Help/Troubleshooting

ESP

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

ESP

Mesajde biruk » 01 Mar 2009, 10:33

Salut,

Sper ca m-am incadrat la sectiunea corecta.
Am vazut in toate discutiile legate de ESP, ca lipsa acestuia se poate compensa de sofer, dar trebuie sa ai experienta si o reactie foarte buna.
Idee este ca ESP-ul lucreaza pe fiecare roata independent, ceea ce tu ca sofer nu poti faci.
In cazul nostru (FORD), EBD, prin definitia lui trebuie sa preia putin din functionalitatea ESP, si sa franeze diferentia pe fiecare roata.
Ce altceva te mai poate ajuta in momentul in care nu ai ESP, si derapezi ?

Multumesc.
"Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri."
Petre Tutea
biruk
Ford Freak
 
Mesaje: 175
Membru din: 06 Iun 2007, 11:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2 Facelift 1.8 TDci, Trend+, Avalon
VIN: WF0PXXGCDP8L05556

Re: ESP

Mesajde adrianmihai83 » 01 Mar 2009, 11:02

ebd nu preia nimic din functionarea esp. ebd-ul actioneaza doar cand franezi in timp ce esp-ul actioneaza tot timpul. lipsa esp-ului nu poate fi compensata de nici un sofer, cel putin nu la nivelul la care te ajuta sistemul electronic. chestia cu luatul de volan invers cand derapezi o face oricine dar daca e gheata pe jos poti sa iei cat vrei de volan daca nu se franeaza rotile corespunzatoare de catre esp.

la intrebarea ce te poate ajuta cand derapezi si nu ai esp, depinde de viteza si de carosabil. la viteze mici - experienta soferului, la viteze mari - norocul, Dumnezeu, si nu in ultimul rand airbagurile si caroseria masinii...

LE: nu toata lumea s-a nascut cu ESP asa ca un condus preventiv si adecvat conditiilor carosabilului este cel mai bun sistem. esp-ul este util situatiilor limita si atunci cand isi face simtita prezenta inseamna ca soferul are o problema...
ex. FF2, 2007, 1.6 TDCI, 90 CP, cica SPORT
Mazda 3 tx+
_________________
你太好奇
Avatar utilizator
adrianmihai83
1nsane Member
 
Mesaje: 1487
Membru din: 14 Apr 2008, 17:49
Localitate: Bucuresti si Ploiesti
Maşina: Ford Focus, 1.6 TDCI, 2007
VIN: WF05XXWPD57K08651

Re: ESP

Mesajde adyamg » 01 Mar 2009, 11:14

EBD - elctronic brake distribution ...ESP sau TCS parca se numeste la ford .. este un sistem superior, sa zic asa impropriu, EBD-ului ..pentru ca ESP se foloseste de existenta EBD+ABS pentru a actiona diferentiat asupra rotilor ... bineinteles ca ESP actioneaza asupra multor alte componente inclusiv motor. ESP este probabil cel mai evoluat sistem de siguranta activa ce se monteaza la scara larga pe masini si ca om nu ai cum sa ii compensezi lipsa decat prin atentie deosebita ...asa fel incat sa nu ajungi in situatii in care ESP ar actiona.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: ESP

Mesajde DanielArdelian2 » 01 Mar 2009, 12:50

EBD = Electronic Brake Distribution = Repartitor electronic al fortei de franare.
Acesta are rolul de a limita forta de franare pe puntea spate astfel incat rotile din spate sa nu piarda aderenta. La orice franare, masina se apleaca de bot in jos, apasarea pe puntea spate scade. Daca forta de franare pe spate este prea puternica, rotile se blocheaza si derapeaza, masina se rasuceste.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: ESP

Mesajde Mihai L » 01 Mar 2009, 22:07

$1 scrie:$2aca forta de franare pe spate este prea puternica, rotile se blocheaza si derapeaza, masina se rasuceste.

