutati...vine canicula :)

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 00:32

nu cumva iti fierbe motorul???pentru ca daca fierbe nu stiu la fiesta dar la alte masini motorul se opreste instant
verifica termostatul sa nu fie blocat pe inchis ;)
daca dai mai multe detalii poate te pot ajuta mai mult
bafta

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 09:50

Sal! mersic pt sfat...insa te rog sa ma ajuti mai mult daca poti...Adica, motorul cum trebuie sa faca daca fierbe? Mie mi se incalzeste f repede, atat cat sa treaca de la jumatate (indicatorul de caldura) spre zona rosie, si in 50-100 metri de mers in stilul Bucurestiului, mai ales daca e cald afara, porneste termocupla de 2-3 ori!

Nu stiu cum sa ma uit daca termostatul e blocat pe inchis...Daca e blocat, inseamna ca e defect?

Si faza cu caldura pe care o baga atunci cand are chef, e adevarat ca se intampla mai ales dupa ce trece acul indicator spre zona rosie, porneste termocupla, apoi revine pe centru dar incepe sa bage caldura! Si cu el asa pe centru, daca e AC pornit in acel moment se opreste motorul!

Ma gandeam sa nu fie defect un element electronic ( nu stiu cum se cheama, un fel de potentiometru rotund) pe placa unde este comutatorul de rece/cald, dar de vreme ce ia comanda cald, de la rece, si invers, daca rasucesc de el cred ca e oka...Insa din momentul in care baga caldura de care ziceam mai sus nu mai conteaza ca in dau eu pe rece, ba chiar opresc ventilatorul si si atunci mai intra pe orificii... :(

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 10:27

mah, la tine la motor ceva nu e in regula... deduc din topicul asta si din posturile tale din topicul cu turatiile de relanti de la sectiunea focus 1... oricum, nu e normal ca indicatorul de temperatura sa ajunga 'milimetric' de zona rosie... trebuie sa stea la mijloc. poate ca fiesta ta e destul de desteapta ca atunci cand se supraincalzeste motorul, sa bage aer cald in habitaclu - fapt ce ar ajuta enorm la racire... ceva nu e in regula... du-o la 'doctor'!

bafta!

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 10:38

Problema este că nu funcţionează corect ventilatorul. Fie nu-l porneşte termostatul la timp, fie pur şi simplu s-au uzat cărbunii şi dă rateuri. Aş zice că mai degrabă este ventilatorul, fiindcă dacă ar fi termostatul nu ar mai porni deloc.

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 10:58

Eu as banui circuitul de racire. In cel mai bun caz nu e strans busonul de la lichidul de racire cum trebuie, nu se creaza presiunea necesara si nu circula destul de repede lichidul, sau chiar deloc. In cel mai rau caz e pompa de apa.
E un totusi un motor de 1800cc - nu are cum sa se incalzeasca asa de repede, decat daca nu merge sistemul de racire.

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 11:47

cel mai bine mergi la mester! parerea mea...

e dubios cum de se incalzeste motorul asa de repede si peste limite, cand toti ne plangem ca nu se incalzeste destul de rapid, mai ales cei cu diesel, fie iarna, fie vara... undeva pe circuitul lichidului de racire e ceva ce nu functioneaza corect...

noroc!

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 12:16

multumesc pt sugestii! o sa incerc sa o duc la un doctor...Sunt mutat de la Cluj in Buc, stiti cum e cu provincia, ai senzatia ca aici te mananca de viu, poate imi recomandati un mester oka in Buc, stiu eu...Multumesc!

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 12:34

Cel mai simplu este să te duci la un service FORD. DIagnoza nu costă foarte mult, cca 100 de lei, dar are avantajul că nu e făcută băbeşte. Ulterior, reparaţia poate fi făcută şi la un meşter.

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 14:21

$1 scrie:$2alut! Am o pb mai veche, am crezut ca daca am ajuns sa ii fac un RK 1, am rezolvat cumva si problema aceasta:

In mod inexplicabil, chiar daca ventilatorul nu este pornit, masina baga o caldura greu de suportat chiar si iarna! Pur si simplu, cand o apuca face ce vrea! Nu tot timpul mi se intampla, dar de exemplu a fost frustrant zilele acestea pe ploaie torentiala, 1-2a prin oras, s-a incins mototrul si apoi sa te tii, baga o caldura ca in cuptor...adio dezaburire...

Iar problema cea mai mare cu aceasta caldura este faptul ca , la drum intins, cu AC pornit, atunci cand ii vine ei cheful de a baga caldura se opreste motorul in mers! Se aprind toate in bord, ca si cum as porni din nou, repornesc si pleaca....
Mi-e frica sa mai folosesc AC, dar va rog sa ma ajutati...vine canicula :)



nu lucreaza termostatul cum trebuie si implicit comanda catre termocupla este data total aiurea , caldura in habitaclu o ai pt ca atunci cand se incinge prea tare se deschide circuitul automat pt racire.
Fa-i urgent o verificare in service (posibil sa fie electroventilatorul bulit si sa nu mai functioneaza in treapta a doua - problema des intalnita la fiesta )

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 14:36

Din ce spui tu, nu am informatii suficiente sa-mi dau cu parerea daca se supraincalzeste motorul sau nu.
Dar, cu caldura in habitaclu, cred ca problema este separata de restul. La modelele mai vechi de Fiesta exista o valva electrica (heater valve) pe circuitul apei prin caloriferul din masina. Acea valva, in timp, se strica, este un defect tipic la aceasta masina. Cauta pe Google "Fiesta Heater Valve".

