Re: Viteza, turatia si cifra octanica
$1 scrie:$2u au absolut nicio relevanta calculele pe care le faceti vis a vis de discutie.
Ba au, tocmai despre asta e vorba.
1) O anumita viteza inseamna o anumita turatie a rotii.
Care sunt obiectiile aici ?
2) Pinioanele din cutia de viteze nu patineaza.
Un numar de rotatii ale arborelui duce la un numar proportional de rotatii ale rotilor. Factorul de proportionalitate este o constanta intr-o anumita treapta de viteza, cunoscuta si sub numele de raport de transmisie.
Care sunt obiectiile aici ?
Deci turatia rotii este direct proportionala cu turatia motorului.
Deci viteza este direct proportionala cu turatia motorului.
$1 scrie:$2iteza unui vehicul este functie de :
- Greutate
- Coeficient de rulare
- Ceoficient aerodinamic
- Suprafata frontala
- Randamentul transmisiei
Acestia sunt factori care determina puterea necesara la volanta pentru a mentine o anumita viteza.
Bagam mai multa putere, masina accelereaza pana se restabileste echilibrul. Bagam mai putina putere, viteza se reduce.
-
DanielArdelian2 - Membru al Asociaţiei ClubFord
Brainiac - Mesaje: 10723
- Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
- VIN: WF04XXGBB44E42077