Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

TPS echivalent sau adaptabil - topic inchis.

30 Oct 2006, 10:01

Am urmatoarea problema:

La scorpio (OHC 2.0i EFI) nu mai functioneaza corect TPS-ul, am incercat sa cumpar altul nou si am aflat ca nu se mai aduce (cel putin asa au spus BDT, ROMCAR, ELIT,etc...),

Vreau sa pun alt sensor de la alt model de motor cu modificarile de rigoare la conexiunile electrice, d.p.d.v. constructiv am inteles ca sunt la fel (cel putin electric, adica au rezistenta 4Kohm cu toleranta +/-3%, variatie liniara).

Poate cineva sa-mi spuna de pe ce modele de motor se potrivesc senzorii TPS la suruburi si axul care antreneaza senzorul?
Ultima oară modificat de butysoft pe 14 Noi 2006, 20:52, modificat 1 dată în total.

30 Oct 2006, 10:06

nu stiu nimic de senzori, dar daca te ajuta am un TPS de sierra.

30 Oct 2006, 11:55

@butysoft

incerca si la http://www.forcar.ro poate au ei ca aduc si piese aftermarket.
TPS-ul vechi de unde sti ca e stricat ?

Poti sa il bagi intr-un pahar cu alcool izopropilic si sa il rasucesti acolo, in multe din cazuri se rezolva...dupa ce se usuca bine



Later edit: MOVED

31 Oct 2006, 01:56

se potriveste orice tps de scorpio/sierra

31 Oct 2006, 08:43

$1 scrie:$2e potriveste orice tps de scorpio/sierra


si cel de la dohc?

31 Oct 2006, 13:36

sigur. al meu de ex. de de pe un sohc

04 Noi 2006, 20:28

$1 scrie:$2e potriveste orice tps de scorpio/sierra

Poate de la sohc dar de la altele am vazut ca difera ca forma..
Eu pe al meu l-am comandat de la reprezentanta Ford din Frankfurt.. 150 EUR :(

14 Noi 2006, 00:29

Mi-a sugerat cineva sa schimb corpul de acceleratie cu unul de la un alt motor mai nou cu acelasi diametru(vezi imaginea).

Am gasit si pe un forum ceva despre acest subiect

http://www.opelgt.com/forums/fuel-injec ... t-ecu.html

Are cineva idee ce se poate pune in loc si cat ar costa tps-ul pt noul model?

14 Noi 2006, 13:45

Am gasit solutia:

1. bucata corp acceleratie DOHC 2.0i
2. bucata flansa asemanatoare cu imaginea atasata.

Singura problema pe care o am acum este unde pot confectiona o asemenea flansa?
Stie cineva vreun atelier de prelucrari aluminiu?

Vad ca tin singur topicul asta. Chiar nu are nimeni nici o parere sau sunt singurul care doreste sa-si inlocuiasca tps-ul cu unul nou?!

14 Noi 2006, 13:50

incearca la turbomecanica..acum aerotech..te duci la intrare si vorbesti cu portarul sa iti keme un frezor...vezi ca is disperati aia de flagranturi..iti keama frezorul sii explici aluia da tre sa ai masuri facute kestii desen tehnic....acolo mi-am facut si eu un waterblock pt racirea cu apa la calc

14 Noi 2006, 14:30

$1 scrie:$2ncearca la turbomecanica..acum aerotech..te duci la intrare si vorbesti cu portarul sa iti keme un frezor...vezi ca is disperati aia de flagranturi..iti keama frezorul sii explici aluia da tre sa ai masuri facute kestii desen tehnic....acolo mi-am facut si eu un waterblock pt racirea cu apa la calc


merci @Asgard.

Cu flagranturile care e treaba? trebuie sa ma feresc de ceva sau cineva?

14 Noi 2006, 17:27

$1 scrie:$2
Vad ca tin singur topicul asta. Chiar nu are nimeni nici o parere sau sunt singurul care doreste sa-si inlocuiasca tps-ul cu unul nou?!


daca intr`adevar doreai a schimba TPS`ul cu unul nou luai matale TPS nou si scapai de probleme si ne scapai si pe noi. io bag seama ca tu incerci aici altceva.
oricum, bafta in continuare si sper ca pana la urma sa iti gasesti flanse, bile, freze, popice care sa se potriveasca si sa iti pui mult doritul TPS pe masina.
si sa mai si trosneasca.

cate despre flagranturi... se feresc ei, nu e cazul sa te mai feresti si tu.

