Help/Troubleshooting

oprire motor

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

oprire motor

Mesajde cornel m » 12 Mai 2008, 17:41

Salut! Am o pb mai veche, am crezut ca daca am ajuns sa ii fac un RK 1, am rezolvat cumva si problema aceasta:

In mod inexplicabil, chiar daca ventilatorul nu este pornit, masina baga o caldura greu de suportat chiar si iarna! Pur si simplu, cand o apuca face ce vrea! Nu tot timpul mi se intampla, dar de exemplu a fost frustrant zilele acestea pe ploaie torentiala, 1-2a prin oras, s-a incins mototrul si apoi sa te tii, baga o caldura ca in cuptor...adio dezaburire...

Iar problema cea mai mare cu aceasta caldura este faptul ca , la drum intins, cu AC pornit, atunci cand ii vine ei cheful de a baga caldura se opreste motorul in mers! Se aprind toate in bord, ca si cum as porni din nou, repornesc si pleaca....
Mi-e frica sa mai folosesc AC, dar va rog sa ma ajutati...vine canicula :)
Ford Fiesta 1.8 D / 2000
Avatar utilizator
cornel m
Ford Freak
 
Mesaje: 172
Membru din: 05 Noi 2007, 16:52
Localitate: cluj-bucuresti
Maşina: Fiesta, 1.8 D, 2000
VIN: WF0AXXGAJAXP64023

Re: oprire motor

Mesajde luckylove » 13 Mai 2008, 00:32

nu cumva iti fierbe motorul???pentru ca daca fierbe nu stiu la fiesta dar la alte masini motorul se opreste instant
verifica termostatul sa nu fie blocat pe inchis ;)
daca dai mai multe detalii poate te pot ajuta mai mult
bafta
NU FURA ! guvernul nu accepta concurenta !

ford sierra sedan 2.0 1987
ford scorpio sedan 2.0 / 136 cp / an 1996
mercedes CLK cabrio compresor 2.0 / 163 cp / an 2001
mazda premacy sportive 2.0 / 131 cp / an 2001
ford mondeo break 2.0 / 131 cp / an 2002
hyundai santa fe 2.2 crdi / 150 cp / an 2007
Avatar utilizator
luckylove
Gold Member
 
Mesaje: 773
Membru din: 29 Sep 2007, 14:29
Localitate: bacau

Re: oprire motor

Mesajde cornel m » 13 Mai 2008, 09:50

Sal! mersic pt sfat...insa te rog sa ma ajuti mai mult daca poti...Adica, motorul cum trebuie sa faca daca fierbe? Mie mi se incalzeste f repede, atat cat sa treaca de la jumatate (indicatorul de caldura) spre zona rosie, si in 50-100 metri de mers in stilul Bucurestiului, mai ales daca e cald afara, porneste termocupla de 2-3 ori!

Nu stiu cum sa ma uit daca termostatul e blocat pe inchis...Daca e blocat, inseamna ca e defect?

Si faza cu caldura pe care o baga atunci cand are chef, e adevarat ca se intampla mai ales dupa ce trece acul indicator spre zona rosie, porneste termocupla, apoi revine pe centru dar incepe sa bage caldura! Si cu el asa pe centru, daca e AC pornit in acel moment se opreste motorul!

Ma gandeam sa nu fie defect un element electronic ( nu stiu cum se cheama, un fel de potentiometru rotund) pe placa unde este comutatorul de rece/cald, dar de vreme ce ia comanda cald, de la rece, si invers, daca rasucesc de el cred ca e oka...Insa din momentul in care baga caldura de care ziceam mai sus nu mai conteaza ca in dau eu pe rece, ba chiar opresc ventilatorul si si atunci mai intra pe orificii... :(
Ford Fiesta 1.8 D / 2000
Avatar utilizator
cornel m
Ford Freak
 
Mesaje: 172
Membru din: 05 Noi 2007, 16:52
Localitate: cluj-bucuresti
Maşina: Fiesta, 1.8 D, 2000
VIN: WF0AXXGAJAXP64023

Re: oprire motor

Mesajde octa » 13 Mai 2008, 10:27

mah, la tine la motor ceva nu e in regula... deduc din topicul asta si din posturile tale din topicul cu turatiile de relanti de la sectiunea focus 1... oricum, nu e normal ca indicatorul de temperatura sa ajunga 'milimetric' de zona rosie... trebuie sa stea la mijloc. poate ca fiesta ta e destul de desteapta ca atunci cand se supraincalzeste motorul, sa bage aer cald in habitaclu - fapt ce ar ajuta enorm la racire... ceva nu e in regula... du-o la 'doctor'!

