Help/Troubleshooting

Viteza, turatia si cifra octanica

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Depinde viteza de calitatea benzinei la o turatie data ?

Viteza la o turatie data depinde si de calitatea benzinei
13
27%
Viteza depinde doar de turatia motorului, raportul transmisiei si diametrul rotilor
36
73%
 
Voturi totale : 49

Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 14 Mai 2008, 19:25

Recent a inceput o discutie la sectiunea Fiesta, in care unul dintre utilizatori sustine ca daca bagi benzina cu cifra octanica mai mare intr-un motor (OMV 100), atunci la aceeasi viteza va avea o turatie mai mica decat ar avea cu benzina obisnuita.

viewtopic.php?f=62&t=15857

Eu nu-s de acord, cred ca viteza masinii depinde doar de turatia motorului si elementele de la ambreiaj la roti, nu are nici o legatura cu cifra octanica sau cetanica.

Viteza masinii depinde numai de turatia si diametrul rotii:
Cod: Selectaţi tot
$2

Turatia rotii, RPM_ROATA depinde de raportul cutiei de viteze, raportul diferentialului si turatia motorului.
Cod: Selectaţi tot
$2

Deci:
Cod: Selectaţi tot
$2

Dupa cum se observa, cifra octanica nu apare in aceasta formula. Dar apare turatia motorului.

RaportCutie depinde de treapta de viteza selectata dar este constanta pentru o anumita treapta (este raportul dintre numarul de dinti ai pinioanelor).
RaportDiferential depinde de numarul de dinti ai pinioanelor diferentialului.

Eu sunt de parere ca daca pastrezi aceeasi cutie de viteze, diferential si roti, poti sa pui orice motor vrei pe masina ca vei avea exact aceeasi legatura intre turatie si viteza.

Sunt curios, ceilalti forumisti ce parere au in aceasta chestiune ? V-as ruga sa va si argumentati optiunea.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 14 Mai 2008, 19:40

$1 scrie:$2entru DanielArdelian2: Foarte faine calculele alea, dar nu stau in picioare :)


Ok, asteptam cu interes urmatoarele informatii:

1) O argumentare a afirmatiei de mai sus; unde e gresala in calculele mele ? Sunt foarte curios.
2) Calculele tale, care sa ne arate cum depinde viteza la o anumita turatie de cifra octanica.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde mirceamc » 14 Mai 2008, 20:06

Sper sa nu supar pe nimeni dar ceea ce sustine jo_2k "daca bagi benzina cu cifra octanica mai mare intr-un motor (OMV 100), atunci la aceeasi viteza va avea o turatie mai mica decat ar avea cu benzina obisnuita", in aceeasi treapta de viteza si cu aceleasi roti este o ABERATIE. Acolo exista un raport fix de transmisie (daca se mentine aceeasi treapta de viteza) indiferent de ce bagi in motor.
Nu pot sa spun ca sunt eu foarte priceput la masini, dar totusi sunt inginer mecanic. Ceea ce spune Daniel Ardelian este EXACT!
P.S. Si nu trebuie sa fii inginer pt asta, e suficient un pic de bun simt tehnic.
Mircea M - Ford Fusion Comfort 1.4 TDCI 68CP (2007), Bucureşti
Prezentare maşină: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=9010
Imagine
Avatar utilizator
mirceamc
 
Mesaje: 1451
Membru din: 25 Oct 2007, 12:21
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fusion 1.4 TDCI Comfort, 2007

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde jo_2k » 14 Mai 2008, 22:34

In primul rind, vai, am creat un monstru!! :D
In ordinea "inversa" de pe tricou:
@mirceamc: nu s-a suparat nimeni pentru ce ai zis, si da, ai dreptate, formulele lui daniel sunt f corecte, si DA, ce am spus eu este o ABERATIE, si tocmai pentru ca este o aberatie nu se poate raspunde printr-o formula fizica. O sa explic mai jos.

