15 Mai 2008, 14:48
$1 scrie:$2u au absolut nicio relevanta calculele pe care le faceti vis a vis de discutie.
$1 scrie:$2iteza unui vehicul este functie de :
- Greutate
- Coeficient de rulare
- Ceoficient aerodinamic
- Suprafata frontala
- Randamentul transmisiei
15 Mai 2008, 14:54
$1 scrie:$2i mai am o intrebare, inspirata de un coleg care doreste sa ramana anonim.
La masina de mai sus, daca motorul este oprit si rezervorul este gol (deci zero arderi, zero cifra octanica), bag in treapta a III-a si imping masina cu 40 Km/h, care credeti dvs. ca va fi turatia arborelui motorului ?
15 Mai 2008, 15:00
$1 scrie:$2i mai am o intrebare, inspirata de un coleg care doreste sa ramana anonim.
La masina de mai sus, daca motorul este oprit si rezervorul este gol (deci zero arderi, zero cifra octanica), bag in treapta a III-a si imping masina cu 40 Km/h, care credeti dvs. ca va fi turatia arborelui motorului ?
15 Mai 2008, 15:09
$1 scrie:$2O intrebare si pentru tine, Daniel:
Toata lumea (fara exceptie) care a alimentat din afara (in vest cu precadere) a spus ca masina ii trage muuuult mai bine cu combustibilul de acolo.
$1 scrie:$2are cum isi dau seama daca tot lantul de transformare de la motor la roata este identic?
$1 scrie:$2e principiul pe care faci calculele poti pune in la motor orice lichid in stare sa faca explozie la presiune sau la scanteie si ai aceeasi viteza/putere.
15 Mai 2008, 15:10
$1 scrie:$2$1 scrie:$2i mai am o intrebare, inspirata de un coleg care doreste sa ramana anonim.
La masina de mai sus, daca motorul este oprit si rezervorul este gol (deci zero arderi, zero cifra octanica), bag in treapta a III-a si imping masina cu 40 Km/h, care credeti dvs. ca va fi turatia arborelui motorului ?
Deci lucrati in colectiv.Ok ,nu ma deranjeaza,pot face fata si unor colective largite.
Pentru raspuns am nevoie de detalii :
cu contactul pus sau fara ?
15 Mai 2008, 15:19
15 Mai 2008, 15:28
$1 scrie:$2e scurt, eu zic ca o cifra octanica mai mare creste puterea motorului (pe benzina, normal).
Din acest motiv se simte mult mai bine masina la acceleratie, etc... (inclusiv viteza maxima!)
15 Mai 2008, 15:32
$1 scrie:$2$1 scrie:$2onsideram o cutie de viteze cu rapoartele din imagine (este cutia de pe Ford Ikon, vandut in India - Fiesta MK5 sedan, alta n-am avut la indemana dar valorile sunt tipice).
Consideram niste roti standard de 175/65 R14.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Diametrul: 583.1 mm
Circumferinta: 1831.9 mm
Deci la fiecare rotatie, daca nu patineaza, roata parcurge 1831.9 mm.
Ca sa am viteza de 40 Km/h, trebuie sa parcurg 40 Km intr-o ora.
Asta inseamna 40 Km / 1831.9 mm = 21835.25 rotatii in 60 de minute.
Asta inseamna 363.92 rotatii pe minut (RPM).
Cutia de viteze, in treapta a III-a, are un raport de 1.28, raportul final fiind de 4.06.
Deci in treapta a III-a, raportul total al transmisiei este 1.28 * 4.06 = 5.1968
Asta inseamna ca la fiecare 5.1968 rotatii ale arborelui, planetarele (deci rotile) efectueaza o rotatie.
Asta inseamna ca, pentru a avea la roata 363.92 RPM, la arbore trebuie sa avem 5.1968 * 363.92 RPM = 1891.22 RPM
Daca ambreiajul nu patineaza, turatia arborelui motorului (si deci si turatia volantei) va fi exact aceeasi, adica 1891.22 RPM.
Dupa cum se observa, eu nu inteleg unde intra in aceste calcule puterea, cifra octanica, eficienta arderilor, capacitatea cilindrica sau orice altceva legat de motor.
Nu au absolut nicio relevanta calculele pe care le faceti vis a vis de discutie.
