Am inteles ca Ford va echipa la randul lor masina cu gume semi-slicks(ca si Megane-ul de mai sus) pentru a concura cu adevarat Megane-ul r26r. Oricum... Reno-ul ala e chior chiro nu are aer conditionat, nu are sistem audio. E o masina doar de circuit si atat. Totusi... daca Ford nu vor reusi sa ii ia fata pe Nring asa cum au sustinut va fi cam... naspa chiar daca Reno... tot Reno ramane.
Diferenta dintre anvelope bune si mai putin bune este cam de 1-1,5 sec la un tur de Silverstone adica aprox 2 min. La Nurburgring unde se fac 8 minute fa calculul (1,5 sec * 4 =6 sec) daca se mai adauga si pentru greutatea masinii si modul in care e preparat R26.R (special pt track) atunci o sa scoti mai mult de 8 sec de unde reiese si puterea RSului).
Este chiar atat de greu de inteles ca masina aia e un track car si ATAT? Nu are sistem audio, nu are proiectoare de ceata, nu are nici macar un aer conditionat chior iar Renault a facut o manevra foarte frumoasa de a scoate performanta maxima din respectiva masina echipand-o cu semislicks. Decat sa imi iau mizeria aia de Reno mai bine ma duc frumusel si imi cumpar un Caterham R500. Pe circuitul de la AutoCar Focus RS a invins cu 8(opt) secunde Megane R26R. De ce? pentru ca era ud, tocmai plouase. Focusul Rs este o masina completa, ai dublu climatronic, ai navigatie, ai xenoane, ai tot ce vrei. Un Hot hatch nu inseamna doare putere si atat inseamna si ceva confort pentru ca daca stam sa ne gandim bine... care este rolul unui Hot Hatch? Pai sa iti duci copchii la scoala, sa poti cara ceva de la magazin cand te duci, sa iesi la un munte cu 4 prieteni etc si nu in ultimul rand sa iti ofere distractie maxima.
Te agiti degeaba, n-a zis nimeni ca R26.R are mai mare portbagajul sau ca incap 5 oameni in el, doar s-a aratat ca e mai performant. Vad ca il faci mizerie tocmai pentru ca scoate mai putine secunde decat RS pe circuit. Pe circuitul ud al celor de la autocar avea tot semi slickuri?
io mai spun o treaba .... desi e fain RS-ul asta .... e oarecum stupid sa pui intr-un hot hatch 300 de cai pe o tractiune fata asta e motivul pentru care nu as cumpara niciodata RS-ul
$1 scrie:$2e agiti degeaba, n-a zis nimeni ca R26.R are mai mare portbagajul sau ca incap 5 oameni in el, doar s-a aratat ca e mai performant. Vad ca il faci mizerie tocmai pentru ca scoate mai putine secunde decat RS pe circuit. Pe circuitul ud al celor de la autocar avea tot semi slickuri?
Nu se agita nimeni insa multe lume confunda anumite lucruri si nu intelege ce inseamna cele mai mici detalii pe un circuit. Este o diferenta imensa sa faci un hot hach cu care te poti da pe circuit si cu care iti poti face si treaba si a face o masina strict pentru circuit. Si da este o mizerie deoarece este un Reno si orice ar fi poate sa scoata pe NRing timp mai bun ca enzo tot un Reno ramane. Cati dintre voi stiu ce inseamna un pneu semi slick fata de unul normal? Vedeti ca in filmul de mai sus se si vede ca gumele de pe Reno au atata aderenta incat nici macar nu scartaie deoarece se lipesc efectiv de asfalt. Aceeasi smecherie a folosit-o si Ferrari cand au lansat F430 scuderia, au vrut sa demonstreze pe ca pe circuit la Maranello spulbera Enzo... si asa a si fost deoarece avea tot gume semislicks. Cand insa niste gigei au vrut sa vada ce se intampla daca masina primeste niste gume sport normale pe circuit era la secunde bune de Enzo. Da, pe circuitul ala ud tot semi slickuri avea de aici si timpul respectiv mai slab si decat un Focus ST. Deoarece cu respectiva masina dotata cu gumele respective poti rula safe doar daca afara e cald si e uscat altfel ai pus-o. @Adyamg: De ce ti se pare neaparat o greseala ca s-a pus 300 de cp pe puntea fata, ca pe circuit face masini ca Impreza WRX STi si Lancer Evo 10? Dar brusc ne-am oprit la un competitor ca Megane R26R care este un track car si tot brusc RS a devenit naspa. Auziti io zic sa il cumparam cu un Ariel Atom care are chiar mai putini Cp.