@Daniel: Cind am spus ca formulele nu stau in picioare nu m-am referit la faptul ca nu sunt corecte, ci doar ca nu "explica" fenomenul, nici macar explicatia cu ambreajul dus pentru ca nu as fi prins in veci viteza de 130 cu un ambreaj dus si inafara de asta, ar fi insemnat ca prin minune s-a reparat (ceea ce tre sa recunoastem ca e o aberatie :) ) dupa ce am pus benzina (pentru ca atunci era mai jos), despre cel legat de roti nu intru in discutii pentru ca nu ar fi avut influenta asupra vitezometrului (chiar daca cea reala s-ar fi modificat)

Am fost la fel de mirat cind am observat lucrul ala (cu turometrul mai jos o idee), tocmai pt ca stiam ca nu se poate fizic.
Referitor la formule, ele SUNT corecte, doar ca sunt doar formule :-t si nu acopera decit partea teoretica.

Asta din cauza ca la toate se aplica diverse rapoarte de randamente (motor, cutie, roti, samd) si referitor la viteza, aia este viteza teoretica a vehicolului, pentru ca ori are turometrul/vitezometrul "baleiaj" ca deh, inexactitati la reprezentare, uzura cablu samd, ori si-a montat "utilizatorul" roti pe 20" in loc de 15" si atunci viteza e total alta + alte zeci de variante mai mult sau mai putin tehnice cum ar fi conditii meteo (gheatza), ambreiaj dus samd.
Tocmai d-asta se folosesc dyno pentru telemetrie si nu se aplica formule matematice.

Recunosc, pe celalalt topic m-am dat in barci si am facut circ :-" din simplul motiv ca mi-ai aruncat niste formule in ochi. Daca imi ziceai de intrumentarul de bord care arata aiurea te-as fi crezut.

Si referitor la topic, NU, benzina nu influenteaza viteza@turatie, doar vmax/accel/elasticitate daca motorul stie ce sa faca.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde mirceamc » 15 Mai 2008, 07:21

$1 scrie:$2i referitor la topic, NU, benzina nu influenteaza viteza@turatie, doar vmax/accel/elasticitate daca motorul stie ce sa faca.

Aici ai intr-adevar dreptate
Mircea M - Ford Fusion Comfort 1.4 TDCI 68CP (2007), Bucureşti
Prezentare maşină: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=9010
Imagine
Avatar utilizator
mirceamc
 
Mesaje: 1451
Membru din: 25 Oct 2007, 12:21
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fusion 1.4 TDCI Comfort, 2007

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mai 2008, 08:53

$1 scrie:$2Daniel: Cind am spus ca formulele nu stau in picioare nu m-am referit la faptul ca nu sunt corecte, ci doar ca nu "explica" fenomenul

Atunci explica tu fenomenul, ca pana acum n-ai oferit nici o explicatie plauzibila, numai niste aberatii folosind cuvinte pompoase. Asteptam cu totii o explicatie a acelui fenomen misterios pe care numai tu l-ai inteles. :|

$1 scrie:$2sta din cauza ca la toate se aplica diverse rapoarte de randamente (motor, cutie, roti, samd) si referitor la viteza, aia este viteza teoretica a vehicolului,


Randamentul nu are legatura cu relatia viteza-turatie ci cu pierderile de putere din cutia de viteze.

$1 scrie:$2entru ca ori are turometrul/vitezometrul "baleiaj" ca deh, inexactitati la reprezentare, uzura cablu samd, ori si-a montat "utilizatorul" roti pe 20" in loc de 15" si atunci viteza e total alta


Ce ti-am aratat eu mai sus nu este viteza teoretica ci este tocmai viteza practica.
Faptul ca vitezometrul iti indica eronat e cu totul alta problema, nu are nici o legatura cu viteza practica a masinii, cu cifra octanica, cu turatia motorului.
Legile de baza ale unei cutii de viteze nu sunt afectate de prezenta / absenta / precizia vitezometrului.

$1 scrie:$2lte zeci de variante mai mult sau mai putin tehnice cum ar fi conditii meteo (gheatza), ambreiaj dus samd.

Ti-am spus pe topicul de la Fiesta ca patinarea ambreiajului sau schimbarea rotilor sunt unele din cazurile in care atingi o alta viteza la aceeasi turatie, dar tu ai afirmat ca nu luam in calcul asemenea variante. Acum vii si imi spui ca eu gresesc ca nu iau in calcul asemenea variante. Scuza-ma, dar sunt putin confuzat. :-??

$1 scrie:$2ocmai d-asta se folosesc dyno pentru telemetrie si nu se aplica formule matematice.

Dyno nu se foloseste pentru telemetrie. Cauta pe net ce inseamna telemetrie (telemetry) si ce inseamna dyno (dynamometer). Nici una dintre acestea nu are nici o legatura cu relatia dintre turatie si viteza.
Apoi, daca ai stii tu cate formule matematice se aplica in proiectarea unui motor si a unei cutii de viteze, te-ai ingrozi.

$1 scrie:$2mi pun gitul si-ti fac cadou un TitaniumST NOU daca un motor de 1.6L de 100 de cai "scoate" aceeasi viteza cu unul de 2.0L si 150 de cai la aceeasi turatie cu aceeasi cutie pe aceeasi masina.



In acest moment, scorul la Poll este de 10:1.
Te astept cu un TitaniumST. Am sa-ti trimit datele de contact pe PM.
Gatul nu ti-l iau, nu-mi trebuie.

:D
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde jo_2k » 15 Mai 2008, 09:12

Da, acu am vazut ca am scris telemetrie la dyno :) my bad..
O sa ma apuc sa string banii pentru ST-ul promis :-S ....poate scap cu o macheta :D
Am vazut poll-ul....intrebarea este cine o fi votat pentru prima varianta? :D
Si referitor la "fenomenul" in cauza...nush, pot da vina pe unul din ceasurile de pe bord, asta pentru ca ambreajul nu patineaza ca sa se justifice mecanic.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mai 2008, 09:15

Poate ca erau conditii diferite de temperatura, care afecteaza precizia vitezometrului si turometrului, poate s-a schimbat presiunea in roti, daca roata este mai moale se "turteste" mai tare, posibilitati sunt multe.

PS: Merge si o macheta ! :D/
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 09:16

Stimati colegi,
Permiteti-mi sa va spun urmatoarele :
- calitatea combustibilului este primordiala pentru procesele de ardere din motor si implicit a energiei degajate de aceasta;
- este un mod prea simplist de a reduce fenomenele care au loc in camera de ardere doar la legile mecanicii din fizica,acolo intervenind si legi ale termotehnicii,mecanicii fluidelor,etc;
- proiectarea motoarelor a fost si va fi un compromis intre :calitatea combustibilului,raportul de compresie,dimensionarea elementelor constructive (de ex. cursa-alezaj),norme de poluare,etc.
- viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mai 2008, 09:32

$1 scrie:$2 calitatea combustibilului este primordiala pentru procesele de ardere din motor si implicit a energiei degajate de aceasta;
- este un mod prea simplist de a reduce fenomenele care au loc in camera de ardere doar la legile mecanicii din fizica,acolo intervenind si legi ale termotehnicii,mecanicii fluidelor,etc;
- proiectarea motoarelor a fost si va fi un compromis intre :calitatea combustibilului,raportul de compresie,dimensionarea elementelor constructive (de ex. cursa-alezaj),norme de poluare,etc.


Perfect de acord cu toate aceste afirmatii, nici nu le-am pus la indoiala, dar noi incercam sa vedem ce se intampla de la arborele de intrare in cutia de viteze la roata.

$1 scrie:$2 viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.