Am spus si repet ca :
Viteza unui vehicul este functie de :
- Greutate
- Coeficient de rulare
- Ceoficient aerodinamic
- Suprafata frontala
- Randamentul transmisiei
- Putere.
Deci nu sunt conditii ca pentru aceeasi viteza sa avem aceeasi turatie.
Nu simplificam prea mult lucrurile doar de dragul de a explica ?....
Consider ca o calitate superioara a combustibilului determina o mai buna dinamica a vehiculului.
15 Mai 2008, 15:40
15 Mai 2008, 15:41
$1 scrie:$2$1 scrie:$2$1 scrie:$2onsideram o cutie de viteze cu rapoartele din imagine (este cutia de pe Ford Ikon, vandut in India - Fiesta MK5 sedan, alta n-am avut la indemana dar valorile sunt tipice).
Consideram niste roti standard de 175/65 R14.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Diametrul: 583.1 mm
Circumferinta: 1831.9 mm
Deci la fiecare rotatie, daca nu patineaza, roata parcurge 1831.9 mm.
Ca sa am viteza de 40 Km/h, trebuie sa parcurg 40 Km intr-o ora.
Asta inseamna 40 Km / 1831.9 mm = 21835.25 rotatii in 60 de minute.
Asta inseamna 363.92 rotatii pe minut (RPM).
Cutia de viteze, in treapta a III-a, are un raport de 1.28, raportul final fiind de 4.06.
Deci in treapta a III-a, raportul total al transmisiei este 1.28 * 4.06 = 5.1968
Asta inseamna ca la fiecare 5.1968 rotatii ale arborelui, planetarele (deci rotile) efectueaza o rotatie.
Asta inseamna ca, pentru a avea la roata 363.92 RPM, la arbore trebuie sa avem 5.1968 * 363.92 RPM = 1891.22 RPM
Daca ambreiajul nu patineaza, turatia arborelui motorului (si deci si turatia volantei) va fi exact aceeasi, adica 1891.22 RPM.
Dupa cum se observa, eu nu inteleg unde intra in aceste calcule puterea, cifra octanica, eficienta arderilor, capacitatea cilindrica sau orice altceva legat de motor.
Nu au absolut nicio relevanta calculele pe care le faceti vis a vis de discutie.
Am spus si repet ca :
Viteza unui vehicul este functie de :
- Greutate
- Coeficient de rulare
- Ceoficient aerodinamic
- Suprafata frontala
- Randamentul transmisiei
- Putere.
Deci nu sunt conditii ca pentru aceeasi viteza sa avem aceeasi turatie.
Nu simplificam prea mult lucrurile doar de dragul de a explica ?....
Consider ca o calitate superioara a combustibilului determina o mai buna dinamica a vehiculului.
Pai parca se vorbea de aceeasi masina doar cu benzina schimbata, nu vorbim de masini diferite ca atunci e clar raspunsul. Deci, pentru simplificare, avem o masina si o alimentam cu 95 si cu 100. Unii zic ca daca ii pui 100, vei avea viteza X la mai putine ture decat cu benzina de 95. Asta deja e revolutie in fizica si chiar in chimie
15 Mai 2008, 15:51
$1 scrie:$2iscutia a pornit de la calitatea combustibilului si trebuie sa excludem din calcul lanturile de constante (rapoate transmitere,etc) care nu au relevanta.
$1 scrie:$2entru a mentine o viteza constanta trebuie sa variezi permanent turatia.
15 Mai 2008, 16:12
$1 scrie:$2entru a mentine o viteza constanta trebuie sa variezi permanent turatia.
15 Mai 2008, 16:30
$1 scrie:$2$1 scrie:$2e scurt, eu zic ca o cifra octanica mai mare creste puterea motorului (pe benzina, normal).
Din acest motiv se simte mult mai bine masina la acceleratie, etc... (inclusiv viteza maxima!)
Pe lung, depinde.
Urmareste acest filmulet postat de mauru007:
http://www.youtube.com/watch?v=0QGCYLwT ... re=related
Masinile cu motoare mici, normal-aspirate, proiectate cu accentul pe latura economica in defavoarea performantelor, nu castiga mai nimic din cifra octanica mai mare, nu au raportul de compresie dinamic suficient de mare.
