Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
Răspunde

Discuri frana perforate VS striate

Perforate
55
60%
Striate
36
40%
 
Voturi totale : 91

Discuri frana perforate VS striate

11 Iul 2008, 21:33

Salut.Care este diferenta din punct de vedere al randamentului,avantaje/dezavantaje?

Re: Discuri frana perforate VS striate

14 Iul 2008, 15:20

Din cate stiu eu mai bune sunt cele perforate, insa acestea au randament maxim atunci cand sunt incalzite corespunzator (utilizare pe circuit, curse, etc). La mers normal e posibil ca atunci cand actionezi frana brusc sa ai surprize. La masinile care vin echipate in standard cu asa ceva nu cred ca este cazul deoarece discurile au si o marime considerabila, si un numar mare de pistonase.

Re: Discuri frana perforate VS striate

14 Iul 2008, 16:43

La frine de "strada" cele mai bune sunt cele ventilate radial. Celelalte tiprui, perforate, striate etc sunt bune doar daca sunt folosite in conditii "race".
Frinele functioneaza prin frecare, drept care, cu cit suprafata de frecare e mai mare, cu atit mai bine.
Drept care daca ai un singur etrier per disc, lasa-l normal, nu pune perforate ca mai mult strici daca nu maresti suprafata discului sa compensezi gaurile.
Revenind la ce ai intrebat tu, cele mai bune sunt cele PERFORATE SI STRIATE combinate cu ceramic evident

Re: Discuri frana perforate VS striate

15 Iul 2008, 07:30

$1 scrie:$2(...) La mers normal e posibil ca atunci cand actionezi frana brusc sa ai surprize. (...)

Cu cele perforate nu ai nici o surpriza (neplacuta) in nicio situatie. Ai decat surprize placute: nu mai face figuri discul cand e ud, nu se incinge asa rau cand cobori de pe munte/deal/panta mai lunga in spatele unui camion :D, risc mai mic sa se deformeze. Eu am pus pe fatza Zimmermann perforate si deocamdata sunt multumit de ele ... (~10.000 km)
Presupun ca cele cu striatii sunt facute sa franeze mai bine dar mananca mai repede placutele de frana.

Re: Discuri frana perforate VS striate

15 Iul 2008, 12:48

$1 scrie:$2rinele functioneaza prin frecare, drept care, cu cit suprafata de frecare e mai mare, cu atit mai bine.


Forta de frecare nu are nici o treaba cu dimensiunea suprafetei. Energia cinetica a masinii se transforma prin intermediul frecarii dintre placuta de frana si disc in energie termica, deci cu cat caldura este disipata mai rapid, cu atat sistemul de franare este mai eficient. Un disc perforat este mai eficient tocmai pentru ca disipa caldura mai repede, dar asta nu inseamna neaparat ca va scadea si distanta de franare. Avantajul ar fi vizibil prin aparitia fenomenului de fading mai tarziu... Eu unul n-am reusit sa franez vreodata atat de mult incat sa nu mai tina franele.

Re: Discuri frana perforate VS striate

15 Iul 2008, 16:19

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2rinele functioneaza prin frecare, drept care, cu cit suprafata de frecare e mai mare, cu atit mai bine.


Forta de frecare nu are nici o treaba cu dimensiunea suprafetei. Energia cinetica a masinii se transforma prin intermediul frecarii dintre placuta de frana si disc in energie termica, deci cu cat caldura este disipata mai rapid, cu atat sistemul de franare este mai eficient. Un disc perforat este mai eficient tocmai pentru ca disipa caldura mai repede, dar asta nu inseamna neaparat ca va scadea si distanta de franare. Avantajul ar fi vizibil prin aparitia fenomenului de fading mai tarziu... Eu unul n-am reusit sa franez vreodata atat de mult incat sa nu mai tina franele.


Man....forta de frinare nu are legatura cu dimensiunea suprafetei?? Cu cit suprafata de frecare e mai mare, cu atit forta de frecare (deci implicit frinarea) e mai mare. Problema este ca frinarea este cu atit mai eficienta cu cit caldura pe care discul o poate inmagazina este mai mare, cu alte cuvinte masa mai mare, frinare mai mare. Doar ca la masini masa in plus inseamna performante mai slabe, drept care s-a ajuns la variante aerisite care pot suporta durate/forte mai mari de frinare insa la capacitate mai mica de frinare din cauza pierderei de masa si suprafata....de aici se trece la marirea diametrului discului si tot asa intr-un cerc vicios. Un disc perforat da, este mai eficient in disiparea caldurii dar nu este mai performant in procesul de frinare decit unul neperforat de dimensiuni similare.
As zice sa masori discul ala perforat cu unul "stock" neperforat si sa spui cu cit este mai mare cel perforat.
De fapt si de drept discurile/tambururile au singurul rol de a prelua caldura de pe placute/saboti, eficienta frinarii propriu zise e data de altele mult prea complicate

Re: Discuri frana perforate VS striate

15 Iul 2008, 16:49

Aham.Deci sa inteleg ca cele ce au suprafata striata sau perforata sunt pentru Racing si functioneaza la ranadament mare in momentul in care ajung la o temperatura X.Eu nu am degand sa schimg discruile de frana,sunt ventilate radial.Am zis ca ar fi bine daca am discuta pe marginea acestui subiect

Re: Discuri frana perforate VS striate

15 Iul 2008, 17:04

Nu neaparat pentru racing, au si aplicatii de strada, doar ca nu-si justifica costurile crescute fara modificarea intregului ansamblu. Cele perforate, striate as zice ca sunt concepute pentru ansambluri multi pistoane, mai multe placute samd unde o varianta ventilata "simplu" probabil ar dezintegra ferodourile de pe placute foarte repede.

