Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
01 Apr 2008, 19:43
aha! aha! care ma mai supara acu'?
01 Apr 2008, 20:18
$1 scrie:$2u-mi dau seama despre ce sageata vorbesti
dupa ce scrie o serie de fabricatie/lot are o sageata o sa fac o poza .mi-e teama ca nu l-am, montat corect.Conteaza cum e montat?mersi
02 Apr 2008, 11:17
$1 scrie:$2ow, de cand nu era schimbat, ai idee? nu am mai vazut unul mai murdar!
cred ca este un semn sa ii verifici si celelalte filtre, combustibil si habitaclu si nu uita de ulei, poate pe cel care ti-a vandut-o l-a durut la basca de masina si n-a schimbat nimic la ea. oricum regula este cand iei masina sh sa ii schimbi toate consumabilele sa fii tu sigur. spor la treaba.
Am si eu un TDDI din 2001 - stie cineva cum se schimba filtrul de polen ????
02 Apr 2008, 11:18
$1 scrie:$2ow, de cand nu era schimbat, ai idee? nu am mai vazut unul mai murdar!
cred ca este un semn sa ii verifici si celelalte filtre, combustibil si habitaclu si nu uita de ulei, poate pe cel care ti-a vandut-o l-a durut la basca de masina si n-a schimbat nimic la ea. oricum regula este cand iei masina sh sa ii schimbi toate consumabilele sa fii tu sigur. spor la treaba.
Am si eu un Mondeo TDDI din 2001.
Stie cineva cum se schimba filtrul de polen ????
02 Apr 2008, 20:38
$1 scrie:$2ow, de cand nu era schimbat, ai idee? nu am mai vazut unul mai murdar!
cred ca este un semn sa ii verifici si celelalte filtre, combustibil si habitaclu si nu uita de ulei, poate pe cel care ti-a vandut-o l-a durut la basca de masina si n-a schimbat nimic la ea. oricum regula este cand iei masina sh sa ii schimbi toate consumabilele sa fii tu sigur. spor la treaba.
Eu l-am schimbat ieri si cred ca va lua groaza daca l-ati fi vazut. Avea si iarba in el.
Eu am cumparat masina acum o saptamina si am schimbat ieri toate filtrele.
Numai pe ala de polen nu stiu cum sa l montez - stie cineva ???
02 Apr 2008, 20:38
$1 scrie:$2ow, de cand nu era schimbat, ai idee? nu am mai vazut unul mai murdar!
cred ca este un semn sa ii verifici si celelalte filtre, combustibil si habitaclu si nu uita de ulei, poate pe cel care ti-a vandut-o l-a durut la basca de masina si n-a schimbat nimic la ea. oricum regula este cand iei masina sh sa ii schimbi toate consumabilele sa fii tu sigur. spor la treaba.
Eu l-am schimbat ieri si cred ca va lua groaza daca l-ati fi vazut. Avea si iarba in el.
Eu am cumparat masina acum o saptamina si am schimbat ieri toate filtrele.
Numai pe ala de polen nu stiu cum sa l montez - stie cineva ???
06 Apr 2008, 12:40
SFAT: Daca va gasitit filtrele de aer si de motorina murdare, schimbati-le mai des!!! Cel de motorina se vede prin "spargere" cu un desfacator de conserve, dar va releva cat de buna motorina puneti in masina voastra!
Cel de aer e simplu de vazut.
Filtrul de aer POATE fi schimbat si la 15 mii.
07 Apr 2008, 18:10
va salut dragii mei. am o mare rugaminte la voi. spuneti-mi si mie din poza ce este in cutia aia neagra ca eu am constatat ca nu o am iar pe unde ar trebuie sa fie sunt niste fire... va rog mult sa ma ajutati cu dilema asta.
De asemenea, va mai rog ceva: de unde luati la preturi mai bune filtrele si fluidele (toate) pentru Ford. Au am un Ford Focus 1.8 TDdi din 2004.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

07 Apr 2008, 18:37
Cutia aia e un colector de "deseuri" trase pe la filtru. La tddi am vazut la mai multi ca lipseste.
Filtrele le luam de la FORCAR/FORD_MAZDA (vezi FIRME AUTORIZATE pe forum) sau alte aranjamente in masura in care avem asa ceva.
Bafta
15 Apr 2008, 16:54
Filtru polen masina din semnatura - exemplu categoria: "ASA NU"
PS: Nu sunt apicultor
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

Ultima oară modificat de
Darth-Claudiu pe 15 Apr 2008, 16:56, modificat 1 dată în total.
15 Apr 2008, 16:55
Filtru aer masina din semnatura - exemplu categoria: "ASA DA"
Filtru schimbat dupa 5.000 km intr-un an.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

15 Apr 2008, 17:12
eu le-am schimbat la 12 000 km si erau imbacsite
toate strazile din calarasi sunt in reparatie de 2 ani si e plin de praf
17 Apr 2008, 09:30
si eu l-am schimbat la service AUTOFYG din Cluj. Vreau sa spun ca a trebuit sa lucrez dupa ei,(dupa ce mi-au luat 40 Ron manopera), in sensul ca mi-au montat capacul de plastic de forma fara sa introduca clemele de sub parbriz la locul lor si mai mult de atat cred ca nici nu l-au montat bine pt. ca nu filtreaza de loc gazele din trafic.
Mai bine filtra cel vechi desi era imbacsit de numa. Intrebare: sa nu-l fi montat bine? Apoi dupa ce am reusit sa pun clemele la loc tot a mai ramas loc intre plastic si parbriz, mai ales in partea dreapta in coltul parbrizului, sa pun oare niste silicon transparent intre plastic si parbriz ca sa nu ma trezesc cu apa in masina?
20 Apr 2008, 10:49
$1 scrie:$2iltru aer masina din semnatura - exemplu categoria: "ASA DA"
Filtru schimbat dupa 5.000 km intr-un an.
Al meu l-am schimbat la 7000 de data asta (intarzieri cauzate de venirea filtrului) si arata ceva mai rau ca al tau, insa MULT mai bine ca data trecuta, fapt ce ma face sa ma duc cu gandul la faptul ca iarna, daca ninge, filtrele se murdaresc mai greu. Vara, e altceva....
20 Apr 2008, 11:38
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2iltru aer masina din semnatura - exemplu categoria: "ASA DA"
Filtru schimbat dupa 5.000 km intr-un an.
Al meu l-am schimbat la 7000 de data asta (intarzieri cauzate de venirea filtrului) si arata ceva mai rau ca al tau, insa MULT mai bine ca data trecuta, fapt ce ma face sa ma duc cu gandul la faptul ca iarna, daca ninge, filtrele se murdaresc mai greu. Vara, e altceva....
Doar vorba aia
"Iarna nu-i ca vara..."
22 Mai 2008, 23:28
$1 scrie:$2i eu l-am schimbat la service AUTOFYG din Cluj. Vreau sa spun ca a trebuit sa lucrez dupa ei,(dupa ce mi-au luat 40 Ron manopera), in sensul ca mi-au montat capacul de plastic de forma fara sa introduca clemele de sub parbriz la locul lor si mai mult de atat cred ca nici nu l-au montat bine pt. ca nu filtreaza de loc gazele din trafic.
Mai bine filtra cel vechi desi era imbacsit de numa. Intrebare: sa nu-l fi montat bine? Apoi dupa ce am reusit sa pun clemele la loc tot a mai ramas loc intre plastic si parbriz, mai ales in partea dreapta in coltul parbrizului, sa pun oare niste silicon transparent intre plastic si parbriz ca sa nu ma trezesc cu apa in masina?
Cel vechi era cu particule de carbon,cel nou nu,la fel am patit si eu.Daca cel nou e alb nu este cu carbon si nu filtreaza gazele.Cel cu particule de carbon este negru.Si la mine simt acum toate diesel-urile mai vechi ce le am in fata in trafic

Data viitoare o sa stiu ce cumpar....
07 Iul 2008, 10:27
Se poate si de unul singur.Am avut drum la Bucuresti si am mers la forcar de unde am cumparat 6 litri de ulei 5w30,filtru de ulei filtru de motorina,filtru de aer.Total 270 ron.Ajuns in Rm Valcea.