bafta!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005 GPL
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4231
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Re: oprire motor

Mesajde zaboss » 13 Mai 2008, 10:38

Problema este că nu funcţionează corect ventilatorul. Fie nu-l porneşte termostatul la timp, fie pur şi simplu s-au uzat cărbunii şi dă rateuri. Aş zice că mai degrabă este ventilatorul, fiindcă dacă ar fi termostatul nu ar mai porni deloc.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: oprire motor

Mesajde DGAlexandru » 13 Mai 2008, 10:58

Eu as banui circuitul de racire. In cel mai bun caz nu e strans busonul de la lichidul de racire cum trebuie, nu se creaza presiunea necesara si nu circula destul de repede lichidul, sau chiar deloc. In cel mai rau caz e pompa de apa.
E un totusi un motor de 1800cc - nu are cum sa se incalzeasca asa de repede, decat daca nu merge sistemul de racire.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: oprire motor

Mesajde octa » 13 Mai 2008, 11:47

cel mai bine mergi la mester! parerea mea...

e dubios cum de se incalzeste motorul asa de repede si peste limite, cand toti ne plangem ca nu se incalzeste destul de rapid, mai ales cei cu diesel, fie iarna, fie vara... undeva pe circuitul lichidului de racire e ceva ce nu functioneaza corect...

noroc!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005 GPL
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPL
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4231
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l ti-vct 115 cp, Ghia 2005; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Re: oprire motor

Mesajde cornel m » 13 Mai 2008, 12:16

multumesc pt sugestii! o sa incerc sa o duc la un doctor...Sunt mutat de la Cluj in Buc, stiti cum e cu provincia, ai senzatia ca aici te mananca de viu, poate imi recomandati un mester oka in Buc, stiu eu...Multumesc!
Ford Fiesta 1.8 D / 2000
Avatar utilizator
cornel m
Ford Freak
 
Mesaje: 172
Membru din: 05 Noi 2007, 16:52
Localitate: cluj-bucuresti
Maşina: Fiesta, 1.8 D, 2000
VIN: WF0AXXGAJAXP64023

Re: oprire motor

Mesajde zaboss » 13 Mai 2008, 12:34

Cel mai simplu este să te duci la un service FORD. DIagnoza nu costă foarte mult, cca 100 de lei, dar are avantajul că nu e făcută băbeşte. Ulterior, reparaţia poate fi făcută şi la un meşter.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: oprire motor

Mesajde Xmad » 13 Mai 2008, 14:21

$1 scrie:$2alut! Am o pb mai veche, am crezut ca daca am ajuns sa ii fac un RK 1, am rezolvat cumva si problema aceasta:

In mod inexplicabil, chiar daca ventilatorul nu este pornit, masina baga o caldura greu de suportat chiar si iarna! Pur si simplu, cand o apuca face ce vrea! Nu tot timpul mi se intampla, dar de exemplu a fost frustrant zilele acestea pe ploaie torentiala, 1-2a prin oras, s-a incins mototrul si apoi sa te tii, baga o caldura ca in cuptor...adio dezaburire...

Iar problema cea mai mare cu aceasta caldura este faptul ca , la drum intins, cu AC pornit, atunci cand ii vine ei cheful de a baga caldura se opreste motorul in mers! Se aprind toate in bord, ca si cum as porni din nou, repornesc si pleaca....
Mi-e frica sa mai folosesc AC, dar va rog sa ma ajutati...vine canicula :)



nu lucreaza termostatul cum trebuie si implicit comanda catre termocupla este data total aiurea , caldura in habitaclu o ai pt ca atunci cand se incinge prea tare se deschide circuitul automat pt racire.
Fa-i urgent o verificare in service (posibil sa fie electroventilatorul bulit si sa nu mai functioneaza in treapta a doua - problema des intalnita la fiesta )
Mist ... nothing can escape
Avatar utilizator
Xmad
Ford Freak
 
Mesaje: 186
Membru din: 24 Apr 2007, 13:12
Localitate: Slatina
Maşina: ford focus

Re: oprire motor

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Mai 2008, 14:36

Din ce spui tu, nu am informatii suficiente sa-mi dau cu parerea daca se supraincalzeste motorul sau nu.
Dar, cu caldura in habitaclu, cred ca problema este separata de restul. La modelele mai vechi de Fiesta exista o valva electrica (heater valve) pe circuitul apei prin caloriferul din masina. Acea valva, in timp, se strica, este un defect tipic la aceasta masina. Cauta pe Google "Fiesta Heater Valve".
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: oprire motor

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Mai 2008, 14:45

$1 scrie:$2u lucreaza termostatul cum trebuie si implicit comanda catre termocupla este data total aiurea


Termostatul si comanda catre termocupla nu au nici o legatura. Termostatul este o valva mecanica, ea se deschide automat cand temperatura lichidului de racire depaseste un anumit prag (uzual pe la 90 gr. C).

