Discutii libere/forum

Calitate masina

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Calitate masina

Mesajde dan03 » 12 Apr 2009, 18:53

Am urmarit acum cateva luni o emisiune la TV in care seful OPC spunea relaxat ca pentru Romania au fost omologate masini de categoria B

sunt deci masinile vandute in Romania inferioare calitativ celor vandute in ... Germania, de exemplu?

stiu ca a mai fost discutat subiectul, dar nu am vazut si raspunsul :(
Focus Tournier 2005 1,6 TDCI 90 CP
dan03
Ford Freak
 
Mesaje: 183
Membru din: 21 Sep 2007, 21:26
Localitate: Constanta

Re: Calitate masina

Mesajde andu_012 » 12 Apr 2009, 19:16

n-am vazut emisiunea. dar sunt multe pareri pe tema asta. parerea mea este ca sunt calitati diferite pentru anumite parti. pentru romania este calitate mai scazuta pentru germania. asta este parerea mea.
Evo Lancer 4 Life

new subaru impreza looks like a smashed bullterier
Avatar utilizator
andu_012
Gold Member
 
Mesaje: 536
Membru din: 12 Dec 2008, 21:26
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Focus 1.6 tdci,2 usi, 2005, 109 hp
VIN: WF03XXGCD35M08217

Re: Calitate masina

Mesajde zaboss » 12 Apr 2009, 19:35

Da, pe linia de asamblare roboţii sunt programaţi ca atunci când văd o maşină pentru România să facă economie de şuruburi, la sudură, la vopsea. Mai face şi nea Hans un ban de-o bere.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate masina

Mesajde dan03 » 12 Apr 2009, 19:41

nu e cazul sa fim ironici

de ce ar fi mintit seful OPC?
Focus Tournier 2005 1,6 TDCI 90 CP
dan03
Ford Freak
 
Mesaje: 183
Membru din: 21 Sep 2007, 21:26
Localitate: Constanta

Re: Calitate masina

Mesajde forbidden27 » 12 Apr 2009, 19:45

Pt Romania sunt facute numai vinerea, cand nu mai are Hans chef de treaba, pleaca in uichend. Sau, vine unul beat la munca, il pune sa faca masini pt Romania.
-Ford Kuga 2.0Tdci 180 CP; Titanium, Ruby Red, 2016
-Ford Mondeo MK4 1.8Tdci 125cp Trend, 2008
-Ford Focus MK2 1.6 Tdci 90cp, 2007
-(Ex) Ford Sierra 2.0 1985 aka Logan Killer
-Thunder Tiger MTA-4
-Losi XXL2
Avatar utilizator
forbidden27
1nsane Member
 
Mesaje: 1434
Membru din: 09 Dec 2007, 11:51
Localitate: Slobozia
Maşina: Mondeo MK4, 1.8TDCI, 125 Cp, Trend
VIN: WF0DXXGBBD8G04304

Re: Calitate masina

Mesajde zaboss » 12 Apr 2009, 19:55

Cum vrei să ţi se răspundă la un mesaj "dă mult, tare dă mult, am auzit eu pe un nene care a spus că"...
1. Ce a spus exact nenea ăla?
2. Cum defineşte el categoria A, B, C?

Din punct de vedere practic, un automobil este alcătuit din mii de repere care sunt fabricate în sute de locaţii din zeci de ţări, între care şi România. Gigelul care şurubăreşte în fabrică nu are de unde să ştie dacă reperul său va ajunge la fabrica X sau la fabrica Y, cu atât mai puţin că el va fi folosit la o maşină pentru România sau Germania. De multe ori, reperele sunt comune pentru mai multe mărci astfel încât nu poate să spună nici dacă va fi pe Logan, pe Ford sau pe BMW.
În fabrică, atunci când se face aprovizionare, nu se ştie ce maşini vor fi fabricate pe 2-3 luni înainte, deci nu se face aprovizionare "ţintită".
Da, diferenţe există la dotări, la maşinile standard, cele cu care dealerii se aprovizionează "pe stoc", în funcţie de specificul fiecărei ţări.
Pentru orice producător de automobile este mai scump şi mai dificil să facă maşini "cu dedicaţie" pentru anumite ţări decât să le facă pe toate la fel.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate masina

