Discuri frana perforate VS striate
-
catalin_gym - 1nsane Member
- Mesaje: 3451
- Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
- Localitate: Resita-Bucuresti
- Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback
de catalin_gym » 11 Iul 2008, 21:33
de djxme200 » 14 Iul 2008, 15:20
de jo_2k » 14 Iul 2008, 16:43
de Kugarth » 15 Iul 2008, 07:30
$1 scrie:$2(...) La mers normal e posibil ca atunci cand actionezi frana brusc sa ai surprize. (...)
de BogdanF » 15 Iul 2008, 12:48
$1 scrie:$2rinele functioneaza prin frecare, drept care, cu cit suprafata de frecare e mai mare, cu atit mai bine.
de jo_2k » 15 Iul 2008, 16:19
$1 scrie:$2$1 scrie:$2rinele functioneaza prin frecare, drept care, cu cit suprafata de frecare e mai mare, cu atit mai bine.
Forta de frecare nu are nici o treaba cu dimensiunea suprafetei. Energia cinetica a masinii se transforma prin intermediul frecarii dintre placuta de frana si disc in energie termica, deci cu cat caldura este disipata mai rapid, cu atat sistemul de franare este mai eficient. Un disc perforat este mai eficient tocmai pentru ca disipa caldura mai repede, dar asta nu inseamna neaparat ca va scadea si distanta de franare. Avantajul ar fi vizibil prin aparitia fenomenului de fading mai tarziu... Eu unul n-am reusit sa franez vreodata atat de mult incat sa nu mai tina franele.
de catalin_gym » 15 Iul 2008, 16:49
de jo_2k » 15 Iul 2008, 17:04
de catalin_gym » 15 Iul 2008, 17:35
de mihai24msu » 16 Iul 2008, 00:55
de BogdanF » 16 Iul 2008, 13:23
de BestROC » 27 Iul 2008, 13:26
de @tt@ck » 28 Iul 2008, 09:52
de BestROC » 28 Iul 2008, 21:45
de alex_tsr » 11 Oct 2008, 21:00
de 4focus » 26 Oct 2008, 20:05
de alex_tsr » 21 Dec 2008, 23:09
de cart00n » 22 Dec 2008, 02:02
de alex_tsr » 22 Dec 2008, 23:48
de ag66wrc » 04 Mai 2009, 22:25
de escortEVO » 24 Aug 2013, 15:52
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori