Help/Troubleshooting

TPS echivalent sau adaptabil - topic inchis.

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

TPS echivalent sau adaptabil - topic inchis.

Mesajde butysoft » 30 Oct 2006, 10:01

Am urmatoarea problema:

La scorpio (OHC 2.0i EFI) nu mai functioneaza corect TPS-ul, am incercat sa cumpar altul nou si am aflat ca nu se mai aduce (cel putin asa au spus BDT, ROMCAR, ELIT,etc...),

Vreau sa pun alt sensor de la alt model de motor cu modificarile de rigoare la conexiunile electrice, d.p.d.v. constructiv am inteles ca sunt la fel (cel putin electric, adica au rezistenta 4Kohm cu toleranta +/-3%, variatie liniara).

Poate cineva sa-mi spuna de pe ce modele de motor se potrivesc senzorii TPS la suruburi si axul care antreneaza senzorul?
Ultima oară modificat de butysoft pe 14 Noi 2006, 20:52, modificat 1 dată în total.
---------------------------------------
Never drive faster than your Guardian Angel can fly.
butysoft
Ford Freak
 
Mesaje: 144
Membru din: 14 Mar 2005, 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde mihalcea » 30 Oct 2006, 10:06

nu stiu nimic de senzori, dar daca te ajuta am un TPS de sierra.
2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP / Sea Grey
Avatar utilizator
mihalcea
Ford Junior
 
Mesaje: 1274
Membru din: 07 Mar 2005, 14:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP

Mesajde Zanga » 30 Oct 2006, 11:55

@butysoft

incerca si la http://www.forcar.ro poate au ei ca aduc si piese aftermarket.
TPS-ul vechi de unde sti ca e stricat ?

Poti sa il bagi intr-un pahar cu alcool izopropilic si sa il rasucesti acolo, in multe din cazuri se rezolva...dupa ce se usuca bine



Later edit: MOVED
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde Cif » 31 Oct 2006, 01:56

se potriveste orice tps de scorpio/sierra
Cif
 

Mesajde butysoft » 31 Oct 2006, 08:43

$1 scrie:$2e potriveste orice tps de scorpio/sierra


si cel de la dohc?
---------------------------------------
Never drive faster than your Guardian Angel can fly.
butysoft
Ford Freak
 
Mesaje: 144
Membru din: 14 Mar 2005, 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde Cif » 31 Oct 2006, 13:36

sigur. al meu de ex. de de pe un sohc
Cif
 

Mesajde sierrafx » 04 Noi 2006, 20:28

$1 scrie:$2e potriveste orice tps de scorpio/sierra

Poate de la sohc dar de la altele am vazut ca difera ca forma..
Eu pe al meu l-am comandat de la reprezentanta Ford din Frankfurt.. 150 EUR :(
Sierra 2.0i DOHC 120hp LX
sierrafx
Ford Freak
 
Mesaje: 134
Membru din: 19 Mai 2006, 18:42

Mesajde butysoft » 14 Noi 2006, 00:29

Mi-a sugerat cineva sa schimb corpul de acceleratie cu unul de la un alt motor mai nou cu acelasi diametru(vezi imaginea).

Am gasit si pe un forum ceva despre acest subiect

http://www.opelgt.com/forums/fuel-injec ... t-ecu.html

Are cineva idee ce se poate pune in loc si cat ar costa tps-ul pt noul model?
---------------------------------------
Never drive faster than your Guardian Angel can fly.
butysoft
Ford Freak
 
Mesaje: 144
Membru din: 14 Mar 2005, 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde butysoft » 14 Noi 2006, 13:45

Am gasit solutia:

1. bucata corp acceleratie DOHC 2.0i
2. bucata flansa asemanatoare cu imaginea atasata.

Singura problema pe care o am acum este unde pot confectiona o asemenea flansa?
Stie cineva vreun atelier de prelucrari aluminiu?

Vad ca tin singur topicul asta. Chiar nu are nimeni nici o parere sau sunt singurul care doreste sa-si inlocuiasca tps-ul cu unul nou?!
---------------------------------------
Never drive faster than your Guardian Angel can fly.
butysoft
Ford Freak
 
Mesaje: 144
Membru din: 14 Mar 2005, 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde Asgard » 14 Noi 2006, 13:50

incearca la turbomecanica..acum aerotech..te duci la intrare si vorbesti cu portarul sa iti keme un frezor...vezi ca is disperati aia de flagranturi..iti keama frezorul sii explici aluia da tre sa ai masuri facute kestii desen tehnic....acolo mi-am facut si eu un waterblock pt racirea cu apa la calc
Ford Maverick 2.0 125hp
Ford Mondeo 2.0 107kw
Ford mondeo 1997 2.0 96kw
ford mondeo 2011 2.0 tdci 163hp
[color=#FF0040]Ochii care nu se vad......te vad!!![/color]
Avatar utilizator
Asgard
The Big Taz
 
Mesaje: 1395
Membru din: 28 Iun 2005, 02:03
Localitate: Buckley North Wales

Mesajde butysoft » 14 Noi 2006, 14:30

$1 scrie:$2ncearca la turbomecanica..acum aerotech..te duci la intrare si vorbesti cu portarul sa iti keme un frezor...vezi ca is disperati aia de flagranturi..iti keama frezorul sii explici aluia da tre sa ai masuri facute kestii desen tehnic....acolo mi-am facut si eu un waterblock pt racirea cu apa la calc


merci @Asgard.