Termocupla este dispozitivul care da comanda, ea nu primeste comanda de la nimeni. Este un contact care se inchide automat la o anumita temperatura ca sa porneasca ventilatorul electric.

$1 scrie:$2aldura in habitaclu o ai pt ca atunci cand se incinge prea tare se deschide circuitul automat pt racire.

Nu prea cred ca se deschide automat. Poate ca e tot timpul deschis si nu isi da el seama, dar eu mai degraba suspectez electrovalva caloriferului, pentru ca e un defect frecvent, desi de obicei se blocheaza pe inchis...

$1 scrie:$2a-i urgent o verificare in service (posibil sa fie electroventilatorul bulit si sa nu mai functioneaza in treapta a doua - problema des intalnita la fiesta )


1) Nu cred ca Fiesta MK V are doua trepte la ventilator (dar nu sunt 100 % sigur acum).
2) Defectul e mai frecvent la Mondeo decat la Fiesta
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: oprire motor

Mesajde cornel m » 13 Mai 2008, 19:08

multumesc frumos! o sa merg cu ea la dr si revin sa spun baiul..
Ford Fiesta 1.8 D / 2000
Avatar utilizator
cornel m
Ford Freak
 
Mesaje: 172
Membru din: 05 Noi 2007, 16:52
Localitate: cluj-bucuresti
Maşina: Fiesta, 1.8 D, 2000
VIN: WF0AXXGAJAXP64023

Re: oprire motor

Mesajde luckylove » 14 Mai 2008, 00:05

$1 scrie:$2el mai simplu este să te duci la un service FORD. DIagnoza nu costă foarte mult, cca 100 de lei, dar are avantajul că nu e făcută băbeşte. Ulterior, reparaţia poate fi făcută şi la un meşter.

salutare
daca te duci sa faci diagnoza sunt curios ce ar zice acea diagnoza daca termostatul e blocat pe inchis sau paletele de la pompa de apa sunt mancate si nu mai pot impinge lichidul de racire sa si faca circuitul
daca imi raspunzi la ce am scris te cred pe cuvant ;)
NU FURA ! guvernul nu accepta concurenta !

ford sierra sedan 2.0 1987
ford scorpio sedan 2.0 / 136 cp / an 1996
mercedes CLK cabrio compresor 2.0 / 163 cp / an 2001
mazda premacy sportive 2.0 / 131 cp / an 2001
ford mondeo break 2.0 / 131 cp / an 2002
hyundai santa fe 2.2 crdi / 150 cp / an 2007
Avatar utilizator
luckylove
Gold Member
 
Mesaje: 773
Membru din: 29 Sep 2007, 14:29
Localitate: bacau

Re: oprire motor

Mesajde luckylove » 14 Mai 2008, 00:18

$1 scrie:$2al! mersic pt sfat...insa te rog sa ma ajuti mai mult daca poti...Adica, motorul cum trebuie sa faca daca fierbe? Mie mi se incalzeste f repede, atat cat sa treaca de la jumatate (indicatorul de caldura) spre zona rosie, si in 50-100 metri de mers in stilul Bucurestiului, mai ales daca e cald afara, porneste termocupla de 2-3 ori!

Nu stiu cum sa ma uit daca termostatul e blocat pe inchis...Daca e blocat, inseamna ca e defect?

Si faza cu caldura pe care o baga atunci cand are chef, e adevarat ca se intampla mai ales dupa ce trece acul indicator spre zona rosie, porneste termocupla, apoi revine pe centru dar incepe sa bage caldura! Si cu el asa pe centru, daca e AC pornit in acel moment se opreste motorul!

Ma gandeam sa nu fie defect un element electronic ( nu stiu cum se cheama, un fel de potentiometru rotund) pe placa unde este comutatorul de rece/cald, dar de vreme ce ia comanda cald, de la rece, si invers, daca rasucesc de el cred ca e oka...Insa din momentul in care baga caldura de care ziceam mai sus nu mai conteaza ca in dau eu pe rece, ba chiar opresc ventilatorul si si atunci mai intra pe orificii... :(

salutare
in momentul in care motorul ajunge sa fiarba,pe la vasul de expansiune ,lichidul de racire tre sa se scurga pe un furtunas ...daca si supapa de la capacul vasului e in conditii bune si nu e blocata...daca e buna supapa si motorul fierbe vei observa un nivel scazut de lichid in vas
sfatul meu este:
-scoaterea termostatului si mers cu masina asa sa vezi daca sunt aceleasi simptome
-daca simptomul persista atunci problema e de la paleta pompei de apa care nu mai are cum sa impinga lichidul pentru a si face circuitul(e mancata de rugina si posibil sa fie paletele rupte)
-nu te lega de ventilatorul radiatorului pentru ca din cate ai zis el functioneaza ok
bafta
NU FURA ! guvernul nu accepta concurenta !

