26 Feb 2009, 11:28
26 Feb 2009, 11:58
26 Feb 2009, 22:18
$1 scrie:$2e trebuie mai multe detalii...ce consumatori, in ce conditii?
Banuiesc ca vrei sa masori curentul consumat din baterie cand totul este oprit. Setezi multimetrul pe domeniul de 10A, ca sa nu avem surprize. La majoritatea multimetrelor, mai trebuie mutat firul rosu pe o alta pozitie, de obicei marcata cu textul "10A".
Te asiguri ca este scoasa cheia din contact, incui masina.
Desfaci borna de (-) a bateriei si improvizezi doua sarme litate de culori diferite sa-ti iasa pe sub masina. Una din sarme o legi pe borna (-) a bateriei, alta pe borna (-) a masinii, care tocmai ai demontat-o.
La celalalt capat, legi firele multimetrului exact intre cele doua fire (firul negru al multimetrului la firul care duce la borna bateriei, dar oricum asta nu prea conteaza la multimetrele digitale).
Inchizi capota si astepti 15 minute, dupa care poti citi consumul in stand-by al masinii.
Mare atentie: sa nu cumva sa incerci sa pui contactul sau sa pornesti motorul. Se poate lasa cu multimetru ars, fire topite, scantei, flacari, samd.
LE: Uite si o tentativa de poza.
27 Feb 2009, 00:31
27 Feb 2009, 02:48
27 Feb 2009, 10:31
27 Feb 2009, 17:54
$1 scrie:$2red ca pana in maxim 0.05 A este ok, ce-i peste deja ar trebui sa dea de gandit.
Inainte de Mondeo am avut o Fiesta si am facut testul cu capota deschisa. Nu a trecut in stand-by (nu se stingea display-ul bordului) nici dupa vreo 20 de minute. Avea senzor si ma alerta pe CB daca lasam capota deschisa.
04 Apr 2009, 00:27
04 Apr 2009, 23:53
05 Apr 2009, 02:27