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 14:45

$1 scrie:$2u lucreaza termostatul cum trebuie si implicit comanda catre termocupla este data total aiurea


Termostatul si comanda catre termocupla nu au nici o legatura. Termostatul este o valva mecanica, ea se deschide automat cand temperatura lichidului de racire depaseste un anumit prag (uzual pe la 90 gr. C).

Termocupla este dispozitivul care da comanda, ea nu primeste comanda de la nimeni. Este un contact care se inchide automat la o anumita temperatura ca sa porneasca ventilatorul electric.

$1 scrie:$2aldura in habitaclu o ai pt ca atunci cand se incinge prea tare se deschide circuitul automat pt racire.

Nu prea cred ca se deschide automat. Poate ca e tot timpul deschis si nu isi da el seama, dar eu mai degraba suspectez electrovalva caloriferului, pentru ca e un defect frecvent, desi de obicei se blocheaza pe inchis...

$1 scrie:$2a-i urgent o verificare in service (posibil sa fie electroventilatorul bulit si sa nu mai functioneaza in treapta a doua - problema des intalnita la fiesta )


1) Nu cred ca Fiesta MK V are doua trepte la ventilator (dar nu sunt 100 % sigur acum).
2) Defectul e mai frecvent la Mondeo decat la Fiesta

Re: oprire motor

13 Mai 2008, 19:08

multumesc frumos! o sa merg cu ea la dr si revin sa spun baiul..

Re: oprire motor

14 Mai 2008, 00:05

$1 scrie:$2el mai simplu este să te duci la un service FORD. DIagnoza nu costă foarte mult, cca 100 de lei, dar are avantajul că nu e făcută băbeşte. Ulterior, reparaţia poate fi făcută şi la un meşter.

salutare
daca te duci sa faci diagnoza sunt curios ce ar zice acea diagnoza daca termostatul e blocat pe inchis sau paletele de la pompa de apa sunt mancate si nu mai pot impinge lichidul de racire sa si faca circuitul
daca imi raspunzi la ce am scris te cred pe cuvant ;)

Re: oprire motor

14 Mai 2008, 00:18

$1 scrie:$2al! mersic pt sfat...insa te rog sa ma ajuti mai mult daca poti...Adica, motorul cum trebuie sa faca daca fierbe? Mie mi se incalzeste f repede, atat cat sa treaca de la jumatate (indicatorul de caldura) spre zona rosie, si in 50-100 metri de mers in stilul Bucurestiului, mai ales daca e cald afara, porneste termocupla de 2-3 ori!

Nu stiu cum sa ma uit daca termostatul e blocat pe inchis...Daca e blocat, inseamna ca e defect?

Si faza cu caldura pe care o baga atunci cand are chef, e adevarat ca se intampla mai ales dupa ce trece acul indicator spre zona rosie, porneste termocupla, apoi revine pe centru dar incepe sa bage caldura! Si cu el asa pe centru, daca e AC pornit in acel moment se opreste motorul!

Ma gandeam sa nu fie defect un element electronic ( nu stiu cum se cheama, un fel de potentiometru rotund) pe placa unde este comutatorul de rece/cald, dar de vreme ce ia comanda cald, de la rece, si invers, daca rasucesc de el cred ca e oka...Insa din momentul in care baga caldura de care ziceam mai sus nu mai conteaza ca in dau eu pe rece, ba chiar opresc ventilatorul si si atunci mai intra pe orificii... :(

salutare
in momentul in care motorul ajunge sa fiarba,pe la vasul de expansiune ,lichidul de racire tre sa se scurga pe un furtunas ...daca si supapa de la capacul vasului e in conditii bune si nu e blocata...daca e buna supapa si motorul fierbe vei observa un nivel scazut de lichid in vas
sfatul meu este:
-scoaterea termostatului si mers cu masina asa sa vezi daca sunt aceleasi simptome
-daca simptomul persista atunci problema e de la paleta pompei de apa care nu mai are cum sa impinga lichidul pentru a si face circuitul(e mancata de rugina si posibil sa fie paletele rupte)
-nu te lega de ventilatorul radiatorului pentru ca din cate ai zis el functioneaza ok
bafta

Re: oprire motor

14 Mai 2008, 08:13

mersic frumos, o sa revin dupa ce o doftoricesc sa spun ce a fost

Re: oprire motor

15 Mai 2008, 13:00

verifica pompa de apa

Re: oprire motor

16 Mai 2008, 07:08

pierde si din apa??...ai verificat nivelul in vas ?? sa nu carecumva sa fie ciupita garnitura de chiluoasa....iti merge in 4??nu trebui neaparat sa-ti bage apa in ulei ...

Re: oprire motor

16 Mai 2008, 08:32

Multumesc frumos pt sugestii...am fost si la un dr si mi-a doagnosticat pb la electrovalva, ramane pe deschis...
Sper sa fie asta, o sa o caut undeva sa o cumpar..

Re: oprire motor

16 Mai 2008, 20:01

$1 scrie:$2ultumesc frumos pt sugestii...am fost si la un dr si mi-a doagnosticat pb la electrovalva, ramane pe deschis...
Sper sa fie asta, o sa o caut undeva sa o cumpar..

salutare
presupun ca te referi la electrovalva care deschide circuitul pentru incalzirea din habitaclu
dar ce ai rezolvat cu incalzirea excesiva si rapida a motorului???
se pare ca ai gasit doar una din probleme ;)
bafta

Re: oprire motor

17 Mai 2008, 09:25

pt incalzirea motorului inca nu am o diagnoza...
Răspunde