Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
01 Mar 2007, 10:32
Am un pretenar care vrea sa faca revizia anuala si i-a venit in cap sa puna duralube, aditiv de ulei. Cum nu am stiut ce sa-i recomand intreb aici .
Are un Focus break, an 1999, benzina, 130.000 km.
Uleiul si filtrul de ulei i le-am luat de la Forcar originale.
Sa tra'
Ultima oară modificat de
catanea pe 01 Mar 2007, 10:41, modificat 1 dată în total.
01 Mar 2007, 10:40
Era pe site-ul vechi o intreaga dezbatere desprea aditivi, pe scurt nu iti recomand deloc. Cel mai sfant e uleiul sintetic schimbat mai des
Uite aici un articol foarte bun
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
01 Mar 2007, 11:41
Dura Lube si fratii sai sunt frectie la picior de lemn.
01 Mar 2007, 14:20
Eu nu sunt nici pro, nici contra! Am duralube-ul in casa.... nici acum nu l-am pus...
01 Mar 2007, 16:34
duralube- ul este tratament ptr. motor , nu aditiv ulei
01 Mar 2007, 17:07
si eu am un flacon in casa dar e ascuns bine sa nu ma tenteze sa il pun in motor
deci raspunsul este nu
01 Mar 2007, 17:31
eu am pus S 50 si nu bate, nu cloncane, nu scoate fum, nu mananca deloc ulei , 169.000 km
01 Mar 2007, 19:36
$1 scrie:$2u am pus S 50 si nu bate, nu cloncane, nu scoate fum, nu mananca deloc ulei , 169.000 km
Si fara S 50... ?
10 Mar 2007, 18:45
duralube nu contine teflon,nu are cu ce sa strice,eu il folosesc de mult timp (5ani)si pot sa zic ca motorul merge mult mai bine,nu as baga mana in foc sa zic ca daca motorul ar pierde tot uleiu si apa nu ar fi nici o prb la el:)ce pot sa zic sigur e ca masina merge mult mai bine!
12 Mar 2007, 11:17
Din cate stiu eu nu e recomandat sa folosesti Duralube fara ca masina sa dea semne de nevoie de asa ceva.
Tot din cate stiu, Duralube actioneaza ca un fel de material care "umple golurile, santurile etc" Deci, daca rata compresiei numai este buna, masina numai trage e bun, dar daca masina merge OK nu are rost. Sincer sub 200.000km, in conditiile unei exploatari normale, nu vad rostul Duralube, sau Metabond, sau orice alt produs.
Iar la fel din auzite am inteles ca e un procedeu mai complex de punere. La schimbul uleiului, trebuie sa fie motorul incins (auch la maini) ca sa se scurga bine uleiul vechi, se pune Duralube, se completeaza cu ulei, dupa care se circula relativ turat cam o ora prin oras sa unga bine peste tot.
Deci mie unul sincer nu mi se pare necesar decat masinilor cu multi km la activ.
Nu am pus, asa ca nu stiu ce sa zic. Nu am avut masina care sa depaseasca 100.000km. Oricum nu as pune prea des. Un motor caruia i s-a schimbat uleiul la timp nu are de ce sa se strice prea repede. Doar motorina (in cazul meu benzina) poate cauza probleme, dar nu de ordin al pistoanelor. Mai degraba injectoare, supape etc.
Spor la turnat aditiv dar mai bine hranaiti-l cu ulei bun.
12 Mar 2007, 22:04
Sunt 2 feluri de Duralube.
Un tip care se pune atunci cand schimbi uleiul si un alt tip care se toarna peste ulei, fara sa fie necesara schimbarea acestuia. Parca asta din urma era ceva mai scump.
Oricum, daca masina a mers cu ulei bun (full sintetic) si schimbat la timp, nu cred ca-si are rostul.
Judecand pur logic, un duralube costa ~100 RON si dureaza (zic ei) 80.000km. Un litru de ulei bun costa 50RON (si trebuie 5L) si dureaza 15.000km.
Cred ca orice producator important de ulei ar putea sa-si "aditiveze" uleiul cu duralube (sau cu o alta denumire), avand astfel un super pretext de reclama.
Calculand simplist, in 80.000km schimbi uleiul de 6-8 ori, deci bagi 30-40 litri de ulei. Daca - sa presupunem - un producator ar adauga duralube la uleiul sau, ar creste pretul litrului de ulei cu 2-3.3 RON, ceea-ce la un ulei scump nu se prea simte.
Si inca o chestie: la ce bugete si facilitati de cercetare au petrolistii mari (Castrol/Mobil/Elf/Shell/etc) ar putea oricand sa inventeze duralubul duralubului.
Recunosc, am bagat si eu duralube (de 2 ori chiar) intr-un Renault 5. Cand am luat masina avea 120.000km. Am mai mers cu ea inca 180.000. Dar am folosit doar Castrol RS Racing 10w60. Masina inca are setul original si motorul merge perfect. (!!! are 300k km). Consuma ~1 litru de ulei la 10.000km.