Mesajde biciusca bogdan » 12 Apr 2009, 20:40

Se poate intampla acest lucru in cazul in care se achizitioneaza o masina care era deja pe stoc in curtea dealerului din Romania. Aici putem gasi masini care au fost respinse la controlul final, retrecute pe banda si apoi remediate, dar acestea se expediaza ca stoc pentru tari precum Romania, Turcia, etc.
fiesta 1.4 80 CP 2007/ Megane Sedan Intens 1,33 2019
Avatar utilizator
biciusca bogdan
Ford Freak
 
Mesaje: 179
Membru din: 02 Noi 2007, 18:03
Localitate: Piatra Neamt
Maşina: Ford Fiesta, 1.4 80 CP Duratec, 28.12.2007, Renault Megane Sedan Intens 1,33 140 CP 2019
VIN: WF0HXXWPJH7M58102

Re: Calitate masina

Mesajde dan03 » 12 Apr 2009, 20:51

$1 scrie:$2um vrei să ţi se răspundă la un mesaj "dă mult, tare dă mult, am auzit eu pe un nene care a spus că"...
1. Ce a spus exact nenea ăla?
2. Cum defineşte el categoria A, B, C?

Din punct de vedere practic, un automobil este alcătuit din mii de repere care sunt fabricate în sute de locaţii din zeci de ţări, între care şi România. Gigelul care şurubăreşte în fabrică nu are de unde să ştie dacă reperul său va ajunge la fabrica X sau la fabrica Y, cu atât mai puţin că el va fi folosit la o maşină pentru România sau Germania. De multe ori, reperele sunt comune pentru mai multe mărci astfel încât nu poate să spună nici dacă va fi pe Logan, pe Ford sau pe BMW.
În fabrică, atunci când se face aprovizionare, nu se ştie ce maşini vor fi fabricate pe 2-3 luni înainte, deci nu se face aprovizionare "ţintită".
Da, diferenţe există la dotări, la maşinile standard, cele cu care dealerii se aprovizionează "pe stoc", în funcţie de specificul fiecărei ţări.
Pentru orice producător de automobile este mai scump şi mai dificil să facă maşini "cu dedicaţie" pentru anumite ţări decât să le facă pe toate la fel.



orice produs este supus unui control final

la noi era CTC

daca la CTC rezultatul este categoria I-a ... merge in Germania

daca e categoria a II-a ... merge in Romania


e imposibil?
Focus Tournier 2005 1,6 TDCI 90 CP
dan03
Ford Freak
 
Mesaje: 183
Membru din: 21 Sep 2007, 21:26
Localitate: Constanta

Re: Calitate masina

Mesajde zaboss » 12 Apr 2009, 20:55

$1 scrie:$2e poate intampla acest lucru in cazul in care se achizitioneaza o masina care era deja pe stoc in curtea dealerului din Romania. Aici putem gasi masini care au fost respinse la controlul final, retrecute pe banda si apoi remediate, dar acestea se expediaza ca stoc pentru tari precum Romania, Turcia, etc.

Asta este o altă prostie. O maşină care a părăsit fabrica este identică din punct de vere al calităţii cu toate celelalte, indiferent destinaţia ei. Nici un producător nu se riscă să trimită la consumator un produs neconform, pentru că riscurile sunt mult prea mari în cazul unui incident: proces, publicitate negativă, despăgubiri însemnate, oricum, costuri mult mai mari decât orice eventual câştig. Pentru 3-10.000 cât este probabil profitul la o maşină se merită? Când el câştigă enorm tocmai pentru că face economie de scală?
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate masina

Mesajde zaboss » 12 Apr 2009, 20:59

$1 scrie:$2rice produs este supus unui control final
la noi era CTC
daca la CTC rezultatul este categoria I-a ... merge in Germania
daca e categoria a II-a ... merge in Romania
e imposibil?

