Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 16:11

Dacia Sandero Stepway, lansata oficial astazi la Barcelona.
Pe scurt, un Sandero inaltat cu 2 cm si cateva fente de design pe ici pe colo.

Comunicatul Dacia suna asa:
http://www.dacia.ro/#/despre-noi/noutat ... epway.html

Stirea din Business Magazin suna asa:
http://www.businessmagazin.ro/actualita ... 46;4308566

Sesizati diferentele? Dacia nu foloseste nicaieri termenul "SUV", ca doar nu-s tampiti, in schimb "desteptii" aia au reusit sa atribuie aceleiasi motorizari, doua puteri diferite! Interesant, nu?

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 17:06

mie cel mai mult mi-a placut: "...la care se adaugă o fiabilitate ireproşabilă şi recunoscută."

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 17:11

macar de-ar fi fost 4X4...ar fi mers in loc de aro 10. asa...nici cal...nici magar. fix Fusion :))

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 17:26

$1 scrie:$2acar de-ar fi fost 4X4...ar fi mers in loc de aro 10. asa...nici cal...nici magar. fix Fusion :))


Pai daca o cumperi de la Business Rahat vei vedea ca-ti dau si 4x4...Ei au alt model decat aia de la Dacia...Tot de la ei vei putea lua si motorizarea de 1.6l cu 105 CP 8-| sau 1.5 diesel cu 105 CP...Vezi...ai citit printre randuri :D

"Sandero Stepway va fi disponibil cu doua motorizari pe benzina de 1,6 litri de 90 CP si 105 CP cu un consum mixt de 7,6l/100 km, dar si cu motorul diesel de 1,5 litri de 85 CP si 105 CP cu un consum mixt de 5,3l/100km.
Noul model Dacia va fi disponibil cu sistem 4x4 cat si numai cu tractiune fata, iar pretul de pornire va fi de 10.000 de euro pentru modelul cu tractiune fata. Comercializarea SUV-ului se va face incepand cu septembrie 2009 pe majoritatea pietelor europene."

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 17:33

daca si asta e suv... :|

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 17:36

cum ziceai si tu...business rahat. pe hotnews nu zic nimic de verisunea 4X4.
oricum, nu cred ca o sa fie prea curand. si nici motorizarea aia de 1.6 16V nu e mentionata...
cred ca le tuneaza astia de la busines... :))

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 20:30

o struto-camila...ne vom mandri si mai mult cu renumita noastra uzina producatoare de autoturisme cu o "fiabilitate ireprosabila si recunoscuta".

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 21:27

$1 scrie:$2aca si asta e suv... :|

Nu e SUV,apare ca o camila prinsa intre doua TIR.uri,e o chestie inalta si atat,punct.
Ultima oară modificat de bibanu47 pe 07 Mai 2009, 21:36, modificat 1 dată în total.

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 21:39

Din punctul meu de vedere ...cea mai mare problema a porduselor Dacia ramane pretul. si faptul ca isi cam fac concurenta interna cu Logan si Sandero.

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 22:00

Ady,din cauza pretului,ii moare motorul lui cumnatul meu,in momentul in care are AC.ul cuplat si da de un deal?
In carte are un consum si in viata reala,cat un V6.
Cand a venit vara trecuta din concediu,era foarte dezamagit.
Din cauza ca francezul a avut protectia lui Tariceanu si mare vina in prima taxa de inmatriculare,plus manevre de laboratoare criminalistice la 70.000 de euro si cate si mai cate scutiri din partea statului roman,nu as cumpara masina de la ei,chiar daca mi.ar da.o cu 1000 de euro.
Fiecare are dreptul,la o parere personala.

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 22:16

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2aca si asta e suv... :|

Nu e SUV,apare ca o camila prinsa intre doua TIR.uri,e o chestie inalta si atat,punct.




:)) Am ras cu mare pofta,si totusi e foarte adevarat :D .