In regim constant (nu acceleram, nu incetinim, nu tinem piciorul pe ambreiaj, nu patineaza ambreiajul, nu patineaza rotile), nu sunt de acord.

Daca ambreiajul nu patineaza, pinioanele din cutia de viteze nu patineaza, unde se duce diferenta de turatie ? :-??
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 09:51

@DanielArdelian
1. Pai titlul este Viteza,turati si cifra octanica deci categoric cifra are influente asupra arborelui cotit.
2. Dinamica tine cont de :aderenta,declivitate rampa panta si cate altele.Si asta tocmai in regim constant.
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde jo_2k » 15 Mai 2008, 09:52

Ar fi varianta tractata....
Daniel...apropo, ca mi-ai dat o "idee" creatza cu afirmatia "se intampla de la arborele de intrare in cutia de viteze la roata", si acu intreb pe bune....in momentul in care esti nu esti cu rotile drepte(adica in curba), nu se obtine o diferenta de viteza stinga vs dreapta pt ca din cite stiu rotile se invirt cu viteze diferite? Dpdv tehnic puterea motorului s-ar transfera spre una dintre parti (proportional cu raza de intoarcere).
In cazul asta cum se aplica formula aia? :-/ N-ar trebui sa intre in calcul ambele roti?
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde jo_2k » 15 Mai 2008, 09:54

@Adriancar...in rampa/panta, ai variatie de turatie in mod cert daca ramai cu pedala de acceleratie la fel de apasata.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 10:05

$1 scrie:$2Adriancar...in rampa/panta, ai variatie de turatie in mod cert daca ramai cu pedala de acceleratie la fel de apasata.

Citeste te rog mai sus ;rampa/panta n-am pus-o la socoteala la regim constant...
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde biruk » 15 Mai 2008, 10:15

O benzina cu cifra octanica face masina mai sprintena, dar in sensul ca accelerezi mai usor, urca mai usor in turatii.
Plusul la o benzina OMV C100 este aditivul folosit (benzina se face de exact pe aceasi instalatie), ei scriu pe pompa multe chestii in plus fata de 95.
"Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri."
Petre Tutea
biruk
Ford Freak
 
Mesaje: 175
Membru din: 06 Iun 2007, 11:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2 Facelift 1.8 TDci, Trend+, Avalon
VIN: WF0PXXGCDP8L05556

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mai 2008, 10:20

$1 scrie:$2. Dinamica tine cont de :aderenta,declivitate rampa panta si cate altele.Si asta tocmai in regim constant.


Hmm...Daca pe drum drept, la 2000 RPM in treapta a III-a am 40 Km/h, la urcare, daca nimic nu patineaza si nu misc pedala de acceleratie, va scadea viteza, va scadea si turatia.
Ca sa o aduc din nou la 40 Km/h, va trebui sa apas mai tare pedala de acceleratie, dar cand va ajunge la 2000 RPM, va fi din nou la 40 Km/h.

Si asta pentru ca daca nimic nu patineaza, nu vad unde s-ar duce diferenta de turatie.

Poate ca daca am combustibil mai prost va dura mai mult pana voi recupera, va trebui sa apas mai tare pedala, etc. Dar la aceeasi turatie, aceeasi treapta de viteza, voi avea aceeasi viteza.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde mirceamc » 15 Mai 2008, 10:21

$1 scrie:$2viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.

La aceeasi turatie si treapta de viteza ai viteze diferite DOAR DACA APARE ALUNECARE (PATINARE) intre roti si sosea.
Ca sa dau un caz limita: este posibil ca la 3500rpm/treapta a II-a pe polei sa stai pe loc.
In rest nu conteaza daca e soare, vant sau ploaie sau cat de incarcata e masina - astea conteaza la consum si la acceleratii/decelaratii. Si daca nu iti apare patinarea iar nu conteaza daca esti pe drum drept, panta sau rampa.
$1 scrie:$2n regim constant (nu acceleram, nu incetinim, nu tinem piciorul pe ambreiaj, nu patineaza ambreiajul, nu patineaza rotile), nu sunt de acord.
Daca ambreiajul nu patineaza, pinioanele din cutia de viteze nu patineaza, unde se duce diferenta de turatie ? :-??