E drept, pe vremuri se faceau masini
16 Mar 2007, 19:56
Salut,
Sunt tratamente diferite pentru motorina fata de benzina?
E acum in pliantul de carrefour la 125 ron pachetul tratament pentru motor + tratament pentru injectie. mi se pare o afacere buna, dar nu stiu daca e bun pentru un diesel.
Dan
16 Mar 2007, 22:08
pentru motor da , dar injectia este ptr. benzinare
20 Mar 2007, 13:48
Nu bagati rahaturi in motoare!Dura-lube si fratii sau verii sai nu fac altceva decit sa umple micro-asperitatile NUMAI de pe suprafetele in contact cu frecare.DAR ATENTIE!!!!Studii noi efectuate confirma faptul ca filmul de ulei dispersat pe cilindri de exemplu nu mai e asa de uniform,datorita faptului ca aderenta acestuia datorita fortelor de tensiune superficiala scade,tocmai datorita faptului ca filmul de ulei nu mai are de ce sa se tina.Oricum uleiurile sintetice de ultima generatie contin aditivi speciali care permit functionarea motorului un timp scurt chiar daca am spart baia,de exemplu(asta nu inseamna ca dam blana cu 150km/h 1 ora pina la service

,fara ulei).Dura-Lube nu repara cilindri,cuzineti,vilbrochene,supape sau segmenti,cum cred foarte multi,este un aditiv care acu vreo 10 ani,cind tehnologia sintetica nu era asa bine pusa la punct,ajuta intr-adevar la un mers mai usor al pieselor in contact cu frecare.Azi folosirea lui nu se mai justifica,ba din contra,sunt citeva branduri de uleiuri care au facut public faptul ca adaugarea de aditivi,altii decit cei acceptati pot produce precipitate si depuneri in motor cu consecinte usor de banuit.Am la firma masini care au peste 400000 km la bord,sunt exploatate in regim nu tocmai uman,dar care schimba uleiul la fiecare 20000km,sintetic bineinteles si pot sa va spun ca mai duc pistoanele,cilindrii,segmentii,etc mult mai mult decit ma astept sa duca pompele de injectie sau injectoarele.
22 Mar 2007, 19:47
nu am nici un interes sa va conving si nici nu vreau,doar imi spun parerea bazata pe propria experienta si date tehnice!!deci,duralube nu are aceleasi "ingrediente" ca si restul aditivilor,nu contine metale,deci nu are ce sa strice,este compatibil cu orice tip de ulei,nu trebuie sa lasi motorul sa se incalzeasca pana sal schimbi(pt Ecstaz),pur si simplu il bagi odata cu uleiu,mai mult ce sa va zic,eu nu am nimic sai reprosez,si pana nu aud de la altii cazuri concrete ca au pus duralube si din cauza asta li sa stricat motoru nu cred,sau,Doamne fereste sa mi se strice mie:)
27 Iul 2007, 13:16
$1 scrie:$2u bagati rahaturi in motoare!Dura-lube si fratii sau verii sai nu fac altceva decit sa umple micro-asperitatile NUMAI de pe suprafetele in contact cu frecare.DAR ATENTIE!!!!Studii noi efectuate confirma faptul ca filmul de ulei dispersat pe cilindri de exemplu nu mai e asa de uniform,datorita faptului ca aderenta acestuia datorita fortelor de tensiune superficiala scade,tocmai datorita faptului ca filmul de ulei nu mai are de ce sa se tina.Oricum uleiurile sintetice de ultima generatie contin aditivi speciali care permit functionarea motorului un timp scurt chiar daca am spart baia,de exemplu(asta nu inseamna ca dam blana cu 150km/h 1 ora pina la service

,fara ulei).Dura-Lube nu repara cilindri,cuzineti,vilbrochene,supape sau segmenti,cum cred foarte multi,este un aditiv care acu vreo 10 ani,cind tehnologia sintetica nu era asa bine pusa la punct,ajuta intr-adevar la un mers mai usor al pieselor in contact cu frecare.Azi folosirea lui nu se mai justifica,ba din contra,sunt citeva branduri de uleiuri care au facut public faptul ca adaugarea de aditivi,altii decit cei acceptati pot produce precipitate si depuneri in motor cu consecinte usor de banuit.Am la firma masini care au peste 400000 km la bord,sunt exploatate in regim nu tocmai uman,dar care schimba uleiul la fiecare 20000km,sintetic bineinteles si pot sa va spun ca mai duc pistoanele,cilindrii,segmentii,etc mult mai mult decit ma astept sa duca pompele de injectie sau injectoarele.
Ce parere ai, uleiul asta e ok pentru Ford fusion 1,6 - 16V, benzina, model 2004?