unde sa fac schimbul?M-am hotarit sa fac schimbul de unul singur.Am gasit o rampa (este necesara o rampa pt ca trebuie dat scutul jos si filtru de ulei tot pe jos se demonteaza ) si am trecut la treaba .Demontat scut motor,desfacut surub baie ulei si colectat uleiul intr-un vas

(nu aruncat pe jos),demontat filtru ulei vechi,desfacut buson ulei pt o scurgere mai rapida.Dupa ce se scurge tot uleiul se curata cu o cirpa la filtru si la surub de la baie si se monteaza prima data surubul de la baie dupa care filtru de ulei (eu am pus in filtru nou putin ulei fiindca asa stiam de la Dacie nu stiu daca este necesar sau nu si este un pic mai greu fiindca la montare mai curge ulei din el )dupa ce s-a montat si filtru se toarna ulei pe la busonul de sus.Scule necesare cheie de 10 pt suruburi scut,de 13 pt surubul baie ulei (este posibil aici sa fie si alte dimensiuni fiindca la mine s-a schimbat la un service deoarece la montare mecanicul a strins atit de tare de a rupt capatul surubului si a pus altul )si cheie de filtru ulei.
Filtru de motorina sa mai spus aici cum se monteaza (nu a durat mai mult de 20 minute)si am folosit metoda cu furtunul care sunt convins ca este cea mai buna deoarece cind torni motorina in filtru tot mai ramine putin aer. Filtru de aer deasemenea se schimba foarte repede si este detaliat aici destul de explicit.Spor la treaba.
Mai ramine filtru de polen care mai astepta un pic (am cam 7000 km cu cel existent).
12 Iul 2008, 20:56
Intrebare: filtrul de aer sau cel de polen pot fi suflate cu aer de la compresor in vederea curatirii si refolosirii lor (eventual spalate) ?
E doar o intrebare, nu am de gand sa fac asta ... oricum o sa le schimb si o sa pun unele noi dar ma roade curiozitatea

Repet ... intreb doar din curiozitate, pentru cultura mea generala!
LE: in cazul raspunsurilor negative va rog sa dati si argumente
16 Iul 2008, 22:33
Eu dupa ce am citit topicul asta m-am decis sa verifica filtrele

Si le-am desfacut si pe ale mele si ale altui prieten. Erau toate imbacsite, negre si toate aveau frunze in ele( ce au de le plac asa frunzele). BIneinteles ca nu am avut altele de schimb si le-am curatat cum am putut pe cele existente. Cel mai bine se curata daca ai un compresor dar nici dela nu am avut si m-am chinuit cu aspiratorul si "batutul"