Poti sa dai raspunsul la intrebarea de mai sus Adriancar?
Mircea M - Ford Fusion Comfort 1.4 TDCI 68CP (2007), Bucureşti
Prezentare maşină: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=9010
Imagine
Avatar utilizator
mirceamc
 
Mesaje: 1451
Membru din: 25 Oct 2007, 12:21
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fusion 1.4 TDCI Comfort, 2007

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 10:23

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2. Dinamica tine cont de :aderenta,declivitate rampa panta si cate altele.Si asta tocmai in regim constant.


Hmm...Daca pe drum drept, la 2000 RPM in treapta a III-a am 40 Km/h, la urcare, daca nimic nu patineaza si nu misc pedala de acceleratie, va scadea viteza, va scadea si turatia.
Ca sa o aduc din nou la 40 Km/h, va trebui sa apas mai tare pedala de acceleratie, dar cand va ajunge la 2000 RPM, va fi din nou la 40 Km/h.

Si asta pentru ca daca nimic nu patineaza, nu vad unde s-ar duce diferenta de turatie.

Poate ca daca am combustibil mai prost va dura mai mult pana voi recupera, va trebui sa apas mai tare pedala, etc. Dar la aceeasi turatie, aceeasi treapta de viteza, voi avea aceeasi viteza.


Si daca ai vant din fata ?
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mai 2008, 10:24

$1 scrie:$2Si daca ai vant din fata ?


Va trebui sa apesi mai tare pedala de acceleratie ca sa mentii turatia de 2000 RPM si viteza de 40 Km/h, pentru ca vei avea o rezistenta mai mare de invins. Exact ca si la urcare.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 10:25

$1 scrie:$2r fi varianta tractata....
Daniel...apropo, ca mi-ai dat o "idee" creatza cu afirmatia "se intampla de la arborele de intrare in cutia de viteze la roata", si acu intreb pe bune....in momentul in care esti nu esti cu rotile drepte(adica in curba), nu se obtine o diferenta de viteza stinga vs dreapta pt ca din cite stiu rotile se invirt cu viteze diferite? Dpdv tehnic puterea motorului s-ar transfera spre una dintre parti (proportional cu raza de intoarcere).
In cazul asta cum se aplica formula aia? :-/ N-ar trebui sa intre in calcul ambele roti?


Diferenta de viteze unghiulare intre roata stanga si dreapta ,in viraj este preluata de diferential.Puterea se transfera proportional cu aderenta fiecarei roti.
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 10:27

- viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.

Si unde-i neconcordanta ?
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde mirceamc » 15 Mai 2008, 10:28

$1 scrie:$2i daca ai vant din fata ?

Masina va consuma mai mult. Dar daca nu apare alunecare va merge cu aceeasi viteza.
Dar cred ca ne pierdem timpul degeaba aici. Iei o carte de fizica (mecanica) si poate pe aia o crezi.
Iar legile fizicii chiar se aplica - nu-s ca legile romanesti =)) .
Mircea M - Ford Fusion Comfort 1.4 TDCI 68CP (2007), Bucureşti
Prezentare maşină: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=9010
Imagine
Avatar utilizator
mirceamc
 
Mesaje: 1451
Membru din: 25 Oct 2007, 12:21
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fusion 1.4 TDCI Comfort, 2007

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mai 2008, 10:33

$1 scrie:$2 viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.

Si unde-i neconcordanta ?

Neintelegerea provine din faptul ca unii sustin ca in exact aceleasi conditii de rulaj (regim constant, fara accelerare/franare/patinare), daca bagi alta benzina ai alta turatie in treapta a III-a la 40 Km/h. Noi asta incercam sa lamurim aici.