- FiÅŸiere ataÅŸate
-
- S3011559.JPG
- (133.83 KiB) Descărcat de 1529 ori
27 Iul 2007, 14:34
pai vad ca e 5w-30...asta e ulei bun pt diesel!
27 Iul 2007, 16:27
$1 scrie:$2ai vad ca e 5w-30...asta e ulei bun pt diesel!
??? Pai la mine e Fusion pe benzina... Nu e bun?
27 Iul 2007, 16:30
Nu ai carte la fusion? Eu am mondeo pe benzina si exact uleiul asta il folosesc. In carte la mondeo scrie clar ca se recomanda 5w-30 formula E...
27 Iul 2007, 16:32
$1 scrie:$2u ai carte la fusion? Eu am mondeo pe benzina si exact uleiul asta il folosesc. In carte la mondeo scrie clar ca se recomanda 5w-30 formula E...
Nu am carte, dar daca al tau e benzinar ca al meu, atunci trebue sa fie ok...
27 Iul 2007, 17:21
$1 scrie:$2u trebuie sa lasi motorul sa se incalzeasca pana sal schimbi(pt Ecstaz),pur si simplu il bagi odata cu uleiu
Esti de acord ca uleiul cand este incins este mai usor de scurs? Cand schimbi uleiul nu e bine sa se scurga tot care e ars? Nu se curata mai eficient blocul motor daca uleiul curge mai usor si mai repede? Eu asta am zis. Ca e bine sa cureti bine tot uleiul vechi.
27 Iul 2007, 20:18
da,ai dreptate,uleiul se scurge mai bine cand este incins,dar eu m-am referit la faptul ca, dupa ce ai turnat uleiul nou in motor si se pune si duralube nu trebuie sa lasi motorul sa functioneze o anumita perioada de timp pt ca duralube sa isi faca treaba:)informatiile astea le gasesti pe site-ul lor sau pe cutia in care se afla tratamentul de motor:)
21 Mai 2009, 10:36
am pus dura lube la164000 si la 180000 si nu mai are nici un zgomot nu consuma ulei si posa spun ca mi a scazut vizibil consumul de motorina acum am 200000 afara 4.5 mixt 5.8,9, oras cam 7 pentru mine chir afost si este fbun /focus ghia 1.8 tddi 66kw
21 Mai 2009, 13:48
Genul asta de tratamente pe baza de teflon sunt bune la masinile uzate pt a mai trage o perioada de ele,nu este o idee buna sa puneti asa ceva intr-un motor bun;ca o chestie,vine unul la mecanic cu un peugeot 305 diesel terminat sa se uite la motor sa vada ce are.Lasa masina la mecanic,se uita acesta la motor si se ia cu mainele de cap!Ai pune un flacon de Slick 50 in motor,il porneste sa se omogenizeze amestecul,cand vine propietarul nu mai recunostea sound-ul motorului,credea ca ia reparat-o!Mecanicul ai zice,omule,scapa repede de masina,ca-i varza,nu mai ce ai face,decat alt motor,dar propietarului nu-i venea sa creada avand in vedere ce frumos torcea si se auzea motorul lui;ca a vandut-o sau nu,nu se mai stie,dar concluziile le trageti voi.
21 Mai 2009, 13:51
$1 scrie:$2m pus dura lube la164000 si la 180000 si nu mai are nici un zgomot nu consuma ulei si posa spun ca mi a scazut vizibil consumul de motorina acum am 200000 afara 4.5 mixt 5.8,9, oras cam 7 pentru mine chir afost si este fbun /focus ghia 1.8 tddi 66kw
Iti vine sa crezi ca motorul tau a putut functiona 164.000 km fara Duralube??? Incredibil!!!
21 Mai 2009, 13:59
$1 scrie:$2m pus dura lube la164000 si la 180000 si nu mai are nici un zgomot nu consuma ulei
Si inainte sa ii pui mergea prost ? facea zgomote si consuma ulei ?
21 Mai 2009, 17:46
da papa ceva ulei si torcea diferit eu nu oblig pe nimeni sa bage dar vb f serios e mare dferenta
21 Mai 2009, 17:51
Produsele pe baza de teflon ajuta la motoarele obosite,acesta depunandu-se pe neetansietatile motorului;pt cei cu motoare obosite si vor sa mai traga ceva timp de ele se merita,dar pt ceilalti,ulei bun,schimbat la timp si talpa.Nu puneti aceste produse in motoare neuzate,s-ar putea sa va treziti cu surprize neplacute.
21 Mai 2009, 19:44
$1 scrie:$2u am pus S 50 si nu bate, nu cloncane, nu scoate fum, nu mananca deloc ulei , 169.000 km
poi porneste-o
glumesc
05 Aug 2009, 18:00
Ia tipul "2+2", eu am pus in motorul meu........ nu-l mai recunosc !!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.