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 22:46

$1 scrie:$2in punctul meu de vedere ...cea mai mare problema a porduselor Dacia ramane pretul. si faptul ca isi cam fac concurenta interna cu Logan si Sandero.

Cele două au target diferit, nu se concurează. Sandero (inclusiv Stepway), vizează un public mai tânăr, Logan unul mai matur. Dacă Stepway va veni cu preţul din America de Sud de 13500-16000, va fi un mare eşec. La banii aceştia există alternative mult mai bune.

$1 scrie:$2dy,din cauza pretului,ii moare motorul lui cumnatul meu,in momentul in care are AC.ul cuplat si da de un deal?
In carte are un consum si in viata reala,cat un V6.

Hai să nu exagerăm. Maşinuţa mea are "motor de Dacie", a bătrână, de 1,3 şi doar 60 de căluţi (câţi or mai fi rămas şi ei din 2002 până azi) şi tot duce bine cu AC orice deal. Trebuie să ştii cum să o conduci şi să te adaptezi motorului. Loganul nu a fost creat pentru sportivitate, e maşină de familie, ieftină, şi trebuie luată cu binişorul. Şi nici consumul nu e chiar aşa de rău. A mea papă 12-13 în capitală. Un Logan de 1,4 doar 10-11.

Re: Dacia Sandero Stepway

07 Mai 2009, 22:53

masini ieftine la vanzare, dar interesati-va de preturi la piese de schimb pt logan, de exemplu... JALE !!!! ...scumpe rau

Re: Dacia Sandero Stepway

08 Mai 2009, 06:04

Spunea cineva ca masina va fi agreata de tineri... Gresit . Am eu unul care il folosesc de exemplu ! Fiul meu ! Va garantez ca mentalitatea tinerei generatii s-a schimbat mult . Nu cred ca va da careva atitia bani pe o " facatura " , nici cal nici magar ...... Cei tineri au inceput sa aprecieze banii si la peste 10 000 euro au pretentii de la o masina .
Asa cum o vad eu cred ca va fi apreciata pe la tara , de persoane in jurul a 40 de ani , persoane care toata viata si-au dorit un " gip" si n-au putut .... Sa vedeti ce " tuning" vor face ...

Re: Dacia Sandero Stepway

08 Mai 2009, 08:35

Am si eu sentimentul ca va ajunge in mainile multor manelisti :D

Re: Dacia Sandero Stepway

08 Mai 2009, 08:47

ce conteaza cine il cumpara atat timp cat noi nu il cumparam :))

Re: Dacia Sandero Stepway

08 Mai 2009, 09:10

Nun trebuie sa fin rai macar se incearca ceva , nu sunt deacord ca au venit cei de3 la reanaul sa faca masinile la noi pt ca puteam sa le facem si singurei , oricum sunt masini bune , eu am condus logan 1.5dci si am fost multumit de el acum nu cereti unui logan sau sandero ce veti cere unui ford focus sau mondeo , faceti comparatie intre o fiesta si un sandreo la calitate , fiabilitate si costuri de intretinere .macara panarama de dacia e facuta in romania si romanii isi iau salarii pe treaba asta , nu este facuta prin turcia ca alte masini pe pe piata , suntem rai cand lovim intr-o firma si o marca romaneasca ,

Re: Dacia Sandero Stepway

08 Mai 2009, 09:16

eu astept momentul in care v-a fi lansat oficial si SUV-ul, care de fapt este un CUV, pe platforma Logan/Tiida ... in mod cert acest model ar fi trebuit sa aiba din start si un model 4x4 si o motorizare de cel putin 105CP (megane) ... tare-i ciudata acesta politica a modelelor noi la Renault/Nissan/Dacia

Re: Dacia Sandero Stepway

22 Mai 2009, 16:04

porcarii de masini...cat despre piese de schimb...un vecin a schimbat un prbriz la logan la un servis autorizat dacia: 1100 lei + 200 lei montajul...si eu la mondeo mk2 am dat 320 lei cu tot cu montaj si cu ciubuc :)) =))

Re: Dacia Sandero Stepway

22 Mai 2009, 16:26

@ag66wrc, banuiesc ca si tu tot la reprezentanta ford ai facut lucrarea :))

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 08:22

"Stepway nu este SUV-ul Dacia despre care s-a vorbit mult. Acel model va aparea la inceputul lui 2010. Producatorul anunta ca modelul [Stepway] va fi prezent in Europa din septembrie." sursa : http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5 ... itoare.htm

Cica a fost lansat si in Romania. Asta e cam echivalentul unui pachet de drumuri grele.