Exista vreun motiv plauzibil pentru care masina s-ar rasuci la franarea in linie dreapta? :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: ESP

Mesajde adyamg » 01 Mar 2009, 22:23

diferenta de aderenta intre roti ...roata stanga fata poate frana pe asfalt iar cea din dreapta pe nisip
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: ESP

Mesajde biruk » 01 Mar 2009, 22:36

Stiu forte bine definitia ESP si EBD dar tocmai acesta este si motivul pentru care am pornit acesta discutie.
Eu inteleg din definitia EBD-ului ca la o franare brusca, intr-un moment in care rotile au o aderenta diferita, el compenseaza acesta lipsa de aderenta franand diferential pe fiecare roata, in functie de aderenta fiecareia. Aderenta este observata bineinteles de intrarea ABS-ului, acesta fiind si motivul pentru care vin impreuna.

Normal ca un condus preventiv te scapa de orice problema, acesta este si motivul pentru care am renuntat pana la urma la ESP pentru urmatoarea masina (conduc destul de linistit), dar eu intrebam de cazuri la limita, nedorite de nimeni:
polei pe marginea drumului, apa doar pe o parte a carosabilului, nisip sau chestii care iti pot provoca o rasucire, sau o pierdere a controlului. Daca intra-un caz de genul franezi, cum actioneaza EBD-ul ?
"Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri."
Petre Tutea
biruk
Ford Freak
 
Mesaje: 175
Membru din: 06 Iun 2007, 11:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2 Facelift 1.8 TDci, Trend+, Avalon
VIN: WF0PXXGCDP8L05556

Re: ESP

Mesajde adyamg » 01 Mar 2009, 22:47

franeaza mai puternic rotile ce au aderenta mai mare.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: ESP

Mesajde Mihai L » 01 Mar 2009, 23:16

$1 scrie:$2raneaza mai puternic rotile ce au aderenta mai mare.

Raspunsul este mult mai complex, ESP nu este un ABS mai destept...
Practic calculatorul poate decide turatia fiecarei roti in functie de traiectoria "dorita" a masinii (senzori la volan, etc), incercand sa pastreze directia dorita.

$1 scrie:$2iferenta de aderenta intre roti ...roata stanga fata poate frana pe asfalt iar cea din dreapta pe nisip

Legat de raspunsul de mai sus... am marcat cu rosu mai jos ceva important in "enuntul" lui Daniel, citat mai jos:
$1 scrie:$2BD = Electronic Brake Distribution = Repartitor electronic al fortei de franare.
Acesta are rolul de a limita forta de franare pe puntea spate astfel incat rotile din spate sa nu piarda aderenta. La orice franare, masina se apleaca de bot in jos, apasarea pe puntea spate scade. Daca forta de franare pe spate este prea puternica, rotile se blocheaza si derapeaza, masina se rasuceste.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: ESP

Mesajde adyamg » 02 Mar 2009, 08:50

in primul raspuns ..cel cu franeaza mai puternic rotile cu aderenta mai mare eu am facut referire doar la EBD ... ca asta intreba @birukin postul precedent. Iar la ce a scris Daniel ...mie imi pare ok ca la toate franarile masina tinde sa lase nasu in jos.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: ESP

Mesajde Sexyrat » 02 Mar 2009, 09:37

EBD era si la Logan fara abs. La Dacia 1310 era repartitor mecanic montat pe puntea spate. Aceasta inchidea si deschidea circuitul franei de pe spate in functie de inclinarea masinii. Nu franeaza diferit pe stanga fata de dreapta. Eliberarea rotii, in cazul Abs-ului, se face din pompa de frana.
Avatar utilizator
Sexyrat
1nsane Member
 
Mesaje: 4759
Membru din: 22 Iul 2008, 12:48
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus, 2010, 1.6 tdci Break euro 5