Nu există categoria I, II, III. există produs conform şi produs neconform. Ei nu au voie să pună pe piaţă un produs neconform dacă nu atenţionează cumpărătorul că nu este un produs "normal", chiar dacă dpdv funcţional este OK. La o maşină nu merge ca la un pantof "la ăsta s-a pus prea mult prenadez, nu arată bine, îl dăm la categoaria a doua". E vorba de vieţi omeneşti.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate masina

Mesajde dan03 » 12 Apr 2009, 21:20

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2rice produs este supus unui control final
la noi era CTC
daca la CTC rezultatul este categoria I-a ... merge in Germania
daca e categoria a II-a ... merge in Romania
e imposibil?

Nu există categoria I, II, III. există produs conform şi produs neconform. Ei nu au voie să pună pe piaţă un produs neconform dacă nu atenţionează cumpărătorul că nu este un produs "normal", chiar dacă dpdv funcţional este OK. La o maşină nu merge ca la un pantof "la ăsta s-a pus prea mult prenadez, nu arată bine, îl dăm la categoaria a doua". E vorba de vieţi omeneşti.



un aer conditionat defect nu duce la pierderi de vieti

tu chiar crezi ca toate masinile care ies de pe banda sunt identice?
Focus Tournier 2005 1,6 TDCI 90 CP
dan03
Ford Freak
 
Mesaje: 183
Membru din: 21 Sep 2007, 21:26
Localitate: Constanta

Re: Calitate masina

Mesajde zaboss » 12 Apr 2009, 21:31

OK, ai câştigat, la noi ajung toate rebuturile, mai bine cumperi un second din jermania decât una nouă din România.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate masina

Mesajde dan03 » 12 Apr 2009, 21:55

$1 scrie:$2K, ai câştigat, la noi ajung toate rebuturile, mai bine cumperi un second din jermania decât una nouă din România.


nu asta e ideea

eram revoltat de seninatatea cu care seful OPC recunostea ca pentru Romania au fost omologate masini calitatea a II-a
Focus Tournier 2005 1,6 TDCI 90 CP
dan03
Ford Freak
 
Mesaje: 183
Membru din: 21 Sep 2007, 21:26
Localitate: Constanta

Re: Calitate masina

Mesajde zaboss » 12 Apr 2009, 22:09

Atâta timp cât nu spui exact ce a spus şi în ce context, din punctul meu de vedere poţi crede orice. Datorită meseriei ştiu destul de bine cum stau lucrurile cu calitatea şi cu producţia în general dar cum împotriva credinţei nu poţi aduce argumente logice, nu are rost discuţia.
Argumentul tău cu aerul condiţionat e ridicol. O maşină nu se livrează cu aerul condiţionat defect, fiindcă nu o acceptă nici un client, fie el german sau din burkina fasso. Dacă el a fost depistat ca defect şi remediat, în ce fel e afectată calitatea produsului finit?
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate masina

Mesajde dan03 » 12 Apr 2009, 22:20

nu inregistrez emisiunile, dar prezentatorul de la EuropaFM, in emisiunea de la ora 7 spunea ca la WW lui aerul conditionat nu functiona; masina a cumparat-o iarna si nu a verificat;

emisiunea a fost acum o saptamana
Focus Tournier 2005 1,6 TDCI 90 CP
dan03
Ford Freak
 
Mesaje: 183
Membru din: 21 Sep 2007, 21:26
Localitate: Constanta

Re: Calitate masina

Mesajde Nic_Bv » 12 Apr 2009, 22:45

$1 scrie:$2sta este o altă prostie. O maşină care a părăsit fabrica este identică din punct de vedere al calităţii cu toate celelalte, indiferent destinaţia ei. Nici un producător nu se riscă să trimită la consumator un produs neconform, pentru că riscurile sunt mult prea mari în cazul unui incident: proces, publicitate negativă, despăgubiri însemnate, oricum, costuri mult mai mari decât orice eventual câştig. Pentru 3-10.000 cât este probabil profitul la o maşină se merită? Când el câştigă enorm tocmai pentru că face economie de scală?


