14 Mai 2008, 19:25
$2
$2
$2
14 Mai 2008, 19:40
$1 scrie:$2entru DanielArdelian2: Foarte faine calculele alea, dar nu stau in picioare![]()
14 Mai 2008, 20:06
14 Mai 2008, 22:34
15 Mai 2008, 07:21
$1 scrie:$2i referitor la topic, NU, benzina nu influenteaza viteza@turatie, doar vmax/accel/elasticitate daca motorul stie ce sa faca.
15 Mai 2008, 08:53
$1 scrie:$2Daniel: Cind am spus ca formulele nu stau in picioare nu m-am referit la faptul ca nu sunt corecte, ci doar ca nu "explica" fenomenul
$1 scrie:$2sta din cauza ca la toate se aplica diverse rapoarte de randamente (motor, cutie, roti, samd) si referitor la viteza, aia este viteza teoretica a vehicolului,
$1 scrie:$2entru ca ori are turometrul/vitezometrul "baleiaj" ca deh, inexactitati la reprezentare, uzura cablu samd, ori si-a montat "utilizatorul" roti pe 20" in loc de 15" si atunci viteza e total alta
$1 scrie:$2lte zeci de variante mai mult sau mai putin tehnice cum ar fi conditii meteo (gheatza), ambreiaj dus samd.
$1 scrie:$2ocmai d-asta se folosesc dyno pentru telemetrie si nu se aplica formule matematice.
$1 scrie:$2mi pun gitul si-ti fac cadou un TitaniumST NOU daca un motor de 1.6L de 100 de cai "scoate" aceeasi viteza cu unul de 2.0L si 150 de cai la aceeasi turatie cu aceeasi cutie pe aceeasi masina.
15 Mai 2008, 09:12
15 Mai 2008, 09:15
15 Mai 2008, 09:16
15 Mai 2008, 09:32
$1 scrie:$2 calitatea combustibilului este primordiala pentru procesele de ardere din motor si implicit a energiei degajate de aceasta;
- este un mod prea simplist de a reduce fenomenele care au loc in camera de ardere doar la legile mecanicii din fizica,acolo intervenind si legi ale termotehnicii,mecanicii fluidelor,etc;
- proiectarea motoarelor a fost si va fi un compromis intre :calitatea combustibilului,raportul de compresie,dimensionarea elementelor constructive (de ex. cursa-alezaj),norme de poluare,etc.
$1 scrie:$2 viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.
15 Mai 2008, 09:51
15 Mai 2008, 09:52
15 Mai 2008, 09:54
15 Mai 2008, 10:05
$1 scrie:$2Adriancar...in rampa/panta, ai variatie de turatie in mod cert daca ramai cu pedala de acceleratie la fel de apasata.
15 Mai 2008, 10:15
15 Mai 2008, 10:20
$1 scrie:$2. Dinamica tine cont de :aderenta,declivitate rampa panta si cate altele.Si asta tocmai in regim constant.
15 Mai 2008, 10:21
$1 scrie:$2viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.
$1 scrie:$2n regim constant (nu acceleram, nu incetinim, nu tinem piciorul pe ambreiaj, nu patineaza ambreiajul, nu patineaza rotile), nu sunt de acord.
Daca ambreiajul nu patineaza, pinioanele din cutia de viteze nu patineaza, unde se duce diferenta de turatie ?
15 Mai 2008, 10:23
$1 scrie:$2$1 scrie:$2. Dinamica tine cont de :aderenta,declivitate rampa panta si cate altele.Si asta tocmai in regim constant.
Hmm...Daca pe drum drept, la 2000 RPM in treapta a III-a am 40 Km/h, la urcare, daca nimic nu patineaza si nu misc pedala de acceleratie, va scadea viteza, va scadea si turatia.
Ca sa o aduc din nou la 40 Km/h, va trebui sa apas mai tare pedala de acceleratie, dar cand va ajunge la 2000 RPM, va fi din nou la 40 Km/h.
Si asta pentru ca daca nimic nu patineaza, nu vad unde s-ar duce diferenta de turatie.
Poate ca daca am combustibil mai prost va dura mai mult pana voi recupera, va trebui sa apas mai tare pedala, etc. Dar la aceeasi turatie, aceeasi treapta de viteza, voi avea aceeasi viteza.
15 Mai 2008, 10:24
$1 scrie:$2Si daca ai vant din fata ?
15 Mai 2008, 10:25
$1 scrie:$2r fi varianta tractata....
Daniel...apropo, ca mi-ai dat o "idee" creatza cu afirmatia "se intampla de la arborele de intrare in cutia de viteze la roata", si acu intreb pe bune....in momentul in care esti nu esti cu rotile drepte(adica in curba), nu se obtine o diferenta de viteza stinga vs dreapta pt ca din cite stiu rotile se invirt cu viteze diferite? Dpdv tehnic puterea motorului s-ar transfera spre una dintre parti (proportional cu raza de intoarcere).