Simplificat,

- daca bagi benzina OMV 95 ai 40 Km/h la 2000 RPM in treapta a III-a
- daca bagi benzina OMV 100 ai 40 Km/h la 1800 RPM in treapta a III-a, in exact aceleasi conditii de rulare

Adevarat sau fals ?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 10:39

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2i daca ai vant din fata ?

Masina va consuma mai mult. Dar daca nu apare alunecare va merge cu aceeasi viteza.
Dar cred ca ne pierdem timpul degeaba aici. Iei o carte de fizica (mecanica) si poate pe aia o crezi.
Iar legile fizicii chiar se aplica - nu-s ca legile romanesti =)) .


Ai impresia ca filozofez ?
Consumul nu are legatura cu discutia din acest topic.
Cred ca o analiza mai atenta si completa a celor scrise in acest topic te-ar face mai ingaduitor.
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 10:48

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2 viteza este functie de conditiile dinamice ale vehiculului ,adica in conditii diferite de rulaj,incarcare,aderenta aceasi viteza se poate obtine la turatii diferite.

Si unde-i neconcordanta ?

Neintelegerea provine din faptul ca unii sustin ca in exact aceleasi conditii de rulaj (regim constant, fara accelerare/franare/patinare), daca bagi alta benzina ai alta turatie in treapta a III-a la 40 Km/h. Noi asta incercam sa lamurim aici.

Simplificat,

- daca bagi benzina OMV 95 ai 40 Km/h la 2000 RPM in treapta a III-a
- daca bagi benzina OMV 100 ai 40 Km/h la 1800 RPM in treapta a III-a, in exact aceleasi conditii de rulare

Adevarat sau fals ?


Adevarat !
Hai sa ducem la extrem analiza ,adica :
sa comparam o benzina de 90 cu una de 98;
Aceeasi viteza ,in aceeasi treapta se va obtine la o turatie diferita.
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mai 2008, 10:57

$1 scrie:$2n regim constant (nu acceleram, nu incetinim, nu tinem piciorul pe ambreiaj, nu patineaza ambreiajul, nu patineaza rotile), nu sunt de acord.
Daca ambreiajul nu patineaza, pinioanele din cutia de viteze nu patineaza, unde se duce diferenta de turatie ? :-??


$1 scrie:$2devarat !
Hai sa ducem la extrem analiza ,adica :
sa comparam o benzina de 90 cu una de 98;
Aceeasi viteza ,in aceeasi treapta se va obtine la o turatie diferita.


Ok, atunci astept in continuare un raspuns la intrebarea mea de mai inainte. Unde se duce diferenta de turatie, daca nimic de la roti pana la arbore nu patineaza.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 11:25

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2n regim constant (nu acceleram, nu incetinim, nu tinem piciorul pe ambreiaj, nu patineaza ambreiajul, nu patineaza rotile), nu sunt de acord.
Daca ambreiajul nu patineaza, pinioanele din cutia de viteze nu patineaza, unde se duce diferenta de turatie ? :-??


$1 scrie:$2devarat !
Hai sa ducem la extrem analiza ,adica :
sa comparam o benzina de 90 cu una de 98;
Aceeasi viteza ,in aceeasi treapta se va obtine la o turatie diferita.


Ok, atunci astept in continuare un raspuns la intrebarea mea de mai inainte. Unde se duce diferenta de turatie, daca nimic de la roti pana la arbore nu patineaza.

Intrebarea corecta ar fi:de unde vine turatia diferita,iar raspunsul este dela eficienta arderii.
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mai 2008, 14:00

Consideram o cutie de viteze cu rapoartele din imagine (este cutia de pe Ford Ikon, vandut in India - Fiesta MK5 sedan, alta n-am avut la indemana dar valorile sunt tipice).

