$1 scrie:$2ultumesc pt. sfaturi. Eu imi faceam probleme fiindca am citit, tot aici pe forum, de recomandarea ca bateria noua sa nu depasaesca amperajul celei vechi decat cu max. 10-15 %. Ori de la 43 la 52, cei 9 Ah ar fi cca 20 %, si n-as vrea sa apara probleme la partea electronica-electrica.
DE fapt, n-am gasit pe forum pe cineva care sa fi scris de eventuale probleme aparute dupa schimbarea bateriei cu una cu amperaj mai mare de 15 % decat cea originala.
Nu apar niciun fel de probleme daca bateria (acumulatorul) are posibilitatea furnizarii unui curent mai mare. Probleme intr-un circuit electric/electronic pot aparea din cauza supravoltarii (tensiunii prea mari), ceea ce nu este cazul, toate bateriile auto pentru
turisme debitand tensiuni de 12v.
Singura problema care poate apare o reprezinta pur si simplu, dimensiunile bateriei, daca bateria incape sau nu in locasul destinat, din compartimentul motor.
Bateria (acumulatorul) este componenta a sistemului electric ce inmagazineaza curentul produs de alternator, curentul stocat alimentand demarorul sau alte componente electrice aflate in functiune atunci cand motorul este oprit si alternatorul nu genereaza curent.
In general, un Mercedes C-classe sau hai sa zicem un Mondeo Titanium plus (modele care au demaror capabil sa porneasca motoare termice pe masura si jdemii de componente electrice sau electronice), nu pot avea bateriile unui A-classe sau ale unei Fiesta...au nevoie de baterii corespunzatoare care pot furniza curentul necesar pornirii motoarelor, binenteles baterii la alte preturi.