Re: ESP

Mesajde Adriancar » 02 Mar 2009, 10:05

Pentru o cat mai buna intelegere a fenomenului permiteti - mi sa fac cateva precizari :
1. EBD-ul inlocuieste supapele de control al presiunii de franare si supapa de proportionalitate a franarii functie de incarcare ;
2. Rolul EBD-ului este de a prevenii franarea excesiva a puntii spate la inceput , inaintea intrarii in functiune a ABS-ului;
3. Pompa ABS-ului nu este actionata pe durata de functionare a EBD-ului;
4. ESP-ul foloseste componente ale sistemului ABS (HCU - Hyraulic Control Unit) pentru a rectifica traiectoria ;
- la un vehicul subvirator franeaza rotile din interiorul virajului ( mai mult pe cea spate decat pe cea din fata) ;
- la un vehicul supravirator franeaza rotile exteriaore virajului (mai mult roata fata decat pe cea din spate).
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: ESP

Mesajde biruk » 02 Mar 2009, 14:32

$1 scrie:$2BD era si la Logan fara abs. La Dacia 1310 era repartitor mecanic montat pe puntea spate. Aceasta inchidea si deschidea circuitul franei de pe spate in functie de inclinarea masinii. Nu franeaza diferit pe stanga fata de dreapta. Eliberarea rotii, in cazul Abs-ului, se face din pompa de frana.


Cred ca aici am primit raspunsul cautat. Daca cu EBD ar fi franat diferit pe fiecare roata, sansa sa te rasucesti in momentul in care franezi, este mult mai mica chiar si fara ESP.
"Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri."
Petre Tutea
biruk
Ford Freak
 
Mesaje: 175
Membru din: 06 Iun 2007, 11:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2 Facelift 1.8 TDci, Trend+, Avalon
VIN: WF0PXXGCDP8L05556

Re: ESP

Mesajde Adriancar » 02 Mar 2009, 15:51

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2BD era si la Logan fara abs. La Dacia 1310 era repartitor mecanic montat pe puntea spate. Aceasta inchidea si deschidea circuitul franei de pe spate in functie de inclinarea masinii. Nu franeaza diferit pe stanga fata de dreapta. Eliberarea rotii, in cazul Abs-ului, se face din pompa de frana.


Cred ca aici am primit raspunsul cautat. Daca cu EBD ar fi franat diferit pe fiecare roata, sansa sa te rasucesti in momentul in care franezi, este mult mai mica chiar si fara ESP.


Daca lucrurile ar sta asa acum , cred ca toti am fi rulat cu modelul T in singura varianta disponibila de echipare si aceeasi culoare neagra.
HCU-ul actioneaza individual supapele !!!
Acest bloc hidraulic este folosit atat la franare cat si la controlul stabilitatii .
Am crezut ca odata ce deschizi un top-ic este interesat de toate raspunsurile...
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: ESP

Mesajde biruk » 02 Mar 2009, 16:07

"Adriancar", nu inteleg cei ai vrut sa spui cu "Daca lucrurile ar sta asa acum , cred ca toti am fi rulat cu modelul T in singura varianta disponibila de echipare si aceeasi culoare neagra."

Ce este HCU ?

Am zis ca am primit raspunsul cautat, dar nu ca nu astept si alte pareri despre acest raspuns.
"Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri."
Petre Tutea
biruk
Ford Freak
 
Mesaje: 175
Membru din: 06 Iun 2007, 11:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2 Facelift 1.8 TDci, Trend+, Avalon
VIN: WF0PXXGCDP8L05556

Re: ESP

Mesajde DanielArdelian2 » 02 Mar 2009, 16:18

$1 scrie:$2xista vreun motiv plauzibil pentru care masina s-ar rasuci la franarea in linie dreapta? :D


Inertia, bat-o vina. Daca repartizarea greutatii de-a lungul masinii (stanga / dreapta) ar fi perfect 50% - 50%, rotile de pe spate ar fi umflate egal si uzate egal, suprafata de rulare perfect simetrica stanga-dreapta, sabotii+tamburii (sau placutele si discurile pe spate) perfect identice ca si uzura, masina pe o traiectorie perfect dreapta, atunci nu s-ar rasuci.