Re: Discuri frana perforate VS striate

15 Iul 2008, 17:35

jo_2k da,asa e.Daca faci o treaba o faci pana la capat

Re: Discuri frana perforate VS striate

16 Iul 2008, 00:55

fratilor... contraziceti fizica. Lasa-tii pe altii sa gandeasca.
eu tot zimmermann am pe masina si sunt mai multumit de ele decat de cele stock.
diferenta nu e mare, dar este ... va spun sigur.
cat despre cele cu striatii nu stiu ce sa va spun.
uite si o poza
Fişiere ataşate
SP_A3565.jpg
SP_A3565.jpg (9.21 KiB) Vizualizat de 8617 ori

Re: Discuri frana perforate VS striate

16 Iul 2008, 13:23

http://www.fizica-online.go.ro/frecare.htm aici despre forta de frecare.
Un disc mai mare transfera mai multa caldura mediului exterior intr-un timp dat decat un disc mai mic. Asta este singura treaba.

Re: Discuri frana perforate VS striate

27 Iul 2008, 13:26

Brrr :) foarte distractiv.

Deci:
1. cu cat diametrul discului este mai mare cu atat forta de franare este mai mare ( vezi o roata de bicicleta care se invarte in gol: daca pui mana pe cauciuc; adica la extremitatea ei; o opresti fff usor dar daca vrei sa o opresti din ax o sa te chinuii ceva.
2. discurile perforate si cele cu santuri au drept principal scop eliminarea gazelor si a prafului, care se creeaza atunci cand franezi, cat mai repede cu putinta.
3. problema cu discurile cu santuri este legata de posibilitatea aparitiei de crapaturi in suprafata discului datorita modului de distributie a fortelor in disc dar sunt mai eficiente decat cele perforate.

Re: Discuri frana perforate VS striate

28 Iul 2008, 09:52

Eu recomand discurile striate. Eficienta este mai mare decat la cele perforata insa, dupa cum spunea si Dan (BestROC), este posibil sa se crape pe langa striatii (asta daca sunt utilizate mult timp in conditii extreme).
Mare atentie la dimensiunile discurilor de frana: daca alegi sa optezi pentru un sistem de franare cu diametre mai mari la discuri vei pierde la acceleratie. Discurile sunt foarte grele si au o inertie relativ mare.

Re: Discuri frana perforate VS striate

28 Iul 2008, 21:45

corect :)

btw au ajuns ai rotitele mele la colina saptamana viitoare ma duc sa le pun. Sunt ca ale tale dar black ice si am comandat pe spate cu eh de 25 te sun sa facem comparatie cum vin pe spate. Inca o data ms. pt. ajutor cu jucaria aia.

Re: Discuri frana perforate VS striate

11 Oct 2008, 21:00

eu as vrea sa-mi montez pe fiesta placuta EBC Green Stuff. a montat careva asemenea placute de frana? sunt mai bune ca si cele stock?

Re: Discuri frana perforate VS striate

26 Oct 2008, 20:05

cunoasteti niste site-uri la noi in ro care comercializeaza astfel de sisteme de franare performante?
as vrea sa schimb toate discurile si vreau ceva performance pe masina
numa bine!

Re: Discuri frana perforate VS striate

21 Dec 2008, 23:09

mi-am pus Brembo Max de 258mm si placute Ferodo Thermo Quiet. am schimbat si lichidul de frana.
desi am doar vreo 300 km cu noile frane si inca nu s-au asezat complet placutele pe discuri, pot sa spun ca sunt multumit de achizitie. masina franeaza mai violent daca apas pedala tare si nu mai apare fenomenul de fading. am incercat 4-5 franari de la 100 pana la 20, fara sa-mi intre ABS-ul. franeaza la fel de bine de fiecare data.

Re: Discuri frana perforate VS striate

22 Dec 2008, 02:02

Cat te-au dus discurile si placutele ca si pe mine ma mananca undeva :D

Re: Discuri frana perforate VS striate

22 Dec 2008, 23:48

464 discurile brembo max. 247 au fost placutele ferodo plus lichidul de frana.
montaj 210 ron. eu cred ca se merita investitia. o sa simt mai bine cand pun pe masina gume de vara. cu cele de iarna intra ABS-ul mai repede....sau cel putin asa mi se pare mie.

Re: Discuri frana perforate VS striate

04 Mai 2009, 22:25

fara comentarii cele striate sunt mai bune fata de cele perforate si obligatoriu fata de cele obisnuite

Re: Discuri frana perforate VS striate

24 Aug 2013, 15:52

astazi voi monta si eu unele perforate ZIMMERMAN luate second de pe un rs 2000 , o sa revin cu impresii dupa montaj , astea ar fi discurile:

Imagine
Răspunde