$1 scrie:$2a, pe linia de asamblare roboţii sunt programaţi ca atunci când văd o maşină pentru România să facă economie de şuruburi, la sudură, la vopsea. Mai face şi nea Hans un ban de-o bere.


=)) =)) =)) =)) =))

Sfanta naivitate...
Care roboti frate? Te-ai uitat prea mult la Star Wars...

Peste 60% din reperele multor masini "vestice" sunt produse in tarile emergente. Subansamble ca de exemplu: cutii de viteze, instalatii electrice, scaune, centuri, etc sunt facute in Romania, chiar si pentru Mercedes.

La ansamblare, se face un control al conformitatii. Piesele neconforme se impart in doua categorii: "recuperabile" si rebuturi. "Recuperabilele" sunt bagate in masinile alea vandute mai ieftin cu 10% decat in tara producatoare si cu un termen de garantie mai scurt. Te-ai prins? :D

Sau crezi ca nea' Hans vinde Fordu' mai ieftin in Romania renuntand la partea lui de profit? :))
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate masina

Mesajde zaboss » 12 Apr 2009, 22:58

$1 scrie:$2=)) =)) =)) =)) =))

Sfanta naivitate...
Care roboti frate? Te-ai uitat prea mult la Star Wars...

Peste 60% din reperele multor masini "vestice" sunt produse in tarile emergente. Subansamble ca de exemplu: cutii de viteze, instalatii electrice, scaune, centuri, etc sunt facute in Romania, chiar si pentru Mercedes.

La ansamblare, se face un control al conformitatii. Piesele neconforme se impart in doua categorii: "recuperabile" si rebuturi. "Recuperabilele" sunt bagate in masinile alea vandute mai ieftin cu 10% decat in tara producatoare si cu un termen de garantie mai scurt. Te-ai prins? :D

Sau crezi ca nea' Hans vinde Fordu' mai ieftin in Romania renuntand la partea lui de profit? :))

În cazul ăsta, dacă motorul porneşte, maşina are 4 uşi, 4 roţi şi volanul chiar cârmeşte trebuie să zicem bogdaproste?
Probabil că alea de la bulgari sunt deja fără geamuri că acolo sunt mai ieftine, iar la ucraineni roţile sunt opţionale şi se plătesc separat, nu?
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate masina

Mesajde Smiley » 13 Apr 2009, 07:02

$1 scrie:$2........
orice produs este supus unui control final
la noi era CTC
daca la CTC rezultatul este categoria I-a ... merge in Germania
daca e categoria a II-a ... merge in Romania
e imposibil?


nu e imposibil, dar e foarte putin probabil
VIN-ul unei masini se stie dinainte de a incepe fabricarea ei (daca-ti cumperi masina pe comanda, o sa primesti VIN-ul cu 2-3 luni inainte de a primi masina). iar odata cu VIN-ul se stie si unde va fi vanduta (vezi aplicatiile gen Microcat, contin aceste detalii). din asta eu trag concluzia ca se stie unde ajunge masina inainte de a incepe productia ei, nu se stabileste in functie de cum iese.
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: Calitate masina

Mesajde Nic_Bv » 13 Apr 2009, 09:24

In fond si la urma urmei, in lipsa de informatii concrete facem doar niste speculatii.

Singurele lucruri concrete sunt urmatoarele:
- masinile noi costa mai putin in Romania decat in Vest.
- masinile noi au un termen de garantie mai mic decat in Vest.
- cunosc producatori de subansamble pentru Vest, controlul este drastic iar tolerantele sunt minime pentru industria auto. Dar totusi, sunt piese facute in conditii de low budget, nu prelucrate de robotii aia desprinsi din SF (fac si ei saracii roboti industriali ceva treburi, dar tot factorul uman e baza).