Consideram niste roti standard de 175/65 R14.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Diametrul: 583.1 mm
Circumferinta: 1831.9 mm

Deci la fiecare rotatie, daca nu patineaza, roata parcurge 1831.9 mm.
Ca sa am viteza de 40 Km/h, trebuie sa parcurg 40 Km intr-o ora.
Asta inseamna 40 Km / 1831.9 mm = 21835.25 rotatii in 60 de minute.
Asta inseamna 363.92 rotatii pe minut (RPM).

Cutia de viteze, in treapta a III-a, are un raport de 1.28, raportul final fiind de 4.06.
Deci in treapta a III-a, raportul total al transmisiei este 1.28 * 4.06 = 5.1968

Asta inseamna ca la fiecare 5.1968 rotatii ale arborelui, planetarele (deci rotile) efectueaza o rotatie.
Asta inseamna ca, pentru a avea la roata 363.92 RPM, la arbore trebuie sa avem 5.1968 * 363.92 RPM = 1891.22 RPM

Daca ambreiajul nu patineaza, turatia arborelui motorului (si deci si turatia volantei) va fi exact aceeasi, adica 1891.22 RPM.

Dupa cum se observa, eu nu inteleg unde intra in aceste calcule puterea, cifra octanica, eficienta arderilor, capacitatea cilindrica sau orice altceva legat de motor.
Fişiere ataşate
Ford_B5.JPG
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde Adriancar » 15 Mai 2008, 14:28

$1 scrie:$2onsideram o cutie de viteze cu rapoartele din imagine (este cutia de pe Ford Ikon, vandut in India - Fiesta MK5 sedan, alta n-am avut la indemana dar valorile sunt tipice).

Consideram niste roti standard de 175/65 R14.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Diametrul: 583.1 mm
Circumferinta: 1831.9 mm

Deci la fiecare rotatie, daca nu patineaza, roata parcurge 1831.9 mm.
Ca sa am viteza de 40 Km/h, trebuie sa parcurg 40 Km intr-o ora.
Asta inseamna 40 Km / 1831.9 mm = 21835.25 rotatii in 60 de minute.
Asta inseamna 363.92 rotatii pe minut (RPM).

Cutia de viteze, in treapta a III-a, are un raport de 1.28, raportul final fiind de 4.06.
Deci in treapta a III-a, raportul total al transmisiei este 1.28 * 4.06 = 5.1968

Asta inseamna ca la fiecare 5.1968 rotatii ale arborelui, planetarele (deci rotile) efectueaza o rotatie.
Asta inseamna ca, pentru a avea la roata 363.92 RPM, la arbore trebuie sa avem 5.1968 * 363.92 RPM = 1891.22 RPM

Daca ambreiajul nu patineaza, turatia arborelui motorului (si deci si turatia volantei) va fi exact aceeasi, adica 1891.22 RPM.

Dupa cum se observa, eu nu inteleg unde intra in aceste calcule puterea, cifra octanica, eficienta arderilor, capacitatea cilindrica sau orice altceva legat de motor.


Nu au absolut nicio relevanta calculele pe care le faceti vis a vis de discutie.
Am spus si repet ca :
Viteza unui vehicul este functie de :
- Greutate
- Coeficient de rulare
- Ceoficient aerodinamic
- Suprafata frontala
- Randamentul transmisiei
- Putere.
Deci nu sunt conditii ca pentru aceeasi viteza sa avem aceeasi turatie.
Nu simplificam prea mult lucrurile doar de dragul de a explica ?....
Consider ca o calitate superioara a combustibilului determina o mai buna dinamica a vehiculului.
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: Viteza, turatia si cifra octanica

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mai 2008, 14:35

Si mai am o intrebare, inspirata de un coleg care doreste sa ramana anonim.

La masina de mai sus, daca motorul este oprit si rezervorul este gol (deci zero arderi, zero cifra octanica), bag in treapta a III-a si imping masina cu 40 Km/h, care credeti dvs. ca va fi turatia arborelui motorului ?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Următorul

Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 7 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 7 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login