Masinile cu motoare supraalimentate (turbina, compresor), cu rapoarte de compresie dinamice mai mari, pot extrage beneficii din benzina cu cifra octanica mai mare pentru ca este mai rezistenta la detonatii.
In Romania, nu-i sigur dar nici nu-i exclus ca benzina cu cifra octanica mai mare sa fie mai curata.
Daca masina poate extrage mai multa putere din benzina care i-o dai, ai dreptate: acceleratii mai bune, poate si viteza maxima mai mare daca nu intervine ceva limitare electronica si daca viteza maxima nu e specificata la turatia maxima.
15 Mai 2008, 16:33
$1 scrie:$2$1 scrie:$2entru a mentine o viteza constanta trebuie sa variezi permanent turatia.
Nu stiu de ce, dar cruise control-ul de pe masina mea e de alta parere... Cat despre raspunsul Dvs la ce am zis io, mai bine v-ati uita la ce ziceti:
"Nu au absolut nicio relevanta calculele pe care le faceti vis a vis de discutie.
Am spus si repet ca :
Viteza unui vehicul este functie de :
- Greutate
- Coeficient de rulare
- Ceoficient aerodinamic
- Suprafata frontala
- Randamentul transmisiei
- Putere.
Deci nu sunt conditii ca pentru aceeasi viteza sa avem aceeasi turatie."
Ce treaba are greutatea care la ACEEASI masina este LA FEL?? Inca o data repet, discutia a plecat de la:
1. se da masina X (unde X este in permanenta X, deci sa zicem un Focus, in permanenta aceeasi masina!)
2. se pune benzina de 95 si vom avea viteza Y la Z rpm
3. se pune benzina de 100 si vom avea viteza Y la W rpm, unde W<>Z.
Cine vede greseala sa ridice mana. Einstein nu mai poate...
15 Mai 2008, 16:45
$1 scrie:$2eci sunteti de acord ca difera turatia...Asta incerc sa spun si eu si asta de vreoncateva ore bune.
15 Mai 2008, 17:29
$1 scrie:$2ncurcam lucrurile in loc sa le lamurim:
1,6L Duratec 16V Ti-VCT 110CP/85 kW
raport de compresie 11:1
1,6L Duratec 16V Ti-VCT 125CP/92 kW
raport de compresie 11:1
2,0L Duratec HE 145CP/107 kW
raport de compresie 10,8:1
2,3L Duratec HE 16V 161CP/118 kW
raport de compresie 10,6:1
2,5L Duratec 20V 220CP/160 kW supraalimentat
raport de compresie 9:1
Si in plus raportul este :de comprimare nu si dinamic de comprimare
$1 scrie:$2a las sa trageti singuri concluziile !!!
Va doresc o seara buna si mai multa rabdare si atentie !
15 Mai 2008, 17:31
15 Mai 2008, 17:37
15 Mai 2008, 17:58
$1 scrie:$2entru a mentine o viteza constanta trebuie sa variezi permanent turatia.
15 Mai 2008, 19:52
$1 scrie:$2$1 scrie:$2entru a mentine o viteza constanta trebuie sa variezi permanent turatia.
Aici chiar ai revolutionat fizica.
15 Mai 2008, 22:49
15 Mai 2008, 23:28
15 Mai 2008, 23:35
15 Mai 2008, 23:55
16 Mai 2008, 00:00
16 Mai 2008, 00:12
16 Mai 2008, 00:24
16 Mai 2008, 00:35
$1 scrie:$2..
Mihai L in primul caz trebuie crescuta turatia schimband treapta de viteza, sau daca motorul dezvolta mai mult de 100 N.m la acea turatie, sa apesi mai mult pe acc decat apesi cand mot funct cu benzina de buna calitate. altfel e imposibil.
16 Mai 2008, 01:10
16 Mai 2008, 06:44
$1 scrie:$2k...co a benzinei afecteaza (putin) performantele motorului si trebuie turat mai mult pt a produce aceasi putere....DAR in alta treapta (inferioara) a cutiei de viteze.![]()
daca la 3500rpm, intr-o treapta oarecare, motorul nu are o rezerva de putere(daca o are atunci o sa-si pastreze turatia si viteza constante), masina nu poate accelera, deci mot nu poate ajunge la 3700 si daca rampa e mare o sa scada turatia, deci si viteza, si iar trebuie mestecat in cv(pt a rula cu aceasi viteza la alta turatie
)