. Plasticul ala de vine pe parbriz si acopera filtrul de polen e mai greu de dat jos insa nimic prea complicat. Surubul de sustinere e sub bratul stergatoarii din dreapta(ca sa am acces am pornit stergatorile si am luat contactul cand erau ridicate) Aveti grija sa nu pierdeti clemele care sustin restul plasticului ca nu o sa mai stea bine lipit pe parbriz fara aceastea. Acum probabil o sa le si schimb pentru ca se cam incadreaza la categoria "asa nu". Ideea este ca merg curatate insa nush care e efectul.
30 Iul 2008, 15:32
am schimbat si eu astazi filtrul de ulei si cel de aer,dar la masina mea are doar trei suruburi nu patru cum zicea cineva mai inainte,si eu nu am avut montat buretele ala patrat ,are vreo importanta buretele,iar referitor la filtrul de motorina tot nu am inteles clar cum se desfac sigurantele alea,daca poate cineva sa ma lamureasca cineva i as fi recunoscator ,pt ca miine as vrea sa l schimb MERCI
30 Iul 2008, 21:19
am schimbat si filtrul de motorina,am incercat figura cu furtunul,dar trageam motorina si cind nu mai iesea aer si am vrut sa cuplez racordul matorina se ducea inapoi,in cele din urma am tras si am bagat cupla,se pare ca este bine pt. ca motorul apornit si nu da nici semne ca ar fi ceva in neregula, dar filtrul de polen am vrut sa fac aceiesi operatie ca pe filmuletul de pe youtube dar acolo ceva nu este bine pt ca am incercat sa scot toata cosmelia de acolo si am deranjat ceva insensul ca toata chestia aia era lipita cu ceva ca siliconul si cu toate ca am strins suruburile s ar putea sa traga ceva si pe acolo,deci sa intre mizerie,poate sa fie alt tip de filtru ?astept sugestii de la voi
31 Iul 2008, 09:27
Pe langa chestia aia ca siloconul care ramane pe parbriz plasticul ce acopera filtrul de polen are niste "ciupercute" (2 in total) care fixeaza plasticul ala destul de bine pe parbriz.
31 Iul 2008, 20:39
nu este vorba de de capacul de plastic ci chiar de suportul in care sta filtrul de polen,intre el si gura de intrare in masina ,practic ,este ceva ca un mastic sau asa ceva care tine etansa toata ansamblarea asta,si eu am incercat sa fac ,la fel ca in film, dar nu trebuia sa fac treaba asta
01 Aug 2008, 21:56
Maine ma duc la mecanic pentru schimb de distributie, role la cureaua de accesorii, placute de frana si discuri (doar spate) si ceva bucsaraie la puntea spate. Sper din tot sufletul sa pot face poze ...
02 Aug 2008, 22:16
Domnilor, cu parere de rau nu am putut face poze azi, am fost manjit pana la coate incercand sa ajut pe la mecanic ce puteam sa ajut.
Cateva consideratii:
1. Am schimbat lichidul de frana, rosu era cel vechi, asta nou e galben frumos. 750 ml. Odata cu asta s-a aerisit pompa de ambreiaj si cea de frana.
2. Schimbat placute frana fata, tin sa mentionez ca inca mai era bune dar nu pentru mult timp. Ultima oara schimbate de neamt la 121 mii. Acum am 160 mii.

schimbat placute spate + discuri ziemmerman. super frane acum...
3. Schimabt distributie si role la accesorii. Intinzatorul meu e la fel de slabutz, mecanicul mi-a zis ca e bine ca am luat o curea mai mica, spera sa ma mai tina cateva mii de km. Cand se duce, iau altul. Ambele role mergeau de-acum pe uscat. Am facut bine ca le-am schimbat.
4. Schimbat bucse spate. Cele care vin cu ciolanul sunt criminale de schimbat. Preferabil sa luati tot ciolanul. Am fost nevoit sa tai cu flexul suruburile care tineau ciolanul in partea inferioara (spre roata) intrucat suruburile erau sudate de bucsa si facea imposibila scoaterea lor de acolo. Am mai schimbat bucsele de la bara un forma de U larg si bucsele de la bara stabilizatoare.
Toata afacerea a luat de la 10:00 la 16:30. Piesele au sarit ca valoare de 12 milioane

.
Bafta
05 Sep 2008, 10:10
$1 scrie:$2u este vorba de de capacul de plastic ci chiar de suportul in care sta filtrul de polen,intre el si gura de intrare in masina ,practic ,este ceva ca un mastic sau asa ceva care tine etansa toata ansamblarea asta,si eu am incercat sa fac ,la fel ca in film, dar nu trebuia sa fac treaba asta
eu sunt cu filmuletul. la mine n-a fost nici o problema sa pun garnitura aia la loc (ca la mine asta era: o garnitura de cauciuc, pe rotund). tu poti pune silicon sanitar pe suport. pui suportul pe pozitie si-l prinzi cu piulite din nou. nu inteleg care e problema?
17 Feb 2009, 17:54
Salutare tuturor. Am si eu o intrebare, tot ce s-a scris pe subiectu asta (in legautura cu schimbarea filtrului de motorina) este valabil si pentru focus 1.6TDCI din dec 2005. M-am uitat dupa filtru de motorina si e cam ascuns.
Sper sa ma ajutati,
27 Feb 2009, 19:08
salut
este un tutorial si pentru ff2, 1.6 tdci, 2006?
schimb filtre?
multumesc
19 Mar 2009, 22:23
tutorialul e doar pentru FF1, insa daca cineva stie si are informatii, poate posta.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.