Acum daca stam sa analizam toate tipurile de masini fiecare are o particularitate,un punct slab,dar asta nu inseamna ca si la testerele de diagnoza nu sunt tot felul de puştani si nu numai,care habar nu au sa interpreteze datele.
Eu personal am asistat la o asemenea diagnoza la mine in atelier si cand a venit "Baiatul" de la reprezentanta de la Bucuresti,am crezut ca mi.a intrat in curte ROBOCOP,datorita vestimentatiei si "diplomatelor".
Eu:
-Ce are sefule?
El:
-Nu stiu inca,mai sapam.
Dupa vreo ora de sapat cu niste casti pe urechi in care de fapt cred ca asculta muzica si nici decum nu asculta legaturile de masa imperfecte,cum zicea el..........
El:
-Ooooopa am gasit...
Eu:
-Gata o rezolvam?
El:
-Daaaaaaaaa,gata asta e...
Eu:
-Despre ce ar fi vorba?
El:
-E bolnava la G54.
Eu incercand sa ma abtin sa nu bufnesc in ras:
-Si ce ar fi asta?
El:
-Aaaaaaaa,pai nu stiu,trebuie sa dam telefon la un coleg de.al meu la Bucuresti si sa.l intrebam,ca nu este domeniul meu.
Cred ca de aici se trage si vorba de ce umbla militienii cate trei.
Am uitat sa mentionez ca era si clientul langa noi,iar actiunea se petrecea intr.o duminica si era vorba despre un Passat cu motor 1.8 injectie monopunct,a carui pompa de benzina sumersibila,nu mai primea comanda de pornire.Ca sa fiu mai scurt,ROBOCOP cere telefonul mobil al clientului,motivand ca el nu mai are credit ca sa sune pe colegul de la Bucuresti si dupa ce acesta ii da telefonul si discuta cu colegul vreo jumatate de ora,dar despre gaini,animale,pescuit si vecinii de pe strada si fiecare pe unde mai au amante,intr.un tarziu aflam ca e vorba de un condensator,asta era G54.
Cum au decurs lucrurile in continuare?
A cerut clientului vreo 4 mil. pentru deranj(asta acum vreo 5/6 ani),dupa care a zis ca luni trimite platforma sa o aduca la Bucuresti,deoarece aici nu se poate ocupa de ea si luni a mai dat si la platforma vreo 3 mil. ca se cunostea ROBOCOP cu ala,plus ca au mai tinut.o si acolo la Bucale,3 zile.
Tot ceea ce ma deranjat a fost faptul ca acel condensator se afla intr.un releu de comanda din tablou si se putea schimba releul cu totul sau in comert la noi la Mivarom,acel condensator costa max. 10.000 lei.
Acel releu se poate suprima foarte usor cu ajutorul unui ştrap,dupa care pompa lucreaza in acelasi timp in care contactul este pus si apoi se poate repara releul,dar daca clientul la vazut asa de dotat pe ROBOCOP,nu a vrut sa mai auda ce ii spun eu si a cheltuit un teanc de bani.
Sper ca nu v.am plictisit?
Bineinteles il exclud pe Adispan,trebuie sa zica si el ceva ca doar nu o sa manance mancarea degeaba astazi.

L.E. Am uitat,la Bucuresti cand a fost sa ia masina dupa trei zile,au mai cerut baietii 12 mil. daca au vazut ca are bani,motivand ca au schimbat si pompa de benzina si asta a fost sigur vrajeala,deoarece daca cuplam bimetalul releului manual,motorul mergea ceas,deci..........................