Dar cum aceste conditii nu prea sunt indeplinite in realitate, dezechilibrele se cumuleaza si in final "iti fuge fundul".

Ai vazut vreodata un derapaj (intentionat) cu frana de mana? Cam asa s-ar comporta o masina fara EBD sau repartitor mecanic. Frana de mana actioneaza numai asupra rotilor din spate, iar sistemele gen EBD nu au cum sa intervina sa limiteze forta de franare in acest caz.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: ESP

Mesajde Adriancar » 02 Mar 2009, 16:28

$1 scrie:$2quot;Adriancar", nu inteleg cei ai vrut sa spui cu "Daca lucrurile ar sta asa acum , cred ca toti am fi rulat cu modelul T in singura varianta disponibila de echipare si aceeasi culoare neagra."

Ce este HCU ?

Am zis ca am primit raspunsul cautat, dar nu ca nu astept si alte pareri despre acest raspuns.


1.Raspunsul primit , pe care-l invoci , este gresit.
2. HCU , inseamna ... scrie mai sus ,deci am avut dreptate ca nu se citesc cu atentie raspunsurile.
3.Daca am fi dat dovada de reticenta in fata noului atunci am fi progresat de la modelul T --- > la modelul T.Cu alte cuvinte cum poat e fi corecta afirmatia ca EBD = Supapa de repartizare a fortei de franare.
Acum daca vrei sa intelegi lucrurile in mod simplist ,eu nu am nimic impotriva.Sa stii ca nu raspund decat dintr-un motiv cu totul si cu totul altruist si imi pare rau ca nu sunt citit cu mai multa atentie !
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: ESP

Mesajde biruk » 02 Mar 2009, 17:18

Scuze de HCU, dar nu am fost atent.

Am zis ca am primit raspunsul cautat, deorece am primit confirmarea din ce s-a scris in general ca sistemul EBD nu actioneaza pe fiecare roata diferentiat.
In plus am mai cautat putin si pe net: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... stribution
Din cate am vazut acolo EBD este un subsistem ABS.
"Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri."
Petre Tutea
biruk
Ford Freak
 
Mesaje: 175
Membru din: 06 Iun 2007, 11:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2 Facelift 1.8 TDci, Trend+, Avalon
VIN: WF0PXXGCDP8L05556

Re: ESP

Mesajde Mihai L » 02 Mar 2009, 22:17

$1 scrie:$2Inertia, bat-o vina. Daca repartizarea greutatii de-a lungul masinii (stanga / dreapta) ar fi perfect 50% - 50%, rotile de pe spate ar fi umflate egal si uzate egal, suprafata de rulare perfect simetrica stanga-dreapta, sabotii+tamburii (sau placutele si discurile pe spate) perfect identice ca si uzura, masina pe o traiectorie perfect dreapta, atunci nu s-ar rasuci.

Dar cum aceste conditii nu prea sunt indeplinite in realitate, dezechilibrele se cumuleaza si in final "iti fuge fundul".


Da si nu... Asa cum nu este obligatoriu sa fie perfect echiibrata, nici nu poti exclude asta. Este foarte posibil si ca o diferenta de presiune sa se echilibreze cu o diferenta de greutate, etc...
Cu alte cuvinte, sper ca esti de acord ca exprimarea "la orice franare" este o presupunere falsa.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: ESP

Mesajde DanielArdelian2 » 02 Mar 2009, 22:36

Nu sunt de acord.
Mai citeste odata ce am scris acolo.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: ESP

Mesajde Mihai L » 02 Mar 2009, 22:50

$1 scrie:$2u sunt de acord.
Mai citeste odata ce am scris acolo.

La fel de bine pot sustine si eu asta... Zau daca sesizez ce vrei sa subliniezi.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: ESP

Mesajde Adriancar » 03 Mar 2009, 08:52

$1 scrie:$2cuze de HCU, dar nu am fost atent.