- am lucrat in distributia de cafea acu' vreo 15 ani, stiu absout sigur ca pe vremea aia cafeaua Jacobs avea compozitie total diferita pentru loturile trimise in Romania, desi era facuta in aceiasi fabrica si cu un ambalaj similar. Din surse indirecte stiu ca in primii ani pe piata Romaniei si Coca Cola avea reteta diferita fata de "tarile cu apa calda".

De ce ar face industria auto exceptie?
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate masina

Mesajde zaboss » 13 Apr 2009, 10:52

$1 scrie:$2Singurele lucruri concrete sunt urmatoarele:
- masinile noi costa mai putin in Romania decat in Vest.

În preţul unei maşini intră:
- costul de producţie + profitul producătorului
- costul de vânzare + profitul dealerilor
- taxe şi impozite.
Dacă primul cost este acelaşi pentru toată lumea, celelalte două variază foarte mult de la o ţară la alta.

$1 scrie:$2- masinile noi au un termen de garantie mai mic decat in Vest.

Tu compari condiţiile de exploatare a unei maşini în România cu cele din Germania? Străzi, poluare, grad de civilizaţie? =D> =D>

$1 scrie:$2- cunosc producatori de subansamble pentru Vest, controlul este drastic iar tolerantele sunt minime pentru industria auto. Dar totusi, sunt piese facute in conditii de low budget, nu prelucrate de robotii aia desprinsi din SF (fac si ei saracii roboti industriali ceva treburi, dar tot factorul uman e baza).

Roboţii, în general se ocupă cu asamblarea automobilului. Sunt o mulţime de reportaje din fabricile Ford, BMW etc. Just google it şi o să vezi că nu e chiar SF.

$1 scrie:$2- am lucrat in distributia de cafea acu' vreo 15 ani, stiu absout sigur ca pe vremea aia cafeaua Jacobs avea compozitie total diferita pentru loturile trimise in Romania, desi era facuta in aceiasi fabrica si cu un ambalaj similar. Din surse indirecte stiu ca in primii ani pe piata Romaniei si Coca Cola avea reteta diferita fata de "tarile cu apa calda".

Reţetele sunt diferite de la o ţară la alta din cauza preferinţelor naţionale. Coca Cola diferă ca gust în Germania faţă de Franţa sau Italia ori Spania. La fel şi Jacobsul. Care dintre ele nu are apă caldă? Ca părere personală, cele din Spania sunt cele mai naşpa.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate masina

Mesajde DanielArdelian2 » 13 Apr 2009, 11:04

Am mai spus si in alt topic, dar nu-l gasesc acum rapid.

La un Mondeo Mk3 Trend benzinar facut pentru Romania, fata de Mondeo Mk3 Trend benzinar adus din Germania, lipsesc cel putin urmatoarele repere:
- pasla de antifonare capota
- capacul de pe motor
- capacele de pe suruburile telescoapelor sub capota
- pasla de antifonare de pe peretele de foc (despre asta nu sunt 100 % sigur, suspectez totusi ca asta vine doar la diesel).

LE: Din auzite, de la un cunoscut care cica a lucrat intr-o fabrica Audi din Germania, caroseriile pentru masinile care merg in "piete emergente" se trec prin mai putine etape de tratament.

Tot din auzite, asta de la televizor, pinioanele de cutii de viteze pentru Megane care depasesc anumite tolerante se monteaza in cutiile de Logan.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Calitate masina

Mesajde VRNY' » 13 Apr 2009, 13:25

la logan oricum de fiecare data sau aproape, cand vrei sa bagi marsalier(sau marche-arriere) agata rau. zi de zi o conduc la munca si ca sa nu agate tb bagat in viteza f. usor. cat despre focus, chiar nu observati din tot topicul ca majoritatea care sunt nemultumiti sunt cei care le au cumparate din romania. a mea e din belgia si nu am pb asa de grave ca cele amintite.
Avatar utilizator
VRNY'
Ford Freak
 