P.S. A aparut si pe dacia.ro. Cam la acelasi pret cu Laureate, mai ieftin decat varful de gama, Prestige.

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 09:00

Pana la urma Stepway e un fel de dacia pachet drumuri grele... 2 cm mai mult la garda e enorma de putin.

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 09:10

tare sunt curios cine da banii astia pe masinuta asta. O sa fie numai frustratii care nu au bani de SUV (si vor SUV) si cred ca au gasit solutia. Insa cum zicea cineva mai devreme, cat timp noi nu o luam nu avem de ce sa ne facem griji. Obiectiv vorbind, care ar fi argumentele pro ale acestui model? Ce imi spune un vanzator sa ma convinga sa iau acest model?? :-??

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 10:58

oricum, sa fie concurent direct pentru Fusion, garda la sol fiind atu-ul.
problema e insa la portbagaj, acolo unde Fusion-ul o face... :)
dar pretul mai mic decat la Fusion o sa ii faca pe multi nationalisti sa si-o cumpere...doar e masina nationala.
Marius, si noi, cei cu Fusion suntem frustrati?
tu nu esti frustrat cand vezi ca nu poti parca masina acolo unde eu ma joc cu Fusionul? :D

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 11:09

shine, mai inteles total gresit. cat despre fusion sunt chiar fun. L-am convins si pe socrul meu sa-si ia si l-am folosit si eu o perioada si am fost/sunt incantat. Eu ma refeream la alta categorie de potentiali cumparatori, care vor crede ca s-au suit in "jeep-an" ca de ala nu aveau bani. Mai pun un bull bar si un carlig si pleaca la offroad cu el cu motorizarile alea pe care ni le dau francezii. Sper ca acum m-am facut mai bine inteles in a defini categoria. Cat despre comparatie fusion - sandero din asta nou, votez cu ochii inchisi pt fusion. Desi poate se incadreaza in aceeasi categorie, chiar nu merita comparatia....

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 11:47

@ shine
Marius_2611 ti-a explicat acum cum sta treaba. E randul tau sa ne spui de ce ar trebui sa ne simtim frustrati noi astilalti ca nu putem parca acolo unde te joci tu.

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 11:58

era in spirit de gluma, vezi smiley-ul de la sfarsit.
ziceam de frustrare doar cand ma refeream la garda la sol a Fusion-ului care e net peste Focus.
Adica eu a trecut peste o brazda de pamant fara sa imi pese, pe cand Fordescu a ramas suspendat in praguri peste aceeasi brazda. si cand s-a hotarat si el sa o forjeze, poate-poate trece, i-a intrat ESP-ul :)

nu cred ca sunt frustrati cei care isi vor lua StepAway, ci doar niste oameni care nu au bani de ceva mai inalt dar vor sa aiba un pic mai mare astfel incat sa poata parca langa o bordura pana la roata si nu pana la bara, care mai merg pe un drum de tara si alte astfel de motive.

Fiecare masina are segmentul ei de clienti, si slava domnului, va avea si StepAway destui, ca deh, asta e, atata timp cat e cu 1000-2000 mai ieftina decat Fusion, vor fi destui care o vor achizitiona.