Cu flagranturile care e treaba? trebuie sa ma feresc de ceva sau cineva?
---------------------------------------
Never drive faster than your Guardian Angel can fly.
butysoft
Ford Freak
 
Mesaje: 144
Membru din: 14 Mar 2005, 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde mihalcea » 14 Noi 2006, 17:27

$1 scrie:$2
Vad ca tin singur topicul asta. Chiar nu are nimeni nici o parere sau sunt singurul care doreste sa-si inlocuiasca tps-ul cu unul nou?!


daca intr`adevar doreai a schimba TPS`ul cu unul nou luai matale TPS nou si scapai de probleme si ne scapai si pe noi. io bag seama ca tu incerci aici altceva.
oricum, bafta in continuare si sper ca pana la urma sa iti gasesti flanse, bile, freze, popice care sa se potriveasca si sa iti pui mult doritul TPS pe masina.
si sa mai si trosneasca.

cate despre flagranturi... se feresc ei, nu e cazul sa te mai feresti si tu.
2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP / Sea Grey
Avatar utilizator
mihalcea
Ford Junior
 
Mesaje: 1274
Membru din: 07 Mar 2005, 14:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2008 Focus / 1.8 TDCi / 115CP

Mesajde butysoft » 14 Noi 2006, 20:50

$1 scrie:$2
daca intr`adevar doreai a schimba TPS`ul cu unul nou luai matale TPS nou si scapai de probleme si ne scapai si pe noi


Ai dreptate @mihalcea cred ca am sa-mi cumpar un TPS nou la numai 700ron.

Declar acest topic inchis cu concluzia: nu exista TPS echivalent sau adaptabil.

Va multumesc pentru sugestii si recomandari.
---------------------------------------
Never drive faster than your Guardian Angel can fly.
butysoft
Ford Freak
 
Mesaje: 144
Membru din: 14 Mar 2005, 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde Cif » 16 Noi 2006, 13:50

si daca totusi exista? din moment ce pe dohc-ul meu am unul de pe sohc... in fine daca vrei, iti trimit unul functional
Cif
 

Mesajde butysoft » 16 Noi 2006, 23:18

$1 scrie:$2i daca totusi exista? din moment ce pe dohc-ul meu am unul de pe sohc... in fine daca vrei, iti trimit unul functional


Multumesc @Cif pentru sprijin. Am schimbat deja 3 TPS second.

Vestea buna este ca am gasit un TPS nou la un pret rezonabil la care trebuie sa adaptez doar partea electrica. Oricum mie cel putin mi se pare interesanta partea cu modificatul sau adaptatul; asa ca cel putin cu idei sunt dispus sa sprijin pe oricine si orice idee constructiva e bine-venita. Banuiesc ca asta este si motivul pentru care exista acest forum si altele asemanatoare- sa ne ajutam intre noi si sa gasim cea mai buna solutie la problemele pe care le intampinam cu masinile noastre.

Am atasat o imagine cu TPS-ul vechi, cel nou si profilul conectorilor.
Stanga TPS nou, dreapta TPS original
---------------------------------------
Never drive faster than your Guardian Angel can fly.
butysoft
Ford Freak
 
Mesaje: 144
Membru din: 14 Mar 2005, 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde butysoft » 17 Noi 2006, 14:40

Am gasit si solutia oficiala

documentul complet se afla la adresa http://fpuk.co.uk/pdfs/Throttle.pdf

specificatiile tehnice pentru majoritatea modelelor de tps sunt:

Typical Applications : Throttle & Pedal Position
Features / Benefits:
· Compact Size
· Spring Loaded “Tang” Drive
· “Through Hole” Rotor Optional; Allows Multiple Unit Stacking
· Non-Adjustable Mounting
· Clockwise (522) or Counter-Clockwise (527) Sensor Rotation
· Excellent and Proven Field Reliability on Engine Applications of all Size
· Ford Connector Assembly E5AB-14A624-AA, Spacer E5AB-14A628-AA & Male Terminal E4AB-144961-AA
TYPICAL SPECIFICATIONS
ELECTRICAL
Total Resistance: 4 Kohm ±30%
Linearity (Absolute): ±3.0% std.
Rotation Maximum: 122° ±8° Mechanical 88° Typical Electrical, 105° Maximum
Hysteresis: < 1.5% Applied Voltage
Electrical Limit: 16 VDC Maximum
Typical Voltage: 5-10 VDC
Maximum Power Rating: 0.091 Watts
MECHANICAL
Return Spring Torque: 11.29 N cm Maximum
Stop Strength: 56.5 N cm
Mounting Bolt Torque: 180 N cm Typical
DURABILITY
Operating Temp. Range: -40° to 135°C
Standard Electrical Life: >2 X 10e6 Full Strokes at 135°C
>10 X 10e6 Dither Strokes at 135°C
Vibration: 50-1,000 Hz at 30 GRMS
Thermal Shock: 250 Cycles, -40° to 135°C
ENVIRONMENTAL
Salt Spray: 96 hrs ASTM-B117
Humidity: 48 hrs, 95% RH at 38°C
Solvent Exposure: Splash with Typical Engine Fluids


Concluzie:
1. se potriveste orice tps care dpdv mecanic se potiveste in suruburi si axul de antrenare
2. rezistenta trebuie sa fie 4Kohm+/-30%, adica intre 2.8Kohm si 5.2Kohm


pentru coduri de produs am gasit asta http://faq.ford77.ru/engine/jet/tps_comp.htm care din pacate e in rusa (codurile insa se pot citi)
---------------------------------------
Never drive faster than your Guardian Angel can fly.
butysoft
Ford Freak
 
Mesaje: 144
Membru din: 14 Mar 2005, 10:15
Localitate: Bucuresti


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 10 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 10 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login