ford sierra sedan 2.0 1987
ford scorpio sedan 2.0 / 136 cp / an 1996
mercedes CLK cabrio compresor 2.0 / 163 cp / an 2001
mazda premacy sportive 2.0 / 131 cp / an 2001
ford mondeo break 2.0 / 131 cp / an 2002
hyundai santa fe 2.2 crdi / 150 cp / an 2007
Avatar utilizator
luckylove
Gold Member
 
Mesaje: 773
Membru din: 29 Sep 2007, 14:29
Localitate: bacau

Re: oprire motor

Mesajde cornel m » 14 Mai 2008, 08:13

mersic frumos, o sa revin dupa ce o doftoricesc sa spun ce a fost
Ford Fiesta 1.8 D / 2000
Avatar utilizator
cornel m
Ford Freak
 
Mesaje: 172
Membru din: 05 Noi 2007, 16:52
Localitate: cluj-bucuresti
Maşina: Fiesta, 1.8 D, 2000
VIN: WF0AXXGAJAXP64023

Re: oprire motor

Mesajde catalinmondeo » 15 Mai 2008, 13:00

verifica pompa de apa
Avatar utilizator
catalinmondeo
Member
 
Mesaje: 316
Membru din: 14 Mai 2007, 22:25
Localitate: Bucuresti
Maşina: mondeo ghia 2.0 tdci 2004 break negru B 75 C C B

Re: oprire motor

Mesajde tomcatmouse » 16 Mai 2008, 07:08

pierde si din apa??...ai verificat nivelul in vas ?? sa nu carecumva sa fie ciupita garnitura de chiluoasa....iti merge in 4??nu trebui neaparat sa-ti bage apa in ulei ...
Avatar utilizator
tomcatmouse
1nsane Member
 
Mesaje: 1261
Membru din: 26 Oct 2007, 12:37
Localitate: BUCURESTI
Maşina: Mondeo Titanium ,power shift ,pachet S 2011, 2.0 TDCI 163cp,03.2011

Re: oprire motor

Mesajde cornel m » 16 Mai 2008, 08:32

Multumesc frumos pt sugestii...am fost si la un dr si mi-a doagnosticat pb la electrovalva, ramane pe deschis...
Sper sa fie asta, o sa o caut undeva sa o cumpar..
Ford Fiesta 1.8 D / 2000
Avatar utilizator
cornel m
Ford Freak
 
Mesaje: 172
Membru din: 05 Noi 2007, 16:52
Localitate: cluj-bucuresti
Maşina: Fiesta, 1.8 D, 2000
VIN: WF0AXXGAJAXP64023

Re: oprire motor

Mesajde luckylove » 16 Mai 2008, 20:01

$1 scrie:$2ultumesc frumos pt sugestii...am fost si la un dr si mi-a doagnosticat pb la electrovalva, ramane pe deschis...
Sper sa fie asta, o sa o caut undeva sa o cumpar..

salutare
presupun ca te referi la electrovalva care deschide circuitul pentru incalzirea din habitaclu
dar ce ai rezolvat cu incalzirea excesiva si rapida a motorului???
se pare ca ai gasit doar una din probleme ;)
bafta
NU FURA ! guvernul nu accepta concurenta !

ford sierra sedan 2.0 1987
ford scorpio sedan 2.0 / 136 cp / an 1996
mercedes CLK cabrio compresor 2.0 / 163 cp / an 2001
mazda premacy sportive 2.0 / 131 cp / an 2001
ford mondeo break 2.0 / 131 cp / an 2002
hyundai santa fe 2.2 crdi / 150 cp / an 2007
Avatar utilizator
luckylove
Gold Member
 
Mesaje: 773
Membru din: 29 Sep 2007, 14:29
Localitate: bacau

Re: oprire motor

Mesajde cornel m » 17 Mai 2008, 09:25

pt incalzirea motorului inca nu am o diagnoza...
Ford Fiesta 1.8 D / 2000
Avatar utilizator
cornel m
Ford Freak
 
Mesaje: 172
Membru din: 05 Noi 2007, 16:52
Localitate: cluj-bucuresti
Maşina: Fiesta, 1.8 D, 2000
VIN: WF0AXXGAJAXP64023


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 20 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 20 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login