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 13:17

V-or fi destui cumparatori. In Ro (si nu numai) sunt destui care au nevoie de o masina mai inalta si nu isi permit sa cumpere sau sa intretina un suv. Pana la urma care is mai frustrati astia sau cei care iau "MeLeu`" sa mearga la shoping?. Cam in aceiasi idee s-a vandut f. bine si suzuki igniss care incepe de pe la 11600E :)

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 13:25

incepea, ca nu se mai fabrica :( ca daca o sa cauti pe forumuri "suzuki ignis" o sa gasesti posturi de-ale mele si de-ale multor Fusionisti de pe-aici... :)
deci Fusion vs. Ignis e mai nimerit decat Fusion vs. Steptaway...

Re: Dacia Sandero Stepway

18 Iun 2009, 17:41

Eu mi-as cumpara Stepway cand o sa apara 4X4 si eventual cu motor diesel de 1.9. daca iese la un 12000 de euro o sa vedeti ca va fi bataie pe el. E o masina noua cu garantie 3 ani (la fel ca majoritatea masinilor de import) cu care nu ai probleme de aderenta iarna si pe drumurile de la noi. Eu cred ca mai frustrati sunt aia care nu au bani de SUV dar s-au indatorat pe 10-15 ani sa isi ia si acum stau in SUV si mananca iaurt.
Cat despre fiabilitate/rezistenta, ia intrebati un posesor de logan daca pana la 80.000 - 100.000 km a schimbat ceva la masina inafara de consumabile. Am vorbit cu un neamt saptamana trecuta care are Logan MCV - e incantat pana la Dumnezeu de masina la banii care i-a dat pe ea. E totusi un produs romanesc de succes realizat in urma unei investitii de sute de milioane de euroi in tara asta. Daca se duceau banii astia in Mozambic si se facea stepway in Mozambic ne era mai bine? Nu inteleg de ce unii il hulesc atat fara sa stie macar despre ce este vorba. In primul rand e mare lucru ca e romanesc si ca strainii fac coada la dealeri pentru el. Sa nu imi spuneti acum ca nemtii sunt saraci si din cauza asta isi iau logan si si sandero.


"În mentalitatea balcanică, dar nu numai, MAŞINA este considerată un simbol al bunăstării materiale, al succesului, un mijloc de ieşire din anonimat şi de a impune respect, şi mai puţin un simbol al statutului social, o necesitate legată de confort şi siguranţă, de temperament.
Cred că, datorită pierderii conştiinţei muncii, a lucrului temeinic făcut, datorită lipsei de încredere în forţele proprii, datorită lipsei realizărilor personale, datorită unei mentalităţi nesănătoase, mulţi oameni, în special tineri, fac faţă cu greu anonimatului. În acest context, MAŞINA, prin simbolurile pe care ea le reprezintă, la noi, devine unul dintre mijloacele cele mai facile de a ieşi în faţă.
Publicitate

O treabă foarte jmecheră, în fapt!
Totuşi, identitatea MAŞINII ajunge să acapareze identitatea noastră. Astfel, eu devin Ăla cu BMW-ul, iar nu ştiu care jmecher din oraş este Ăla cu SLR-ul.


În acest context, situaţia devine puţin tristă, în momentul în care ne "depărtăm" de MAŞINĂ... devenim simpli anonimi, la fel ca "amărîţii" ăia care merg cu tramvaiul. Nu ne mai cunoaşte nimeni, nu ne mai respectă nimeni, nu mai avem argumente şi avem probleme în a ne impune în jur... nu mai reprezentăm interes pentru sexul opus, devenim banali!

Situaţia "jenantă" se rezolvă foarte uşor. Odată ajunşi într-un loc public – birou, local – etalăm cheile maşinii pe masă şi risipim repede aerul sărac pe care îl emană în jur tot ceea ce ţine de noi! Atunci cei din jur remarcă apariţia noastră, a celui cu BMW-ul sau a celui cu Q7-le, şi deja ni se acordă atenţia pe care o meritam.