Am zis ca am primit raspunsul cautat, deorece am primit confirmarea din ce s-a scris in general ca sistemul EBD nu actioneaza pe fiecare roata diferentiat.
In plus am mai cautat putin si pe net: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... stribution
Din cate am vazut acolo EBD este un subsistem ABS.


Chiar nu inteleg.Imi indici un site si continui sa sustii ca EBD nu actioneaza individual.Nu stiu ce sa mai cred... :-O
'' EBD can apply more or less braking pressure to each wheel ''
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: ESP

Mesajde biruk » 03 Mar 2009, 12:11

$1 scrie:$2Chiar nu inteleg.Imi indici un site si continui sa sustii ca EBD nu actioneaza individual.Nu stiu ce sa mai cred... :-O
'' EBD can apply more or less braking pressure to each wheel ''


Este individual, dar pentru sistemele moderne de ABS.
Acum urmeaza intrebarea, este cazul si la Ford ?

Nu te supara dar decat sa ne certam atat pentru niste chestii intelese gresit, nu crezi ca era mai simplu sa explici mai in detalui principiu daca nu am inteles ?
"Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri."
Petre Tutea
biruk
Ford Freak
 
Mesaje: 175
Membru din: 06 Iun 2007, 11:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2 Facelift 1.8 TDci, Trend+, Avalon
VIN: WF0PXXGCDP8L05556

Re: ESP

Mesajde Adriancar » 04 Mar 2009, 10:08

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2Chiar nu inteleg.Imi indici un site si continui sa sustii ca EBD nu actioneaza individual.Nu stiu ce sa mai cred... :-O
'' EBD can apply more or less braking pressure to each wheel ''


Este individual, dar pentru sistemele moderne de ABS.
Acum urmeaza intrebarea, este cazul si la Ford ?

Nu te supara dar decat sa ne certam atat pentru niste chestii intelese gresit, nu crezi ca era mai simplu sa explici mai in detalui principiu daca nu am inteles ?


Desigur ca este vorba de modelele Ford.
EBD-ul , ESP-ul si ABS-ul folosesc HCU pentru a regla presiunea din sistemul de franare.
Reinserez ce am scris mai sus:
Pentru o cat mai buna intelegere a fenomenului permiteti-mi sa fac cateva precizari :
1. EBD-ul inlocuieste supapele de control al presiunii de franare si supapa de proportionalitate a franarii functie de incarcare ;
2. Rolul EBD-ului este de a prevenii franarea excesiva a puntii spate la inceput , inaintea intrarii in functiune a ABS-ului;
3. Pompa ABS-ului nu este actionata pe durata de functionare a EBD-ului;
4. ESP-ul foloseste componente ale sistemului ABS (HCU - Hyraulic Control Unit) pentru a rectifica traiectoria ;
- la un vehicul subvirator franeaza rotile din interiorul virajului ( mai mult pe cea spate decat pe cea din fata) ;
- la un vehicul supravirator franeaza rotile exteriaore virajului (mai mult roata fata decat pe cea din spate).

Avand in vedere cele de mai sus cred ca ai fost nedrept concluzionand ca nu am incercat sa explic fenomenele .
Pentru detalii te rog sa reformulezi intrebarile .

O zi buna !
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: ESP

Mesajde Sexyrat » 04 Mar 2009, 20:56

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2...
1.Raspunsul primit , pe care-l invoci , este gresit.
...

Cu ce ii gresit raspunsul meu?
Eu am spus doar ca Ebd face franarea diferita fata-spata si nu stanga-dreapta.
Avatar utilizator
Sexyrat
1nsane Member
 
Mesaje: 4759
Membru din: 22 Iul 2008, 12:48
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus, 2010, 1.6 tdci Break euro 5

Re: ESP

Mesajde Adriancar » 05 Mar 2009, 09:09

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2...
1.Raspunsul primit , pe care-l invoci , este gresit.
...