Mesaje: 218
Membru din: 18 Sep 2008, 20:47
Localitate: Constanta
Maşina: Ford, focus, 2003, 1753cm, 66kw, trend

Re: Calitate masina

Mesajde VRNY' » 13 Apr 2009, 13:27

cat despre calitatea materialelor si felul cum arata plansa de bord intotdeauna mi-a placut mai mult focus 1. doar cel din 2008-2009 arata ceva mai bine(cel echipat cu clima).
Avatar utilizator
VRNY'
Ford Freak
 
Mesaje: 218
Membru din: 18 Sep 2008, 20:47
Localitate: Constanta
Maşina: Ford, focus, 2003, 1753cm, 66kw, trend

Re: Calitate masina

Mesajde axelus » 13 Apr 2009, 13:28

orice masina ai avea in romania se distruge mai repede asa ca nu e nevoie sa fie calitatea a 2 a ca sa se strice :|
Avatar utilizator
axelus
Gold Member
 
Mesaje: 512
Membru din: 08 Sep 2008, 08:47
Localitate: bucuresti
Maşina: focus 2002, 1,6

Re: Calitate masina

Mesajde Nic_Bv » 13 Apr 2009, 16:47

$1 scrie:$2În preţul unei maşini intră:
- costul de producţie + profitul producătorului
- costul de vânzare + profitul dealerilor
- taxe şi impozite.
Dacă primul cost este acelaşi pentru toată lumea, celelalte două variază foarte mult de la o ţară la alta.

zaboss, nu inteleg mare lucru din ce spui. La punctul 2, costul de vanzare include cheltuielile privind transportul (evident mai mari pentru Romania, ceea ce face ilogica afirmatia ta); cat despre profitul dealerilor, daca tu crezi ca nemtii au un adaos comercial mai mare decat Tiriac, eu zic sa oprim discutia aici ca ne situam pe pozitii total diferite. :-t

Iar taxele si impozitele le excludem din start, vorbim de pret fara taxe, vezi si tu cat e un Focus la ford.de si cat e aceiasi masina la ford.ro .

$1 scrie:$2Tu compari condiţiile de exploatare a unei maşini în România cu cele din Germania? Străzi, poluare, grad de civilizaţie? =D> =D>

Asta e motivul aparent, de prostit (scuze, nu o lua personal) lumea! De ce kia ceed nu face diferenta asta? Din cauza ca semnezi cu ei un contract ca mergi numai pe asfalt fara gropi? Nu! Din cauza ca e facuta in Europa de Est si nu are sistem diferentiat de calitate a produsului. Au si coreenii orgoliul lor... ^:)^

$1 scrie:$2Din auzite, de la un cunoscut care cica a lucrat intr-o fabrica Audi din Germania, caroseriile pentru masinile care merg in "piete emergente" se trec prin mai putine etape de tratament.

Ai dreaq roboti de la Audi, sunt setati pe parametrii "xenofobici"... =)) =)) =))
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate masina

Mesajde zaboss » 13 Apr 2009, 18:17

Aşa cum am spus mai sus, nu pot lupta contra credinţei, mai ales în săptămâna mare.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate masina

Mesajde Mihai L » 13 Apr 2009, 22:00

$1 scrie:$2n fond si la urma urmei, in lipsa de informatii concrete facem doar niste speculatii.
Corect!
Singurele lucruri concrete sunt urmatoarele:
- masinile noi costa mai putin in Romania decat in Vest.
Cerintele sau piata/concurenta de acolo impun dotari mai "ample", de unde si pretul mai mare.
- masinile noi au un termen de garantie mai mic decat in Vest.
Exact, 4 ani in RO vs. 2 in Germania, nu? :D
- cunosc producatori de subansamble pentru Vest, controlul este drastic iar tolerantele sunt minime pentru industria auto. Dar totusi, sunt piese facute in conditii de low budget, nu prelucrate de robotii aia desprinsi din SF (fac si ei saracii roboti industriali ceva treburi, dar tot factorul uman e baza).
Cu alte cuvinte, "si totusi sunt identice"... =))
- am lucrat in distributia de cafea acu' vreo 15 ani, stiu absout sigur ca pe vremea aia cafeaua Jacobs avea compozitie total diferita pentru loturile trimise in Romania, desi era facuta in aceiasi fabrica si cu un ambalaj similar. Din surse indirecte stiu ca in primii ani pe piata Romaniei si Coca Cola avea reteta diferita fata de "tarile cu apa calda".
Gusturile nu se discuta... Pe acelasi principiu, la McDonalds in Rusia Coca-Cola se da la litru ca asa bea rusul. In Spania gasesti gazpacho la McDonalds.
De ce ar face industria auto exceptie?