14 Noi 2006, 20:50

$1 scrie:$2
daca intr`adevar doreai a schimba TPS`ul cu unul nou luai matale TPS nou si scapai de probleme si ne scapai si pe noi


Ai dreptate @mihalcea cred ca am sa-mi cumpar un TPS nou la numai 700ron.

Declar acest topic inchis cu concluzia: nu exista TPS echivalent sau adaptabil.

Va multumesc pentru sugestii si recomandari.

16 Noi 2006, 13:50

si daca totusi exista? din moment ce pe dohc-ul meu am unul de pe sohc... in fine daca vrei, iti trimit unul functional

16 Noi 2006, 23:18

$1 scrie:$2i daca totusi exista? din moment ce pe dohc-ul meu am unul de pe sohc... in fine daca vrei, iti trimit unul functional


Multumesc @Cif pentru sprijin. Am schimbat deja 3 TPS second.

Vestea buna este ca am gasit un TPS nou la un pret rezonabil la care trebuie sa adaptez doar partea electrica. Oricum mie cel putin mi se pare interesanta partea cu modificatul sau adaptatul; asa ca cel putin cu idei sunt dispus sa sprijin pe oricine si orice idee constructiva e bine-venita. Banuiesc ca asta este si motivul pentru care exista acest forum si altele asemanatoare- sa ne ajutam intre noi si sa gasim cea mai buna solutie la problemele pe care le intampinam cu masinile noastre.

Am atasat o imagine cu TPS-ul vechi, cel nou si profilul conectorilor.
Stanga TPS nou, dreapta TPS original

17 Noi 2006, 14:40

Am gasit si solutia oficiala

documentul complet se afla la adresa http://fpuk.co.uk/pdfs/Throttle.pdf

specificatiile tehnice pentru majoritatea modelelor de tps sunt:

Typical Applications : Throttle & Pedal Position
Features / Benefits:
· Compact Size
· Spring Loaded “Tang” Drive
· “Through Hole” Rotor Optional; Allows Multiple Unit Stacking
· Non-Adjustable Mounting
· Clockwise (522) or Counter-Clockwise (527) Sensor Rotation
· Excellent and Proven Field Reliability on Engine Applications of all Size
· Ford Connector Assembly E5AB-14A624-AA, Spacer E5AB-14A628-AA & Male Terminal E4AB-144961-AA
TYPICAL SPECIFICATIONS
ELECTRICAL
Total Resistance: 4 Kohm ±30%
Linearity (Absolute): ±3.0% std.
Rotation Maximum: 122° ±8° Mechanical 88° Typical Electrical, 105° Maximum
Hysteresis: < 1.5% Applied Voltage
Electrical Limit: 16 VDC Maximum
Typical Voltage: 5-10 VDC
Maximum Power Rating: 0.091 Watts
MECHANICAL
Return Spring Torque: 11.29 N cm Maximum
Stop Strength: 56.5 N cm
Mounting Bolt Torque: 180 N cm Typical
DURABILITY
Operating Temp. Range: -40° to 135°C
Standard Electrical Life: >2 X 10e6 Full Strokes at 135°C
>10 X 10e6 Dither Strokes at 135°C
Vibration: 50-1,000 Hz at 30 GRMS
Thermal Shock: 250 Cycles, -40° to 135°C
ENVIRONMENTAL
Salt Spray: 96 hrs ASTM-B117
Humidity: 48 hrs, 95% RH at 38°C
Solvent Exposure: Splash with Typical Engine Fluids


Concluzie:
1. se potriveste orice tps care dpdv mecanic se potiveste in suruburi si axul de antrenare
2. rezistenta trebuie sa fie 4Kohm+/-30%, adica intre 2.8Kohm si 5.2Kohm


pentru coduri de produs am gasit asta http://faq.ford77.ru/engine/jet/tps_comp.htm care din pacate e in rusa (codurile insa se pot citi)
Răspunde