Adevărul este, gîndind puţin balcanic: de ce să dau 50.000 $, 100.000 $ sau 500.000 $ pe o MAŞINĂ dacă nu mă vede nimeni în ea?
Totuşi, problema FIŢELOR nu stă în maşină... nu tindem spre egalizarea valorilor, ar fi absurd! GESTURILE PE CARE LE FACEM SÎNT FIŢELE! ACŢIUNILE ÎN SINE!!! Ar fi absurd să dăm vina pe o maşină frumoasă... maşina nu face fiţe. O bijuterie care înglobează tehnologia de ultimă oră rămîne ca mută în parcare, dacă nu o conduce cineva.

După părerea mea, este vorba de GESTUL pe care îl face românul, posesorul MAŞINII, mă refer la maşinile scumpe, căci ele susţin FIŢELE, cele ieftine susţin penibilul.

La o ieşire în oras, FIŢOSUL parchează drept în buza restaurantului, chiar dacă încurcă circulaţia, pentru că o maşină ca a lui nu poate sta decît în văzul tuturor, chiar dacă încurcă circulaţia, şi pentru că momentul descinderii din MAŞINĂ trebuie remarcat de toată lumea, altfel ce rost are efortul de a investi în imagine?

Spre deosebire, la aceeaşi ieşire în oraş, cu aceeaşi maşină, germanul parchează şi la trei străzi distanţă, dacă nu găseşte un loc de parcare, fără a avea orgoliul rănit. La "extratereştri" se merge mai mult pe distracţie decît pe epatare. La ei, cei care îşi fac "reclamă forţată" sînt consideraţi penibili şi marginalizaţi. La noi sînt admiraţi!

Altfel, la noi, Jeep-ul (SUV-ul) impune, de mulţi ani, mare respect. Oameni mici, care vor să fie mari, conduc SUV-uri. Oameni care vor să fie bine remarcaţi, băgaţi în seamă, conduc SUV-uri. Aşa multe fete tinere stau cocoţate cu dezinvoltură în cîte un X5 sau Porsche Cayenne, încît te întrebi dacă nu cumva se dau la rest, la pîine, maşinile astea! Dacă le dai jos din MAŞINĂ, iarăşi e trist, dar într-o discuţie, fac cumva să aducă vorba de maşinuţa lor.

De un timp, suv-urile nu mai impresionează aşa tare, FIŢELE, ca să mă exprim mai plastic, au devenit maşinile sport de lux. Bucureştiul are maşini sport cît trei capitale vestice la un loc... şi suv-uri, evident. Este incredibil de dotat. Dacă ar fi dotat şi cu mai mult bun-simţ, "jmecherii" ar face cinste maşinilor pe care le conduc.

Plecînd de la ideea asta, spun că nu pot să-mi imaginez o maşină de lux, cît o barcă, un A8, de exemplu, luîndu-se la întrecere cu o Skoda Octavia sau cu un Golf sport. Pe lîngă diferenţa de putere, totuşi îşi pierde din prestanţă. Una e maşina de lux, cealaltă de oraş sau sport; pe una o conduci lin, căci masa mare devine un handicap la orice frînare bruscă şi creează un disconfort, or confortul este unul din motivele pentru care cineva îşi cumpără o maşină mare, iar pe cealaltă poţi să o smuceşti în trafic, fără prea multe remuşcări. În schimb, pe şosea vaporul aruncă tot de pe drum cu nonşalanţă, dacă se grăbeşte puţin.

Totuşi, se întîmplă întreceri de genul ăsta, în plin trafic... şi pare ciudat. Cum ciudat e să vezi că un BMW se duce să întreacă o Dacia care, grăbită, a îndrăznit să-l depăşească. E penibil! Afară, în Wonderland, nu am văzut aşa ceva. Am văzut, pe o autostradă, cum un BMW de lux care mergea cu 180 km/h s-a dat deoparte ca să treacă o Bora care se grăbea şi mergea mai tare, fără ca apoi să încerce să o depăşească. Fiecare merge în ritmul lui. La noi, FIŢELE ne împiedică să mergem în ritmul nostru.

FIŢELE ne schimbă ritmul în care mergem şi cu maşina, şi în viaţă, în general."


Text extras din Almanahul de Fiţe, A.C. 2008)
Răspunde