In cazul asta cum se aplica formula aia?N-ar trebui sa intre in calcul ambele roti?
15 Mai 2008, 10:27
15 Mai 2008, 10:28
$1 scrie:$2i daca ai vant din fata ?
15 Mai 2008, 10:33
$1 scrie:$2 viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.
Si unde-i neconcordanta ?
15 Mai 2008, 10:39
$1 scrie:$2$1 scrie:$2i daca ai vant din fata ?
Masina va consuma mai mult. Dar daca nu apare alunecare va merge cu aceeasi viteza.
Dar cred ca ne pierdem timpul degeaba aici. Iei o carte de fizica (mecanica) si poate pe aia o crezi.
Iar legile fizicii chiar se aplica - nu-s ca legile romanesti.
15 Mai 2008, 10:48
$1 scrie:$2$1 scrie:$2 viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.
Si unde-i neconcordanta ?
Neintelegerea provine din faptul ca unii sustin ca in exact aceleasi conditii de rulaj (regim constant, fara accelerare/franare/patinare), daca bagi alta benzina ai alta turatie in treapta a III-a la 40 Km/h. Noi asta incercam sa lamurim aici.
Simplificat,
- daca bagi benzina OMV 95 ai 40 Km/h la 2000 RPM in treapta a III-a
- daca bagi benzina OMV 100 ai 40 Km/h la 1800 RPM in treapta a III-a, in exact aceleasi conditii de rulare
Adevarat sau fals ?
15 Mai 2008, 10:57
$1 scrie:$2n regim constant (nu acceleram, nu incetinim, nu tinem piciorul pe ambreiaj, nu patineaza ambreiajul, nu patineaza rotile), nu sunt de acord.
Daca ambreiajul nu patineaza, pinioanele din cutia de viteze nu patineaza, unde se duce diferenta de turatie ?
$1 scrie:$2devarat !
Hai sa ducem la extrem analiza ,adica :
sa comparam o benzina de 90 cu una de 98;
Aceeasi viteza ,in aceeasi treapta se va obtine la o turatie diferita.
15 Mai 2008, 11:25
$1 scrie:$2$1 scrie:$2n regim constant (nu acceleram, nu incetinim, nu tinem piciorul pe ambreiaj, nu patineaza ambreiajul, nu patineaza rotile), nu sunt de acord.
Daca ambreiajul nu patineaza, pinioanele din cutia de viteze nu patineaza, unde se duce diferenta de turatie ?$1 scrie:$2devarat !
Hai sa ducem la extrem analiza ,adica :
sa comparam o benzina de 90 cu una de 98;
Aceeasi viteza ,in aceeasi treapta se va obtine la o turatie diferita.
Ok, atunci astept in continuare un raspuns la intrebarea mea de mai inainte. Unde se duce diferenta de turatie, daca nimic de la roti pana la arbore nu patineaza.
15 Mai 2008, 14:00
15 Mai 2008, 14:28
$1 scrie:$2onsideram o cutie de viteze cu rapoartele din imagine (este cutia de pe Ford Ikon, vandut in India - Fiesta MK5 sedan, alta n-am avut la indemana dar valorile sunt tipice).
Consideram niste roti standard de 175/65 R14.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Diametrul: 583.1 mm
Circumferinta: 1831.9 mm
Deci la fiecare rotatie, daca nu patineaza, roata parcurge 1831.9 mm.
Ca sa am viteza de 40 Km/h, trebuie sa parcurg 40 Km intr-o ora.
Asta inseamna 40 Km / 1831.9 mm = 21835.25 rotatii in 60 de minute.
Asta inseamna 363.92 rotatii pe minut (RPM).
Cutia de viteze, in treapta a III-a, are un raport de 1.28, raportul final fiind de 4.06.
Deci in treapta a III-a, raportul total al transmisiei este 1.28 * 4.06 = 5.1968
Asta inseamna ca la fiecare 5.1968 rotatii ale arborelui, planetarele (deci rotile) efectueaza o rotatie.
Asta inseamna ca, pentru a avea la roata 363.92 RPM, la arbore trebuie sa avem 5.1968 * 363.92 RPM = 1891.22 RPM
Daca ambreiajul nu patineaza, turatia arborelui motorului (si deci si turatia volantei) va fi exact aceeasi, adica 1891.22 RPM.
Dupa cum se observa, eu nu inteleg unde intra in aceste calcule puterea, cifra octanica, eficienta arderilor, capacitatea cilindrica sau orice altceva legat de motor.
15 Mai 2008, 14:35