Cu ce ii gresit raspunsul meu?
Eu am spus doar ca Ebd face franarea diferita fata-spata si nu stanga-dreapta.


Urmatoarele afirmatiile sunt gresite :
EBD era si la Logan fara abs. La Dacia 1310 era repartitor mecanic montat pe puntea spate. Aceasta inchidea si deschidea circuitul franei de pe spate in functie de inclinarea masinii. Nu franeaza diferit pe stanga fata de dreapta. Eliberarea rotii, in cazul Abs-ului, se face din pompa de frana.

1. EBD = repartitor mecanic ???
2. nu franeaza diferit stanga dreapta - ba da -> http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... stribution
3. presiunea este dozata de HCU .
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: ESP

Mesajde Sexyrat » 05 Mar 2009, 09:31

1. Nu am spus ca EBD ii repartitor mecanic.
2. Tot nu am vazut unde zice ca EBD actioneaza diferit stanga-dreapta fara ca masina sa aiba ESP.
"The job of the EBD as a subsystem of the ABS system is to control the effective adhesion utilization by the rear wheels."
3. Deobicei HCU este lipit de pompa de frana, de aia ziceam ca ii pompa de frana.
Avatar utilizator
Sexyrat
1nsane Member
 
Mesaje: 4759
Membru din: 22 Iul 2008, 12:48
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus, 2010, 1.6 tdci Break euro 5

Re: ESP

Mesajde adrianmihai83 » 05 Mar 2009, 10:08

Electronic brakeforce distribution or EBD or EBFD is an automobile brake technology that automatically varies the amount of force applied to each of a vehicle's brakes, based on road conditions, speed, loading, etc. Always coupled with anti-lock braking systems, EBD can apply more or less braking pressure to each wheel in order to maximize stopping power whilst maintaining vehicular control. Typically, the front end carries the most weight and EBD distributes less braking pressure to the rear brakes so the rear brakes do not lock up and cause a skid.
ex. FF2, 2007, 1.6 TDCI, 90 CP, cica SPORT
Mazda 3 tx+
_________________
你太好奇
Avatar utilizator
adrianmihai83
1nsane Member
 
Mesaje: 1487
Membru din: 14 Apr 2008, 17:49
Localitate: Bucuresti si Ploiesti
Maşina: Ford Focus, 1.6 TDCI, 2007
VIN: WF05XXWPD57K08651

Re: ESP

Mesajde Adriancar » 05 Mar 2009, 10:13

$1 scrie:$2. Nu am spus ca EBD ii repartitor mecanic.
2. Tot nu am vazut unde zice ca EBD actioneaza diferit stanga-dreapta fara ca masina sa aiba ESP.
"The job of the EBD as a subsystem of the ABS system is to control the effective adhesion utilization by the rear wheels."
3. Deobicei HCU este lipit de pompa de frana, de aia ziceam ca ii pompa de frana.



1. EBD era si la Logan fara abs
2.Electronic brakeforce distribution or EBD or EBFD is an automobile brake technology that automatically varies the amount of force applied to each of a vehicle's brakes, based on road conditions, speed, loading, etc. Always coupled with anti-lock braking systems, EBD can apply more or less braking pressure to each wheel in order to maximize stopping power whilst maintaining vehicular control.[1][2] Typically, the front end carries the most weight and EBD distributes less braking pressure to the rear brakes so the rear brakes do not lock up and cause a skid.[3]
3....
Adriancar
Gold Member
 
Mesaje: 630
Membru din: 12 Sep 2007, 16:23

Re: ESP

Mesajde Sexyrat » 05 Mar 2009, 10:14

Da. Imi pare rau. M-am dus direct la How EBD works.
Avatar utilizator
Sexyrat
1nsane Member
 
Mesaje: 4759
Membru din: 22 Iul 2008, 12:48
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus, 2010, 1.6 tdci Break euro 5

Următorul

Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 26 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 26 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 26 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 26 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login