ok, lasand toate astea la o parte eu vreau masina asta, asa ca ii rog pe cei care carcotesc sa imi dea 8000 de euro cat este avansul pentru masina or sa vina doar 4 pentru romania iar pretul este undeva la 31 de mii
@Maxy esti prea inversunat Cand am zis naspa .... ma refeream la situatie nu la masina. Nu prea inteleg de ce iei asa la sto numele Renault? Legat de cai si transmisia fata .... as alege la orice ora o integrala sau una spate la peste 250 de cai ... pentru ca pur si simplu e cu totul alta mancare de peste. La RS cei de la Ford au trebuit sa modifice suspensia fata pentru a face fata atator cai si fac pariu ca daca o faceau sa impinga spatele scoteau un timp mult mai bun pentru ca masina ar fii pus mult mai bine si mai eficient puterea pe drum si directia ar fii avut mai putin de suferit. Deci ...e o masina foarte reusita ...dar eu as fii prreferat o integrala sau una spate pentru RS.
$1 scrie:$2hestia cu "prea multi CP pe puntea fata" e deja un leit-motiv foarte invechit. Lumea mai studiaza, mai evolueaza. Dovada e RS, si or sa mai fie.
Invechit si inca valabil ... motiv pentru care toti producatorii de masini sport si supersport il aplica. E adevarat ca s-a ridicat stacheta cu RS-ul asta insa concuranta nu va sta si integralele si tractiunile spate vor venii ...si atunci Focusu o sa isi arate limitele din punctul asta de vedere.
daca vrei perfomente de circuit ia-ti megane...daca vrei sa ai si performante de circuit (ce-i drept, mai slabe decat megane-ul), confort, spatiu de depozitare, spatiu pt 4 persoane in masina, un sunet fenomenal si posibilitatea de a merge zilnic cu aceasta masina fara sa te doara capul... atunci alege RS-ul
$1 scrie:$2Maxy esti prea inversunat Cand am zis naspa .... ma refeream la situatie nu la masina. Nu prea inteleg de ce iei asa la sto numele Renault? Legat de cai si transmisia fata .... as alege la orice ora o integrala sau una spate la peste 250 de cai ... pentru ca pur si simplu e cu totul alta mancare de peste. La RS cei de la Ford au trebuit sa modifice suspensia fata pentru a face fata atator cai si fac pariu ca daca o faceau sa impinga spatele scoteau un timp mult mai bun pentru ca masina ar fii pus mult mai bine si mai eficient puterea pe drum si directia ar fii avut mai putin de suferit. Deci ...e o masina foarte reusita ...dar eu as fii prreferat o integrala sau una spate pentru RS.
Sa stii ca prin ce a facut Ford, adica sa puna tractiunea pe fata a fost mult mai dificil si costisitor decat a pune o integrala sau o tractiune spate. O masina cu tractiune integrala nu este una usor de controlat. O tractiune integrala trebuie sa stii foarte bine ceea ce faci atunci cand o duci la limita deoarece daca ai pierdut controlul cu un awd... acolo s-a terminat totul, e foarte greu sa o redresezi plus ca o masina cu tractiune integrala este si mai grea, dovada este si faptul ca RS-ul este mai rapid ca un Sti sau ca un Evo 10 ceea ce eu zic ca este o mare performanta. Iar cu tractiunea spate masina ar fi trebuit sa sufere modificari destul de radicale pentru a avea un rwd competitiv. Singurul AWD care iarta din greselile pilotului este integrala de la Mitsubishi cu al sau super active yaw control. Este o bijuterie tehnologica insa este extrem de costisitor sistemul si din ce se pare pe Evo 10 nu mai este atat de eficient ca pe generatia 8 sau 9. Nu sustin ca RS-ul este perfect insa Ford a reusit ceea ce multi credeau imposibil, sa bata niste masini cu nume grele pe circuit(evo si sti eu zic ca sunt mult mai importante decat un Megane) care au anii de cunostinte in motorsport si nu numai. Si toate astea cu o masina cu tractiune fata si 300 de cp despre care multi ziceau ca o sa fie imposibil de condus. Iata insa ca treaba nu sta chiar asa.
Acum m-am uitat pe timpurile scoase pe circuitul ud autocar , domnu Maxy ai vazut ce masina e pe primul loc? chiar nu are nicio importanta cine e sau nu pe podium dar daca tot ai adus in discutie...
As alege si eu, clar, RS daca as folosi-o ca masina de zi cu zi, e mult mai practica...
Saptamana trecuta undeva pe langa Waldshut, Germania. A mers in coloana foarte mult timp cu toate ca avea 300 cp sub capota. Alta gandire, alta mentalitate decat mentalitatea romaneasca. Poza am facut-o special pentru voi