Pentru ca se respecta. Si nu in ultimul rand, este mai ieftin si mai de bun simt sa faci produsele identice.
Asa cum spunea si Smiley, se stie de la intrarea in fabricatie ce serie are sasiul, ori asta presupune deja rea-vointa ca sa scoata pe piata un produs inferior doar pentru ca este pentru RO.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate masina

Mesajde zvony » 13 Apr 2009, 23:16

Am citit topicul si, sincer, tind sa cred ca se face o oarecare diferentiere. Si continui sa cred asta bazandu-ma pe ceea ce mi-a spus agentul de vanzari in momentul in care urma sa imi iau Focusul:
-Daca ai noroc si prinzi o masina facuta initial pentru Germania, o sa fie cu 6 airbag-uri si costa tot atat, dar daca e facuta pentru Romania o sa aiba numai doua.

Din pacate a venit doar cu doua airbaguri, dar din fericire nu au sarit pana acum.
Nu cred ca se vor rupe mai repede suruburile de pe o masina facuta pentru Romania sau daca se va coji mai repede vopseaua (desi de pe barile mele se tot cojeste), dar este cert ca o diferentiere se face.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: Calitate masina

Mesajde luckyvalentino » 14 Apr 2009, 08:20

Am citit ce s-a scris p'aci,o singura observatie:n-ati observat cat de "competenti"sunt reporterii tv si,cateodata ,interlocutorii?Nu va mai uitati in gura lui alde catalin radu miroase.Calitatea materialelor a scazut la toate masinile,indiferent pentru cine-s facute,pentru a face fata concurentei.
FUSION TONIC,1.4TDCI2007 ZALUDA
Avatar utilizator
luckyvalentino
Gold Member
 
Mesaje: 711
Membru din: 29 Noi 2007, 18:04
Localitate: Bucuresti

Re: Calitate masina

Mesajde Crizu » 14 Apr 2009, 15:51

$1 scrie:$2sa cum spunea si Smiley, se stie de la intrarea in fabricatie ce serie are sasiul, ori asta presupune deja rea-vointa ca sa scoata pe piata un produs inferior doar pentru ca este pentru RO.

Nu o sa crezi, dar chiar asa este!! NU trebuie sa ma crezi, dar daca o faci o sa fi putin dezamagit, stiu dint-o sursa sigura (nivel de managment) ca autoturismele pt europa de est, sunt altele si asta se stie de pe banda, sau la procesul de verificare a calitatii produsului finit, adica in momentul in care iese de pe banda in cel mai rau caz (situatia nr2 este mai rar intalnita). Iti pot garanta ca destinatia unei masini se schimba foarte greu si asta cu acord primit de la cel mai inalt nivel al fabricii respective, motivul fiind acelasi...sa nu cumva sa ajunga in europade vest un autoturism produs pentru europa de est. Ma crezi sau nu, putin ma intereseaza, dar eu nu traiesc cu iluzia ca am aceeasi masina nu germanul si nici nu ma mint singur. Numai bine!
Ford Focus II Trend Style Sedan 1,6 101CP 2oo7
Avatar utilizator
Crizu
Incepator
 
Mesaje: 70
Membru din: 06 Iun 2008, 22:03
Maşina: Ford Focus II 2007 1.6 101CP Trend Sedan

Următorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login